FRIHOSTFORUMSFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

Beeld vanaf PC op nemen

Hoogeveense RAT
Is het misschien ook mogelijk om beelden vanaf je PC op te nemen. Dus dat bijvoorbeeld wordt vastgelegd dat ik nu dit topic open. Ik bedoel zonder toestanden zoals camera's, maar gewoon een programma waarmee je dit kunt vast leggen en opslaan. Ik heb dit namelijk nodig voor een paar filmpjes die ik op internet zag, die kan ik alleen niet op slaan Sad.
Lady Elensar
Zal daar dan niet een goede reden voor zijn, dat dat niet kan? Razz(Copyright, of betalen...)
Hoogeveense RAT
Ja oke, maar het gaat nu niet speciaal om het filmpje. Het kan ook voor andere dingen handig zijn. Bijvoorbeeld als tutotial voor Photoshop ofso Very Happy
potzet
moet je snagit ff probereb Wink

http://www.pcworld.com/downloads/file_description/0,fid,3289,00.asp

//potzet
wanroij
Snag-it heb ik ook...

Ik gebruik het alleen nooit Laughing Laughing

Maar het is handig als je iets van je beeld wilt opnemen.. Cool
SBrian
Of Fraps is ook een programmaatje waar dat mee kan, of Camtasia Studio. Tis al1 beide Payware
James007
Met een screenrecorder streams opnemen, dat gaat niet lukken vrees ik. Dan heb je zwart beeld waar het filmpje afspeelt, probeer maar eens een screenshot te maken als je een filmpje afspeelt in media player.... Very Happy

Lukt niet hoor Razz

James Smile
wanroij
James007 wrote:
Met een screenrecorder streams opnemen, dat gaat niet lukken vrees ik. Dan heb je zwart beeld waar het filmpje afspeelt, probeer maar eens een screenshot te maken als je een filmpje afspeelt in media player.... Very Happy

Lukt niet hoor Razz

James Smile

Haha ja daar heb ik ook een keer last van gehad...

Maar voor andere toepassingen kan het wel makkelijk zijn ... Razz
rvec
is dit wat je zoekt?
http://www.filehungry.com/english/product/windows_software/multimedia_&_graphics/screen_capture_tools/capture_solution
James007
Dat gaat niet lukken. Smile
kvveo15
Hypcam 2 heb ik. Die is best goed. even bij google hycam 2 intoetsen:P

Groetjes
rvec
James007 wrote:
Dat gaat niet lukken. Smile

geen programma vinden of niet de goede?
Er zijn er wel veel gepost he? Mischien ziet hij door de bomen het bos niet meer Smile
lucifertje
camtasia is het beste hiervoor
Christo
het beste is gewoon een dvd recorder en dit signaal in de pc overzetten naar .mpeg dan heb je goede kwaliteit en het voordeel van een dvd recorder...
Hoogeveense RAT
Sorry dat ik niet gereageerd heb, maar ik was ook druk bezig met de programma's te proberen. Helaas lukt het niet om om streams op te nemen, dus ik zal maar eens wat anders moeten doen. Wat betreft de DVD-recorder van Christo, hier dacht ik wel aan, maar ik heb helaas niet zo een ding Sad.

Misschien gewoon op video op nemen en dan op de PC zetten, maar dat is wel veel werk Sad
rvec
ik heb er wel een. En ik woon toch in de buurt. Ik kan als ik in hoogeveen kom wel wat langsbrengen. Dan moet je zeggen wat dan zet ik het op dvd
Lady Elensar
Zouden jullie dit verder willen overleggen via PM? Wink Bedankt.
dagon
ik zou hiervoor camtasia gebruiken
the666bbq
er zijn tientallen "screen recorders" - google is altijd handig als je de juiste termen kent. Met de meeste screenrecorders kan je exporteren naar verschillende formaten maar flash is zeker de populairste omdat je je filmpje dan makkelijk kan voorzien van tekstballontjes, clickeffecten, commando's (pauze, play, next,..) en voor je het weet heb je een leuke tutorial/handleiding in elkaar gezet.

als je geen bewegende beelden nodig hebt dan ben je inderdaad even goed af met een eenvoudige "screen capture" die je kan maken met een aantal handige tooltjes zoals irfanview (gratis). Op je toetsenbord heb je nog een printscreen uiteraard maar die is soms minder flexibel dan de screen captures via een tool (met een tool kan je soms een segment van een window nemen, timen/auto-ontspanner,...)
coasters
Ik gebruikte fraps,maarja ik kon daar geen weg mee.Nu ben ik gewoon wat aan het probere... Rolling Eyes
Reply to topic    Frihost Forum Index -> Dutch -> Algemeen

FRIHOST HOME | FAQ | TOS | ABOUT US | CONTACT US | SITE MAP
© 2005-2007 Frihost, forums powered by phpBB.