FRIHOSTFORUMSFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

waar halen jullie je inspiratie voor een site

Reyntjensw
de vraag is eigenlijk simpel!
waar halen jullie je inspiratie voor een site te maken?

grtz
rvec
begin gewoon een site en vraag wat mensen willen. Of maak gewoon foto's van in de klas en als je uitgaat. Je kan antwoordenbladen en boekjes jatten en die erop zetten weet ik veel. Zo moeilijk is het toch niet iets te bedenken.
Vlien
En het wordt allemaal nog handiger als je hobby's en interessen hebt, natuurlijk! Je kunt je ergens in verdiepen en die informatie ter beschikking stellen, dat is wat ik van plan ben. Wat ik verder nog doe is schrijfsels en/of andere creatieve dingetjes op mijn site zetten. En ja, foto's natuurlijk (hoewel een MSN Space daarvoor veel handiger is Smile )

Mijn idee van een site is eigenlijk: je maakt een site, omdat je een idee hebt. Als je er één wil maken, betekent dat dat je eigenlijk ergens toch al wel een vaag idee hebt, denk ik. Je kan geen domeinnaam aanvragen, en je dan pas gaan afvragen: gut, wat moet ik er nu eigenlijk opzetten? Razz Al moet ik zeggen, dat ik daar soms ook aan begin te twijfelen... op de mijne staat namelijk nog altijd niets nuttigs Laughing
Yjaxygames
Mijn site is over mijn games. Op de homepage heb ik al het nieuws, en links en wat extra dingetjes. Op de games pagina heb ik al mijn spellen, en op de history pagina de geschiedenis van mij sinds ik games maak. Ik heb 1 pagina die niet over mijn games gaat, en dat is de random stuff pagina. Ik doe ook andere dingen, zoals stick animaties en wat artpads, die ik dan op de random stuff pagina zet.
deedee
Waar je de inspiratie vandaan haalt?

Je moet gewoon doen wat je leuk vindt!
Als je voetbal leuk vindt, maak je een site over voetbal:
Zo simpel is het Wink

Of je kijkt rond of er misschien mensen zijn die graag een site willen over hun onderwerp. Dan help je die mensen.
SBrian
Inderdaad, gewoon doen wat je leuk vind. maar het moet natuurlijk niet iets zijn waar al veel sites over zijn. Hoewel het wel zo is dat jij jezelf altijd op een bepaalde manier kan onderscheiden van andere sites.

Ik denk dat het leuk vinden van je eigen onderwerp het belangrijkste is... want dan ben je ook bereid om er tijd en energy in te stoppen.

Op de vraag waar ik mijn inspiratie vandaan haal voor bijvoorbeeld het design van een website... dat is heel erg makkelijk. Gewoon beginnen, en je kijkt waar je uitkomt. Of je gaat op internet andere sites bekijken, of templates bekijken....

Het gebeurd overigens best vaak dat mijn inspiratie op dit laatste punt verandert Laughing Laughing

SBrian
keempe
Ik haal mijn inspiratie uit dinge uit mijn leven of ik vraag aan vrienden of ze een idee hebben, maar eerlijkgezegd bereikt mijn inspiratie momenteel een dieptepunt. Sad
kansloos
B E T E R G O E D G E J A T D A N S L E C H T B E D A CH T
DX-Blog
kansloos wrote:

Maar toch niet echt als je het over sites hebt Wink. Leuk en aardig, maar daarvoor draai je een site niet. Je zult toch nooit zoveel visitors krijgen als waar je het van jat, je krijgt uiteindelijk enkel maar gezeik, etc. Het is beter om iets te maken over wat je leuk vindt, dan houd je het ook langer vol, zelfs met weinig visitors.
Mariannee
DX-Blog wrote:
kansloos wrote:

Maar toch niet echt als je het over sites hebt Wink. Leuk en aardig, maar daarvoor draai je een site niet. Je zult toch nooit zoveel visitors krijgen als waar je het van jat, je krijgt uiteindelijk enkel maar gezeik, etc. Het is beter om iets te maken over wat je leuk vindt, dan houd je het ook langer vol, zelfs met weinig visitors.

Inderdaad, wees origineel. Dat is het leukste aan een site. Originaliteit!

Cool

Mijn inspiratie komt van andere blog sites. Gewoon inspiratie opdoen kan wel, niet jatten of alles namaken!
joe_nl
Ik zeg altijd maar zo: heb je geen inspiratie, maar wel zin om een eigen site te maken? Maak dan een mooie template voor jezelf!

Ikzelf heb regelmatig een goed idee over hoe het er uit moet gaan zien, maar de inhoud...? Precies wat je vraag is dus. Wanneer je bezig bent met je persoonlijke template, dan komt er vanzelf wel wat info die je er in wilt doen, of dat je opeens mooi erin vind passen.
Uitendelijk is de basis van je site belangrijker dan wat je er in zet (wat later wel weer belangrijker wordt uiteraard).

Wat ook belangrijk is: in welke taal ga je het schrijven? Ben je beginnend, en ga je FirstPage'n, of FrontPage'n? Puur HTML met een editor dus, misschien InlineFrames?
Ik mag wel zeggen dat ik ondertussen iets verder ben, en dus ga ik aan de gang met PHP enzo. In plaats van je HTML-menu bovenaan zet je dat in een include-file van je PHP, 2 regels en je hebt op elke pagina je menu er boven, in plaats van 1 pagina, met de info op losse geframde pagina's.

Je kan ook kiezen voor standaard templates, phpBB-forums of misschien Joomla. Leuk spul allemaal, maar daar gaat het puur om de inhoud, en dus heb je inspiratie nodig!

Ik ben lid van verschillende torrent-sites, en ik kreeg een link van iemand naar het forum waar al die admins en sysops van die sites zitten, hun broncode's vandaan halen en elkaar helpen met problemen.
Torrents worden illegaal, maar de broncode is geweldig vind ik, je kan er van alles mee. Ik heb een keer die code gepakt (het inlog-systeem is fantastisch!), heb alles wat met torrents te maken heeft er uit gegooid, en heb bijvoorbeeld een online-spelen pagina gemaakt. Mensen kunnen zich registreren, je hebt een vrij simpel forum erin, poll, shout, chat, PM's, mass-PM's en nog veel meer, het is maar net wat je zoekt.
BCP88
Ik speel altijd Battlefield 2 met mijn vrienden. En daarom kwam ik op het idee om een clan op te richten. Nu heb ik zelf een site ervoor gemaakt en een webadres geregistreerd. Het enige wat ik mis is een goede webruimte, nu heb ik er een die gratis is, maar daar is zo'n vervelende reclame banner vanboven. Daarom wil ik hier een webruimte krijgen ik hoop dat die beter is.

Mijn site is nog niet volledig af, weten jullie een website met goede php scripts?

Alvast bedankt
James007
BCP88 wrote:

Mijn site is nog niet volledig af, weten jullie een website met goede php scripts?

Open een apart topic hiervoor alsjeblieft. Smile

James Smile
de-nachtegaaltjes
Geen inspiratie voor een site? Waarom wil je dan een site gaan maken als je toch niet weet hoe je wilt dat de site dr ongeveer gaat uitzien en waat hij over moet gaan en hoe die dr uit ziet. Shocked
SBrian
Lijkt mij om dezelfde reden als jou... ze vinden het waarschijnlijk ook leuk om te doen... anders begin je er niet aan... Laughing Laughing
Rubstah
De sites die ik tot nu toe heb zijn puur persoonlijk: een familiesite en een site van en voor m'n vriendengroep waar we foto's enzo op knallen.
Verder is het tegenwoordig haast onmogelijk denk ik om een "nieuwe" goedlopende site op te zetten met een "nieuw" idee.
Yjaxygames
Rubstah wrote:
De sites die ik tot nu toe heb zijn puur persoonlijk: een familiesite en een site van en voor m'n vriendengroep waar we foto's enzo op knallen.
Verder is het tegenwoordig haast onmogelijk denk ik om een "nieuwe" goedlopende site op te zetten met een "nieuw" idee.

Het is niet onmogelijk. Als je goed bent in een programming language zoals html, GML of C++ ofzo, dan maak je toch gewoon een site met tutorials
en handige tips? Als je site dan heel overzichtelijk is, en je hebt veel bezoekers getrokken (wat misschien wel het moeilijkste is) loopt je site al goed.
Natuurlijk heb je dan niet echt een originele site, maar de site is misschien wel beter dan al die sites met advertenties en die niet overzichtelijk zijn.
Alpha
Handig is altijd een site voor een clan, voor je klas, familie, organisatie? Je begint gewoon met een design en zorgt voor zaken die de meeste sites leuk maken (zoals de mogelijkheid om te uploaden, een eigen forum, peilingen (polls) enzovoort enzovoort).

Anderzijds kan je bijvoorbeeld ook een blog maken...

't Zijn maar ideeën eh Smile.
traxion
waar haal je de inspiratie..

ik haal hem uit een idee waar ik mijn site op maak

je kan geen layout maken en daarna pas bedenken wat voor iets er op komt

ik heb een idee
ik maak wat gaande weg wordt mijn idee duidelijker en dan begin ik met aanpassen enzo maar dat heeft iedereen volgens mij

als je niks weet maak dan gewoon een site van "dit kan ik allemaal met php"bijvoorbeeld zo krijg je wel de technieken onder de knie. verder als je ergens bij zit een clan, of voor de familie. er is altijd wel iets te vinden waarvoor je een site kan maken
Lady Elensar
Als je een website gaat maken, lijkt het mij dat je van te voren al weet wat er op je site komt. En daar pas je dan je layout op aan.

Wil je graag een site maken, maar je hebt geen idee waarover, kijk dan is om je heen, of surf is op internet, en de ideeën stromen binnen. Misschien ook een idee: kijk bij http://www.pagina.nl/ , en zoek daar je onderwerp uit.

En wat betreft het maken van een layout: als je daar niet goed in bent, of je weet het echt, echt niet, kun je altijd nog een gratis layout downloaden, op bijv. http://www.freelayouts.com/ Smile.
RoomRooz
Ik denk toch wel dat ik onderwerpen uitkies waar ik veel over kan vertellen. Het moet echt iets leuks zijn, zoals een hobby, iets wat ik leuk vind om te doen en wat ik zo uit kan typen. Het moet niet zo zijn dat ik er echt research voor moet doen, want dan lijkt het net een spreekbeurt. En je kan er ook voor zorgen dat andere mensen iets aan je site hebben.
Deedee2
Eerst begon ik gewoon altijd een site te maken. De site kreeg dan een forum en alles wat maar in mezelf opkwam om de bezoeker het naar de zin te maken en vooral een beetje om me ideeen op het internet te smijten. Je kon er heel veel mee.

Tegenwoordig maak ik geen sites om de site, maar om mijn interesse. Alles wat ik op internet qua informatie, discussie, spel etc., houdt mij ook echt bezig. Nu ben ik bijvoorbeeld met een site bezig waar informatie op gaat komen dat me echt al zeker 4 jaar bezighoud. Waar ik alles van wil weten, waar ik veel voor over heb: kortom, echt gemotiveerd gewoon. En, ik denk dat andere mensen het ook wel leuk zullen vinden of heel misschien er wat aan hebben.
Reyntjensw
hebben jullie ook bvb een probleem met een site te maken voor de familie?
heb er grote problemen mee want vindt het eigenlijk heel moeilijk om iets deftig te vinden
Lady Elensar
Vraag anders aan je familie wat hun leuk lijkt. Smile Misschien hebben zij goede ideeën en tips, of wil er iemand helpen?
Reyntjensw
owke zallek doen,
maar het moet wel doenbaar blijven he Laughing
RoomRooz
Waarom maak je eigenlijk een site voor je familie? Ik geloof dat familie van mij zo'n vage startpagina heeft. Ik zou gewoon meteen een hele site maken, ook al is hij dan simpel.
Reyntjensw
ze hebben het mij gevraagd een site te maken waar alle fotos opstaan van de samenkomsten enz
en er komt ook een stamboom op! dus daarom hebben ze dat gevraagd!

grtz
SBrian
Reyntjensw wrote:
hebben jullie ook bvb een probleem met een site te maken voor de familie?
heb er grote problemen mee want vindt het eigenlijk heel moeilijk om iets deftig te vinden

Even een tip, gewoon op Google zoeken naar 'Templates'. De meeste zijn betaald, maar er zijn er ook die onbetaald zijn, en er toch nog goed uitzien.
ginna
Ik vind websites maken erg leuk. De site die ik op hier op frihost.com heb staan is mijn hobby voetbal en gaat over mijn voetbalelftal.
Slowhand
Aangezien ik veel sites bezoek, doe ik daar deels mijn inspiratie op. Maar het meeste maak ik toch naar mijn eigen idee/concept. Het geeft je meer een voldoening als je zelf een site hebt ontworpen dan dat je bijvoorbeeld iemand zijn site ripped.
Maximus
ik ga mijn site gebruiken (heb hem nog niet) als site over ogame. Het moet dan de eigen alliantie pagina worden. (een groep spelers die dan bij elkaar horen) op die site kunne nze dan met elkaar communiceren
Code of Ruin
Als je inspiratie zoekt ga dan te rade bij jezelf. Wat vind je leuk? Wat zijn dingen die je graag doet? Zouden je vrienden graag willen dat je iets voor hen maakt?
Ik maak sites omdat mij dat verzocht word, omdat ik er zelf zin in heb. Maak sowieso een site die iets van jezelf is. Jat niet van een ander, dat is gewoon zo triest. Op dit moment wens ik een soort van weblog te gaan maken. Ik heb jaren lang geschreven voor verschillende sites en nu zal ik artikelen en reviews gaan maken voor mezelf en ze zelf publiceren op de manier zoals ik dat wil.
Loathing in Fear
Ik haal mijn inspiratie meestal bij mij in de buurt vandaan,
zoals: op school, of als je op stap bent ofzo...
meestal kijk ik wel op school: wat het "onderwerp van de dag/week/maand" is, en daar maak ik dan wel een site over ofzo... (ik hou van coderen Smile)
Of ik haal mijn inspiratie van mn hobbies Smile
marocsite
Reyntjensw wrote:
de vraag is eigenlijk simpel!
waar halen jullie je inspiratie voor een site te maken?

grtz

Ik heb het meer uit andere sites ik zie andere sites die goed bezocht worden etc en dan miss ik bijvoorbeel er iets aan dan maak ik een site met hetzelfde onderwerp alleen vul ik aan wat ik gemist heb en ben er nog mee doorgegaan ook Laughing
GamingParadise
Gwoon wat me hobby is enzo en alles wat daarbij hoort daar maak ik een site over
geeren
ik haal mijn inspiriratie vanuit mijn hart, mijn verleden en mijn wensen.
Drodr
I haal mijn inspiratie uit mijn hobby en de dingen die ik leuk vins om vaak te doen, zo heb ik bijvoorbeeld een Vuurwerk site, dat is nu eigenlijk wel mijn allergrootste hobby, ik heb vroeger ook habbo-site's gehad enzovoort, als je een hobby hebt kijk je altijd eerst op andere site's die over je hobby gaan, dan zie je wat voor soort layout de meesten hebben en wat overzichtelijk is en wat niet, en dan kan je ongeveer die richting ingaan, en beginnen met je site en er wat leuke dingen aan toevoegen die andere website's die over jou onderwerp gaan niet hebben Wink
gangie33
wat nou als je geen hobby's hebt waar moet je het dan over houden.
ik denk dat ik mijn site over runescape ga houden want dta is echt te gek!!!
mrbosnia
Mijn idee van een site is eigenlijk: je maakt een site, omdat je een idee hebt. Als je er één wil maken, betekent dat dat je eigenlijk ergens toch al wel een vaag idee hebt, denk ik. Je kan geen domeinnaam aanvragen, en je dan pas gaan afvragen: gut, wat moet ik er nu eigenlijk opzetten? Al moet ik zeggen, dat ik daar soms ook aan begin te twijfelen... op de mijne staat namelijk nog altijd niets nuttigs
Roald
Ik haal mijn inspiratie overal vandaan. Als ik op een andere site iets moois zie verwerk ik dat misschien ook in mijn site. Ook als iemand mij vraagt om een site te maken dan geeft hij zijn ideeën over de layout en ik doe het programmeren.
RoomRooz
Inspiratie ligt eigenlijk voor het oprapen. Meestal vind ik het wel op sites die mij interesseren, en mijn interessegebied is dan ook wel vrij breed. Bijvoorbeeld de layout van een Simssite die mij aanspreekt qua indeling en flashanimaties, de informatie van allerlei sites die ik dan zegmaar aan elkaar lijm, net alsof ik een verslag, werkstuk of wat dan ook schrijf, maar dan over een leuk onderwerp dat mij aanspreekt en waar ik zelf ook graag meer over wil weten. Want dat heb je ook, een site over iets waar jij alles al van weet, of over een onderwerp wat je wel erg interesseert maar waar je minder over weet. In dat geval heb je ook meer aan sites die al ver ontwikkeld zijn, zodat je daar inspiratie kan opdoen. En soms zie ik ook plaatjes die ik eigenlijk heel erg lang moet bekijken. Niet omdat ze zo druk zijn, maar omdat ik ze mooi vind en ze graag zo uitgebreid mogelijk wil bekijken. Dingen die je aanspreken zijn de beste inspiratie, vind ik.
redtigris
Quote:
Inspiratie ligt eigenlijk voor het oprapen. Meestal vind ik het wel op sites die mij interesseren, en mijn interessegebied is dan ook wel vrij breed. Bijvoorbeeld de layout van een Simssite die mij aanspreekt qua indeling en flashanimaties, de informatie van allerlei sites die ik dan zegmaar aan elkaar lijm, net alsof ik een verslag, werkstuk of wat dan ook schrijf, maar dan over een leuk onderwerp dat mij aanspreekt en waar ik zelf ook graag meer over wil weten. Want dat heb je ook, een site over iets waar jij alles al van weet, of over een onderwerp wat je wel erg interesseert maar waar je minder over weet. In dat geval heb je ook meer aan sites die al ver ontwikkeld zijn, zodat je daar inspiratie kan opdoen. En soms zie ik ook plaatjes die ik eigenlijk heel erg lang moet bekijken. Niet omdat ze zo druk zijn, maar omdat ik ze mooi vind en ze graag zo uitgebreid mogelijk wil bekijken. Dingen die je aanspreken zijn de beste inspiratie, vind ik.

goed gezegt ik had het echt niet zo kunnen uitleggen, maar ik voeg bij mijn informatie ook dingen die ik zelf weet en ik maak de tekst makkelijker te begrijpen voor mensen die niet veel weten op het gebied van bijvoorbeeld het heelal.
RoomRooz
Precies, dat doe ik ook altijd als ik werkstukken moet maken. En toen ik begon met een site en ik eerst allerlei informatie opzocht en zelf dingen toevoegde en het dus naar mijn vocabulaire omzette, kwam ik erachter dat ik zelf ook wel veel wist. Soms is het zelfs een kwestie van iets uit je duim zuigen en er dan een waarheid achter zoeken. Bedankt, trouwens Smile
Gieter
Af en toe waag ik mij eens aan een verhaaltje, en de inspiratie haal ik dan uit het dagelijkse leven, meestal toch, dat is nog altijd de beste inspiratiebron bij uitstek. Als je bijvoorbeeld een writer's block hebt kan ik me inbeelden dat eventjes naar buiten gaan het probleem kan verhelpen. En als ik echt niets weet, begin ik maar lekker absurd te zeveren over een idioot onderwerp (bij voorkeur een wc-borstel.)
Hammoni
Ik denk aan mijn hobby, bijvoorbeeld psp'en (dat is een playstation portable) en dan begin ik er een site over en kijk wat mensen graag op die site willen, ik haal mijn inspiratie ook van andere site, bijvoorbeeld: deze psp site is zo slecht, ik kan vast een betere maken, en dan begin ik eraan, en dan lukt het me

Groetjes

Hammoni
bosschaerts
Ik heb inspiratie gevonden voor een website in mijn hobby: genealogie of stambomen.
De hobby is infeite een beetje uit de hand gelopen,want momenteel telt ons opzoekwerk al meer dan 32.000 personen die aanverwant zijn aan Bosschaert(s), Bosschaart infeite wereldwijd opzoekwerk.

Ooit starte ik in 1994 met een simpele pagina met minder dan 10.000 personen. Versie 2, etc allemaal in html.
Vorig jaar besloot om de webpagina om te vormen tot een php /mysql webpagina.

Je kan infeite een webpagina opstellen over eender welk iteressant onderwerp. Maar om het bekend te maken moet je het publiceren bij de zoekrobotten, anders heb je een leuke pagina die niemand kan vinden.

Dus laat je inspiratie werken, kies een van je vele hobbies en maak er een leuke pagina van. Echt niet moeilijk hoor.

Rudi Bosschaerts,Belgie www.bosschaerts.eu Arrow
justin25514
ik maakt site's voor torrentsearch nu .. ik vind et fijn om mense te helpe darmee
Zarock
Ik geef je een goede raad:
W E E S O R I G I N E E L ! ! ! ! !
kansloos
K, Beter goed gejat dan slecht bedacht gaat mischien wat ver...

Maar ik denk dat je toch eens goed moet kijken naar de layout van andere sites voor inspiratie. Nou hoef je het niet allemaal klakkeloos over te nemen, doch kun je er veel aan hebben
Reply to topic    Frihost Forum Index -> Dutch -> Computers en Techniek

FRIHOST HOME | FAQ | TOS | ABOUT US | CONTACT US | SITE MAP
© 2005-2007 Frihost, forums powered by phpBB.