FRIHOSTFORUMSSEARCHFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

hoe krijg je een extern ip?

Reyntjensw
hallo iedereen,

ik ben op zoek naar een programma waarmee ik thuis het ip kan zien vanop het werk zodat ik mij kan verbinden via vnc!
weet iemand zo een programma om een remote ip te kunnen verkrijgen?(voor windows en mac)
of weet er iemand een andere maar toch veilige oplossing om vanaf thuis te kunnen werken?

grtz

wouter
Bondings
Ik begrijp niet echt wat je bedoelt.

Als je je eigen ip-adres wilt zien, dan kun je gewoon naar http://www.show-ip.com/ gaan.
Reyntjensw
dus ik heb een pc opt werk, ik zou graag zo van thuis werken op de pc opt werk via een programma genaamd realvnc
daarvoor heb ik het ip adres van het werk nodig, geef ik dat in en ben ik verbonden met de pc opt werk.
mijn probleem is:hoe kom ik aan men ip adres opt werk?

grtz
Lady Elensar
De eerst volgende keer dat je weer op je werkt bent, naar het IP adres kijken misschien? Eh?
Reyntjensw
het is een dynamisch ip dus dat verandert om de 2 uur ofzo
Bondings
Misschien een programma maken dat een pagina op je website opvraagt. die pagina slaat dan het ip-adres op die je op een andere pagina op de hele wereld kan bekijken.

Niet echt een goede oplossing, maar ik heb geen andere idee hoe het te doen.
RoomRooz
Als ik jou was zou ik ervoor zorgen dat jouw computer daar gewoon een vast IP krijgt, of je vraagt aan de technische mensen daar hoe dat zit met zo'n IP, of er een regelmaat in zit ofzo. Als deze steeds door een computer wordt samengesteld, zouden technische mensen ervoor kunnen zorgen dat het IP adres van jouw thuiscomputer ook steeds verandert, bijvoorbeeld met een programma o.i.d. Als dat niet het geval is, en de computer puur en alleen steeds ervoor zorgt dat het IP verandert naar een IP wat van te voren is samengesteld, zou ik het ook niet weten. Succes ermee! Cool
the666bbq
vraag gewoon VPN op je werk dan kan je rustig naar je pc op het werk. Met het extern IP vanop je werk ben je toch niets want dat extern IP wordt waarschijnlijk gedeeld met nog een heleboel andere gebruikers - router/NAT zorgen er dan voor dat de pakketjes naar jou (lees intern IP) worden doorgelaten ... of zie ik dit verkeerd ?