Wat vinden jullie van Plazachallenge?
Ik vind het wel een leuk spel, vooral als je economisch ingesteld bent,
Ik ben er pas mee begonnen, maar van wat ik weet is dat plazachallenge nog in de kinderschoenen staat,
het wordt constant upgedate,
Nu, ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Zou je alsjeblieft wat meer info kunnen geven over deze plazachallenge?
Ik weet namelijk niet wat het is en daar zijn misschien wel meer mensen van 
Heb geen flauw idee wat dat ook moge zijn?
Jullie zijn echt lui.
1)Open een browser
2)Typ http://www.google.nl
3)Druk op enter
4)Typ 'plaza challenge' in het balkje
5)Druk op de button met de tekst 'Google zoeken'
6)Druk op de bovenste link
7)Klaar!
Als het goed is kom je er dan
Dat heeft niks met luiheid te maken. Als je een topic opent, is het de bedoeling dat je zo concreet mogelijk bent, zodat anderen snappen waar je het over hebt.
In dit geval gaat het over een spel, en als je dat spel niet speelt, mogen er best vragen gesteld worden om wat meer uitleg.
Alleen niet tien keer hetzelfde vragen, of gaan spammen, zodra je niet weet waar het over gaat.
Nu zijn hier drie berichten geplaats waar niet om gevraagd werd, dus het eerst volgende bericht is een antwoord op de vraag van ncp of de uitleg van iemand die het spel ook speelt.
Ok, sorry.
Ik heb het speel nu al ffies gespeeld, en het is best leuk. Het lijkt veel op onlinesoccermanager. Het is wel leuk want je hebt plaza's, met allemaal winkels enzo. Jij bent een van die winkels (je mag zelf kiezen wat voor een) en je moet de beste winkel worden (van het winkelgenre dat je gekozen hebt). Harde concurrentie dus. Maar er is ook een mogelijkheid die 'plaza projecten' heet. Dat is een duur project waar iedereen op het plaza van profiteert. Zoals een parkeerterrein waardoor je plaza beter bereikbaar is, wat meer klanten oplevert. Iedereen op het plaza kan geld doneren om het project af te maken. Dus samenwerken moet ook gebeuren. Verder is het gewoon leuk voor degene die ervan houdt risico's te nemen.
Aha...
En dan nog een vraagje, want dat was niet echt duidelijk op die website:
Is het Text-based of is het ook een beetje interactief?
aan het vorige bericht kan ik halen dat het textbased is. Want dat is online soccer manager ook
ik ga ff een kijkje nemen op die website want ik hou wel van dat soort spelletjes 
Toen ik het las had ik eerst zoiets van, jakkie. Maar een eigen sjoppie, dat wil iedereen toch wel? Of niet... Shopaholic
. Maar goed, ik ga ff kijken. Bedankt voor de tip!
En, wat vinden jullie van het spel???
ik speel het spel nou een paar dagen..
ik heb al 2 winkels maar ik vind dat je snel bent uitgespeeld (per dag dan)
even uitleggen.
in het spel moet je winkel(s) runnen je kan je ze elke week bevoorraden met goederen. 1 week in het spel is 1 dag. ( op de server wordt t srcipt om 1 uur s nachts gedraaid om goederen te verkopen en klaten te hebben enz.)
dus dat wil zeggen dat je maar 1 keer per dag dingen kan doen/veranderen. want daarna is je geld op.
dat is voor mij een groot min punt. ik denk dat ik het max 15min per dag speel.
het spel is wel leuk opgezet verder hoor alleen korte gameplay per dag als je het mij vraagd
Korte gameplay ja, dat is met onlinesoccermanager ook. Ik vind het begin het leukst. Je eigen winkel uitkiezen en alles regelen.
Mijn broertje is er helemaal verslaafd aan, hij zit elke dag minstens een uur op het forum van plazachallenge. Misschien dat daar nog leuke dingen te vinden zijn.
als je echt een economisch spelletje wil dan moet je megatycoon.nl is proberen.
daar moet je eigen winkelketen opbouwen en dan moet je ook echt rekening houden met inkopen, bouwmateriaal, politiek etc
je kan er ook gewoon crimineel worden door winkels van andere spelers te ramkraken bankovervallen te doen , auto's jatten en noem maar op
megatycoon.nl
ik zal het eens proberen. op zich is het wel leuk mja zoals ik al zei korte gameplay per dag
| ncp wrote: |
Wat vinden jullie van Plazachallenge?
Ik ben er pas mee begonnen, maar van wat ik weet is dat plazachallenge nog in de kinderschoenen staat,
Nu, ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden. |
Hahaha ik heb dat spel ook gespeeld. Ik had zelfs een stuk of 5 accounts, mar is saai, er zijn niet veel mogelijkheden. Je moet inkopen en verkopen klaar, de enige pluspunt is dat je nog kan investeren.
| geeren wrote: |
| ncp wrote: | Wat vinden jullie van Plazachallenge?
Nu, ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden. |
Hahaha ik heb dat spel ook gespeeld. Ik had zelfs een stuk of 5 accounts, mar is saai, er zijn niet veel mogelijkheden. Je moet inkopen en verkopen klaar, de enige pluspunt is dat je nog kan investeren. |
5 accounts? Je mag er maar 1 hebben 
het is vervelend naar mijn idee net als je bedrijf bloeit zijn er weer zoveel weken om en moet je opnieuw beginnen, bovendien moet je bijna iederde dag inloggen anders overleef je niet, en de plaza, het duurt eeuwig voor er genoeg mensen zijn, nee ik ben er mee gestopt.... ogame rulez
Het lijkt inderdaad behoorlijk op Online Soccer Manager, het is ook van dezelfde makers.
Ik heb het zelf nooit gespeeld, maar ik weet dat mijn broertje er behoorlijk druk mee is geweest en dat het nog best wel leuk is. Het leukste is als je het "tegen" vrienden speelt.
| SgtGarcia wrote: |
| Mijn broertje is er helemaal verslaafd aan, hij zit elke dag minstens een uur op het forum van plazachallenge. Misschien dat daar nog leuke dingen te vinden zijn. |
Hoe heet je broertje daar?
Ik speel het ook. Vind het spel wel aardig maar de fora het leukste.
Ogame en travian zijn zoveel beter of jullie leggen het wat vaag uit niet dat ik echt hou van dit soort spellen die je online moet doen en waar je altijd online bijna moet zijn
geef mij maar Wow of iets anders
(msn of zo)
Heb PlazaChallenge gespeelt, en gewoon veel te eentonig. Binnen een weekje
heb je een topwinkel en gebeurt er gewoon niks meer. Ogame was wel heel leuk, alleen account weggegeven omdat ik toch niet meer actief was.
Speel atm Travian, en het is heel leuk. Het is echt teamwork in de allianties. Ook veel diplomatie en handel maakt het extra leuk. En als je een goede timing hebt dat je een van de sterkste personen bent van de beginners dan in
jouw omgeving en die sterkere tot dezelfde alliantie behoren wordt je gewoon
niet aangevallen en kan je je gang gaan
.
Ik heb ook plazachalenge gespeelt maar nu niet meer want het begon een beetje afgezaagt te worden. Altijd maar het zelfde liedje kopen verkopen. Ook als iemand in je plaza met dezelfde winkelsoort twee winkels had en de rest niet kon je al beter stopen want dan kon je toch niet meer winnen.