FRIHOSTFORUMSSEARCHFAQTOSBLOGSCOMPETITIONS
You are invited to Log in or Register a free Frihost Account!

ogame

Maximus
zijn er hier ook nog mensen die ogame.nl spelen?
van rvec weet ik maar zijn er nog meer. Zo ja in welke universums zit je hoever ben je? etc...
Yjaxygames
Nooit van gehoord. Ik zal wel een kijkje nemen...
wanroij
Als er ff bijgetypt wordt wat het allemaal inhoud. Is een beetje lastig zo.. Ik zag het ook al in andere topics dat et er niet bij getypt werd Confused Confused

Dan hoeven we ten minste niet altijd te googlen Razz
rvec
www.ogame.nl
een spel waarin je de baas over een planeet bent en je andere planeten moet koloniseren en tegenstanders moet overvallen om hun recourses te jatten.
Is allemaal webbased en zonder bewegende dingen maar het is wel een mooi spel.
keempe
Nee speel het niet. de tijd dat ik die spelletjes zo over het net speelde is al weer even geleden. heb er nu de tijd en zin niet meer voor.
zeker na omerta fzo je een paar weken kapot werken om goed te worden dan resetten ze het spel gewoon. Voordeel is wel dat je nieuwe spelers dan ook de kans geeft om in de top 10 te komen maar zelf zie je al je werk wel verloren gaan...

mvg
keemp
rvec
bij ogame gebeurt dan tot nu toe nog niet. Ze maken om de zoveel tijd een nieuw universum waarin de nieuwe spelers dus kunnen beginnen. De andere universums blijven gewoon doorspelen.
Yjaxygames
Gebeurt dat dan bij omerta? Wist ik helelmaal niet. Heb ik me voor niks uitgfeslooft voor dat spel Sad
Maximus
ogame krijgt eens in de zoveel tijd een nieuwere vesrie maar daar gaat niks mee verloren. je moet dan denken aan andere plaatjes en nieuwere opties en mogelijkheden . Deze worden dan ingevoerd in het nieuwe universum kortom als je al vroeg het spel speelde heb je dan minder opties dan waneer je nog maar net begint, gelukkig mag je een account per universum dus de echte gamers zullen geen last ondervinden
BCP88
Ik ga het toch eens proberen denk ik.
Moet je bij dit spel zoals bij omerta om de paar minuten iets doen of kun je ook sterk worden als je maar 1 tot 2 keer per dag online bent zoals bij nukezone?
Is dit spel volledig nederlandstalig (omdat het nl adres is)?
rvec
volledig nederlands
ik doe ongeveer 3 keer per dag wat omdat de meeste dingen als je wat verder in het spel zit nogal lang kunnen duren. Ik doe nu een upgrade die 5 uur duurt. Maar wil je echt goed worden dan denk ik dat je wel vaker iets moet doen.
Yjaxygames
Je kan ook gewoon 2 daagjes wachten en dan heb je weer wat meer grondstoffen waardoor je een betere upgrade kan kopen. Ik speel het zelf nu ook (niet zo heel vaak maar wel elke dag), en het is een heel uitgebreid spel. Er zijn heel veel upgrades enzo. En voor die upgrades moet je ook eerst bepaalde dingen hebben die ook weer lang duren om te hebben.
Maximus
uhuh maar als je het er is een paar dagen niet naar kijkt loop je wel de kans dat je grondstoffen zijn gejat ofzo. Gelukkig komen deze er ook vanzelf weer bij omdat je fabrieken constant produceren maar naarmate je meer planeten hebt gekoloniseerd heb je het ook steeds drukker met het versturen van vloten en je fabrieken upgraden etc etc.
Ik kan nu elke dag er zeker een halfuur non stop mee in touw zijn als ik wil maar je kan het ook in 2 minuten doen als het moet
marocsite
Maximus wrote:
van rvec weet ik maar zijn er nog meer. Zo ja in welke universums zit je hoever ben je? etc...

Nee maar ben nu verslaafd Very Happy
GamingParadise
Nee i kken het spel niet maar wat moet je precies bij het spel doen? kan je wat meer info over het spel geven aub Razz?
redtigris
hey best wel relaxt spel Razz zo kan ik ondertussen me huiswerk maken (op darkthrone rakte ik uitgekeken en omerta zuigt Cool
Maximus
GamingParadise wrote:
Nee i kken het spel niet maar wat moet je precies bij het spel doen? kan je wat meer info over het spel geven aub Razz?

ogame is een spel waarbij je een eigen planeet moet runnen. Dit lles doe je door het verzamelen van grondstoffen, je moet fabrieken bouwen om deze te delven en je moet ze upgraden om verder meer te delven. Als je genoeg grondstoffen hebt kan je robot fabrieken, onderzoekslabaratoria ,werven , raketsilo's etc bouwen

Met werven kan je schepen bouwen die je kan gebruiken om andere spelers aan te vallen. Je moet onderzoeken doen om nieuwe schepen te ontwikkelen en zo speel je langzaam alle onderzoeken en schepen vrij. En op het laaste heb je meerdere planeten met hele grote vloten en alle onderzoeken. Je hebt het spel eigenlijk nooit uitgespeeld omdat je ,je fabrieken tot in het oneindige kan upgraden en je vloot tot in het oneindige kan uitbreiden

Maar tegen de tijd dat je daar bent ben je ruim een jaar verder en het wordt constant uitgebreid
Maximus
zijn er nog mensen die in universum 3 zitten?
atleetalie
ogame is geweldig zeker als je nieuwe gebieden kan ontdekken.
ik zit in universum 19 zonnestelsel 2 melkweg 472:11 en hete, heel verrassend atleetalie, dat wou je toch weten?
MrBlueSky
Maximus wrote:

Ik zit in Uni12 op ogame.nl. Nu 483 punten (rang 203 van 4421).
Met een beetje geluk kan ik morgen een eerste kolonie maken.

Ogame is wel een leuk spel, maar wel sloom, althans tot nu toe. Wat dat betreft lijkt het me wel leuk om een keer mee te doen met prOgame (dat gaat 3x zo snel geloof ook).

Vendetta en nog wat Gameforge spelen heb ik ook geprobeerd, maar die konden me niet echt boeien.
neji
Ik heb het een hele tijd gespeeld maar het zal nu toch wel al een halfjaar geleden zijn dat ik nog eens op die site ben geweest... Smile

Ik vond het wel een leuk spel... Interessant voor mensen die wel vaker web based games spelen...
James007
En nee atleetalie, geen topics kicken die een jaar oud zijn (en niet zo nuttig).

-close-