Dag beste Frihost forumgebruiker.
Als nieuwe gebruiker net gewend om punten te verzamelen met kleine berichten. Sinds kort echter is er een verandering van puntensysteem. meer tekst zal er moeten worden ingevoerd om enigszins hoge punten aantal te scooren.
Vinden jullie dit een goed systeem. Lange teksten zeggen mijnsinziens niets over de kwaliteit van het bericht. En zeggen ze ook niet dat "size don't matter, it is the quality that counts".
Graag jullie meningen over het nieuwe puntentellingsysteem.
Anders maar weer de Lock er op
Vriendelijke groet,
Midimine
Ik vind het wel een goed plan!
Zo om de kleine berichten te stoppen doe die nu nauwlijks een punt geeft! 
ik vind het ook wel een goed plan. Maar het nadeel is dat je dit soort posts krijgt(bij mij maakt het niet uit ik heb toch al meer dan 45 punten als er een andere reden is waarom dit niet mag zal ik het inkorten. Een mod mag hem ook wel verwijderen):
Ik vind dit wel mooi. En niet alleen mooi maar meer dan mooi. Het is goed dat dit gebeurt want ander krijg je altijd van die korte posts. Dat is natuurlijk niet wat wij willen en daarom vind ik het goed dat er zoiets komt. Ik kan zio nog wel even door gaan maar het komt erop neer dat ik het een heel goed idee vind dat het puntensysteem is aangepast.
| rvec wrote: |
| Ik vind dit wel mooi. En niet alleen mooi maar meer dan mooi. Het is goed dat dit gebeurt want ander krijg je altijd van die korte posts. Dat is natuurlijk niet wat wij willen en daarom vind ik het goed dat er zoiets komt. Ik kan zio nog wel even door gaan maar het komt erop neer dat ik het een heel goed idee vind dat het puntensysteem is aangepast. |
Dit is wel degelijk waar ik zo bang voor was.
Maar dit is nog altijd beter dan een half zinnetje posten zonder echte betekenis of een smilie of zo.
In ieder geval, het is een test en ik ben helemaal niet zeker of ik het zo ga houden. Een aantal mensen heeft het niet graag, de rest zegt wel dat ze het "mooi" vinden, maar gaat dit ook zo blijven? Ik weet het nog zo niet.
Zelf vind ik het opzich een heel goed idee, omdat je dan niet zo snel meer van die korte zinnetjes als antwoord krijgt. Want je kreeg dan toch aardig wat voor drie hele woordjes ofzo.. en nu niet.
Maar ja, nu gaan er misschien wel heel veel gebruikers van die ontzettend onzinnige berichten plaatsen, met alleen maar gedram, om zo toch aan de punten te komen.. dus ik weet het niet :S.
't Is gewoon afwachten denk ik, hoe het loopt. 
Ik vind dat het beter als de zinnen niet te lang zijn... kort maar krachtig.
Dan heb je tenslotte korte en krachtige berichtjes die je even snel kan over lezen en zo goed word geïnformeerd.. ik zie ook wel is van die lange verhalen gepost staan.. en meestal stop ik met lezen als ik op de helft ben
// potzet
mij lijkt het het beste om het minimum aantal van punten per bericht niet op nul te zetten, maar op 0.5.
Zo krijg je niet van die ontzettend lange verhalen, die nergens op slaan, en je krijgt ook niet van die hele korte berichten.
Wat die verhoging naar een maximum van 3.0 punten per bericht betreft, ben ik het er wel mee eens dat dat goed is.
Zo krijgen mensen die lange maar informatieve verhalen schrijven, waar voor hun hele schrijf en typewerk
------------------------
Loathing 
je heb wel gelijk Loathing in Fear over dat minimaal 0.5 punten krijgen bij een bericht!
Ik denk wel dat er door dit nieuwe puntensysteem betere posts komen, maar ik ben het wel eens met midimine dat lengte van de post niks zegt over de kwaliteit van de post.
De lengte van een post, is niet toonaangevend voor de kwaliteit. Maar goed..., dat was ook al door anderen gezegd.
Wat misschien wel waar is dat er nu langere posts komen, die eigenlijk niet veel inhouden. Dat er iets in 10 regels gezegd wordt, wat ook in 1 regel kan. Op zich, vind ik het niet erg. Ik heb toch meestal meer dan 40 punten op mn lijstje staan..., alleen als ik een paar dagen niet op het forum geweest ben.
Het is wel zo, dat als iemand die gewend is om een hoog puntenaantal te hebben, als diegene nu op vakantie gaat, terug komt er nog maar 5 punten heb, bij wijze van..., moet diegene erg goed zn best doen om er weer meer te krijgen. Dat zou wel eens spam kunnen veroorzaken. 
Mja we zullen het eens uitproberen
je moet alles eerst is geprobeerd hebben voor je commentaar geeft vind ik.
pff ik sta negatief met mijn punten
kon een tijd niet posten omdat het internet stuk was. Moet nu een schade van -10 ophale
niet tof. en mijn site werkt nog ni eens
mvg Keemp
Dit puntensysteem is nog steeds in de test fase hè
.
Voor de mensen die nog geen account hebben duurt het misschien wat langer voordat ze aan de 10 punten zijn, netzo als voor de mensen die een tijd weg geweest zijn en hun punten weer omhoog willen hebben, maar voor de mensen die al lid zijn, is dit systeem misschien juist wel goed. 't Is een lastige beslissing denk ik. 
Volgens mij zullen er door dit systeem velen afhaken, wat niet altijd slecht is voor degene die overblijven, maar toch is dit volgens mij niet zo'n goede beslissing
ten eerste de berichten zullen niet meer overzichtelijk zijn door te lange teksten, wat de goesting om al dit te lezen ferm zal doen verminderen
ten tweede je kan ook gewoon teksten gaan beginnen kopieren van het internet en dan maar heel kort commentaar daarop geven kwestie van een tekst te hebben die genoeg punten oplevert.
nuja zelf heb ik daar weinig problemen mee, maar het komt de kwaliteit van dit forum waarschijnlijk niet ten goede. Want ook ik zal hier en daar moeten beginnen zeveren om aan dit puntentotaal te geraken
, nu kan ik wel goed zeveren niet daarvan maar toch ...
Maar het is natuurlijk nog maar een testfase en misschien herzien ze dit wel ...
Volgens mij is het toch ook niet zo'n goede beslissing. Een extreem lang bericht betekent niet automatisch dat er veel informatie meegedeeld wordt. Ik ben een hele tijd naar het buitenland geweest en moet nu mijn punten snel proberen op te krikken.
Natuurlijk ben ik ook tegen hele korte berichten zonder betekenis (bjvoorbeeld enkel een smilie) maar misschien zou men dit op een andere manier kunnen oplossen?
Het systeem dat Loating in fear voorstelt bijvoorbeeld, lijkt me een goed idee.
Ik denk dat vele gebruikers op dit forum nu lange berichten gaan typen, hierdoor krijg je meestal 2 dezelfde gedachte van de tekst te lezen. Maar ik laat dat aan het team van Frihost over.
| sjeikelagashe wrote: |
| ten eerste de berichten zullen niet meer overzichtelijk zijn door te lange teksten, wat de goesting om al dit te lezen ferm zal doen verminderen |
Ten eerste, de berichten hoeven niet persé lang te worden, er kunnen ook meerdere maar met kortere inhoud geplaatst worden.
| Quote: |
| ten tweede je kan ook gewoon teksten gaan beginnen kopieren van het internet en dan maar heel kort commentaar daarop geven kwestie van een tekst te hebben die genoeg punten oplevert. |
En ten tweede, als het goed is weet iedereen dat dit niet toegestaan is, of ze dienen in een quote gezet te worden. 
Want ook ik zal hier en daar moeten beginnen zeveren om aan dit puntentotaal te geraken , nu kan ik wel goed zeveren niet daarvan maar toch ...
|
Ten eerste, als iedereen er zo over denkt, heeft dit forum totaal geen
inhoud meer, hoewel het ook zo is dat de moderators ook hierop moeten toezien!
Ten tweede is het inderdaad waarschijnlijk dat er mensen afhaken, doordat je nu ook vaker moet posten. (voor de meesten, niet voor iedereen
)
Bedoeling is goed, afwachten hoe het afloopt...
Wat mij verbaasd is dat er overal topics staan over hoe de forumgebruiker eerst moeten zoeken in het forum achter een onderwerp of vraag. En toch krijgen we elke dag dezelfde topics over welk frp program gebruik jij? of flash of geen flash?
Ik vind deze posts of topics veel erger en vervelend dan dat er is iemand een reply geeft van maar 1zin...
Mods zouden hier strenger moeten opzijn vind ik...
de nieuwe puntentelling..
ik heb het even gelezen. je moet dus berichten geven met inhoud, naar mijn idee doe ik dat 90% dus voor mij heeft dat geen verschil..
die 3 punten als max in plaats van 2.5 is wel handig. maar dat de mensen gaan discuseren over dat mensen dan ineens langere posts gaan doen voor de punten is voor mij een rara discusie. voor 0.5 punt ga je niet ineens van 3 woorden naar een heel lang verhaal.
sry voor het zeggen ik weet zeker dat de achterliggende gedachten goed is hoor, maar ik denk persoonlijk dat de veranderingen weinig effecht zullen hebben op het algemene post lengte. als je nou 5 of 6 keer een korte post moet doen wat maakt dat nou weer uit.
je zou mischien beter korte posters op een waarschingen geven en daarna minder webhosting space geven ofzo bijvoorbeeld. ik denk dat zulke dingen beter werken dan deze verandering.
maar zoals ik al zei ik weet zeker dat jullie alleen maar proberen om van het forum een beter forum te maken.
Ten tweede is het inderdaad waarschijnlijk dat er mensen afhaken, doordat je nu ook vaker moet posten. (voor de meesten, niet voor iedereen ) |
Je hoeft niet vaker te posten, maar, je posts moeten meer qualiteit / inhoud
bevatten dan eerst
1. Dat lost het probleem van "spam" op
2. Je hoeft niet véél vaker te posten
------------------------
Grtz, Loathing 
Ik dacht al, ik post nu een groot bericht, maar ik heb toch weinig puntjes gekregen... Maar ja, ik denk dat FriHost er wel zo z'n redenen voor zal hebben dat ze dit invoeren, of in ieder geval uitproberen. Eerlijk gezegd maakt het me niet zoveel uit, maar toch lijkt me dat andere systeem iets leuker voor m'n puntenaantal. Maar ik ben benieuwd of dit doorgaat, of niet.
het hangt ervan af wat ze kleine berichten vinden!
ik vond het vorige systeem wel beter, natuurlijk waren er mensen die er misbruik van maakten dusja. mss wel een goeje oplossing
Ik denk dat er door de nieuwe puntentelling meer post geplaatst zullen worden die niet meteen "to the point" zijn.. Dus dat mensen er een beetje omheen gaan lullen..
Ook als je bijvoorbeeld in de min staat zul je dubbel zoveel moeten posten om weer boven de nul te komen..
Ik ben niet zo'n erge voorstander van de nieuwe puntentelling.. De lengte wil niet altijd iets zeggen over de inhoud.. Maar punten voor de inhoud geven is onmogelijk..
Ik hoop dat het snel weer terug veranderd word 
Ik ben waarschijnlijk een van de mensen die er meest last van zal hebben. Ik ben een man van weinig woorden met altijd een irritant weinig punten
| kansloos wrote: |
| Ik ben waarschijnlijk een van de mensen die er meest last van zal hebben. Ik ben een man van weinig woorden met altijd een irritant weinig punten |
Kijk er maar wel voor uit dat je je naam niet als te veel eer aandoet 
Misschien is dit nieuwe puntensysteem meteen een stimulans om beter te leren schrijven. Ik ondervind meer en meer, ook bij berichten die op mijn werk (media) toekomen van Jan Modaal, dat mensen moeilijkheden krijgen om correct te schrijven. 'De jeugd van tegenwoordig' is zo gewend om sms/forum taal te gebruiken dat ze geen volzinnen meer kunnen schrijven zonder als een 8-jarige over te komen.
Dus ik vind het alleszins geen slecht systeem 
Ik weet het niet. Kijk de lengte van je post wil niks zeggen over de kwaliteit. Mee eens. Maar moeten alle posts van hoge kwaliteit zijn? Ik weet het niet. Ik kom niet alleen op dit forum om informatief bezig te zijn en na te denken over elk woord dat ik post. Ik wil ook gewoon lekker een beetje kunnen ouwehoeren puur om het ouwehoeren. Dat levert misschien geen hoge kwaliteit posts op maar ik denk dat het wel degelijk toedraagt aan de kwaliteit van het forum. Dit moet toch een fijne, warme plek zijn om te blijven?
Dat is het enige wat ik een beetje mis aan dit forum. Het is zo gedwongen. Ik zou het liever allemaal wat soepeler zien: Je komt gewoon lekker een keertje langs als je er zin in hebt, zonder je af te hoeven vragen of je site de volgende week nog wel in de lucht is.
En wat is een post van hoogstaande kwaliteit? Ik denk dat dat voor iedereen anders is. Ik weet zeker dat ik zometeen een aantal punten krijg voor dit bericht. Maar heel veel mensen zullen gewoon over deze post heen lezen, omdat dit slechts mijn mening is en het hun geen reet kan interesseren, voor hun is deze post blijkbaar niet van kwaliteit, aangezien ze er zo overheen lezen.
Nou ja, dan ben ik maar gewoon blij dat zij niet over de punten gaan. 
De nieuwe puntentelling begint nu wel irritant te worden. Je krijgt er echt weinig punten door.
Als je zulke korte zinnetjes maakt wel ja!
Ik heb geregeld in de 2 of zelfs 3 punten hoor.
Ik vind het nog wel meevallen. Maarja, dat is mijn mening hè.
het vorige was beter, en zoals andere members al zeggen, er gaan off-topic topics kome en er gaat volgens mij meer trash opkome dan goede berichten zoals ervoor! het zou beter zijn dat ze het systeem herstellen naar de vroegere status, die was veel beter!
en mensen met weinig woorden (zoals mezelf soms
) zijn hierdoor ook snel gehindert
grtz
wouter
Ik vond het oude systeem ook beter. Zelf ben ik ook iemand van weining woorden, en van de meeste topics snap ik ook niet veel; ik kan er niet echt over meepraten. (ik ben niet zo technisch op het computergebied, met een beetje hulp links en rechts heb ik mijn website inelkaar gezet)
Wat doe ik dan bij frihost zul je je afvragen. Ik vind het een prima manier om een website gepubliceerd te hebben voor een vereniging die niet veel te besteden heeft.
Ik begrijp dat het systeem van punten scoren nodig is maar ik zou toch liever het oude systeem terug zien.