Ik heb een site gemaakt met links een menu, als ik dan op de link klikt komt in het middenstuk de inhoud van de link dit heb ik gedaan met php, ik heb gezegt dat php daar iets moet includen. Wat hij include staat dus steeds in een appart bestand. Ik heb dit gedaan omdat ik anders steeds een volledige pagina met menu enzo moet maken en zo worden mijn bestanden nogal groot.
Als iemand nu op google uitkomt op iets wat op mijn site staat en dan in google op de link klikt gaat hij volgens mij alleen hetgene zien dat in het include bestand staat en niet het menu. Dus zal hij alleen daarnaar kijken maar niet verder op mijn site kunnen kijken. Of is het niet zo krijgen ze wel het menu erbij? Ik weet dit niet omdat mijn site nog niet online staat.
Weet iemand soms een beter oplossing zodat ik geen volledige pagina's met menu moet maken en dat de mensen toch het menu erbij krijgen als ze via google komen?
Alvast bedankt.
Ik dacht dat ik ergens gelezen had dat google alles wel doorzocht van je website, maar anders kun je denk ik altijd nog meta tags toevoegen.
Ik geloof dat het iets in trant was van
| Code: |
<META name="ROBOTS" content="INDEX,FOLLOW">
<meta name="robots" content="all">
<meta name="robots" content="index">
<meta name="robots" content="follow">
<META name="keywords" content=
"keywords, enz..."> |
Maar ook las ik dat dit ook niet echt nodig was, dus ik ben er ook niet meer zeker van. 
Ja google vind alles waarschijnlijk wel, maar als ik met die inlcudes werkt en iemand komt via google krijgt hij volgens mij alleen hetgene te zien dan in het include bestand staat en de menu's en layout van mijn site niet. Dus dan ziet hij een witte pagina met een beetje tekst op. Dan zal hij ook niet verder kijken op de site. Daarom zou ik graag willen weten als het mogelijk is dat hij dan alles ziet (menu, layout ...)
| Lady Elensar wrote: |
Maar ook las ik dat dit ook niet echt nodig was, dus ik ben er ook niet meer zeker van.  |
Dit is volgens mij iets waar de 'geleerden' altijd over discussieren, het effect van de metatags. Heb zelf ook wel eens op internet zitten zoeken, er zijn er die zeggen dat het niet werkt, er zijn er die zeggen dat het wel werkt. Ik hou het op het laatste
Om het probleem op dat BCP88 beschrijft, heb ik ook gehad... maar ik heb als oplossing verzonnen om gewoon op elke pagina een menu te plaatsen... in grote valt het mij ontzettend mee... maar goed...... dat ligt aan het soort (inhoud) pagina dat je heb...
SBrian
| BCP88 wrote: |
| Ja google vind alles waarschijnlijk wel, maar als ik met die inlcudes werkt en iemand komt via google krijgt hij volgens mij alleen hetgene te zien dan in het include bestand staat en de menu's en layout van mijn site niet. Dus dan ziet hij een witte pagina met een beetje tekst op. Dan zal hij ook niet verder kijken op de site. Daarom zou ik graag willen weten als het mogelijk is dat hij dan alles ziet (menu, layout ...) |
Nope, google verwijst gewoon naar je pagina's, niet naar wat er geinclude wordt. Behalve natuurlijk als jij zelf op je site links gaat plaatsen naar die files, dan kunnen deze wel gevonden worden in de zoek resultaten.
Maar normaal gesproken zal google dus gewoon verwijzen naar iets als:
index.php?page=blaat en niet naar blaat.txt welk hier geinclude wordt.
ok bedankt voor de info. Ik wist niet zeker hoe google het zocht.
Dubbele post omdat website bleef hange, mag verwijderd worden
Last edited by BCP88 on Tue Jan 03, 2006 2:29 am; edited 1 time in total
Ik zou zeggen, bekijk de html maar eens van http://www.frihost.com/ . Ik heb inderdaad meta tags gebruikt aangezien die soms nuttig kunnen zijn. Google en de andere grote zoekmachines gebruiken de meta keywords helemaal niet of maar voor een heel klein beetje. De description daarentegen wordt wel vaak gebruikt bij het uiteindelijke weergeven van je website, er wordt wel geen of weinig rekening mee gehouden bij de rankings. Verzin dus een goede beschrijving is de boodschap, kort en bondig.
Voor de php-includes(en alles wat op de server gebeurt); die zijn niet zichtbaar want de server geeft een html pagina terug met alle includes er al in. Met een javascript include is het dan compleet anders en ontstaan er problemen. Als de server het knip en plakwerk doet is er geen probleem, als je die taak doorgeeft aan de browser door javascript en iframes te gebruiken dan onstaat er inderdaad een probleem.
Als er dus een link van index.php naar pagina2.php is en pagina2.php geeft een complete pagina met menu's erbij dan is het ok.
En als je wilt dat google je pagina's doorzoekt, zorg dan dat er een goed aantal links naar je website zijn, des te meer, des te beter.
Nog vragen?
Bedankt, er zijn geen verdere vragen meer. Ik hoop dat mijn post om te bedanken niet aanzien word als een te korte post zodat ik weer geen webruimte krijg
Ik zou jullie toch graag bedanken 
Bedankt, er zijn geen verdere vragen meer. Ik hoop dat mijn post om te bedanken niet aanzien word als een te korte post zodat ik weer geen webruimte krijg Ik zou jullie toch graag bedanken  |
Lol, je zit inmiddels al op 31 posts, daar moeten toch wel 5 tussen zitten welk als quality posts gerekend kunnen worden voor je hosting accountje? ^^.
Nu al op 33... Ik hoop dat ik ook snel op zo'n stand kom.... 
je kan tog gwn aanmelden bij google

| Lady Elensar wrote: |
Ik dacht dat ik ergens gelezen had dat google alles wel doorzocht van je website, maar anders kun je denk ik altijd nog meta tags toevoegen.
Ik geloof dat het iets in trant was van
| Code: | <META name="ROBOTS" content="INDEX,FOLLOW">
<meta name="robots" content="all">
<meta name="robots" content="index">
<meta name="robots" content="follow">
<META name="keywords" content=
"keywords, enz..."> |
Maar ook las ik dat dit ook niet echt nodig was, dus ik ben er ook niet meer zeker van.  |
Het is handig als je een aantal keywords invuld. Dat doe je door middel van dit in te typen:
| Code: |
<html>
<head>
<title>hobbysite</title>
<meta name="description" content="Dit is mijn hobbysite">
<meta name="keywords" content="skaten, surfen, tafeltennis, enz">
</head>
|
Dan vinden de zoekmachines je wat sneller
ik denk dat include voor google geen probleem is. Doordat het geinclude bestand geen officiele pagina is zal google automatisch alles wat eraan vast gekoppeld zit crawlen. De pagina die het bestand include dus.
je kan hier ook kijken hoe zoekmachinebots je pagina zien(ze gebruiken meestal een tekstbrowser als lynx).
Ik heb een site gemaakt met links een menu, als ik dan op de link klikt komt in het middenstuk de inhoud van de link dit heb ik gedaan met php, ik heb gezegt dat php daar iets moet includen. Wat hij include staat dus steeds in een appart bestand. Ik heb dit gedaan omdat ik anders steeds een volledige pagina met menu enzo moet maken en zo worden mijn bestanden nogal groot.
Als iemand nu op google uitkomt op iets wat op mijn site staat en dan in google op de link klikt gaat hij volgens mij alleen hetgene zien dat in het include bestand staat en niet het menu. Dus zal hij alleen daarnaar kijken maar niet verder op mijn site kunnen kijken. Of is het niet zo krijgen ze wel het menu erbij? Ik weet dit niet omdat mijn site nog niet online staat.
Weet iemand soms een beter oplossing zodat ik geen volledige pagina's met menu moet maken en dat de mensen toch het menu erbij krijgen als ze via google komen?
Alvast bedankt. |
Ik denk dat de menu er gewoon bij laad ikw eet neit zeker hoor
is er normaal ook niet een programmatje dat je kan gebruiken??
heb hier ooit eens van gehoort.
kun je misschien ook zelf een test meegeven als beschrijving op google?
php zorgt er automatisch voor dat alles wat je include in dat ene bestandje (meestal index.php) komt te staan. als jij bijvoorbeeld een menu include, dan leest de crawler van bijvoorbeeld google de code van het menu in de originele pagina waar je nu de include hebt staan
Je kan je toch ook gewoon aanmelden bij google 
je moet aanmelden een maand gratis, daarna als er vaak via google op jouw site is gekomen, blijft het staan anders valt hij weg naar onderen of moet je geld betalen om het wat hoger te hebben staan
Bij mij gaat het goed, mijn homepage staat altijd bovenaan als je zoekt op noukiesims2. Alleen, overal waar ik in een forum onder noukiesims2 post, dat staat er ook 
Als je goed in Google wilt staan moet je zorgen dat mensen naar jouw website linken. Hoe meer links naar jouw pagina op het internet, hoe populairder je website en dus hoe hoger je ranking in Google.
Toch is het niet DE formule om hoog in de rankings te komen. Ik heb ook wel eens dat als de database van Google weer es ge-refresht is, dat je opeens een paar plaatsen naar onderen staat.
Er zijn wel criminele truckjes om hoog in Google te komen, maar die kan ik je neit aanraden. (ik weet zelf ook niet hoe ze dat doen hoor...
)
SBrian
Gebruik gewoon een google-sitemap om je site toe te voegen aan google.
https://www.google.com/webmasters/sitemaps/
Je kan je gewoon aanmelden, je sitemap toevoegen en klaar is kees.
Heel snel en eenvoudig.
Je kan op de helppagina's vinden hoe je zo'n sitemap maakt/laat maken.
Succes ermee