Weet iemand welke zorgverzekeraar ik moet kiezen.......ik zie door de bomen het bos niet meer? Of moet ik gewoon bij mijn eigen blijven.
Als je tips hebt of andere vragen dan post die hier op dit onderwerp.
Zelf ben ik bij het Groene Land verzekerd........zijn er nog mensen die een goede verzekering in de aanbieding hebben en dan vooral een scherp geprijsde?? 
Geen idee. Mijn ouders zorgen hier voor... Succes. Ik hoorde dat het erg moeilijk is. Al dat gedoe met die zorgverzekeraars en die reclames enzo...
http://kassa.vara.nl
Hier kun je zorgverzekeraars vergelijken...
Volgens mij zijn er nog meer sites waar je dat kan doen..
succes
de zorgverzekeraar ... het woord alleen al.
ben ik blij dat ik België woon, daar is de ziekteverzekering niet in handen van particuliere verzekeraars, die ten slotte allemaal malafiede sjacheraars zijn. ok je mag niet veralgemenen maar zelfs als je niet veralgemeend blijft het een uitzonderlijk hoog percentage van sjacheraars in die groep. Ik denk niet dat er veel particulieren ooit een verzekeringsfeit hebben gehad waarbij de verzekeraar zegt : hé je hebt gelijk man, hiervoor ben je verzekerd, komt voor mekaar, morgen weet je al niet meer dat dit ooit voorgevallen is...
als je je premies niet niet betaald dan trekken ze de handen terug, als je betaald dan ... trekken ze zo lang mogelijk de handen terug
Ja bij kassa kun je vergelijken.
En je hebt nog 2 vergelijkinssites, 1 van de overheid en 1 door een onafhankelijke persoon (die schijnt beter te zijn terwijl er 6 miljoen
aan die overheidssite schijnt te zijn besteed).
Ff googlen en je vindt ze wel eht is iets van zelfverzekeren.nl ofzo
Verder moet je kijken wat je wilt, en dat is heel moeilijk kan ik je zeggen en sowieso ben je duurder uit.
Als student kan ik me via de studentenbond laten verzekeren en via m'n universiteit(krijg je korting omdat ze in 1x heel veel mensen verzekeren).
Verder hebben heel veel bedrijven/branches zoiets.
Ik persoonlijk ga nu weer bij m'n ouders in het pakket zitten.
Ben een paar jaar geleden ziekenfonds gegaan omdat ik een bijbaantje had in de horeca waardoor ik wel moest en nu ga ik weer terug bij m'n ouders omdat m'n ouders dan een beetje meefinancieren.
Maar voor een basispakket ben je nu al op z'n minst 90 euro per maand kwijt geloof ik maar dan krijg je nog weer een toeslag terug van de overheid(ik krijg het basistarief van 34 euro p/m) waardoor het rond de 55 a 60 euro komt te liggen en dna heb je dus een basispakket.
Hier nog 2 links:
www.consumentenbond.nl
www.fx.nl
Ik heb ze zelf nog niet geprobeerd... Maar daar kun je ook de pakketten vergelijken.
http://www.kiesbeter.nl is er ook 1.
Is gemaakt door Rijksinstituut voor volksgezondheid en milieu (rivm) in opdracht van ministerie van VWS.
Dit schijnt een geschikte site te zijn bij het zoeken van een goede verzekeraar. Ik heb er zelf nog maar heel fftjes op gekeken.
Ik ben er inmiddels ook uit......ik neem een polis van Avero. Deze komt uit dezelfde fabriek als Groene Land, maar de dekking is gewoon beter en hij is nog goedkoper ook!
Maar bedankt voor de reacties en de urls voor de vergelijkingen.
Ik blijf gewoon lekker bij OZ, nooit problemen mee gehad.... of naja, beter gezegd nooit iets mee te maken gehad, maar helaas ben je verplicht om je te laten verzekeren
.
En het lijkt me inderdaad ook wel slim om dat te doen! 
| Lady Elensar wrote: |
En het lijkt me inderdaad ook wel slim om dat te doen!  |
Mwuah, je kan het overwegen natuurlijk. In de afgelopen 12 jaar is me niks overkomen. Als kind weet ik niet precies wat je kost qua verzekering, maar stel nu dat mij de komende 12 jaar nog niks overkomt. Het kost echter wel 12 x 12 x 105 euri = 15120 euri. Dat is best geld om eigenlijk weg te geven aan niks, zelfs al zou je een been breken ofzo in die tijd zou het nog goedkoper zijn om gewoon cash af te rekenen zoals in sommige landen ook gewoon gebeurd.
Verzekerd zijn is eigenlijk alleen echt van interesse als je een 'probleem geval' bent en de medische ingrepen kostbaar zijn en de medicatie prijzig is. Echter dan heb je weer het volgende probleem, de verzekeraar vergoed het niet omdat het te duur is
. Zodra je die medicatie dan alsnog wil ipv het goedkopere merk wat minder effectief is eindig je nog het zelf te betalen. Dus tja, weggegooid geld denk je dan ook wel
.
Helemaal nu tevens met invoering van het nieuwe zorgstelsel een verminderd aantal dingen vergoed wordt waaronder een reeks van cosmetische ingrepen is het eigenlijk niet langer interessant te noemen om je te verzekeren.
Je moet tenslotte niet vergeten, indien je echt iets hebt, bijvoorbeeld je breekt een been of je krijgt een hart infarct, geholpen wordt je toch wel. Het boeit een arts niet of je verzekerd bent of niet. Ze gaan er natuurlijk wel vanuit dat er geld binnen komt voor een bepaalde ingreep of welke medische hulp dan ook, maar zelfs indien je het totaal niet zou kunnen betalen zoals huidig gebeurd in geval van daklozen e.d. hebben ze een speciaal potje met reserve geld.
Als je voor je zelf enigzins na zou gaan wat je mogelijke risico's zouden zijn zou het best kunnen dat niet verzekeren ook in de lange termijn goedkoper uit zou vallen. In veel landen is dit dan ook de reden dat mensen zich gewoon niet verzekeren maar het zal regelen.
Nog een ander voordeel met het zelf te regelen is dat je ook voor een ingreep naar het buitenland kan, iets wat door de verzekeraars niet bepaald voor lief wordt genomen en zeker niet vergoed wordt.
Dus tja, verzekeren, het heeft zijn pros maar ook zeker zijn cons
.
Hé, ik snap je wel hoor, maar je kan nooit van tevoren bepalen of je iets overkomt of niet, logisch. Je loopt altijd de kans dat je een ongeluk of iets krijgt. En het kan wel zo'n ernstig ongeluk zijn, dat het je een boel geld gaat kosten. Niet iedereen kan dat dan betalen. 
En het blijft verplicht natuurlijk! 
ja ongeveer bieden de verzekeringen allemaal het zelfde aan
allemaal rond de zelfde prijs
bij de een zijn de tanden 100% vergoed bij de andere maar 50% en zijn ander dingen wel vergoed een bril bijvoorbeeld.
het is maar net wat je nodig hebt
ik ben voor CZ gegaan omdat dat voor mij het goedkoopste is.
het is voor idereen anders is mijn mening, wat wil je verzekerd hebben
1 ding is zeker het kost meer dan 100euro pp. dat is een heleboel geld want nou is het voor mij 45 euro dat is meer dan 100% er boven op.
hopelijk kunnen jullie een goede vinden die bij jullie eisen past
succes
Hoezo hoef jij er maar €45,- voor te betalen dan?
Let op dat je soms een prijsvechter kiest die na 1 jaar de prijzen flink gaat opschroeven! Vaak ben je dan beter af bij een iets duurdere maar betrouwbare verzekeraar (lijkt mij een tegenstelling). De pest is dat je dan niet zo makkelijk als nu kunt overstappen!
Ik zit gewoon bij een provinciale verzekeraar. Maar voor de meeste particulieren (ik dus) is het duurder geworden, dat vind ik nogal flauw.
Ik zie ook door de bomen het bos niet meer. Elke maatschappij komt met aanbiedingen en iedereen va 18 is hetzelfde verzekerd (behoudens de verschillende opties natuurlijk, maar dan betaal je ook weer meer).
Ik ben er nog niet uit.
En nu maar hopen dat niet over 1 of 2 jaar alle premies weer meer omhoog gaan....... 
Ik zit gelukkig bij mijn ouders. Ik heb IZZ zorgverzekeraar, ik geloof dat die speciaal voor mensen die in de zorg werken, is.
Ik betaal 85 euro, maar ik krijg alle aanvullende paketten gratis, dus dat heb ik dus mooi meegepikt! Anders was ik wel 120 of 130 euro kwijt per maand.
Ik zit wel goed. Ik vind het duur hoor, maar beter kan ik niet 
ik val ook onder de verzekering van mijn ouders ,ONVZ dus. en daar betalen mijn ouders zelf helemaal niks aan. de complete verzekering wordt betaald door het ministerie van onderwijs . aangezien mijn moeder daar werkt.
Ik zit in een collectief verzekeringsplan van Achmea Zilverenkruis. Omdat ik een verzekering heb met een eigen risico ben ik een €60 kwijt in de maand. Ik heb tevens recht op de volledige zorgtoeslag dus ik hoef zelf maar een €26 op te hoesten voor mijn basispakket. Daarnaast heb ik nog een aanvullende verzekering voor tandheelkundige zorg die iets van €10 in de maand kost. Voor een respectabel bedrag heb ik dus een respectabele verzekering.
Biedt elke verzekeraar dezelfde standaardverzekering? Nou volgens mij niet, maar wel voor de basisverzekering maar niet voor de aanvullingen.
Lees maar eens verder
De overheid bepaalt wat tot het pakket behoort en wanneer daarop aanspraak bestaat. De zorgverzekeraar bepaalt waar en door wie de zorg geleverd wordt. Verzekeraars hebben de keuze regionaal of landelijk te werken. Een zorgverzekeraar met meer dan 850.000 verzekerden moet landelijk werken.
Zo krijgen verzekeraars een instrument in handen om de zorg doelmatig te organiseren. Standaardverzekeringen van verschillende verzekeraars kunnen dus verschillen. Verzekerden kiezen de verzekering die het beste bij ze past.
Geen vrije keuze voor zorgverlener.
Als iemand kiest voor deze variant, dan bepaalt de verzekeraar naar welke zorgverlener iemand gaat. De verzekeraar heeft dan speciale afspraken gemaakt over o.m. de prijs en de service. De vergoeding vindt in principe in natura plaats. Dit houdt in dat de verzekeraar de zorgverlener betaalt. De verzekerde ontvangt geen nota.
Vrije keuze voor zorgverlener.
Als iemand kiest voor deze variant, dan bepaalt iemand zelf naar welke zorgverlener hij wil.
De verzekeraar vergoedt de gedeclareerde kosten aan de consument. Dit wordt ‘restitutie' genoemd.
Hey,
Ik denk dat het het beste is dat je bij je eigen verzekering moet blijven als je daar nooit problemen mee hebt gehad. Want denk is even na, als je nu naar een goedkoper verzekering gaat, en die verzekering draait verlies, denk je dat ze dan niet jaar erop prijs weer verhogen. Voor wie het nog niet heeft begrepen: Jongens, die spotgoedkope verzekeringen die zijn zo goedkoop omdat ze klanten proberen aan te trekken. Blijf gewoon bij je eigen verzekering 'en alles komt goed'
Althans, thats what i am gonna do: Gewoon bij OZ blijven, nooit problemen.
Ciao,
Salih