Geacht nederlandstalig FriHost-publiek,
Ik vroeg me af naar wat soort muziek jullie zoal luisteren. Maar dat niet alleen.. Waarom luisteren jullie naar die muziek? Is het een manier om je eens af te reageren? Je verdriet te verwerken misschien? Pept het je op? Voelen jullie iets herkenbaars / treffends in je muziek?
Het is dus niet de bedoeling dat je je hele muziekcollectie hier even paste. Het "waarom" is belangrijker. Stel jezelf de vraag: "Waarom vind ik dit mooi?".
Persoonlijk vind ik de laatste twee albums van Madonna heel goed (American Life en Confessions on a dancefloor) omdat ik op de een of andere manier daar altijd heel happy van word. Van "Hollywood" heb ik me echt al doodgezocht naar remixes.
Als je eens stress hebt, kan wat "enthousiaste muziek" als deze echt wonderen verrichten.
Verder vind ik "Evanescence" ook goed... dat is de wat meer donkere muziek en dat kan soms erg verlichtend werken.
Ook heb ik een bloedhekel aan R&B, zo-ook hiphop of andere gelijksoortige "muziek". Spijtiggenoeg staan de hitlijsten er tegenwoordig vol van, dus ben ik in de minderheid? Ik vind het muziek waarvan er 13 in een dozijn zitten. Maar dat is mijn persoonlijke mening, je mag er tegen zijn, maar probeer me niet te overhalen, dat is de bedoeling ook niet.
James007
Punk, Rock, Metal en nog wat van die zooi
Zoals: System of a Down, Breakin Benjamin, Metallica etc etc...
waarom? ehm... ik weet het eigenlijk niet... ik luister er gewoon naar
Edit: ik heb nog een nagedacht, en ik luister er naar, omdat het me oppept
en ik word er minder chagrijnig van
----------------------
loathing 
Ik luister graag naar trance en happy hardcore. Om dezelfde reden. Ik word er blij van. En rustig. Niet dat ik normaal niet rustig ben maar toch. En ik heb ook een hekel aan hiphop en rap. Net als piratenmuziek, al vind ik dat toch beter dan hiphop of rap. Op feesten heb ik trouwens liever echte hardcore. Kom ik wat meer los van. En dan vind ik de sfeer altijd wat beter.
Ik heb ook ergens gelezen in een aantal statistieken dat vooral jongens "muziek" gebruiken om hun frustratie aan kwijt te kunnen.
Ik zou zeggen: one two three four... HIT IT!
James 
vandaar dat er ook zoveel illegaal word gebrand want het is natuurlijk zonde als je je frustratie op een dure cd uit 
Ik heb niet echt een speciale muziek smaak, maar ik hou niet van rap, op een paar liedjes na dan. Ik luister naar van alles. Het ligt eraan hoe ik me voel naar welke muziek ik luister. Als ik me k*t voel dan luister ik bijvoorbeeld naar Bob Marley. Dan vergeet ik al mijn zorgen in no time. Of juist motiverende muziek, dan vergeet ik mijn zorgen ook wel. Als ik blij ben luister ik naar vlottere liedjes met wat meer snelheid. Ik hou ook wel van liedjes die je een beetje mee kan zingen. Met Kerst is het altijd heel gezellig om die kerstliedjes mee te zingen. Maar als Andre Hazes een keer langs komt op de radio, dan zing ik wel mee 
Er word niet alleen veel gebrand, maar er word ook heel veel illegaal gedownload
Mja... maar ik heb ergens gelezen dat het downloaden van muziek legaal is, maar het downloaden van films en spellen nog wel illegaal is...
weet iemand van jullie misschien of dit waar is?
----------------------------
Loathing 
Jullie gebruiken hardcore en rock om te kalmeren???
Onmogelijk ik word er altijd hyper van. (ik HAAT hardcore en rock, dit is mijn mening he)
Ik luister meestal wel muziek om af te koelen maar dan geen hardcore of rock, maar klassiek (om af te koelen he), en wat ik dan gewoon dagelijks luister dat is meestal van die rap-songs niet die van Eminem of 50 Cent (Zuig) maar die van Lange Frans & Baas B die 2 zijn wel goeie rappers, vooral het lied ‘Het land van’ is echt een heel goed lied.
Verder luister ik niet zoveel naar muziek, alleen als ik op mijn Xbox speel, dan heb ik er meestal een rustgevend liedje bij zodat die controller niet door mijn kamer vliegt als ik voor de duizendste keer verlies.
Hoofdzakelijk Hardcore, maar hardstyle kan er ook nog wel mee door... zolang het maar geen r en b is
Last edited by v-d-online on Sat Jan 21, 2006 5:56 pm; edited 1 time in total
Ik ben het helemaal met je eens James! Hiphop domineert te veel in de hitlijsten. Dit komt omdat jongeren (kinderen) denken dat die wereld van hiphop die je op TMF ziet zo hoort. Dit vertaald ook naar kleding die sommigen dragen (heb ik niks op tegen trouwens, iedereen zelf maar weten). Mijn muziek stijl is BluesRock. Een combinatie van blues en rock zoals Dire Straits en Eric Clapton. Waarom? Het gitaarspel in cominatie met de soul die er in zit. Te gek!
| Slowhand wrote: |
| Ik ben het helemaal met je eens James! Hiphop domineert te veel in de hitlijsten. Dit komt omdat jongeren (kinderen) denken dat die wereld van hiphop die je op TMF ziet zo hoort. Dit vertaald ook naar kleding die sommigen dragen (heb ik niks op tegen trouwens, iedereen zelf maar weten). Mijn muziek stijl is BluesRock. Een combinatie van blues en rock zoals Dire Straits en Eric Clapton. Waarom? Het gitaarspel in cominatie met de soul die er in zit. Te gek! |
Ik haat die muziek omdat het "waarom" van die muziek mij helemaal onduidelijk is. Ik vind het "goedkope" muziek. Het bevat meestal een zwarte die 750x "Jow!" zegt met een sigaar in zijn mond en 7 meiden die met hun kont staan te shaken in beeld. Ze vergeten blijkbaar de muziek? Ze zingen nog niet eens... ik heb heel weinig respect voor die muziek. Om maar niet te spreken van de denigrerende mothef**cka-teksten en de hoeveelheid "liedjes" er van dat genre in omloop zijn.
James 
Zo James, dat is duidelijk!
En over m'n eigen muziek smaak.. die is wel zo verschillend. Ik luister bijvoorbeeld graag naar de Red Hot Chili Peppers, lekkere luistermuziek. Maar ook trance zoals Dj Tiësto, Armin van Buuren etc, Marco Borsato, Laura Pausini, Eminem en de laatste tijd ook wel is hiphop / R&B, 50 Cent, Tupac, Xzibit en al die zooi (
), Green Day, Daniel Powter, Sting (and the Police) en Metallica.
Van klassiek tot metal/rock. Zien jullie de overeenkomst?
D'r zijn eigenlijk maar een paar artiesten waar ik veel nummers van heb, verder is het gewoon heel varierend.
's Ochtends in de bus naar school vind het wel fijn om rustige muziek te luisteren, kan ik zo weer verder slapen... xD En als ik boos ben ofzo, ga ik gewoon keihard Metallica luisteren. 
bij mij is het per stemming verschillend, ik pas ze een beetje aan ,aan mijn fantasieën
ik heb wel een zeer afwijkende smaak , ik vind namelijk de muziek van Vangelis heel goed en er zijn tig mensen die er nog nooit van gehoord hebben. voor die mensen: het is filmuziek en dan met name uit spektakel films
| Maximus wrote: |
bij mij is het per stemming verschillend, ik pas ze een beetje aan ,aan mijn fantasieën
ik heb wel een zeer afwijkende smaak , ik vind namelijk de muziek van Vangelis heel goed en er zijn tig mensen die er nog nooit van gehoord hebben. voor die mensen: het is filmuziek en dan met name uit spektakel films |
Dat zijn toch die mensen van Conquest of Paradise he?
Dat is een mooi nummer 
Mijn muziek smaak is zecker HipHop, geef mij maar Eminem aka SlimShady aka Marshall Mathers, eminem's beschermeling 50Cent aka Curtis Jackson, Tupac aka Amaru Shakur(R.I.P), Dr.Dre aka Andre Romel Young en nog andere rappers maar wat mij het meeste intreseert in hun raps is het verhaal wat erachter schuil want als je goed naar hun liedjes luistert dan kan je de boodschap die erachter zit begrijpen, elke liedje van hun heeft een boodschap hoe onduidelijk het ook lijkt als je heel goed met je hart luistert dat kan je het zelf horen
Nou moet ik zeggen dat ik niet echt naar de tekst van dat HipHop gedoe luister, maar toevallig wel naar die van Eminem. En hij heeft het echt moeilijk ofzo..
Zijn teksten zijn diep. (Lekker voor z'n kind om daar naar te luisteren
)
Btw. keb ook nog muziek als Enya en uit films.. en Spaanse muziek
. Deze laatste vooral om m'n Spaans te verbeteren. 
| McWilson wrote: |
| Mijn muziek smaak is zecker HipHop, geef mij maar Eminem aka SlimShady aka Marshall Mathers, eminem's beschermeling 50Cent aka Curtis Jackson, Tupac aka Amaru Shakur(R.I.P), Dr.Dre aka Andre Romel Young en nog andere rappers maar wat mij het meeste intreseert in hun raps is het verhaal wat erachter schuil want als je goed naar hun liedjes luistert dan kan je de boodschap die erachter zit begrijpen, elke liedje van hun heeft een boodschap hoe onduidelijk het ook lijkt als je heel goed met je hart luistert dat kan je het zelf horen |
Enkele van mijn vrienden hebben verwoede pogingen gedaan om mij 'met mijn hart te laten luisteren' naar hiphop. Ik houd er nog steeds niet van en mijn vrienden zijn er nu van overtuigd dat er ijswater door mijn aderen vloeit en mijn hart bevroren is. Luisteren met je hart heeft echt geen zin; de meesten kwelen alleen maar over hoe pimp, rijk, crimineel of wat dan ook ze zijn.
Afgezien van hiphop en R&B luister ik eigenlijk alles: Vivaldi, Beethoven, Metallica, System of a Down. Ook Bond vind ik een erg leuke groep. Als ik muziek luister is het meestal om mijn concentratie wat te breken, om op te dansen of gewoon voor ontspanning.
Muziek: Hardcore (gabber), Hip Hop, ouwe muziek, beetje rock.
Hardcore muziek, ben ik al fan van sinds me 8e en nou weet ik veel hoeveel jaar later luister ik er nog steeds naar, maar ik ben ook Dj. Ik heb thuis over de 100 hardcore platen liggen en ik draai zo nu en dan nog wel eens op een gabber feestje tot diep in de morgen.
Rap/hip hop - 2Pac, Dpg, meestal de ouwe rap want de nieuwe rap van tegenwoordig - 50 Cent <<< is gvd te commercial en NEP. DAMN die mense hebbe een te grote EGO.
2Pac is mijn favoriete artiest/rapper. Hij rapte altijd over diepe dingen en over dingen die hij had meegemaakt of wat hij om zich heen zag gebeuren. Voorbeeld goeie track: Dear Mama <<< Ooit een rapper gehoord die zo een diep nummer maakt? en alstublieft ga nou geen Eminem opnoemen ofzow............
Ouwe muziek, gewoon die goeie ouwe 80`s muziek en de funky style muziek
Als we over rock praten dan luister ik meestal na Metallica of Gun`s N Roses jah
| Thug wrote: |
Muziek: Hardcore (gabber), Hip Hop, ouwe muziek, beetje rock.
Hardcore muziek, ben ik al fan van sinds me 8e en nou weet ik veel hoeveel jaar later luister ik er nog steeds naar, maar ik ben ook Dj. Ik heb thuis over de 100 hardcore platen liggen en ik draai zo nu en dan nog wel eens op een gabber feestje tot diep in de morgen.
Rap/hip hop - 2Pac, Dpg, meestal de ouwe rap want de nieuwe rap van tegenwoordig - 50 Cent <<< is gvd te commercial en NEP. DAMN die mense hebbe een te grote EGO.
2Pac is mijn favoriete artiest/rapper. Hij rapte altijd over diepe dingen en over dingen die hij had meegemaakt of wat hij om zich heen zag gebeuren. Voorbeeld goeie track: Dear Mama <<< Ooit een rapper gehoord die zo een diep nummer maakt? en alstublieft ga nou geen Eminem opnoemen ofzow............
Als we over rock praten dan luister ik meestal na Metallica of Gun`s N Roses jah |
Uhm uhm, de meeste diepe rap is toch duidelijk gangsta paradise van Coolio, een eminem maakt toch wel goeie raps waar door hij waarschijnlij k nog beter zal worden dan 2pac en je noemt dat 2pac oud rap is maar dat klopt voor geen **** want 2pac is nog heeeel jong want rap bestond al in de jaren 50 alleen was het onbekend dus 2pac was/is een nieuwe rapper en toch moet ik nog zeggen dat eminem een heel goede rapper is die al meer dan 10 jaar rapt en met de beste rappers ook heeft gerapt en van de besten gellerd(2pac, dr.dre en B.I.G)
btw je zegt dat je van hardcore en HipHop houdt??? dat kan niet want die 2 gaan helemaal niet samen

| Thug wrote: | Muziek: Hardcore (gabber), Hip Hop, ouwe muziek, beetje rock.
Als we over rock praten dan luister ik meestal na Metallica of Gun`s N Roses jah |
Uhm uhm, de meeste diepe rap is toch duidelijk gangsta paradise van Coolio, een eminem maakt toch wel goeie raps waar door hij waarschijnlij k nog beter zal worden dan 2pac en je noemt dat 2pac oud rap is maar dat klopt voor geen **** want 2pac is nog heeeel jong want rap bestond al in de jaren 50 alleen was het onbekend dus 2pac was/is een nieuwe rapper en toch moet ik nog zeggen dat eminem een heel goede rapper is die al meer dan 10 jaar rapt en met de beste rappers ook heeft gerapt en van de besten gellerd(2pac, dr.dre en B.I.G)
|
Hmm de eerste eminem groupie is in de zaal, Eminem ben ff eerlijk.
Vind jij dat hij fatsoenlijke nummers maak? Het enigste waar hij over rapt is - Zn Ex-bitch Kim die nou weer getrouwd is om een of andere reden, Hij rapt over zijn moeder -- you ****** bitch u crack ho bla bla....... Man wat ben je voor rapper als je je eigen moeder gaat dissen?? Wat ben je voor rapper als je alleen maar over homo`s rapt? Ik bedoel komop man. Vond jij Encore enigzins goed?? Dat hele album was
CRAP. Sorry, ik hield van Em`s muziek in het begin, maar dan praat ik over zijn eerste en 2e cd, alles daarna was gewoon poep.
| Quote: |
| btw je zegt dat je van hardcore en HipHop houdt??? dat kan niet want die 2 gaan helemaal niet samen |
Blijkbaar weet jij helemaal niks, weet jij hoeveel hardcore Dj`s van hip- hop houden? Blijkbaar niet nee, moet je maar eens wat hakke sites bezoeken en kijken wat voor muziek al deze dj`s luisteren
Noem mij een goede reden waarom deze 2 muziek NIET samen gaan....
Sommige gabbers zijn racisten jah ma ik hoor niet thuis in die catogory, ik kan gewoon chille mijn 2pac luisteren en een 1 later op een hardcore feestje gaan draaie zonder enige moeite. En btw ik luister nog liever na hip hop dan hardcore
| ThugUhm wrote: |
Hmm de eerste eminem groupie is in de zaal, Eminem ben ff eerlijk.
Vind jij dat hij fatsoenlijke nummers maak? Het enigste waar hij over rapt is - Zn Ex-bitch Kim die nou weer getrouwd is om een of andere reden, Hij rapt over zijn moeder -- you **** bitch u crack ho bla bla....... Man wat ben je voor rapper als je je eigen moeder gaat dissen?? Wat ben je voor rapper als je alleen maar over homo`s rapt? Ik bedoel komop man. Vond jij Encore enigzins goed?? Dat hele album was CRAP. |
Hij heeft altijd van kim gehouden hij heeft over haar gerapt dat ze een bitch omdat ten eerste omdat zij marshall wou verbieden haillie tezien en ten tweede omdat zij een keer drugs had een toen de politie kwam schuift ze de schuld op marshall(ik weet dat hij ook drugs heeft gebruikt maar het is bewezen dat zij dit gedaan heeft)
over zijn moeder wat denk je zelf??? door zijn moeder heeft hij een klote jeugd gehad wist je bijv. dat zij marshall een keer zo hard hefft geslagen dat hij een week in coma heeft gelegen en ze heeft hem ook nog eens aangeklagt dat omdat zij hem heeft grootgebracht zij recht heeft op een gedelte van zijn geld en daarna nog een keer heeft geklaagt omdat hij zulke teksten over haar schreef
| ThugUhm wrote: | Hmm de eerste eminem groupie is in de zaal, Eminem ben ff eerlijk.
Vind jij dat hij fatsoenlijke nummers maak? Het enigste waar hij over rapt is - Zn Ex-bitch Kim die nou weer getrouwd is om een of andere reden, Hij rapt over zijn moeder -- you **** bitch u crack ho bla bla....... Man wat ben je voor rapper als je je eigen moeder gaat dissen?? Wat ben je voor rapper als je alleen maar over homo`s rapt? Ik bedoel komop man. Vond jij Encore enigzins goed?? Dat hele album was CRAP. |
Hij heeft altijd van kim gehouden hij heeft over haar gerapt dat ze een bitch omdat ten eerste omdat zij marshall wou verbieden haillie tezien en ten tweede omdat zij een keer drugs had een toen de politie kwam schuift ze de schuld op marshall(ik weet dat hij ook drugs heeft gebruikt maar het is bewezen dat zij dit gedaan heeft)
over zijn moeder wat denk je zelf??? door zijn moeder heeft hij een klote jeugd gehad wist je bijv. dat zij marshall een keer zo hard hefft geslagen dat hij een week in coma heeft gelegen en ze heeft hem ook nog eens aangeklagt dat omdat zij hem heeft grootgebracht zij recht heeft op een gedelte van zijn geld en daarna nog een keer heeft geklaagt omdat hij zulke teksten over haar schreef |
Hmm dat laatste wist ik inderdaad niet, ik wist niet wat voor vrouw zijn moeder was ma ok bedankt voor dat. Eminem heeft skills maar ik vind persoonlijk dat hij ze veel beter kan bennutten. Bijvoorbeeld allemaal zijn nummers gaan over Bullshit zulle we maar ff zeggen, Maar toen hij het met zijn eerste 2pac album heeft gewerkt kwam er een super strak nummer uit - One Day At A Time ft. 2Pac. Dit nummer is een masterpiece en Eminem rapt een keer normaal over de problemen in de wereld en niet zijn eigen problemen. Kijk als Eminem dit vaker zou doen zou hij echt een te vette rapper zijn ma hij heeft zijn keuze gemaakt met wat voor shit hij will rappen en dat is ok....... 2Pac is en blijft de beste "in mijn" ogen.
En nou heb je mijn vraag nog niet beantwoord -->>
Noem mij een goede reden waarom deze 2 muziek NIET samen gaan....
|
Laat het me weten!
Pz
Ja, en ditmaal via PM graag!! 
Ik vind de huidige trend van mashups wel leuk. (re)mixen zijn al zo oud als de straat maar mashups zijn echt wel een creatieve manier om liedjes door mekaar te smijten - ik ben de meeste songs al beu na drie keer op de radio en meestal worden ze daarna nog grijs gedraaid dus...
Hey,
Ik vind Marco Borsato - Bestemming, beste liedje dat in de nederlandstalig muziek ooit is gemaakt. De tekst zelf heeft me veel aan het denken gezet.
Songtekst:
Ik lig op m'n rug in het gras en aanschouw de maan
Ik vraag haar of zij misschien weet waarom wij bestaan
Waarom we worden geboren en straks weer gaan
Maar ze zwijgt en kijkt me lachend aan
Laat me zien waar ik voor leef
Laat me voelen wat ik geef
Een moment zodat ik weet
Dat alles niet voor niets is
Dat alles niet voor niets is geweest
Je kunt je eigen regels maken en bepalen, daarin ben je vrij
Het spel begint en dat het eindigt is gegeven, maar daar blijft het bij
Er is geen schuld maar elke stap heeft consequenties, voor iedereen
En toch speel je dit spel alleen
Oh ik kan maar niet bevatten
Waar en waarom ik hier ben
Zoekend naar een antwoord
Op een vraag die niemand kent
Ik wil het spel best spelen
Maar hoe moet dat
Als ik niet weet wat het doel is
Moet ik dan blind geloven
Dat het zo z'n reden heeft
Dat geen mens mij kan vertellen
Waarom ik dit leven leef
En dat alles hier dus neerkomt op vertrouwen
En dat ik net gevoel mis
Laat me zien waar ik voor leef
Laat me voelen wat ik geef
Een moment zodat ik weet
Dat alles niet voor niets is
Dat alles niet voor niets is geweest
|
MvG,
Salih
Heey, mijn muziekstijl is vanalles, van top 40 tot oude rock & roll
Zolang het maar geen hardcore is, daar word ik helemaal gek van haha..
Verder vind ik jovink & the voederbietels wel een lollige band.. Vooral omdat de liedjes vaak nergens over gaan (Tjek www.jovink.nl)
Tis een beetje rock & LOL 
Ik luister zo'n beetje naar alles, als ik iets goed vind luister ik daar ook naar anders zet ik het af..
maar als ik een favoriete muziek soort zou moeten kiezen zou het RAP zijn
reden: rappers uiten hun gevoelens in hun teksten en dat vind ik wel leuk zo weet je hoe ze zich voelden toen ze het schreven, en het beurt me op als ik depri ben... dus rap roelt
Mvg
Keemp
Ik hou van allerlei dingen, hoewel ik toch vaak ga voor "rustige rock met pit". Klinkt een enorme tegenstelling, maar luister maar eens naar Elbow (Forget Myself = heel mooi), I Am Kloot of Travis, of bekender Coldplay of Novastar. En iets heel anders, een madam die een genre op zich uitvond: Tori Amos met haar piano rock. Een belangrijk criterium voor mij is dat de artiest zijn of haar muziek zelf schrijft, dan kan ik zelfs bewondering hebben voor een gewone popartiest. Neem nu Robbie Williams - ja, die schrijft zijn liedjes zelf!, die vind ik de laatste tijd ook niet slecht.
Ik hou niet van techno, house, hardstyle, alle varianten. Metal wanneer het schreeuwen om te schreeuwen is, van die artiesten die voor de lol het podium onderkotsen en zo, nee bedankt
en zoals James ergens zei: van die rap met van die clips met uitsluitend (half)naakte vrouwen.
Ik luister na veel stijlen niet alleen het Top 40 muziek, maar bij mij er ook ruimte voor artiesten zoals Mark Knopfler (Dire Straits) en Eric Clapton, ik denk dat ook deze mensen nog steeds leuke muziek maken, maar niet voor de jongen teenagers. De combinatie blues en rock vind ik geweldig omdat het aan de ene kant rustgevend is en aan de andere kant lekker wild is.
Zelf ben ik een zeer groot liefhebber van Hardstyle en Jump
. Verzamel ook platen en doe zelf mixen . Waarom ? Ik heb er gewoon veel plezier in en ik kan hier zeer veel tijd in steken . Verzamelen doe ik heel veel , o.a. ook op illegale manier
.
Verder luister ik ook weleens naar Ro˙ksopp , Bob Marley en Alan Parsons Project ....
| KingPin wrote: |
Zelf ben ik een zeer groot liefhebber van Hardstyle en Jump :) . Verzamel ook platen en doe zelf mixen . Waarom ? Ik heb er gewoon veel plezier in en ik kan hier zeer veel tijd in steken . Verzamelen doe ik heel veel , o.a. ook op illegale manier :oops: .
Verder luister ik ook weleens naar Ro˙ksopp , Bob Marley en Alan Parsons Project .... |
ik ben een hiphopper hou ook veel van r&b muziek en ik luistern vaak naar rap en dat houd me in me bui als ik dat luister
verder koop ik en brand ik cd's van rapper en andere artiesten snapje
maar ik hou de meeste van r&b muziek die shit is het cool :D :D
rock, kvin de muziek het beste, de zang is ook vaak goed
nja ik kan bijna alle muziek wel hebbe 
Last edited by golles on Wed Apr 12, 2006 12:53 pm; edited 1 time in total
zelf hield iuk veel van r&b enzo, hiphop, rap. maar nu ik jump ken en hardstyle is dat me favoriet, ik kan niet dansen maar wel swanzen en jumpen:P.
voor de rest houd ik van gevoelige liedjes zoalsa die van no doubt.
en madonna ook wel, voor soms als ik me erg kut voel wat ik vaak ben
Geef mij maar hiphop want daar is wordplay heel belangrijk, beat is moet lauw zijn en dan heb je wel een goed nummer
KELLY CLARKSON
Zij is gewoon de allerbeste.
Ik luister naar bijna alles.
Behalve 95% van de Nederlandstalige muziek, metal en aanverwanten.
Ik luister veel house, vooral funky/groovy house, R&B en hiphop(maar dan niet de top40 Nelly-dingen want dat is gewoon pop), soul, jazz, klassiek, reggae en ga zo maar door.
Ook hardcore en techno als ik op een feest ben als Mysteryland en Innercity, dan vindt ik het erg lekker om gewoon beukend af te sluiten.
Eigenlijk vindt ik alle muziek die voor de muziek gemaakt is wel goed.
Mijn muziekkeur gaat vooral uit naar country and western en dan special Alan Jackson en Garth Brooks. Verder draai ik veel Oldies en soul muziek uit de zestig en zeventiger jaren. Deheden daagse Hip Hop is me toch wat te snel en inhoudsloos
Trance en Hard Dance en Retro , Dj Coone , Dark E , Tiesto, Svenson, Gielen, enz. . Verder vind ik top 40 muziek ook wel cava zolang het niet maar Eminem en 50 cent achtig is. Uiteraard een goeie slow is ook prachtig.
En nu de vraag waarom. Dat is een moeilijke vraag , Omdat het goed is zeker? Voor de beats en de schitterende melodieën en baslijnen , voor de prachtige teksten.
Groeten,
Alle hard- vormen...Van die top 40 muziek moet ik helemaal nix (hoogstens een paar)..En van R&B alleen als ik moet afkoelen na het stampen op die harde muziek. En voor de dames uiteraard 
Ik luister graag thuis gewoon christelijke muziek (waarom? omdat ik christen ben, de teksten goed vind en het mooi klinkt).
Ik zit op een sport genaamd "tricken", wat er op neer komt dat je gewoon vage sprongen maakt (salto's, radslagen zonder handen te gebruiken etc. etc.) kortom gewoon truukjes die er mooi uit zien, hiervoor heb je veel energie nodig en daarbij luister ik vaak "harde muziek", dat geeft een soort energie boost, het wekt op
| Marco wrote: |
Ik luister graag thuis gewoon christelijke muziek (waarom? omdat ik christen ben, de teksten goed vind en het mooi klinkt).
|
Is die CD van jouw of van je ouders????
Maar goed.....
Ik luister ROCK, PUNK, REAGAEA(hoe schrijf je dat?) beetje rap maar geen 50 cent!
50 cent is werkelijk waar de grootste mafkees die er rondloopt. De slechtste rapper ooit in de hele geschiedenis. Heb je hem wel eens gehoort? Hoe monotoom wil je het hebben? Zefs donner van justitie rapt hem eruit!
Over Baas B en lange frans heb ik niet veel te zeggen. Alleen dit:
Hoeveel moeten er nog komen..... IJSKLONTJE.....
.
greetzz Kees
| Mariannee wrote: |
KELLY CLARKSON
Zij is gewoon de allerbeste. |
ze is wel lekker, maar vin dr muziek nu beetje irri worden,,,
| golles wrote: |
| Mariannee wrote: | KELLY CLARKSON
Zij is gewoon de allerbeste. |
ze is wel lekker, maar vin dr muziek nu beetje irri worden,,, |
lol, zo denk ik er precies over......
.
greetzz Kees
| rvec wrote: |
| Ik luister graag naar trance en happy hardcore. Om dezelfde reden. Ik word er blij van. En rustig. Niet dat ik normaal niet rustig ben maar toch. En ik heb ook een hekel aan hiphop en rap. Net als piratenmuziek, al vind ik dat toch beter dan hiphop of rap. Op feesten heb ik trouwens liever echte hardcore. Kom ik wat meer los van. En dan vind ik de sfeer altijd wat beter. |
kijk.. dat is ook precies mijn style
waarom:
der is niks beter..
kan der goed meewerken (ja echt waar)
ja dat is het eigenlijk de top 40 enzo ja..
wat moet ik der mee.. als k3 en kus der instaan.. is het meer van de kleine kids dan van de volwasse
In de top 40 staat voor iedereen wat, dus dat is naar mijn idee niet alleen voor kinderen of volwassenen.
ik zit op gitaar en vind gitaarmuziek ook mooi (was ik vergeten) van halen moet je echt een keer luisteren. En dan vooral eruption, das 1 grote gitaarsolo.
Maar als ik moet werken voor school of ergens anders met mijn gedachten bij moet zijn dan heb ik liever hardcore of trance omdat dat wat eentoniger is en dan kan ik me wat beter concentreren.
o ja en kelly clarkson wie is hier geen fan van....
Ik zelf vind RAP muziek heel leuk en als je me vraagt waarom weet ik zelf eigenlijk ook neit het klinkt gewoon goed en dan heb ik het name vooral om amerikaanse rap die nederlandse rap vind ik maar niks
Ik luister met name vooral naar 50 Cent