Ik waarschijnlijk een keer zlef een forum maken, maar ik heb geen idee of dat een beetje te doen is. Ik heb wel al standaard forums gehad en ik ben een beetje bekend met HTML.

Is het makkelijk zelf een forum te maken i.p.v. een standaar
je moet php-gevorderde zijn om zoiets te kunnen, en dan nog ...
En gratis fora kan je toch zo stylen dat ze uniek zijn...
James
En gratis fora kan je toch zo stylen dat ze uniek zijn...
James
| James007 wrote: |
| je moet php-gevorderde zijn om zoiets te kunnen, en dan nog ... En gratis fora kan je toch zo stylen dat ze uniek zijn... James |
Het lijkt me alleen al leuk om het te maken, het uit te vogelen. Zo is het ook gegaan met HTML leren enzevoort. Ik was er ooit aan begonnen, maar kreeg steeds geen goedkeuring enzo of ik het goed deed, omdat ik nog geen gratis plek heb gevonden waar ik webruimte kon krijgen met php.
Ik ben ondertussen 4 maanden bezig met het SrinJado-project (zie mijn signature voor een link) Het SrinJado-project werd opgestart hier op Frihost. Het is de bedoeling om een forum-systeem te maken dat gemakkelijk aan te passen valt, flexibel is, snel werkt...
Het begin was simpel, dat was een soort van gastenboek. Ondertussen zijn we al heel wat verder gevorderd en hebben we al een template-systeem dat kan werken met verschillende talen, smileys en het prille begin van een "private-messaging"-systeem.
Voor je met zoiets begint, moet je heel wat php kennen en heeel gemotiveerd zijn. Ken je voldoende php, maar mis je motivatie - of in jou geval omgekeerd - begin er niet aan. (En zonder beiden is het hopeloos
) Het duurt ontzettend lang vooraleer je ook effectief gebruik kan maken van je forum!
Een raad: hou het voorlopig bij een nieuwssciptje of een gastenboek om het te leren en een standaard-forum, zo ben ik ook begonnen.
Greatz,
BlackSkad
Het begin was simpel, dat was een soort van gastenboek. Ondertussen zijn we al heel wat verder gevorderd en hebben we al een template-systeem dat kan werken met verschillende talen, smileys en het prille begin van een "private-messaging"-systeem.
Voor je met zoiets begint, moet je heel wat php kennen en heeel gemotiveerd zijn. Ken je voldoende php, maar mis je motivatie - of in jou geval omgekeerd - begin er niet aan. (En zonder beiden is het hopeloos
Een raad: hou het voorlopig bij een nieuwssciptje of een gastenboek om het te leren en een standaard-forum, zo ben ik ook begonnen.
Greatz,
BlackSkad
Gelijksoortige topic: hier
Ziet er in ieder geval een leuk project uit, maar het geeft toch meer voldoening het helemaal zelf te maken. Zoals ze hier reeds zeggen, zorg dat je eerst met je basic php en mysql-kennis een nieuwspostje kan maken en breid je site dan stuk voor stuk uit. Alleen al aan het avatarsysteem op mijn site heb ik een hele dag gezeten (laat staan de preview van je post
).
1. Nieuwspost (je kan berichten posten)
2. Die berichten weergeven waarbij het laatste eerst komt (nieuwspost).
3. Avatarsysteem
4. Preview van post
5. Indeling en mogelijkheid voor verschillende fora (bij een nieuwspost is er maar een).
6. Extra functies zoals topics die enkel bereikbaar zijn voor mods and so on and so on...
Voor die zaken is basic php echt wel genoeg hoor. Je moet enkel creatief zijn.
Ziet er in ieder geval een leuk project uit, maar het geeft toch meer voldoening het helemaal zelf te maken. Zoals ze hier reeds zeggen, zorg dat je eerst met je basic php en mysql-kennis een nieuwspostje kan maken en breid je site dan stuk voor stuk uit. Alleen al aan het avatarsysteem op mijn site heb ik een hele dag gezeten (laat staan de preview van je post
1. Nieuwspost (je kan berichten posten)
2. Die berichten weergeven waarbij het laatste eerst komt (nieuwspost).
3. Avatarsysteem
4. Preview van post
5. Indeling en mogelijkheid voor verschillende fora (bij een nieuwspost is er maar een).
6. Extra functies zoals topics die enkel bereikbaar zijn voor mods and so on and so on...
Voor die zaken is basic php echt wel genoeg hoor. Je moet enkel creatief zijn.
Ik begin er gewoon met vertrouwen aan en STEL dat het niet lukt dan ben ik voor de volgende keer realistischer
.
het maken van een forum kan heel eenvoudig beginnen, 't is maar wanneer je veel van de features wil toevoegen die je zo handig bent beginnen vinden bij andere fora dat je programmatie complexer begint te worden. De vraag is dan maar of je echt wel alles opnieuw wil gaan programmeren. De meeste veel gebruikte fora bestaan ondertussen al vele jaren en zijn dus al vele updates, en versies verder. Misschien is het leuker en is het iets uitdagender om een eigenschap die een bestaand forum niet heeft, zelf toe te voegen aan dat forum - met de meeste php fora moet dat wel lukken. Als je gewoon een copy wil maken dan vraag ik mezelf af waarom je je tijd daarin zou stoppen; misschien is het dan leuker om wat meer tijd in je site (programmatiegewijs of goede content) te stoppen. De eerlijkheid gebied me wel te bekennen dat ik niet zo forum-minded ben dus ik zou het sowieso nooit zelf programmeren.
Als je niet van plan bent het zelf te programmeren, wat heel begrijpelijk is
, dan zou ik toch maar een gratis forum nemen. Grote kans dat je iemand moet gaan betalen als je niet zelf aan de slag gaat. En volgens mij is het ook best ingewikkeld hoor, ik ben nu met zo'n Dummieboek bezig. Eerst dat maar's regelen 
Als je totaal geen ervaring hebt met PHP is het zo goed als onmogelijk, behalve als je tijdens het werken er aan natuurlijk alles leert wat nodig is.
Als je gevorderd bent met PHP is het goed te doen, het kost enkel tijd. Dat laatste is vaak het probleem en de reden waarom een standaard forum aantrekkelijker is.
Als je gevorderd bent met PHP is het goed te doen, het kost enkel tijd. Dat laatste is vaak het probleem en de reden waarom een standaard forum aantrekkelijker is.
Dat leek het mij ook... ben er alleen erg snel meegestopt. Is nogal moeilijk zie je... 
| SBrian wrote: |
| Dat leek het mij ook... ben er alleen erg snel meegestopt. Is nogal moeilijk zie je... |
Hehe, het beste kan je gewoon beginnen met kleine dingen te maken zoals een simpel nieuws management systeem ofzo, leer je het makkelijker door. Zo gewoon steeds verder blijven gaan en uiteindelijk lukt een forum maken ook wel. Het kost gewoon wat tijd en ervaring.
Meestal heb je meer mensen nodig om een project van redelijke of grote omvang af te krijgen. Nouja, echt af is het natuurlijk nooit.
Je hebt veel kennis nodig van PHP en MySQL. Je kan simpel beginnen door een scriptje te maken waarmee je berichten kunt toevoegen aan een MySQL tabel en vervolgens met een andere scriptje die berichten er uit te halen. Dan heb je de basis van een forum al. Om er een mooi forum van te maken moet je veeeel meer doen.
succes ermee!
succes ermee!
Ik vind het een leuk idee. En ik denk dat je met voldoende doorzettings vermogen best een simple forum systeem op kan zetten.
Hulp is er indien nodig ook altijd te vinden.
Wat ik me alleen afvraag is, wat je motivatie is?
Maar alvast veel succes, en laat weten hoe het er mee staat.
Hulp is er indien nodig ook altijd te vinden.
Wat ik me alleen afvraag is, wat je motivatie is?
Maar alvast veel succes, en laat weten hoe het er mee staat.
Als je stap voor stap werkt kan je met enige basiskennis van mysql en php, zeker een mooi forum maken. Hou het eerst simpel, en voeg daarna meer en meer functionaliteiten toe...
maar als je echt een forum wilt met alles erop en eraan, neem je best een standaardforum, dan ben je zeker dat alles werkt. (zou toch moeten).
Het voordeel aan één zelf maken is dat hij natuurlijk perfect in de layout van u site kan passen !
maar als je echt een forum wilt met alles erop en eraan, neem je best een standaardforum, dan ben je zeker dat alles werkt. (zou toch moeten).
Het voordeel aan één zelf maken is dat hij natuurlijk perfect in de layout van u site kan passen !
ik zou gwoon phpBB forum nemen, die kan je zelf helemaal bewerken maar daarvoor heb je wel PHP kennis nodig ja.
| Deedee2 wrote: |
| Ik waarschijnlijk een keer zlef een forum maken, maar ik heb geen idee of dat een beetje te doen is. Ik heb wel al standaard forums gehad en ik ben een beetje bekend met HTML.
|
Dit zou ik ook wel graag willen weten
| geeren wrote: | ||
Dit zou ik ook wel graag willen weten |
wat bedoelen jullie met forum maken dus maken of phpBB forum bewerken ?
Voor het maken van een forum is inderdaad heel veel php-knowledge nodig. Met gewoon html lukt het gewoon niet om een goed forum te maken. Het is ook voor jezelf veel makkelijker om een gratis forum te gebruiken, neem gewoon een phpBB forum en pas het aan aan je wensen, het is heel makkelijk te doen. Dan krijg je een forum met een persoonlijke tint, gebaseerd op een zeer stabiele basis
Heej leer eerst eeen beetje omgaan met php mysyql database als je wat uigebreider wil en het zelf zonder reclame wil maken en uplouaden dan zal het heel makkelijk gaan maar anders kan je zelf een forum gewoon registreren op internet en de categeorieen er zelf bij zetten..