Van iedereen die een zwak heeft voor auto's (net als ik) of gewoon wil reageren, wil ik wel eens weten:
-Wat voor auto rijd je in het dagelijks leven?
-Wat is je favo auto? Maakt niet uit hoe onbetaalbaar die is.
-Wat is het grappigste dat je ooit is overkomen met je auto?
Wat mij betreft:
-Ik rijd een Citroën C5.
-Mijn favo auto is de Bugatti Veyron(nog niet gereden) en de lamborghini Murciélago(wel gereden).
-Het grappigste wat mij overkomen is, is dat ik in Frankrijk met de Lamborghini 80 kilometer reed op de rechterbaan. De politie zette me aan de kant met de vraag of er iets mis was. Toen bleek dat ik geen akelige smokkelaar was
, kreeg ik de vraag of ik de auto eventjes zijn benen wilde laten strekken
. Dit hield in dat ik met 170 kph achter de politie aan mocht rijden
.
Wat gaaf dat je zo hard mocht rijden
.
Maar ehm.. ik denk niet dat iedereen hier auto rijd hoor. Ik denk zelfs dat het merendeel nog geen auto rijd
, maar dat maakt opzich niet veel uit
. Misschien weet je er nog een andere leuke vraag bij te stellen ofzo?
En over mij, ik rijd ook nog geen auto. Maar binnenkort, over twee maandjes, hoop ik te beginnen met autorijles
.
De auto die ik momenteel rij is een batterij auto. De Prius een hybride van Toyota.
Mijn favoriete auto is een Aston Martin Vanguish.
Het minst grappige is dat ik 2 weken geleden ben aangereden. Reeds zelf op een voorrangsweg. De andere auto kwam ook van links
Vandaag de Prius teruggekregen uitgedeukt en wel
.
De bestuurder van de auto die mij van de zijkant heeft aangereden zag mij niet (had zelfs lichten aan!).
Voorlopig geen grapjes over auto's wat mij betreft 
-Ik rij met een audi A4 (auto van mijn ouders)
-Mijn favoriete wagen is een Lamborgini, maakt niet uit welke ik vind ze allemaal mooi.
-Iets echt grappigs heb ik nog niet meegemaakt, ik rij namelijk nog maar een half jaar met de auto. Ik heb nu een leervergunning, in juli kan ik mijn examen gaan afleggen en hopelijk van de eerste keer slagen 
@Lady Elensar:
Ik had er geen flauw idee van dat er weinig mensen auto rijden hier maar blijkbaar behoor ik, die slechts 19 lentes heeft gezien, al weer bijna tot de geriatrische relieken. Bij voorbaat gefeliciteerd dat je je rijbewijs mag gaan halen en als ik van advies mag dienen: neem geen 10-daagse cursus en leer rijden in een auto van redelijk formaat.
@Minimine:
Waardeloos voor je dat je bent aangereden
@bcp88:
Veel sterkte met het examen. Als Lamborghini beveel ik de Murciélago toch warm aan.
Ik rij zelf in een peugeut 306 en dat bevalt mij prima. Auto's zijn echter zo duur in aanschaf, dat het eigenlijk een vette desinvesterings is, maarja...
Doe mij maar zo'n snel kannonetje zoals een civic type R ofzo. Dan trek je een beetje porsche er wel uit.
@ Code of Ruin: Nog bedankt voor je advies! Ik heb nog geen idee in wat voor auto ik kom te rijden hoor.. Moet me zelfs nog aanmelden
.. maar ik ga in iedergeval geen versnelde cursus volgen.
Het lijkt mij dat je het haast niet zo snel en goed kunt leren dan wanneer je gewoon 30 lessen neemt. (Of hoeveel het er ook mogen zijn). Dan heb je veel meer de tijd om dingen in je op te nemen, en went het makkelijker denk ik.
ik heb ook nog geen auto. maar een auto waar ik in zou willen rijden is laraki fulgura 
* Ik rij nu met een Susuki Ignis (pokkeding het is de wagen van men ouders, ik ben ook net als bcp88 nog op leervergunning)
* De mooiste auto vindt ik de ferrari 360 modena f1 spider (kennis van de buren heeft er ene, het raampje achterin waardoor je de motor kunt zien vindt ik ook leuk
)
* Ik heb nog niks grappigs mee gemaakt maar men ouders wel. Zij hadden vroeger een fiatje. Ze stonden voor de spoorwegovergang te wachten en toen men pa wilde vertrekken en naar de pook wilde grijpen zag hij dat de pook was verdwenen, de pook was door versnellingsbak gevallen en lag op het asfalt.
Zelf rijd ik geen auto, maar ik heb wel een favoriet.
Zelf vind ik de TVR Sagaris en de TVR Tuscan(scroll ff naar benee voor betere plaatjes).
De auto die ik momenteel rij is een batterij auto. De Prius een hybride van Toyota.
Mijn favoriete auto is een Aston Martin Vanguish.
Het minst grappige is dat ik 2 weken geleden ben aangereden. Reeds zelf op een voorrangsweg. De andere auto kwam ook van links
Vandaag de Prius teruggekregen uitgedeukt en wel
.
De bestuurder van de auto die mij van de zijkant heeft aangereden zag mij niet (had zelfs lichten aan!).
Voorlopig geen grapjes over auto's wat mij betreft
Momenteel weer gefixed 
- Ik rij nog geen auto, ik moet nog een paar jaartjes wachten
- Mijn favoriete auto is de Ferrari Scaglietti (link).
Overigens wel de vuilste auto las ik laatst ergens, maar ik vind hem wel mooi
Ook de Bugatti Veyron vind ik, net als Code of Ruin, wel vet. Hij kan nogal hard
- Grappigst? Nee, heb ik niet echt meegemaakt 
Ik rijd nog geen auto alhoewel soms in me vaders auto op het industrie-terein
. Autorijden is erg leuk en ik kijk er naar uit om 18 te worden nog maar 3 jaar
Mijn mooiste auto? Hmm. Ik heb eerder Need for Speed Underground 2 helemaal plat gespeelt en alle Need for Speeds daarvoor ook. Maar eigenlijk vond ik eerder altijd een dikke Ferrari enzo het best maar, de laatste tijd vind ik gewoon een heel mooi gepimpte peugeotje ofzo ook erg mooi. Wel moet ik zeggen dat de Aston Martin uit de James Bond film wel erg vet is.
Hmm iets heel erg grappigs niet echt. Wel gewoon in de auto natuurlijk met m'n vader bij het stoplicht was eerder altijd als iemand niet doorreed bij groen dik toeteren en dan zei hij altijd van "Rijden ouwe!" maar dat doet hij de laatste tijd ook niet meer. Mijn moeder scheurt nog steeds heel erg in haar busje 
Zelf rijd ik nog geen auto..., maar uiteraard vind ik het ook erg leuk om het een beetje in de gaten te houden. Ben zelf wel een btj Mercedes fan, hoewel ik ook echt niet blind ben voor andere automerken. 
Ik rij in een Renault Twingo. Mijn vriend heeft een Mitchubishi Grandis en hier rij ik ook af en toe in.
De Ferrari Testa Rossa.
Ik had boodschappen gedaan en ik stond ergens geparkeerd waar het eigenlijk niet mocht. Toen kwam de politie de hoek om en hield me aan. Wat bleek nu? Ik had nog wat boodschappen op het dak van de auto liggen...... 
Ik moet eerlijk zeggen ik word wel geil van die plaatjes!!!
maar voor dat met zo'n ding onder me kont rij kan ik nog wel even sparen
//potzet
@ potzet: Als het een keer kan moet je echt eens een dikke auto rijden op hoge snelheid. Daarvan krijg je zo'n adrenalinerush dat je met gemak Mike Tyson KO ramt.
@ Christo: een gepimpte wagen kan ook erg lekker rijden. Ikzelf heb in een aangepaste Clio gereden en die trok de meeste grotere en zwaardere wagens er met gemak uit. De Aston die ik heb gereden was ik niet zo'n fan van want de bak met van die flippers was echt waardeloos.
@ deedee: ik ben blij dat ik een medestander heb wat betreft de Veyron. Bijna niemand schijnt dat ding te kennen of de pure grootsheid ervan te waarderen. Overigens zou ik me over de vervuiling van de Scaglietti geen zorgen maken, de meeste supercars zijn nogal slecht voor het milieu.
| Code of Ruin wrote: |
| een gepimpte wagen kan ook erg lekker rijden. Ikzelf heb in een aangepaste Clio gereden en die trok de meeste grotere en zwaardere wagens er met gemak uit. De Aston die ik heb gereden was ik niet zo'n fan van want de bak met van die flippers was echt waardeloos. |
Ja dat weet ik wel dat ze fijn rijden die dingen trekken altijd vet hard op bij het stoplicht als iedereen er nog staat
. En ja de Aston is eigenlijk meer een auto voor van die sjieke ouwe mannetjes 
ik rij nog met een leervergunning en hoop binnenkort succesvol mij praktijkexamen te kunnen afleggen, maar ik geloof dat dat toch geen probleem kan vormen. Inderdad is een lange leertijd het best om zoveel mogelijk ervaring op te doen. Ik rij nu met de auto van mijn moeder (een kleine opel corsa) en ik zou echt niet weten welke ik mij later ga kopen of wat mijn droomauto is. Ik ben momenteel al dik tevreden dat ik met een simpel bakske kan rijden, dat gaat ook al snel als je wil en alleszins veel sneller als de fiets en comfortabeler en plezanter als bus.
Nieuwe mercedes auto is ook wel mooi, maar auto's van lexus zijn ook wel mooi en getunede auto's 
Van iedereen die een zwak heeft voor auto's (net als ik) of gewoon wil reageren, wil ik wel eens weten:
Wat mij betreft:
-Ik rijd een Citroën C5.
-Mijn favo auto is de Bugatti Veyron(nog niet gereden) en de lamborghini Murciélago(wel gereden).
-Het grappigste wat mij overkomen is, is dat ik in Frankrijk met de Lamborghini 80 kilometer reed op de rechterbaan. De politie zette me aan de kant met de vraag of er iets mis was. Toen bleek dat ik geen akelige smokkelaar was , kreeg ik de vraag of ik de auto eventjes zijn benen wilde laten strekken . Dit hield in dat ik met 170 kph achter de politie aan mocht rijden . |
Haha ff ik heb geen auto mijn favorite auto is ook de bugatti van 1 mil
heb wel eens gereden maar niet verder dan de parkeerplaats
dus dat met die snelweg heb ik ook niet meegemaakt
Geen, ik ben 16
Ferrari Enzo
Zie vraag 1
Als ik 18 ben en een rijbewijs heb zou ik gewoon een mooi, lekker rijdend autotje willen hebben.
Mog ik maar autorijden...
| Yjaxygames wrote: |
| Mog ik maar autorijden... |
Geen zorgen, met de jaren komt het rijbewijs.
ik rijd in een opel corsa
ik wil heel graag een mercedes slk of een porsche (maakt niet uit welke allemaal vet) maar ik kan dat niet betalen dus krijg ik nooit
ik was een keer in mijn auto op weg naar mijn werk en dan staat
er ineens een dikke bmw naast me met zo'n stoere bink erin zonne bril er op kijkt ie een beetje naar mij in me corsa van wat
een klote auto heb jij zeg en dan rijd ik weg en hij bleef nog kijken
naar mijn auto maar wat was ie toen een ongelofelijke sukkel hij let niet eens op het verkeer maar op mijn auto!
dat was wel even lachen
en ook een keer in de parkeer garage had ik een
bekeuring gekregen van dat ik niet goed had geparkeerd
en die parkeerwacht die was er niet eens dus kon mooi wegrijden briefje eraf en weg wezen maar
beetje meer opletten he wachtertje
ik ben van plan om een seat altea te kopen (als ik het geld een keer heb)
Haha ik kwam laatst onderstaande bak tegen volgens mij kennen jullie hem allemaal wel maar dat ding is lelijk hoor he, jezus
Misschien vinden mensen zo'n auto grappig maar ik vind het gewoon een lelijke bagger auto! 
Wow, zo te zien hebben ze dat ding nog net op tijd uit de persen kunnen redden. Nou ja, redden is niet helemaal het juiste woord. Gelukkig hebben zo nog wel de kreukels eruit kunnen strijken.
Ik rijd geen auto. Mijn moeder heeft met 2 keer proberen eindelijk haar rijbewijs gehaald, mijn vader wel in 1 keer (maar die krijgt zo vaak boetes dat dat ook niet helemaal meer te vertrouwen is
) en ik ben minderjarig. Dus ik mag nog niet. Maar als ik het ga doen, ga ik hopelijk wel in 1 keer slagen. Zo'n gedoe anders.
Mijn favo auto is een limo. Ik houd van musicals, heb er al een paar keer in meegespeeld en dan is dat toch wel het toppunt van sterrenvervoer! Maar een Rolls Royce is ook geweldig. Ik wil er later (als ik rijk, beroemd en helemaal ben doorgebroken (wacht, die zin klopt van geen kant)) een paar. Ik heb dan toch een luxueuse villa met zo'n verschrikkelijk grote garage dat je mond ervan openvalt (duh, wie niet?!
).
En het grappigste wat mij ooit is overkomen met een auto is dat ik als klein meisje altijd bang was voor de ruitenwisser. Ik had zoiets van dat ik ze niet mocht zien bewegen, want dan zouden ze me pakken. Een soort tick, denk ik nu, alleen toen was ik echt bang. En dat is alleen in die oude groene auto geweest, daarna nooit meer (toen was ik ouder, maar die andere auto's hadden ook een totaal ander interieur en ze zagen er luxuezer en comfortabeler uit.
Lang verhaal
PS Dat van die grote garage enzo is natuurlijk niet waar. Ik ben allang blij als ik dat rij-examen haal en een mooie auto kan scoren, gewoon leuk luxe ding. 
Ik vind auto's best leuk hoor, maar ik ben niet zo'n liefhebber
Geef mij maar een goede auto die er goed uitziet en betaalbaar is . OOk al mag ik nog niet rijden
Wat mij betreft:
-Ik rijd een Citroën C5.
-Het grappigste wat mij overkomen is, is dat ik in Frankrijk met de Lamborghini 80 kilometer reed op de rechterbaan. De politie zette me aan de kant met de vraag of er iets mis was. Toen bleek dat ik geen akelige smokkelaar was , kreeg ik de vraag of ik de auto eventjes zijn benen wilde laten strekken . Dit hield in dat ik met 170 kph achter de politie aan mocht rijden . |
Hahahahahaha, wat een leuke ervaring, jammer dat ik nog geen auto heb, moet eerst mén rijbewijs halen, hopelijk deze zomer, maar mijn favoriete auto is toch een Laraki Fulgara, omdat het een marokkaanse auto is, maar Bugatti Veyron is ook wel een toffe wagen.

Ik doe voorlopig alles nog met de fiets of trein.. De kosten zijn dan een stuk aanzienlijker. 
| v-d-online wrote: |
Ik doe voorlopig alles nog met de fiets of trein.. De kosten zijn dan een stuk aanzienlijker.  |
Zoals je het neerzet lijkt het alsof je kosten dan groter zijn. Overigens zou ik als ik een ov abonnement moest betalen nog eerder voor een auto gaan kijken. Dan zou ik met kosten praktisch quite spelen.
ik mag nog geen autorijden
Maar m'n favo auto is momenteel de Mercedes Vision SLR Roadster..
Een schoon karreke, mja, maar tegen dat ik daarmee rijd, is die al 100 jaar oud. 
Ja, ik mag nog niet autorijen en doe alles met de bus (school). Voor de rest fiets ik heel soms, maar meestal is dat als ik op vakantie ben (ik woon serieus alleen maar in m'n dorp en ik rijd er doorheen in de bus, maar voor de rest...
)
voor mij is de mini cooper de vetste auto die er is ( ik heb niet gelezen wat hier voor is behandeld te veeel tekst)
| lordwarlord wrote: |
| voor mij is de mini cooper de vetste auto die er is ( ik heb niet gelezen wat hier voor is behandeld te veeel tekst) |
Kun je toch altijd beter wel doen. Dan weet je namelijk waar de discussie over gaat, zit je geen dingen te herhalen en je zit dan geen onzin te vertellen.
En als ik vragen mag, waarom vind je mini coopers de gaafste auto's? En welke mini coopers vind je mooi, de oude of de nieuwe? De oude mini's vind ik nog wel redelijk door de beugel kunnen, ze hebben sfeer en zijn echt onwijs Brits. Maar die nieuwe vind ik 3 keer niks. Ze zien er niet uit en kosten verhoudingsgewijs veel. Voor veel minder geld heb je een Citroën c2 die ik toch een betere auto vind. Daarnaast is het weggedrag en besturing van de mini niet zo goed als die van de Citroën C2 en het remmen is slechter te doseren.
Ik rijd zelf met een BMW 520i. Lievelingswagens: Range Rover, praktisch alle BMW's, Porsche, Ferrari en oldtimers natuurlijk, zoals Ford Mustang e.d.
huidige wagen : ford focus clipper
volgende wagen : ford focus clipper / ford c-max / citroen picasso (deze frihoster laat geheel in eigen naam binnenkort een nieuwe telg op de wereld persen dus familiewagen met sportieve kantjes is het doel)
grappigste :
er heeft ooit een dromerige mercedes benz chauffeur zijn benz in mijn citroen ax TRE 11 (zeeeeeeer klein wagentje) gevlamd : resultaat benz in frut vaneen vanvoor, ax niks aan te zien vanachter (david vs goliath)
IK rijd nog niet met een auto want ik ben nog maar 13.
-Maar als ik mijn rijbewijs haal dan zou ik graag met een mercedes rijden.
-Mijn favoriete auto is een Ferrari, maakt niet uit welke ik vind ze allemaal mooi!
-Ik heb natuurlijk nog niks grappigs meegemaakt!
ik denk niet dat iedereen hier auto rijd hoor. Ik denk zelfs dat het merendeel nog geen auto rijdmaar dat maakt opzich niet veel uit Smile. als ik later een auto zou kopen en veel geld had zou een mooie mercedes wel dik zijn voor me met draaiende velgen bling bling heeeeh 
Ach ja, je weet wat ze zeggen:
"Auto liefde roest niet!"
Maar helaas ik ben geen auto echte fan...
Hoewel ik sommige auto's wel tof vind, hou ik me er niet veel mee bezig
en veel namen ken ik ook dus niet...
Volkswagen touran vind ik wel een hele vette bak.!
ik mag nog geen auto rijden
en als ik het mag weet ik niet welke ik moet kiezen hebben jullie tips???
Ik zag net in de Autoweek de Renault Laguna III staan. Mooie ding!
Komt alleen pas in 2007 uit.
Heb ik wel m'n rijbewijs als 't goed is. (hoop ik toch). *thinkin.
Een beetje duur alleen XD.
Keb zo alleen ff geen foto. Zoek ik nog wel op, als ik d'r één kan vinden.
Nog geen auto spijtig genoeg
over een maand beginnen we aan onze rijlessen
favoriete wagen?
Aston Martin DB9
of
Ferrari 430
maar ik veronderstel dat dat wel bij dromen zal blijven
| Lady Elensar wrote: |
Wat gaaf dat je zo hard mocht rijden .
Maar ehm.. ik denk niet dat iedereen hier auto rijd hoor. Ik denk zelfs dat het merendeel nog geen auto rijd , maar dat maakt opzich niet veel uit . Misschien weet je er nog een andere leuke vraag bij te stellen ofzo?
En over mij, ik rijd ook nog geen auto. Maar binnenkort, over twee maandjes, hoop ik te beginnen met autorijles . |
ik moet nog een jaartje wachten.maar als ik genoeg geld heb en me rijbewijs wil ik graag een lamborghini kopen 
| gangie33 wrote: |
ik mag nog geen auto rijden
en als ik het mag weet ik niet welke ik moet kiezen hebben jullie tips??? |
eeen lamborghini zijn mooie wagen en ze kunnen ook snel(zijn alleen een beetje duur
)
Een auto is in Nederlands steeds meer statussymbool aan het worden. Overigens niet alleen een ontwikkeling die zich in Nederland voor doet, maar over alle landen van de wereld.
natuurlijk heeft iedereen een droomauto... ik wel tenminste... Maybach
alleen ben ik wel zo realistisch dat ik cker weet dat ik hem nooit zal kunnen betalen.
SBrian
| SBrian wrote: |
Een auto is in Nederlands steeds meer statussymbool aan het worden. Overigens niet alleen een ontwikkeling die zich in Nederland voor doet, maar over alle landen van de wereld.
natuurlijk heeft iedereen een droomauto... ik wel tenminste... Maybach alleen ben ik wel zo realistisch dat ik cker weet dat ik hem nooit zal kunnen betalen.
SBrian |
Hoe fatalistisch!
ik heb zel een kia sportage rijdt erg lekker 2.0 liter motor donker blauw.
wil graag een nieuwe auto maarjah heb ook niet al het geld maar als ik genoeg hebbbbbbbbbb koop ik er zeker een..........................................................
Blijven je toetsen vastzitten ofzo? Repareer ze even, als je wilt.
Ik rij nog geen auto, ben wel al bezig met rij lessen maar de rijinstructriece is op vakantie dus word wachten
Ik heb niet echt droom auto ofzo.
| BCP88 wrote: |
Ik heb nu een leervergunning, in juli kan ik mijn examen gaan afleggen en hopelijk van de eerste keer slagen |
Wat houd dat leervergunning in en is dat alleen in Beglië zo, want ik NL weet ik er niks vanaf

Dat zal wel gewoon de autorijlessen inhouden. Ik heb er ook geen idee van eigenlijk of dat in Nederland zo heet (woon ook gewoon in NL).
Eventjes de term leervergunning intikken op Google en naar de domeinnamen kijken leert dat alle domeinen waarop het woord voorkomt, Belgisch zijn. Voorts staat op de site van het CBR niets vermeld over een leervergunning. Het lijkt mij dus een zuiver Belgische aangelegenheid. Als ik het goed begrijp komt het erop neer dat je tussen je 17e en 18e een soortement vergunning kunt krijgen die een beperkte tijdsduur geldig is. Hiermee mag je autorijden maar onder begeleiding van een ouder iemand (die ongetwijfeld ook aan allerlei voorwaarden moet voldoen). Ik krijg sterk de indruk dat iemand dus zonder bevoegd instructeur de weg op mag en dat iedere jojo zomaar als begeleider op kan treden. Dat lijkt me levensgevaarlijk, het zou in ieder geval wel een paar bijzonder vreemde acties verklaren die ik heb mogen aanschouwen in België. Overigens is http://www.verkeersweb.be een bijzonder informatieve site.
| Eventjes de term leervergunning intikken op Google en naar de domeinnamen kijken leert dat alle domeinen waarop het woord voorkomt, Belgisch zijn. Voorts staat op de site van het CBR niets vermeld over een leervergunning. Het lijkt mij dus een zuiver Belgische aangelegenheid. Als ik het goed begrijp komt het erop neer dat je tussen je 17e en 18e een soortement vergunning kunt krijgen die een beperkte tijdsduur geldig is. Hiermee mag je autorijden maar onder begeleiding van een ouder iemand (die ongetwijfeld ook aan allerlei voorwaarden moet voldoen). Ik krijg sterk de indruk dat iemand dus zonder bevoegd instructeur de weg op mag en dat iedere jojo zomaar als begeleider op kan treden. Dat lijkt me levensgevaarlijk, het zou in ieder geval wel een paar bijzonder vreemde acties verklaren die ik heb mogen aanschouwen in België. Overigens is http://www.verkeersweb.be een bijzonder informatieve site. |
Dan ga ik ook maar ff in Beglië wonen

Wat mij betreft:
-Ik rijd een Citroën C5.
binnenkort begin ik met autorijles hopelijk haal ik dan me rijbewijs.
| the666bbq wrote: |
volgende wagen : ford focus clipper / ford c-max / citroen picasso
|
damn you, het is none of the above geworden - vorige week heb ik mij dan maar een renault scenic aangeschaft die ik eerdaags maar eens wat ga opsmukken (cruise control, parkingsensoren, andere audio, ....)
heb al de rest geprobeerd en de scenic was toch iets straffer in alles