FRIHOSTFORUMSFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

Forum-Software

Beste forum software?
Invision Power Board
21%
 21%  [ 5 ]
vBulletin
4%
 4%  [ 1 ]
phpBB
65%
 65%  [ 15 ]
Andere
8%
 8%  [ 2 ]
Total Votes : 23

TruTh
Wat vinden jullie de beste forum-software?

Ikzelf vind Invision Power Board het beste!
rvec
ik moet ga die andere 2 nog uitproberen op de locale server. Maar op mijn site gebruik ik PHPBB2 plus . Ik vind hem wel handig en ik ben bezig om een nieuwe template te maken wat niet al te moeilijk is.
Yjaxygames
Ik vind phpBB het best. Simpel, mooi en effectief. Ik heb vbulletin nog nooit geprobeerd. En ik vind het minpunt van Invision dat het een beetje chaotisch lijkt als je niet alles perfect geordent hebt. En de skins van phpbb zijn veel mooier dan de invision styles die ik gezien heb.
Lady Elensar
Ik zelf vind phpBB wel heel goed, want je kunt het echt helemaal verbouwen zoals je zelf wilt met een tig aantal mods en eigen kennis, maar vooral omdat het gratis is.

IPB en vBulletin zijn ook mooie forum software (jammer genoeg niet gratis), maar ik heb dat verder nooit echt gebruikt, en weet daar ook niet veel van. Dus heb ik niet gestemd. Smile
James007
Uiteraard vBulletin. Extreem krachtig, extreem uitbreidbaar. PhpBB is er niks tegen... Rolling Eyes
Lady Elensar
James007 wrote:
Uiteraard vBulletin. Extreem krachtig, extreem uitbreidbaar. PhpBB is er niks tegen... Rolling Eyes

Maar vBulleting is toch ook niet gratis?

Ik denk dat ik IPB en vBulletin sowieso ook veel mooier vind. Maar je kunt phpBB wel zo aanpassen, dat het er ook supermooi uit kan komen te zien. Smile

Last edited by Lady Elensar on Sat Jan 14, 2006 2:25 pm; edited 1 time in total
James007
Lady Elensar wrote:
James007 wrote:

Maar vBulleting is toch ook niet gratis?

Ze vragen de beste forumsoftware, niet de beste gratis forumsoftware.
Lady Elensar
James007 wrote:

I know, het was een foutje. Embarassed Ik vatte je antwoord verkeerd op. Ik vroeg me af of je nou wel of niet voor vBulletin moest betalen, maar ik weet het al. Het is niet gratis.
gertjang
phpBB vind ik persoonlijk toch wel de beste. het is vooral heel handig te gebruiken, heel gebruiksvriendelijk en je kan het volledig naar je hand zetten op een eenvoudige manier. Bovendien is het gratis evenals de vele mods die je kan installeren.
joe_nl
Ik heb op het moment 2 fora draaien op verschillende lokaties, beide phpBB, allebei onder mijn beheer.

Toch kwam ik gisteren een forum tegen, dat heeft een stuk meer opties. Ik ga een keer uitzoeken welke template dat is, misschien ga ik die gebruiken in het vervolg.

In ieder geval ben ik zeer tevreden over phpBB, precies wat je meestal nodig hebt, net genoeg opties en eigen uitbereidings-mogelijkheden.
James007
joe_nl wrote:
Ik heb op het moment 2 fora draaien op verschillende lokaties, beide phpBB, allebei onder mijn beheer.

Toch kwam ik gisteren een forum tegen, dat heeft een stuk meer opties. Ik ga een keer uitzoeken welke template dat is, misschien ga ik die gebruiken in het vervolg.

In ieder geval ben ik zeer tevreden over phpBB, precies wat je meestal nodig hebt, net genoeg opties en eigen uitbereidings-mogelijkheden.

SMF misschien? Simple Machines Fora zijn ook erg leuk vind ik. En ik vind het admin panel ook goed!

James Smile
SBrian
PhpBB, ongetwijfeld. Ten eerste is het Open Source en dat vink een leuk en mooi principe, en ten tweede heel erg veel is via MODS aan te passen, dat is gewoon leuk.

En als laatste... de meesten zijn volgens mij het meest bekend met phpBB.
Yjaxygames
James007 wrote:

Dat phpbb gratis is maakt het toch ook beter? I vind zelf Invision beter qua forum, maar omdat phpbb gratis is, heb ik op phpbb gestemd. Ik vind het een groot pluspunt dat het gratis is.
Ik weet zelf niet echt hoe Vbulletin in elkaar zit, maar misschien heb je wel gelijk, dat het phpbb overtreft.
joe_nl
James007 wrote:

SMF misschien?

Nee, die ken ik, en die bedoel ik niet. phpBB vind ik zeker beter dan SMF.
Ik heb elke pagina´s van dat forum door gekeken, maar de naam van de source is niet te vinden, als heb ik af en toe het vermoeden dat ik hem elders al wel heb gezien.

Doordat software open source is (en ze er zelf ook een hebben draaien, zodat je daar je weizigingen kan posten en er snel feedback komt), wordt het alleen maar sneller veel beter.

Die MODS zijn wel leuk, maar allemaal gemaakt voor een versie of 2 van phpBB terug. De meeste kloppen dus niet helemaal meer met de nieuwe versie.
Bengt
Ik blijf nog steeds liefst bij phpBB;
mooi, ordelijk, beste skins,...

The way to go Wink
Code of Ruin
Ik houdt het op vBulletin. Stabiel, snel, goed uit te breiden, goed aan te passen.
rvec
ik was wat aan het rondkijken en vind xmb toch mooier dan phpBB.
joe_nl
Blijkt dus inderdaad vBulletin te zijn die ik zocht, zeer jammer dat dat nou net betaalde software is.

Trouwens: een vriend van me had pas een SMF draaien, en die kende ik daarvoor nog niet, maar hij vroeg mij wat, omdat hij het niet kon vinden. Uiteindelijk was het dus toch gebruiksvriendelijk genoeg voor mij om de oplossing te vinden (kwestie van de termen kennen).

Last edited by joe_nl on Wed Feb 22, 2006 4:32 pm; edited 1 time in total
deedee
phpBB, zeker...

Net genoeg om een fatsoenlijk forum mee te maken en wordt (volgens mij) ook het meest gebruikt!
golles
deedee wrote:
Net genoeg om een fatsoenlijk forum mee te maken en wordt (volgens mij) ook het meest gebruikt!

ik kom vaker IPB and vBulletin tegen dan PHPBB
SMF is ook vrij simpel Wink
Slowhand
Persoonlijk vind ik de interface van IPB (v2) beter dan die van phpBB. Maar het grote voordeel van phpBB is dat het open source is en dat is dan toch een stuk beter. Maar hopelijk met de komst van phpBB 3 zal het design ook weer wat vernieuwender worden.
joe_nl
Nou, ik was het dus met mezelf eens dat ik voor mn eigen ook wel een vBulletin-forum wou, en die had ik dus opgezocht (niet helemaal legaal, maar who cares?), op mn host gezet hier, lees ik net het volgende in de Terms Of Service:

Quote:
A) The following is strictly forbidden on our servers
...
5. vBulletin, IPB and other paid forums/software.

Ben het er dus nu weer aan het afhalen, en dus blijf ik toch maar weer bij phpBB...
Klaasie
Ik heb andere. Ik heb liever YaBBSE of SMF
peterwilli
ik vind invision power board het beste omda het makkelijk te installeren is en het is gebruiksvriendelijk voor de admins en de bezoekers
en dat is typisch invision power board Wink
keempe
ik vind phpbb zonder twijfel het beste Smile
Boles Roor
IPB. Jammer dat ik m'n oude 2.0.0b Beta versie hier niet mag instaleren :p
DeadX
ikzelf twijfel tussen phpBB en SMF,
phpBB is makkelijk te gebruiken, maar ik mis er sommige features in die in SMF standaard zitten, voor SMF heb je toch net iets meer tijd nodig om alles ingesteld te krijgen lijkt mij Razz
phpBB heeft dan volgens mij weer meer mogelijke mods en vooral themas dan SMF.
Invision en vBulletin heb ik nog niet gebruikt, aangezien deze niet gratis zijn,
ik heb wel al eens op een vBulletin forum geweest (dak weet) en da zak er niet slecht uit Razz
Christo
Gebruik zelf phpbb omdat die gratis is en werkt en er zijn goede templates voor! Cool

Invision Power Board en vBulletin zijn natuurlijk super mooi maar betalend en dat is eigenlijk het grootste probleem van beide. Verder werken ze namelijk supergoed en zien er zeer flex uit! Cool

Wat betreft andere, tja react ofzo en dat spul vind ik maar een beetje bagger. Of het ziet er niet uit of het werkt niet goed!

Tja als conclusie toch gewoon phpbb omdat hij gratis is en werkt Razz
Deedee2
Christo wrote:

Invision Power Board en vBulletin zijn natuurlijk super mooi maar betalend en dat is eigenlijk het grootste probleem van beide. Verder werken ze namelijk supergoed en zien er zeer flex uit! Cool

Ik heb er gratis een van Invision power Board...of eem andere van hun ofzo Rolling Eyes ?

Ik vind Invison Power Board heel erg goed en de beste van de genoemde drie Razz ! Alleen Phpbb is open source...
Drodr
Ik vind PHPBB het beste, je kunt er heel erg veel mee doen zoals nieuwe templates maken,
en het is ook nog eens heel simpel om het te installeren. Wink
Lady Elensar
Deedee2 wrote:
Ik heb er gratis een van Invision power Board...of eem andere van hun ofzo Rolling Eyes ?

Dan is dat waarschijnlijk één van de oudere versies, van toen IPB nog gratis was Smile (volgensmij versie 1.3 of eerder.. ik weet het niet precies meer. nouja, het is in ieder geval met een 1 en een 3 Razz)
Boles Roor
De 2.0.01 beta versie was ook gratis :r En die heb ik dus :p En mag ik niet gebruiken T_T
Reply to topic    Frihost Forum Index -> Dutch -> Algemeen

FRIHOST HOME | FAQ | TOS | ABOUT US | CONTACT US | SITE MAP
© 2005-2007 Frihost, forums powered by phpBB.