FRIHOSTFORUMSFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

Net begonnen met flash

Yjaxygames
Ik ben gister begonnen met flash, en het gaat al redelijk goed. Ik ben nu vooral bezig met het ontdekken wat flash allemaal kan. Hier is mijn eerste:
http://www.ygames.frih.net/randomstuff/shaping.html

Er is een heel goede tutorial op newgrounds die mij erg geholpen heeft. Ik kan nu ook een beetje sprite filmpjes maken (sprites laten lopen). Sprite films zijn mijn favoriete flash movies.
Doet een van jullie eigenlijk wat met flash?
Reign
Mijn laatste project voor school: http://flash.reignofterror.be/

Het spelleke is wat ongemakkelijk maar heeft mij wel veel werk gekost... ben er content van!
rvec
ik ben af en toe ook bezig met flash. Ik heb een keer een banner voor mijn site gemaakt.

http://www.rvec.frih.net
ajvemmen
Welke programmas gebruik je dan voor het maken van flash animaties. Ik heb gehoord dat macromedia het beste is, maar dat die erg moeilijk is om te begrijpen.

Zijn er mensen die weten welk programma erg makkelijk is en waar je heel makkelijk banners enzo mee kan maken. Ik wil zelf ook wel flash leren, maar het is volgens mij best moeilijk.

Als er dus nog mensen zijn die goede sites weten met duidelijke tutorials enzo dan houd ik me wel aanbevolen zou ik zeggen. Laughing
Timonator
Ik geloof dat macromedia flash als enigste patent heeft op flash (Macromedia is nu wel van Adobe). Flash is een fijn programma en het is niet zo moeilijk om mee te werken als je eenmaal de tutorials doorlopen hebt. Ik heb al eens filmpjes gemaakt maar als je er weinig mee werkt dan duurt het land om iets te vervaardigen dat op iets trekt. Maar ik zou graag een goede site willen hebben die het maken van flashsites mooi netjes uitlegt en dan voor beginners. Want als je op sommige sites komt gooien ze met van die termen waar je nog niet echt wijzer van wordt.
Yjaxygames
www.learnflash.com

Op deze site zijn video tutorials. Je moet wel engels kunnen verstaan.
Op die site zijn een paar video paketten die je kunt kopen, maar er zijn ook een paar gratis voorbeelden op de site die erg handig zijn. 1 van die pakketten laat goed zien hoe je je eigen flash site kan maken. In die tutorials wordt een mooi voorbeeld gemaakt, die staat ergens op de site, ik weet niet precies waar. Als je serieus aan flash wilt beginnen kunnen deze videos je goed helpen.

Timonator wrote:

Want als je op sommige sites komt gooien ze met van die termen waar je nog niet echt wijzer van wordt.

Dat klopt inderdaad. Maar als je een beetje blijft zoeken kom je wel terecht op een site wawar je wel wat aan hebt.
Timonator
Hartstikke bedankt ik heb er gelijk een bookmark van gemaakt
moeslimoen
weet mischien iemand een nederlanse talige site met flash tutorials.
want ik ben niet zo goed in engels Embarassed
sjeikelagashe
Nederlandse tutorialsite: www.flashfocus.nl
Indien je niet zo vertrouwd bent met macromedia flash, dan kan je een programmatje gebruiken zoals Swish: www.swishzone.com, hiermee kun je allerlei basiseffecten gebruiken die rees voorgeprogrammeerd zijn.

Maar die je natuurlijk evengoed in flash zelf kunt maken, het hangt ervan hoeveel tijd je hebt en goesting je hebt om het te leren.
moeslimoen
bedankt voor de link Wink ik denk dat ik hier wel wat aan heb Smile
RoomRooz
Hee, nog meer mensen met Flash! Wat leuk! Zelf heb ik een boek gevolgd, en daar leer je spelletjes en filmpjes mee maken. Ik kan al aardig wat, maar die andere sites zijn ook erg handig!
moeslimoen
hoe heet die boek waar je flash mee hebt geleerd.
Reply to topic    Frihost Forum Index -> Dutch -> Algemeen

FRIHOST HOME | FAQ | TOS | ABOUT US | CONTACT US | SITE MAP
© 2005-2007 Frihost, forums powered by phpBB.