Worden ze nog gedragen ? Ik houd er in elk geval van om Zweedse klompen te dragen. Comfort is prima. Ziet er ook goed uit hé.
Wat is jullie mening hierover ? Komen ze terug in de mode ? Wanneer en waarom draag je die zelf (of waarom niet) ? Benieuwd naar jullie mening...
ghehe ik weet niet waar je vandaan komt maar hier in Drenthe ken ik mensen die er zowat mee naar bed gaan
Ik kom uit Drenthe en ik draag geen klompen, ik ken wel mensen die klompen dragen, maar ze gaan er zekers niet haast mee naar bed.
okay bij wijze van spreke dan...
ik vind ze ook niet comfortabel maar heb je ze rondom Hollandscheveld wel eens zien lopen?
Nee..., ik draag geen klompen meer... Vroeger als kind wel gedaan. Maar op een gegeven ogenblik kreeg ik er zere voeten van... nu af en toe nog die 'moderne' klompen, maar de houten, van oer-hollandse makeladij heb ik afgeschaft
Ik ken trouwes nog wel steeds mensen die ze dragen
Uitgestorveen zijn ze nog niet 
Klompen?
Ik woon in Gelderland, en moet zeggen dat ik eigenlijk niemand met klompen hier zie lopen... (misschien één enkeling ofzo
) Ik heb ze zelf ooit is aan gehad toen ik klein was, maar ik vond dat het voor geen meter liep eigenlijk. Ach ja, zo heeft iedereen z'n eigen voorkeur. 
| clogfan wrote: |
Worden ze nog gedragen ? Ik houd er in elk geval van om Zweedse klompen te dragen. Comfort is prima. Ziet er ook goed uit hé.
Wat is jullie mening hierover ? Komen ze terug in de mode ? Wanneer en waarom draag je die zelf (of waarom niet) ? Benieuwd naar jullie mening... |
Voor mij is het inderdaad de zweedse klomp die de voorkeur heeft. Heel mijn familie mee besmet. Zodra het voorjaar is gaan wij de tuin in ieder zijn eigen stel. Net aan mijn 2de paar begonnen. Een hollandse klomp is te groot om in de tuin te werken, wel handig als je met een schep per ongeluk op je voet zou mikken. Dan zijn ze beter dan de zweedse klompen!

|
Jazeker worden klompen nog gedragen, bij ons in oost-brabant zijn er nog wel jongeren die ze dragen. Veel van die leren klompen (givavi) .. Is dat wat je bedoelt met zweedse klompen??
Vroeger droeg ik ook altijd klompjes (als kind ) Nu niet meer.. Ik heb pas wel zitten denken om ook van die leren klompen te kopen ghehe
Ik ken zelfs mensen die ze mee aan doen naar het cafe of discotheek (die leren klompen dan) haha toch wel grappig vind ik 
Ik droeg ze vroeger wel is in de tuin ofzo, maar ik heb hier in Noord Holland nog niemand met klompen zien lopen.
Zweedse klompen zijn klompen met een houten zool en leer van boven.
Ik gebruik ze altijd in de tuin. Ze lopen heerlijk, het comfort is inderdaad geweldig. Maar of ze nog terug in de mode komen
Maar dat maakt mij eigenlijk niets uit. Ik zal ze blijven gebruiken.
Doe mij maar van die gewone boeren klompen
| de-nachtegaaltjes wrote: |
| Zweedse klompen zijn klompen met een houten zool en leer van boven. |
Die ken ik ja ... Die houten zolen zijn ook vaak weer omhult met rubber..
Je kunt ze ook met stalen neuzen bestellen.. Haha dat is wel vet om te hebben..
Ja, ik heb thuis van die gele, ouderwetse Hollandse klompen. Dat ze nou vreselijk lekker lopen kan ik niet zeggen. Ik heb ze laatst gekregen als meer een symbolisch cadeautje (denk ik).
Zweedse klompen zijn inderdaad met houten zool, en lederen bovenstuk. Deze lopen wel comfortabel.
Hoewel minder dan vroeger, zie je nog steeds verpleegsters die de hele dag op Zweedse klompen lopen : het schijnt inderdaad heel goed te zijn voor mensen die veel op de been zijn, heilzaam voor de rug.
De hollandse volledig houten klompen zijn m.i. absoluut niet comfortabel; ik zal die dan ook nooit dragen hoor.
Voor mensen die willen weten hoe de verschillende klompen eruit zien, raad ik aan eens op wikipedia te gaan : uitleg en foto's.
Allerlei info (foto's, films waarin klompen gedragen worden, winkels, vertalingen,...) is te vinden op de clog portal.
Nee man ziet er niet uit........ik draag lekker sneakers, een stuk comfortabeler.
Maja als je in houten klompen loopt is denk ik alles comfortabeler.
Haha, ik woon dan wel op het platteland, maar ze zien me aankomen in Rotterdam. Kom ik daar op klompen de collegezalen binnen gestapt en loop ik op klompen door de stad
.
Heey,
Klompen worden denk ik helemaal neit meer gebruikt Al zijn het wel de kenmerken van holland net als de molen etc
| de-nachtegaaltjes wrote: |
Zweedse klompen zijn klompen met een houten zool en leer van boven.
|
Dat noemde ik dus 'moderne klompen', maar goed, weer wat geleerd 

Ik, zijnde een rasechte Westlander, draag wel eens klompen als ik in de kas moet werken. Klompen kom je dan ook nog het meest tegen bij tuinders of de boeren die hier nog zitten. In de tuin zijn ze vooral geliefd bij de lui die met fors materieel werken. Er wil nogal eens iemand met onderdieven over je voeten crossen en met gympies is dat niet echt fijn. De gewone burgers dragen meestentijds schoenen. Ik ook overigens.
| marocsite wrote: |
Heey,
Klompen worden denk ik helemaal neit meer gebruikt Al zijn het wel de kenmerken van holland net als de molen etc |
Hee, jij komt zeker uit stedelijk gebied?
Bij ons zijn er genoeg boeren, en ook jongeren die bij boeren werken die klompen aan hebben...
Toch ben ik het met je eens dat het een van de kenmerken van Nederland is..
Toch vind ik klompen vet
hahaha
Normale schoenen zijn hopelijk toch ook nog te dragen?? 
| marocsite wrote: |
Heey,
Klompen worden denk ik helemaal neit meer gebruikt Al zijn het wel de kenmerken van holland net als de molen etc |
Ik draag ze zelf niet meer maar ik ken der genoeg hier die met klompen lopen.. sommigen dragen ze zelfs als ze gaan stappen
// potzet
| potzet wrote: |
sommigen dragen ze zelfs als ze gaan stappen
// potzet |
Dat kan tog er goed? Waarom niet? 
Tja.. klompen.. das typisch iets Nederlands. Worden ze ook veel in België gedragen?
Ikzelf draag ze niet, m'n vrienden ook niet, en in m'n familie.. ehm.. Ja, de vader van m'n nichtjes, ze wonen op een boerderij. Daar zie je dat wel vaker volgensmij. 
| Lady Elensar wrote: |
| Tja.. klompen.. das typisch iets Nederlands. Worden ze ook veel in België gedragen? |
Klompen in België? Nee, toch niet dat ik weet. Zelfs de Zweedse klompen zijn zeer zeldzaam. Het is echt typisch Nederlands, vermoed ik.
"You can do everything, but don't step on my woodenshoes!"
Klompen aantrekken naar het werk kan niet voor mij, maar 's weekends draag ik ze altijd. De ouderwetse houten. Als ik in het weekend weg ga,bijvoorbeeld naar de bouwmarkt of dierenwinkel, dan draag ik wel Zweedse klompen. Die staan wat netter.
Nope, ik draag ze niet. Nooit gedaan, misschien omdat ik een meisje ben (niet beledigend bedoeld, boys!). Ik hou het in de zomer bij zlippertjes, enkelschoenen zegmaar, ballerina's, en in de winter meestal laarzen. Klompen lijken me helemaal niks. Maar het is wel weer een beetje folklore. Aan de andere kant dus ook wel weer hip 
Ik heb ze nog nooit gedragen en hier in eindhoven zie ik ook niemand met klompen. ik hou het liever bij mijn k-swiss sneakers (staan nu op de eerste plaats van internationale sneakers
)
ik gebruik mijn klompen om in de tuin te werken, maar wel plastic klompen geen houten 'blokken'
De laatste keer dat ik klompen aan had was meer als een gimmick. We gingen als rugby team naar Engeland en toen als grap moesten we steeds een oer hollands kloffie aan. Eerst op de boot en later ook de keren dat we naar de scholen gingen waar we tegen moesten spelen. Zag er wel mooi uit tussen al die uniformen een stel van die boeren. 
"Nou breekt mijn klomp!"
Klompen? Hier in Brabant dragen sommige mensen zich maar echt niet veel! Misschien komt het ook omdat ik in een meer stedelijk gebied woon.
Ik vind klompen totaal niet lekker zitten, zo'n houten blok aan je voet.
Ik hou het gewoon lekker bij schoenen 
ik heb nog niemand zien lopen met klompen en volgens mij zitten ze ook niet zo fijn. gewone schoenen zitten volgens mij beter dan die houten klompen.
| deedee wrote: |
| Klompen? Hier in Brabant dragen sommige mensen zich maar echt niet veel! Misschien komt het ook omdat ik in een meer stedelijk gebied woon. |
Ik woon op het platteland in Brabant. Hier zijn veel mensen die ze dragen maar ook veel die ze niet dragen..
Ik zie elke dag nog mensen met klompen.. Veelal zweedse maar sommige ouderen ook met houten klompen..
Wat is jullie mening hierover ? Komen ze terug in de mode ? Wanneer en waarom draag je die zelf (of waarom niet) ? Benieuwd naar jullie mening... |
kzou ze zelf niet dragen euhm omdat ik thuis altijd zonder schoenen enja om int openbaar zie ik ze ni echt zitten
mvg Keempe
| deedee wrote: |
Ik vind klompen totaal niet lekker zitten, zo'n houten blok aan je voet.
Ik hou het gewoon lekker bij schoenen  |
Als ze nieuw zijn voelen ze meestal wat harder aan.
maar als je ze een tijdje draagd dan worden ze zachter en vormen ze zich ook een beetje naar de voet geloof ik.. door het zweet van je voeten.
// potzet
Als ik door een modderige tuin moet lopen heb toch echt liever klompen aan mn voeten, dan normale schoenen. Je staat lekker boven alle bagger, en je stapt er gewoon uit voor de deur.
| SgtGarcia wrote: |
| Als ik door een modderige tuin moet lopen heb toch echt liever klompen aan mn voeten, dan normale schoenen. Je staat lekker boven alle bagger, en je stapt er gewoon uit voor de deur. |
Maar hiervoor kun je natuurlijk ook laarzen voor gebruiken hè 
jah klompen heb ik zelf ook gedragen toen ik 13 was 2 jaar lang maat het moest toen van mijn vader want we woonden toen nog in het dorp effen het was toen een gewooonte om klompen te dragen
maar nu zou ik ze niet dragen het is ten eerste zwaar voorschut om ermee naar buiten te lopen
Ik draag gelukkig nooit klompen. Ik vind ze te zwaar en ze zijn niet soepel genoeg. Wel een goed onderwerp gekozen. Erg origineel. Ik was er niet op gekomen.
Groetjes
www.rickboele.tk
Ik woon in België, en euh in feite heb ik nog nooit in mijn hele leventje iemand gezien met klompen. Zal wel een klein cultureel verschilletje zijn.
Off-topic: @ Rick Boele: hoe ben jij er in geslaagd om een .tk-adres zonder reclame te hebben? Heb je betaald daarvoor?
Dan moet je een smsje sturen met de code erbij.
Dan moet je naar Dot tk linker promo. Dan doe je 'no banner', en dan doe je continue en je volgt alles op. Groetjes
www.rickboele.tk
ik draag nog klompen als ik mijn stramme keyboardvingers nog eens in de grond steek bij het tuinieren. Voor mij wel alleen hightech klompen uit een licht kunststofmateriaal (kunststof volledig tegen mijn bio principes) - en dan nog wel twee soorten : één voor droog weer die nog wat gaten voorziet voor de verluchting en de gewone voor alle andere weertypes (hoewel nat weer niet echt ideaal is om de tuin te betreden)
zweedse klompen heb ik enkel maar gedragen in de operatiekwartieren toen ik daar nog mocht komen 
Nee ik draag geen klompen
, in Friesland worden ze trouwens nog best veel gedragen hoor, soms ze je mensen in de steden nog met die dingen lopen. Ik iriteer me er altijd aan 
IK kom ook uit drenthe en niemand draagt hier klompen alleen een of andere oude boer die buiten het dorp woont, verder worden er van die "tuinier klompen" gedragen om te ..... "tuinieren" maar verder NOOIT
Boeren dragen nog steeds klonpen 
hier in het oosten gaan ze er zelfs mee naar school
nee man , ik woon zelf in de grote stad en hier zie je ze nooit! Maar als je naar et platte land gaat (friesland) dan zie je ze echt wel. Maar et enige wat ik me afvraag is, ze zitte tog niet lekker? Ik bedoel er zit geen sponsachtige zool in om je lekker bij te voele of zo. Tis echt puur HOUT!