FRIHOSTFORUMSSEARCHFAQTOSBLOGSCOMPETITIONS
You are invited to Log in or Register a free Frihost Account!

windows 98 tunen

redtigris
hey mensen. weet iemand een manier om windows 98 te tunen zoddat hij sneller opstart en mischien spellen sneller afspeeld?

ik weet dat je dit soort dingen met regedit kune doen en msconfig, maar ik ben daar niet in bekend. ik snap wel de opstart programma's die je kunt uitschakelen in msconfig maar meer niet Sad

ik heb ook al een progje geprobeerd dat overbodig werkgeheugen vrijmaakt, ( itunes) maar ik heb daar niet veel van gemerkt
BCP88
Hitmanpro eens laten lopen maakt de pc ook heel wat sneller, dit programma instaleert een paar andere programmatjes die alle spyware en virussen van je pc verwijderen. Je kan het programma downloaden op www.hitmanpro.nl het is volledig gratis. Je hoeft het programma enkel te instaleren en dan starten. Hij doet voor de rest alles zelf. Ik laat dit programma ongeveer 1 keer per maand lopen. Ik merk toch dat mijn pc dan wat sneller is. Ik hoop dat je hier al wat mee geholpen bent.
Lady Elensar
Misschien helpt het ook om wat meer ruimte vrij te maken op je pc. Alle onnodige programma's en dingen verwijderen. Laat hem anders een keer defragmenteren ofzo? Smile
RoomRooz
Waarom zou je dat eigenlijk willen? Ik bedoel, als het programma langzaam loopt, kijk dan eens naar je schijfruimte en Pentium. Ruim je computer op, of haal een andere pentium. Tunen is waar je om gevraagd had, maar persoonlijk zou ik dat dus niet zo snel doen. En in de tijd van opstarten kun je toch iets anders gaan doen?
Reyntjensw
het is mischien beter om een beetje ram bij te kopen en in je pc te steken een latje van max 512mb kan wonderen doen!
hetgeen ook kan helpen is win 98 opnieuw te instaleren of zelf 2000pro te instaleren

grtz
RoomRooz
Waarom trouwens niet de mogelijkheid om XP te kopen? Er komt in 2006 of 2007 toch alweer een nieuwe Windows uit, dus hij zal wel niet duur zijn. O ja, als je Fries bent, is Windows XP zelfs gratis. Heb ik een keer gehoord toen 'k naar de radio luisterde... Razz
Reyntjensw
draai toch geen wind xp op een pc waar er 98 op draait!
dat zorgt echt voor problemen! als je nog iets zou willen doen op je pc
kies dan voor een 2000pro ofzo
hééééll veel beter dan een trage xp(
Arnie
Wacht even. Ten eerste kan je beter niet te veel geld meer investeren in zo'n oude pc. Een andere Windows versie moet je absoluut niet doen, en XP al helemaal niet. Dat gaat alleen maar trager lopen, omdat XP voor nieuwere hardware is gemaakt. Daarnaast kan je beter ook geen 512MB erbij zetten, omdat dat zo ongelofelijk overkill ('te veel') is voor Windows 98 dat het niet om kan gaan met meer dan 512MB. Toevoeging van 64 of 128MB is een optie, maar geef er vooral niet te veel geld aan uit. Windows 98 moet met 128MB geheugen goed lopen - ik heb het jaren met 64 gedraaid (vergelijkbaar met XP en 256)

Als je 98 uberhaupt wilt gaan tunen, kom je eigenlijk niet onder een format en herinstallatie uit. Je moet eerst op zo'n rigoreuze manier alle troep eraf gooien en met een schone lei beginnen, wil je echt wat bereiken met tweaking. Hitman pro is niet voldoende voor zo iets - zelfs hijackthis niet. Het kan best verschil maken, maar de term tuning is dat niet waard.
Loathing in Fear
Ik denk ook niet dat het goed voor je pc zal zijn als je er een 512 stick in zet,
en programmas zoals hitmanpro halen wel heel wat troep weg, maar nemen zelf weer heel wat ruimte in beslag.
Ik denk dat het het beste is om windows helemaal opnieuw te installeeren, het kost geen geld en je begint weer met een bijna leege pc.
Of zoals reyntjensw al zei, 2000pro installeeren.
wanroij
Ik zeg ook: niet meer kloojen met windows 98,

Voor relatief weinig geld kun je al een veeel betere computer kopen.. Nieuw of 2e hands..

Ikzelf had vorig jaar nog een computer die draaide op windows 2000 maar die was erg sloom.. Toen heb ik een nieuwe gekocht en dat scheelt een hoop ergenissen en frustraties..

Ik zou het wel weten.. Koop een nieuwe (of andere) Smile
devroom
ik heb ook nog een oud bakkie (133mhz) en ben er toch aan gaan friemelen Very Happy . Msconfig (dingen uitschakelen enzi), betere ventilator erbij. Scheelt toch. En een pctje kost toch weer minimal €300 en kzou nooit een oude pc kopen, behalve als ie heel goedkoop is. Als je een nieuwe hebt heb garantie en kan je gewoon xp derop zetten, xp is tenslote beter dan 98
Arnie
Dat laatste hoeft niet waar te zijn o:
DX-Blog
Neem windows XPe!!! W00t, een windows XP voor low end systemen, draait op systemen welk normaal op 95 draaien, maaaaaar.... het biedt de "security" en "toegankelijkheid" van windows XP ^^.

Beste kun je gewoon ff hitman pro draaien, onnodige zooi deinstalleren, helemaal als het auto opstart bij opstarten van de computer. Defrag je schijven ff om nog een kleine snelheidswinst te behalen.
Arnie
Ja hoor, Windows XP op een Pentium met 16MB RAM, geloof je het zelf Rolling Eyes
Lady Elensar
DX-Blog heeft het over Windows XPe voor low end systemen. Dat zal wel voor langzamere computers zijn ofzo. Smile
SgtGarcia
Hitman pro draait(nog) niet op windows 98. Upgraden naar XP is sowieso geen optie. Ik heb ervaring met computers die eigenlijk te traag zijn voor xp, als je daar xp op installeert krijg je echt een trage pc. Ik heb ooit mensen moeten helpen omdat hun pc met xp er letterlijk een paar minuten over deed om word op te starten. Als je vervolgens een zin typt komt die pas op het scherm als je al klaar bent met typen. Vooral blijven bij windows 98 dus.
marocsite
BCP88 wrote:
Hitmanpro eens laten lopen maakt de pc ook heel wat sneller, dit programma instaleert een paar andere programmatjes die alle spyware en virussen van je pc verwijderen. Je kan het programma downloaden op www.hitmanpro.nl het is volledig gratis. Je hoeft het programma enkel te instaleren en dan starten. Hij doet voor de rest alles zelf. Ik laat dit programma ongeveer 1 keer per maand lopen. Ik merk toch dat mijn pc dan wat sneller is. Ik hoop dat je hier al wat mee geholpen bent.

Ja dat klopt maar je moet je pc zoiezo gewoon wat leeg houden en niet vol proppen met onnodige dingen