FRIHOSTFORUMSFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

Google Talk

david150
Er werd mij eens aangeraden om Google Talk te installeren.
Ik vind het best een goed programma, maar niet iedereen heeft een Gmail account.

Ik vraag me af of Google Talk wel populair word. Want MSN komt steeds vaker met vernieuwingen.
Lady Elensar
Google Talk populair? Ik moet eerlijk toegeven dat ik er eigenlijk nog nooit van gehoord heb...

Ik blijf gewoon bij m'n MSN. Bijna iedereen die ik ken gebruikt MSN.. Smile
Borghild
google talk? waar kan je dat uberhaupt downloaden? heb er ook nog nooit van gehoord...
Lady Elensar
Nou, als je bij Google gewoon Google Talk intypt, kom je er vanzelf:
http://www.google.com/talk/
rvec
ik heb het ook een tijdje geprobeert met een vriend. Maar ik vind MSN toch mooier. Het nadel aan msn vind ik dan wel weer dat het van microsoft is.
dagon
ik zag het op school op een computer staat, google talk.

dus kunnen zo op school chatten haha.
maarja iedereen heeft msn.
dus hou het maar bij mijn msn
WaCk0
en je kan ook Gmail gebruiken op MSN heb een vriend van me met een Gmail op miijn MSN lijst staan dus waarom google talk gebruiken ??
BlackSkad
Persoonlijk vind'k Google Talk een prachtig programma. Zonder al die rommel die Microsoft in zijn MSN gestoken heeft. Google Talk heeft een strakke en simpele interface. Ik vind het tof om te gebruiken, alleen jammer dat de smileys ontbreken.
Dat is waarschijnlijk een van de grote knelpunten waarom veel MSN-gebruikers niet overschakelen. Samen met het feit dat je een gmail-adres nodig hebt, vormen een grote drempel. Ik hoop dat Google in de toekomst meer features zal toevoegen en ook andere emailadressen mogelijk zal maken. Dat zou een ferme stap zijn in de concurrentie met Microsoft.
rvec
en ze moeten veel meer voordelen hebben want pas als er veel mensen overschakelen heeft het zin. Anders zit je zo gouw met een lege contactlijst. Met MSN heb ik op de gekste momenten wel iemand on-line.
coasters
ik heb google talk ook,maar heb geen @gmail.Ik vind deze dus ietswat te veel lijken op MSN.Ik heb hem er nu gewoon afgegooit
v-d-online
Google Talk is inderdaad niet populair. het stelt te veel eisen en het werkt ook nie altidj zo goed als zou moeten.
Je kunt beter skype gebruiken. Is ook beter en handiger als msn alleen nog niet zo bekend, maar dat komt er wel aan!
devroom
skype is toch redelijk bekent bij de mensen die bellen over internet. en google heeft geld over, lijkt mij. gmail rulez trouwens, lekkr snel
david150
Ja idd, na 1-2 seconden ben je al aangemeld en wel. Dat is wel een voordeel, Gmail word al gauw populairder denk ik, want Google komt met steeds meer gratis tools waarvoor je je Gmail account nodig hebt.
rvec
ik heb een tijdje skype gebruikt maar wat is het voordeel van skype tegenover MSN? Behalve dat je ermee kan bellen naar normale telefoons dan.
wanroij
rvec wrote:
ik heb een tijdje skype gebruikt maar wat is het voordeel van skype tegenover MSN? Behalve dat je ermee kan bellen naar normale telefoons dan.

Skype heeft een snellere overdracht van bestanden dan MSN..

Verder zie ik de voordelen ook niet echt.. vSkype is minder goed dan gewoon cammen met MSN.. Het voordeel van vSkype is dat je met meer dan 1 tegelijk in 1 conversatie kan webcammen en "bellen"..
joe_nl
Het is absoluut moeilijk concureren tegen MSN.
Ikzelf heb op mijn Gmail-account een .NET-pasport aangevraagd, en kan er dus mee MSN'nen.

Ik moet zeggen dat Jabber ook op begint te komen.

Skype heb ik ook een poosje gehad, maar op een gegeven moment was mijn lijst daar aleen maar opgebouwd uit mensen die ik niet kende, al mijn vrienden zaten op MSN. Met Skype ben ik dus maar gestopt.

Voor dat bellen over internet gebruikte ik een posje VOIP, Voice over IP geloof ik. Wel grappig, maar het is het toch net niet...
DX-Blog
Google talk is op zich een mooi programma, het is alleen jammer dat het weinig zin heeft om te gebruiken op het moment. Iedereen die je kent gebruikt wel zo'n beetje msn in geval van NL, buitenland weer andere dingen zoals ICQ etc.

Als google het zo zal maken dat je met google talk niet alleen met andere mensen met google talk kan communiceren maar ook met andere applicaties als msn etc zal het wat aantrekkelijker zijn, maar dat wordt wss weer lastig voor google om te doen Razz.
BCP88
Google Talk is wel een goed programma maar ik denk niet dat het veel gebruikt gaat worden, MSN is veel te populair. Ik zal zelf niet overstappen naar google talk omdat idereen nu msn gebruikt. Het zal heel moeilijk worden voor google om google Talk meer gebruikt te maken dan MSN.

Meschien dat ze er wat meer reclame voor moeten maken.
Alexduthoit
Ik gebruik veel google talk met mijn goede vrienden. Er zijn minder mensen op google talk, het is dus beter of je niet te veel wil in de war brengen zijn! Als ik tijd heb, gebruik ik msn om met de anderen spreken.
gezellignet
ik vind dat niet zo veel.je moet kij veel moeite doen om een gmail beta tester te worden en dat is zelfs nog niet gelukt en die uitvindingen van google duren kij lang voor die niet meer beta zijn.
Slowhand
Ik denk dat Google zich verkijkt op de werkelijke populairitijd van hun producten. Google's zoekmachine is natuurlijk dé zoekmachine van de wereld. Maar.. de andere producten van Google blijven toch echt ver achter..
Yjaxygames
Lady Elensar wrote:
Google Talk populair? Ik moet eerlijk toegeven dat ik er eigenlijk nog nooit van gehoord heb...

Zelfde bij mij, maar de reclames bij msn worden wel irritant Confused
Lady Elensar
Welke reclames heeft iedereen het toch altijd over? Dat kleine rechthoekige balkje onderaan in je contactpersonenlijst-scherm, of..?
Dat valt me nauwelijks op... Neutral
rvec
en de tabbladen aan de linkerkant. Maar die kan je met plus weghalen. Of msn vandaag wat je gewoon bij opties kan laten verdwijnen.
RoomRooz
Google levert altijd goeie kwaliteit, dus opzich is het helemaal niet raar om dat programma te installeren. Maar zoals je zelf ook al zei, Gmail heeft niet iedereen. Er moet ook een programma zijn wat voor de meeste messengers werkt. Hoe het heet ben ik vergeten, maar succes ermee! Cool
TruTh
Google Talk is wel ongelooflijk simpel tegen alle sh*t die tegenwoordig in MSN zit, maar toch hou ik het bij MSN :p
BlackSkad
Mensen die Google-talk wel willen gebruiken/testen, maar niet kunnen omdat ze geen g-mail-account hebben mogen me altijd een mailtje sturen. Ik heb nog wel wat uitnodigingen over.
==> BlackSkad AT gmail DOT com

Quote:
en die uitvindingen van google duren kij lang voor die niet meer beta zijn.

Door die lange beta-tijd zijn ze er wel veel zekerder van dan Microsoft dat er minder bugs in hun software zitten. Ik heb nog geen enkele maal problemen gehad met GoogleTalk, maar mijn MSN is toch al een aantal maal vastgelopen/uitgevallen op de meest vreemde ogenblikken. Na 7 versies zou de core van MSN-messenger toch iets stabieler mogen zijn, ipv al die onnozele dingen (zoals buzzers) erin te steken...
Als Google iets uitbrengt in beta, hoef je je niet zodanig veel zorgen te maken. Hun beta-programma's zijn meestal al beter dan Microsofts uiteindelijke product...
v-d-online
Alles wat msn kan, kan sype ook dus msn: toedeledokie )*
Lady Elensar
v-d-online wrote:
Alles wat msn kan, kan sype ook dus msn: toedeledokie )*
Sype... heeft dat iets met Google Talk te maken?
viss00
Ik heb Google talk ook een keer geprobeert met een vriend, maar iedereen heeft msn duzz er is daarna nixmeer van gekomen.

wat ik wel mooi vind van google talk is dat het kleine gesprekvenstertjes heeft zodat je met heel veel personen naast elkaar tegelijk kunt chatten
carstentje
Lady Elensar wrote:

Google talk heb ik idd oko nog nooit van gehoord, en als het populair zou worden, het is meer voor beetje pc-freaks die ermee rommelen, voor mensne met nog een normaal leven denk ik dat zehet leiver bij msn zouden houden.
Thomas1991
Je kunt er tot nu toe nog maar alleen aan mee doen als je een gmail account heb.
Boles Roor
carstentje wrote:
Lady Elensar wrote:

Google talk heb ik idd oko nog nooit van gehoord, en als het populair zou worden, het is meer voor beetje pc-freaks die ermee rommelen, voor mensne met nog een normaal leven denk ik dat zehet leiver bij msn zouden houden.
Wat een domme reactie zeg. Alsof mensen die met PC's werken, of graag rommelen met hun PC geen leven hebben.
ajvemmen
Ik heb idd ook nog nooit van google talk gehoord, maar misschien is het de moeite waard om te proberen, maar ik ga het denk ik toch niet doen.
Google houd zo'n beetje alles in de gaten, zelfs elk zoekwoord wat je invult dat onthouden ze en je weet ook niet voor hoe lang.

Het is allemaal een beetje "big brother is watching you" idee. Ze kunnen precies zien wat je doet en zo een profiel van je vaststellen. Dat vindt ik geen fijne gedachte. En dan maar beweren dat een ip adres niet echt persoonlijk is. hahaahah laat me niet lachen. Met een ip adres kun je zo achterhalen waar iemand woont ofzo dus zo anoniem is een ip adres nou eenmaal niet.
marocsite
ajvemmen wrote:
Ik heb idd ook nog nooit van google talk gehoord, maar misschien is het de moeite waard om te proberen, maar ik ga het denk ik toch niet doen.
Google houd zo'n beetje alles in de gaten, zelfs elk zoekwoord wat je invult dat onthouden ze en je weet ook niet voor hoe lang.

Het is allemaal een beetje "big brother is watching you" idee. Ze kunnen precies zien wat je doet en zo een profiel van je vaststellen. Dat vindt ik geen fijne gedachte. En dan maar beweren dat een ip adres niet echt persoonlijk is. hahaahah laat me niet lachen. Met een ip adres kun je zo achterhalen waar iemand woont ofzo dus zo anoniem is een ip adres nou eenmaal niet.

Ik wist neit dat google dat allemaal in de gaten houd Confused
Ik zal nu wel wat beter bewust zijn bij eht zoeken van iets Wink Razz
joe_nl
Ik vind het echt ideaal dat je nu overal en altijd kunt chatten met Gtalk via je Gmail-inbox.
Je kon vanaf Hotmail tuurlijk al zien wie on-line was, maar Google doet er een stapje bovenop, doordat je door je mail-box te openen gewoon helemaal geen Gtalk meer nodig hebt.

Ik vind Google wel goed bezig, maar ik denk wel dat we een beetje moeten gaan oppassen; in hoeverre vertrouw je Google?
Als ze willen weten ze toch alles van je? Niet dat dat met Microsoft anders is natuurlijk...
Timonator
Ik heb google talk al een tijdje en ik kreeg het advies van men neef die gebruikt heelveel google applicaties. Ik ken inderdaad ook maar weinig mensen die google talk hebben maar het werkt simpel geen lastige interfaces en dergelijke. Het heeft ook een handige belfunctie, hiermee kun je het programma dus ook geruiken om te telefoneren via het internet. Computer id heeft in een recente uitgave van hun tijdschrift nog een stuk geschreven over internet telefonie en hier in komt het google programma: google talk ook ter sprake.
lordwarlord
iki gebruik google talk al een paar maanden. het is ook veel fijner in gebruik alleen hebben de meeste mensen het niet das wel jmmr
maar nu heeft de meerderheid van mijn klas msn en google talk
ik zeg dus stap over en kies google talk en vindt het gemak er van uit

dat is de kracht van lordwarlord
Citizen Kane
denk dat MSN inderdaad populair zal blijven omdat Microsoft zo veel in ontwikkeling van nieuwe dingen steekt. mensen zijn veel sneller geneigd voor iets te gaan wat "new and Improved" is dan voor iets wat "simpel edoch stabiel" is.

Googletalk nog niet geprobeerd, maar als het net zoals de mailbox van Gmail is dan lijkt het me een goed programma toe. Ik denk wel dat er een aantal dingen mogen veranderen overigens met betrekking tot MSN en andere zaken.

Als ik bijvoorbeeld met Gaim (waar je msn, icq, yahoo, en nog wat andere protocollen in kunt gebruiken) msn, dan gaan mijn bestandsoverdrachten meeeeega traag. Dit heeft te maken met het feit dat als je geen echte msn client gebruikt, de bestanden ineens over een server van microsoft gaan en niet direct tussen de clients. Dit is de ingebakken manier van een Microsoft product om aan klantenbinding te doen. Zouden ze moeten veranderen (bad chance...)

MSN mag wel eens wat minder geheugen innemen. Ik wil niet door een of ander idioot chatprogramma zoals windows Live gedwongen worden om meer geheugen te kopen of helemaal niet meer mee te doen op een chatprotocol. lariekoek is het.

Andere "messengers" kunnen van MSN leren hoe interfaces er gelikt en gemakkelijk uit te laten zien. Ik heb met verschillende clients gewerkt, maar die van MSN bevalt toch het beste. makkelijkst te overzien. Evenals die van Skype, hoewel dat soms nog wel eens wat onlogisch werkt, maar dat zal komen omdat ik het met msn vergelijk.

MSN mag wel eens die reclame ditchen. Door mee te werken aan direct marketing verkleinen ze de grens tussen gebruikersproducten en reclame en is spam straks nog maar een relatief begrip. Reclameboodschappen op MSN zijn wat mij betreft net zo goed spam als emails die ik om de dooie donder niet lees omdat ze het hebben over mijn staaf die nog groter kan. Ik ben prima tevreden met mijn staaf. aan de andere kant vertroebelt die reclame op msn het feit of MSN echt goed functioneert of niet.

audiogesprekken op MSN zijn ronduit belabberd. Ik heb een 4 Mbit connectie en met skype doet mijn mobiele telefoon (en die is nieuw en GOED) ronduit ONDER voor skype. het ligt er natuurlijk ook aan wat voor headset je hebt en wat vooor cam natuurlijk... maar geef mij maar skype voor voip. Hier kan msn ECHT nog wat van leren.
keempe
david150 wrote:
Er werd mij eens aangeraden om Google Talk te installeren.
Ik vind het best een goed programma, maar niet iedereen heeft een Gmail account.

Ik vraag me af of Google Talk wel populair word. Want MSN komt steeds vaker met vernieuwingen.
Ik denk dat msn gewoon leider zal blijven , ik vind het persoonlijk ook veel beter dan googletalk

mvg Keempe
Christo
Ja MSN is ook veel beter dan Google Talk, maar hoelang is msn er al en hoelang google talk?
Het is gewoon weer een grappig nieuw project van Google, zelf vind ik het wel een bagger chat programma maar ach ik gebruik soms de ingebouwde functie in je gmail zelf, op school ofzo! Very Happy
djmeydey
MENSEN

Google talk is een BETA.

Dit wil dus zeggen dat ze nog in testfase zijn. OK?

Waarom wil je dan dat ze beter zijn dan MSN?

Google talk verbeterd geleidelijk aan wel.

MSN, dat is pas brol. Die gaat constant offline, heeft slechte geluidskwaliteit (in vergelijking met skype en voipbuster), trage bestandsoverdracht, veel te veel geblokkeerde extensies (die je wel kunt deblokkeren met patches), ...

Hoe lang moet ik nog doorgaan?

Naast al deze problemen zitten ze vol met irriterende reclame, onnuttige en belastende winks, buzzers, emoticons die het niet doen en noem maar op.

Het is gewoon 1 commerciële boel die msn.
MSN is enkel handig als je hem volledig patcht.

En wat gmail betreft: die is ook nog steeds in beta Wink. Maar deze is 100-en keren beter dan hotmail.

Hotmail = spam
Hotmail = geblokkeerde attachen
Hotmail = traaaaaaaaaaaaaaaaaaaag
Hotmail = reclame zo erg dat slechts de helft van je scherm overlbijft
Hotmail = slechte methode om mails bij te houden
Hotmail = brol!!!!

PS: moest het nog niet echt duidelijk zij Wink, ik ben dus wel degelijk anti-microsoft en pro-google Wink
RoomRooz
Hmm, ik geef MSN de voorkeur. Google zal wel geld krijgen van Gmail, omdat het alleen met een Gmail account kan ofzo. In ieder geval moet het programma makkelijk in gebruik zijn, gratis zijn, en met veel e-mailadressen werken. En ja, dat is MSN. Je vraagt gewoon een .NET paspoort aan. Simpel. Daarnaast zou ik kiezen voor programma's waarmee je met alle soorten programma's die msnnerig aandoen kunt werken. Dat je dus kunt chatten met iemand van MSN, iemand van Google Talk, iemand van Yahoo messenger, je weet wel.
Gieter
Gmail is al een tijdje beta, hierdoor kan google schermen dat gmail nog altijd slechts beta is en dat er dus fouten kunnen voorkomen. Dit wordt steeds minder en minder geloofwaardig.

Je mag zeggen van MSN Messenger wat je wil, ik vind het een goed programma. Ten eerste doe ik het niet voor de geluidskwaliteit (daar zijn andere programma's voor), maar wel voor het feit dat veel mensen MSN gebruiken (dat kan je ook beschouwen als een 'feature') en dat het toch veel mogelijkheden biedt, zeker in vergelijking met Google Talk. Ik snap trouwens niet waarom ze Google Talk zo vroeg gereleased hebben. Mensen verwachten van Google dat ze software vrijgeven (al dan niet van zichzelf) met één of andere nieuwe, handige functie. Google Talk heeft dat niet, ik was nogal ontgoocheld toen ik moest vaststellen dat er amper functionaliteit is in Google Talk.

Je zegt dat MSN constant offline gaat, wel dat probleem heb ik niet, dat zal waarschijnlijk te maken hebben met je verbinding. Die geblokkeerde extensies zijn ergens wel goed, want er zijn nog altijd idioten op de wereld. Reclame kan je uitschakelen, winks zijn af en toe wel cool, buzzers vind ik dan weer handig als ze niet teveel gebruikt worden (meestal wel niet) en emoticons die het niet doen? Daar heb ik nog nooit last van gehad. Google Talk heeft gewoon veel minder functies dan MSN Messenger.

Je vindt MSN één commerciële boel. Wel, welkom in de echte wereld. Zelfs Gmail heeft advertenties. Ooit al gehoord van Google Adsense? En de supermarkt vermijdt je ook best wel, met al die schreeuwerige pogingen om je aan te trekken.
RoomRooz
Nope, op zich heeft Skype er niks mee te maken. Je hebt alleen wel een microfoontje nodig wil je skype kunnen gebruiken voor je hele vriendenclub... En aangezien er in mijn klas weinig mensen zitten die een microfoontje hebben, heeft skypen niet zoveel zin. Dat blijft dus gewoon weer MSN. En het zou volgens mij ook een ongelofelijk lawaai worden als we wel gingen Skypen. En waar zouden we het dan over moeten hebben? Geen idee. Maar goed.
Reply to topic    Frihost Forum Index -> Dutch -> Algemeen

FRIHOST HOME | FAQ | TOS | ABOUT US | CONTACT US | SITE MAP
© 2005-2007 Frihost, forums powered by phpBB.