FRIHOSTFORUMSFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

sql in frihost

rvec
ik heb een .txt bestand waarin opdrachten staan voor mysql. Ik heb al een database aangemaakt maar hoe krijg ik alles daarin? Het zijn zulke opdrachten:
Code:

CREATE TABLE bl_comments (
  commentid bigint(20) NOT NULL auto_increment,
  comment mediumtext NOT NULL,
  IP varchar(255) NOT NULL default '',
  eparent bigint(20) NOT NULL default '0',
  name varchar(255) NOT NULL default '',
  PRIMARY KEY  (commentid)
) TYPE=MyISAM;
Lady Elensar
Dan ga je naar je phpMyAdmin, klik je op je aangemaakte database, en vervolgens op de button SQL ergens boven in je scherm, en dan plak je dat stukje tekst in het tekstvak, en klik je op 'go'. Smile
rvec
ja als ik in phpmyadmin zit snap ik het maar hoe kom ik daar?

O ik zie het al. Over het hoofd gezien. Embarassed
Alpha
Ik wil hier op in pikken. Weet iemand wanneer PHP 5 en de nieuwste phpmyadmin komen?
DX-Blog
Alpha wrote:
Ik wil hier op in pikken. Weet iemand wanneer PHP 5 en de nieuwste phpmyadmin komen?

Denk dat enkel bonding dit kan zeggen, mss een aantal mods, verder denk ik dat niemand iets zal weten.

Ik hoop dat PHP 5 wel gauw komt, PHP 5 is er al tenslotte al weer bijna 2 jaar. Hosts zijn altijd extreem traag met switchen aangezien met nieuwe versies vaak complicaties optreden met de scripts welk mensen gebruiken en deze niet zelf weten aan te passen. Zo werd PHP 4 pas eigenlijk echt toegepast toen 5 al bijna uit was.

Op het moment is de development van PHP al zo ver dat 6 er aan zit te komen. Zodra deze aan het eind van de beta fase ofzo zal zijn of in beta zit te komen zal het switchen waarschijnlijk zo'n beetje gebeuren.
Bondings
PhpBB is pas sinds een paar weken compatibel met php 5 als ik me niet vergis. Hetzelfde geldt voor andere software. Veranderen is echt wel niet aan te raden en php 4 en 5 naast elkaard draaien is zeer moeilijk, zorgt voor problemen en je moet zowiezo alle bestandsnamen veranderen naar .php5 .

Als we php 5 invoeren, zal dat eerder op een nieuwe server zijn, in plaats van de servers te upgraden.
SgtGarcia
Voor gebruik van sql in een php-script moet je altijd gebruik maken van het connect commando. In dit geval mysql_connect(localhost,usernamen,password)
vervolgens kun je een query uitvoeren met
mysql_query(query)
Uiteraard gaat het vanuit phpadmin veel beter.
DX-Blog
Bondings wrote:
PhpBB is pas sinds een paar weken compatibel met php 5 als ik me niet vergis. Hetzelfde geldt voor andere software. Veranderen is echt wel niet aan te raden en php 4 en 5 naast elkaard draaien is zeer moeilijk, zorgt voor problemen en je moet zowiezo alle bestandsnamen veranderen naar .php5 .

Als we php 5 invoeren, zal dat eerder op een nieuwe server zijn, in plaats van de servers te upgraden.

De .php5 extensie is niet verplicht, verder zijn wel veel andere dingen by default verplicht ja zoals <? moet nu echt <?php zijn etc om te werken. Het vereist je gewoon om een nettere code te gebruiken in principe. Enige wanneer .php5 echt verplicht zou zijn is als je 4 en 5 naast elkaar zou draaien zoals jij zegt, maar idd, dan is enkel 4 toch beter Razz.

De grote software is inderdaad traag met dit soort veranderingen eveneens als de meeste servers, alhoewel er vaak wel eerder user made hacks zijn gekomen etc.

De grootste irritatie is nog wel de overgang van MySQL naar MySQLi in veel gevallen, maarja, je kan dat eveneens omzeilen als je je script voor php5 hebt geschreven door zelf die mysql functies aan te maken die je gebruikt en daar naar MySQL te linken.

Op zich is 4 gebruiken voor de standaard niet zo'n probleem, 5 biedt echter gewoon zoveel nieuw leuks en wat helemaal er op vooruit gaat is de support voor OO, iets wat in 4 iets is wat zorgt voor een snelheids daling ten opzichte van de procedural stijl, maar sinds 5 er toch op vooruit begint te gaan.

Trouwens, aangezien je zegt dat als je PHP5 gaat invoeren op FriHost het wss op een nieuwe server zal zijn, komt er dan een mogelijkheid voor de users om van server te switchen indien deze liever met een PHP5 server zouden willen werken?
Bondings
DX-Blog wrote:
Trouwens, aangezien je zegt dat als je PHP5 gaat invoeren op FriHost het wss op een nieuwe server zal zijn, komt er dan een mogelijkheid voor de users om van server te switchen indien deze liever met een PHP5 server zouden willen werken?

Die komt er nog lang niet, dus kan ik je echt geen antwoord geven. Als je echt wilt veranderen en je bent tamelijk actief, dan zal er altijd wel een manier zijn als je wat aandringt, vermoed ik. Wink
DX-Blog
Bondings wrote:
DX-Blog wrote:

Die komt er nog lang niet, dus kan ik je echt geen antwoord geven. Als je echt wilt veranderen en je bent tamelijk actief, dan zal er altijd wel een manier zijn als je wat aandringt, vermoed ik. Wink

Dat antwoord zullen we in gedachte houden, haha Razz.
Reply to topic    Frihost Forum Index -> Dutch -> Algemeen

FRIHOST HOME | FAQ | TOS | ABOUT US | CONTACT US | SITE MAP
© 2005-2007 Frihost, forums powered by phpBB.