FRIHOSTFORUMSFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

Login, database en ban

devroom
Ik kopieer dit ff want als een nederlands persoon het uitlegd is het handiger voor me Smile
http://www.frihost.com/forums/vt-20779.html
Bondings
Dan moet je eerst misschien uitleggen wat je van plan bent. Je wil een gebruiker aanmaken met paswoord/gebruikersnaam, maar waarvoor is dat nodig? Als het gewoon is om een map te bekijken, dan zou ik zeggen dat het gemakkelijker is die de beveiligen met een paswoord en dat dan aan alle gebruikers te geven.

Anders kun je een CMS gebruiken zoals mambo, joomla, xoops, postnuke, ...
Of zelfs een phpBB forum als het moet.
Alpha
Beveiliging van pagina's is heel simpel. Ik veronderstel dat je een databse hebt met daarin een tabel voor je gebruikers (die je blijkbaar zelf aanmaakt)?

Wel, je maakt gewoon een kolom aan die je bij voorkeur 'rang' noemt. Daar vul je als standaardwaarde '1' in (gewone gebruiker). 2 kan je bijvoorbeeld gebruiken voor moderator, 3 voor admin, en 0 voor gebanden.

Zo kan je dan in het begin van je PHP script zeggen:

Code:
if($user[rang] != '3') { echo "U bent niet bevoegd"; }
else { include("adminpaneel.php"); }

Hierbij is $user dan uiteraard een array hé Wink

IP-adressen bannen is op zich ook niet moeilijk:

Code:
$ip = $_SERVER["REMOTE_ADDR"];

Daarmee haal je het ip-adres van je bezoeker op. In je script kan je dan controleren of het ip overeenkomt met de door jouw gekozen gebande adressen.

Ik hoop dat dit helpt?
RoomRooz
Die van dat IP's bannen snap ik niet. Het andere ook niet, maar daarvoor ben ik nu een dik boek aan het lezen Razz. Maar goed, wil je dat van IP's bannen nog een keer uileggen? Ben heel dankbaar Wink
joe_nl
Misschien is Xript iets voor je?
Ik weet uiteraard niet precies wat je zoekt (en of je al wat hebt gevonden?), maar dit is wel een leuk en simpel scriptje.

Te downloden van: http://sb1hng.mijnip.nl/xript/index.php?id=home.

Op die site staan wel meer leuke dingen.

Uiteraard zijn er nog ontelbaar veel meer login-scripts en kan je alles het beste naar je eigen wensen maken als je het helemaal zelf maakt. Misschien dat je het beste een goede tutorial kan opzoeken? De makkelijkste weg ie niet altijd de beste weet je...

Pas uiteraard wel op, met login-scripts kan ook veel fout gaan, en zijn soms niet optimaal beveiligd.
Loathing in Fear
Als het gewoon is, om een map of één bepaalde webpagina te bekijken,
kan je zoals bondings al zei: gewoon in direct admin of cPanel de map zelf beveiligen.

In Direct Admin: Klik op: "Directory Password Protection"
( in het hoofdmenu ), dan klik je op "Find a Directory to Password Protect",
daarna ga je naar de map die je wilt beveiligen met wachtwoord en login, klik op "Protect" en maak een account aan Smile

Uitleg voor het aanmaken:
- Protected Directory Prompt = Hoe je die beveiligde plek wilt noemen
- Set/Update User = Naam van de user, als je al een naam hebt aangemaakt,
kan je die daar ook veranderen
- and password / re-enter password = Het password van die account.

Om daarna nog een account aan te maken, ga je weer naar: "Directory Password Protection", dan klik je op de map die je al eerder beveiligd hebt,
en maak je gewoon een nieuwe account aan, zoals hierboven beschreven.

Sorry, maar als je op de cPanel server zit, kan ik geen uitleg geven over
het beveiligen van mappen.

------------------------------
Loathing Wink
Reply to topic    Frihost Forum Index -> Dutch -> Algemeen

FRIHOST HOME | FAQ | TOS | ABOUT US | CONTACT US | SITE MAP
© 2005-2007 Frihost, forums powered by phpBB.