Waarom zou je dat eigenlijk willen? Ik bedoel, als het programma langzaam loopt, kijk dan eens naar je schijfruimte en Pentium. Ruim je computer op, of haal een andere pentium. Tunen is waar je om gevraagd had, maar persoonlijk zou ik dat dus niet zo snel doen. En in de tijd van opstarten kun je toch iets anders gaan doen?
het is mischien beter om een beetje ram bij te kopen en in je pc te steken een latje van max 512mb kan wonderen doen!
hetgeen ook kan helpen is win 98 opnieuw te instaleren of zelf 2000pro te instaleren
grtz
draai toch geen wind xp op een pc waar er 98 op draait!
dat zorgt echt voor problemen! als je nog iets zou willen doen op je pc
kies dan voor een 2000pro ofzo
hééééll veel beter dan een trage xp(
Wacht even. Ten eerste kan je beter niet te veel geld meer investeren in zo'n oude pc. Een andere Windows versie moet je absoluut niet doen, en XP al helemaal niet. Dat gaat alleen maar trager lopen, omdat XP voor nieuwere hardware is gemaakt. Daarnaast kan je beter ook geen 512MB erbij zetten, omdat dat zo ongelofelijk overkill ('te veel') is voor Windows 98 dat het niet om kan gaan met meer dan 512MB. Toevoeging van 64 of 128MB is een optie, maar geef er vooral niet te veel geld aan uit. Windows 98 moet met 128MB geheugen goed lopen - ik heb het jaren met 64 gedraaid (vergelijkbaar met XP en 256)
Als je 98 uberhaupt wilt gaan tunen, kom je eigenlijk niet onder een format en herinstallatie uit. Je moet eerst op zo'n rigoreuze manier alle troep eraf gooien en met een schone lei beginnen, wil je echt wat bereiken met tweaking. Hitman pro is niet voldoende voor zo iets - zelfs hijackthis niet. Het kan best verschil maken, maar de term tuning is dat niet waard.
Ik denk ook niet dat het goed voor je pc zal zijn als je er een 512 stick in zet,
en programmas zoals hitmanpro halen wel heel wat troep weg, maar nemen zelf weer heel wat ruimte in beslag.
Ik denk dat het het beste is om windows helemaal opnieuw te installeeren, het kost geen geld en je begint weer met een bijna leege pc.
Of zoals reyntjensw al zei, 2000pro installeeren.
Dat laatste hoeft niet waar te zijn o:
Neem windows XPe!!! W00t, een windows XP voor low end systemen, draait op systemen welk normaal op 95 draaien, maaaaaar.... het biedt de "security" en "toegankelijkheid" van windows XP ^^.
Beste kun je gewoon ff hitman pro draaien, onnodige zooi deinstalleren, helemaal als het auto opstart bij opstarten van de computer. Defrag je schijven ff om nog een kleine snelheidswinst te behalen.
Hitman pro draait(nog) niet op windows 98. Upgraden naar XP is sowieso geen optie. Ik heb ervaring met computers die eigenlijk te traag zijn voor xp, als je daar xp op installeert krijg je echt een trage pc. Ik heb ooit mensen moeten helpen omdat hun pc met xp er letterlijk een paar minuten over deed om word op te starten. Als je vervolgens een zin typt komt die pas op het scherm als je al klaar bent met typen. Vooral blijven bij windows 98 dus.