FRIHOSTFORUMSFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

PhpBB templates installeren - Lukt niet!! Help!

Yjaxygames
Ik wilde een nieuwe template installeren op mijn phpbb forum, en het toevoegen van de template (ygames.frih.net/forums/phpBB2/templates/) gaat ook goed. Ik maak dan in /templates/ een map aan voor de nieuwe style, en daarin upload ik alle files van de template. En dan installeer ik de template gewoon via het admin panel op mijn forum. Alles gaat gewoon goed. Maar dan verander ik de template in mijn profiel naar het nieuwe template, en voor het nieuwe template worden sommige dingen gewoon niet geladen, zoals de 'new post' en 'no new post' plaatjes en het logo en nog meer kleine dingetjes, waardoor het forum er niet uitziet.

En terug naar het admin panel kan ook niet, want dan komt er een melding die aangeeft dat een admin panel file niet gevonden kan worden. Door een paar pagina's terug te gaan ben ik weer bij mijn profiel en verander ik het template weer in het standaard template, en alles is weer normaal.

Ik heb dit probleem met het installeren van verschillende templates. Zijn die templates dan voor een oudere phpBB versie ofzo. Help me a.u.b!
Lady Elensar
Hm.. normaal gesproken zou het goed moeten gaan, als je een gedownloade template in je /templates map zet. En deze zou je kunnen installeren via je ACP. Weet je zeker dat je alles geupload hebt, inclusief de afbeeldingen?

Kun je anders het adres van je forum even geven, en de naam van de style die je gedownload hebt? Misschien kan de template ook niet voor je forum gebruikt worden... dan zou je even moeten kijken bij de site waar je hem vandaan hebt gehaald. Smile
Yjaxygames
Ik weet wel zeker dat ik alle files geupload heb. Ik heb de .zip file geopend, alle files in een map op mijn computer gezet, en die geupload. De styles heten Morpheus en Getaway, gedownload van het phpBB forum. Adres van mijn forum: www.ygamesforum.tk of www.ygames.frih.net/forums/phpBB2/
Lady Elensar
Ik moet me registreren als ik de stijl wil bekijken denk ik.. maar als dat nodig is wil ik dat wel doen Smile. Heb je Morpheus wel voor de laatste phpBB versie? Welke versie heb je zelf eigenlijk? Hier kun je volgensmij de laatste Morpheus style downloaden: http://www.phpbbstyles.com/viewtopic.php?t=350
En wat de Getaway style betreft: http://www.phpbbstyles.com/viewtopic.php?t=10254
dan kom ik hier uit.

Controleer anders eerst maar even of de style wel up to date is Smile. Misschien komt het daardoor wel.

Of, dat shiet me net te binnen, heb je mods geinstalleerd? Waarbij je ook template files moest wijzigen? Misschien kan het daar ook nog aan liggen.
RoomRooz
Eerlijk gezegd heb ik geen idee wat voor technisch dat is, maar misschien kun je gaan googlen op zoek naar tutorials of FAQ's, want het is een probleem, en da's altijd lastig, natuurlijk. En er zijn vast wel meer mensen die dit al eens hebben gehad. Dus succes ermee!
Yjaxygames
RoomRooz wrote:
Eerlijk gezegd heb ik geen idee wat voor technisch dat is, maar misschien kun je gaan googlen op zoek naar tutorials of FAQ's, want het is een probleem, en da's altijd lastig, natuurlijk. En er zijn vast wel meer mensen die dit al eens hebben gehad. Dus succes ermee!

Ik zal dat proberen als niets lukt.

En ik heb phpbb versie 2.0.19, maar ik had hetzelfde probleem met phpbb versie 2.0.18. En wat bedoel je met mods? Gewoon de mods die je op de phpbb site kunt downloaden? Dan: nee. Oh, als je de style wilt bekijken dan installeer ik hem weer. Ik had hem namelijk weggehaalt zodat het voormembers geen probleem zou zijn. (die ik niet heb Sad )
Als het aan de versie ligt (2.0.19) wacht ik wel even want die styles worden denk ik wel voor de nieuwe versies gemaakt.
Lady Elensar
Waar heb je de stijl gedownload dan? Kun je de link even geven?

Je hoeft hem voor mij niet extra te installeren hoor, maar als je hem graag wil hebben op je forum, wil ik je best helpen zoeken naar een oplossing. Alleen ben ik ook niet zo super goed op het gebied php en phpBB.

En wat mods (modifications) betreft, dat zijn tekstbestanden die wijzigingen voor je forum bevatten, waardoor je een nieuwe functie oid kan installeren. Mods kun je downloaden op bijv. http://www.phpbb.com of http://www.phpbbhacks.com.
In de kennisbank van phpbb.nl staat wel beschreven hoe je mods moet installeren.
Yjaxygames
Getawapy op www.phpbb.com op het forum volgens mij hetzelfde topic als dat je al eerder zei ( http://www.phpbbstyles.com/viewtopic.php?t=10254 ) en morpheus van de phpbb style download sectie bij Hi-tech styles.
Lady Elensar
Ik zie dat Morpheus voor of vanaf versie 2.0.10 is, bij de styles op phpbb.com, maar of het daar nou aan ligt weet ik niet.. je kunt proberen deze style opnieuw te installeren maar dan van phpbbstyles.com, de laatste versie. Misschien dat hij het dan wel doet. Ik zou het in ieder geval dan testen met een ander gebruikers account op je forum, zodat je als admin nog steeds in je ACP kan komen, als hij het niet doet.

Je zei dat je geen mods geinstalleerd had, dus daar kan het niet aan liggen... Confused

Jammer genoeg weet ik er ook niet alles van, dus misschien kun je je vraag beter op phpbb.nl nog een keer stellen. Daar weten ze er meer vanaf dan ik. Smile
Yjaxygames
Zal ik doen. Bedankt voor je hulp.
Reply to topic    Frihost Forum Index -> Dutch -> Algemeen

FRIHOST HOME | FAQ | TOS | ABOUT US | CONTACT US | SITE MAP
© 2005-2007 Frihost, forums powered by phpBB.