Welke portal is het beste voor mij website?
Joomla, Mambo of postnuke
Mij website is http://www.polopolo.tk
Postnuke zou ik niet nemen als ik jou was......tenminste als je qua grafisch ook nog wat wilt.
Joomla en Mambo zijn precies hetzelfde, alleen joomla is sinds kort geleden ontstaan omdat de jongens van mamboo commercieel wilden worden.
Echter mijn site draait nog op mambo en dat bevalt prima moet ik zeggen. Als je eens een kijkje wilt nemen dan is dit de url www.ajvemmen.tk
Dit is een standaard template, maar je kunt ze bij honderden downloaden dus er zit altijd wel wat bij voor jou smaak.
Joomla is wel in opkomst, maar de meeste modules en components zijn toch nog voor mambo, maar daar zal wel verandering in komen. Ik weet nog niet wat ik doe, of ik nog overga naar joomla.
Succes met je keuze
Postnuke is de beste denk ik. Ik vind Mambo en Joomla veel te moeilijk en de adminpanel hiervan is ook veel te overzichtelijk.
Joomla rulez, idd de leercurve is misschien wat aan de steile kant, maar wanneer je die eenmaal beklommen hebt is het een dijk van een cms systeem!! 
waarom een van die?
Er zijn er nog veel meer.
Even een link voor iedereen die een
MosCmenuTree
- Portals (CMS)
- Blogs
- e-Commerce
- Groupware
- Forums
- e-Learning
- Image Galleries
- Wiki
wil hebben:
http://www.opensourcecms.com
daar zijn demo's, forums, recensies over websoftware.
en vooral hun aantal portals is aardig groot
Joomla is handig, zeker voor beginners... Anders kun je ook kijken in het lijstje en op de site van hierboven!
Super 
ik gebruik zelf mambo kweet niet heb dat vanaf het begin aan eigenlijk ontdekt en je kan er hele leuke dingen mee doen die andere ken ik niet.
| ajvemmen wrote: |
Postnuke zou ik niet nemen als ik jou was......tenminste als je qua grafisch ook nog wat wilt.
Joomla en Mambo zijn precies hetzelfde, alleen joomla is sinds kort geleden ontstaan omdat de jongens van mamboo commercieel wilden worden.
Echter mijn site draait nog op mambo en dat bevalt prima moet ik zeggen. Als je eens een kijkje wilt nemen dan is dit de url www.ajvemmen.tk
Dit is een standaard template, maar je kunt ze bij honderden downloaden dus er zit altijd wel wat bij voor jou smaak.
Joomla is wel in opkomst, maar de meeste modules en components zijn toch nog voor mambo, maar daar zal wel verandering in komen. Ik weet nog niet wat ik doe, of ik nog overga naar joomla.
Succes met je keuze |
heb je dat design zelf gemaakt of gewoon van een site geplukt?
Dat is nou het leuke van Joomla, daar kun je zelf aan de slag met een template.
Deze site bijvoorbeeld http://www.ajvemmen.frih.net is wel van een site geplukt, maar ik heb bijvoorbeeld wel lopens slopen en verbouwen aan deze template naar mijn eigen smaak.
Je kunt natuurlijk van scratch beginnen om een template op te bouwen, maar dat is nog wel vrij pittig en voor de beginners zeker niet te doen.
Dus zoek een template waarvan je de indeling wel ziet zitten.....eentje met twee kolommen of drie kolommen en ga dan zelf de images en wellicht de headers, verbouwen tot jou eigen smaak.
Verder is joomla op dit moment heel populair en het goeie ervan is dat er een grote community is en een heleboel add-ons zal ik het maar zeggen. Van gastenboek tot fotogallerei.
Aanradertje.
ik ga joomla ook eens uitproberen denk ik 
| polopolo wrote: |
Welke portal is het beste voor mij website?
Joomla, Mambo of postnuke
Mij website is http://www.polopolo.tk |
Wat is een portal, nog nooit van gehoord

Joomla is de toekomst mijn inziens.
Mambo is de oude versie van Joomla, want Joomla is ontstaan doordat de kern van ontwikkelaars weggegaan is bij Mambo omdat de eigenaren van Mambo er geld voor wilden gaan vragen terwijl Mambo altijd bedoeld is als open source project.
Joomla is nou nog precies hetzelfde maar omdat die ontwikkelaars allemaal weg zijn gegaan en je dus voor Mambo in de toekomst moet gaan betalen denk ik dat Joomla beter blijft, omdat er buiten dat team van ontwikkelaars ook veel mensen zijn die zelf dingen schrijven om eraan toe te voegen.
Verder is Joomla echt niet moeilijk om te leren maar je moet er wel wat tijd insteken, maar er is ook een aardig grote community die een eigen forumgedeelte in het Nederlands hebben op de Joomla-site en die je graag helpen met je vragen mits je eerst natuurlijk de zoek-functie hebt gebruikt.
En tot nu toe heb ik altijd een oplossing of component gevonden wat ik in Joomla heb kunnen installeren voor alles wat ik op m'n site wilde.
ik denk ook dat joomla wel ongeveer de beste is maar ik vnd het toch jammer dat je zo moeilijk phpbb coppermine en joomla samen kan krijgen.
Dat zou voor mij de perfecte combinatie zijn denk ik. Ik gebruik nu dragonfly en daar zit coppermine en phpbb in samen met phpnuke als cmc maar die is lang niet zo mooi als joomla.
Ik zou ze allemaal eens uitproberen en dan zien welke het beste bij je past.
ik zelf heb joomla en ben er heel tevreden over
mvg
keempe
je kunt ook eens een kijkje nemen bij subdreamer.com
veel ondersteuning van verschillende talen en super eenvoudig in gebruik.
Joomla is echt super
Voor zowat elke toepassing kan je een component (of een module) vinden en de enthousiaste mensen op het forum helpen je graag verder als je met struikelblokken worstelt.
Ik had mambo nog nooit gebruikt en mijn eerste joomla-installatie ging redelijk vlot. Er is hopen documentatie te vinden. Mijn eerste site met joomla is allesins in de smaak gevallen. Repond Rock
De template is van mij.
Oplossingen voor coppermine in joomla: link
Nice site, heb je een template als basis gebruikt en die aangepast, en welke dan?
nee, ik heb geen template gebruikt. Ik heb zelf het hele zootje bij elkaar geknutseld. Stijl -zowel voor de website als voor affiches enzo- is mijn verantwoordelijkheid binnen het repmondrock team.
Mooi gedaan ik vind het een mooie en overzichtelijke site, goed voor een redelijk jonge doelgroep.
Je kan misschien php nuke gebruiken. hier heb ik toch goede ervaringen mee