Ik was zo een beetje aan het kijken welke notebook ik het beste kan kopen..
en deze leek me het beste toe: Acer TravelMate 4654 LMib notebook
mischien hebben jullie wel een beetje ervaring in notebook's,
dus wou ik vragen of jullie nog tips hebben welke ik mischien beter zou kunnen kopen. of waar ik aan moet denken als ik een notebook koop.
// potzet
het gaat er natuurlijk om wat je er mee wilt doen maar als je hem wilt vervoeren moet je erop letten dat het toetsenbord en het scherm niet tegen elkaar komen als hij dicht zit. Als dit wel zo is gaat het scherm door een klein tikje al snel kapot. Dit had ik namelijk bij de 1e laptop. Hij zat dicht en iemand heeft de voeding erop gegooit. Wat natuurlijk niet slim is, maar omdat het scherm geen speling had was het meteen kapot.
Dell heeft best goede. Ik denk dat je beter kan wachten totdat vista uitkomt. Zijn ze goedkoper. Groetjes Timothy
waneer komt dat uit dan? en denk je dat me dat veel zal besparen?
//potzet
| kvveo15 wrote: |
| Zijn ze goedkoper. |
Hoezo leg uit?
James 
Misschien bedoelt hij dat als Vista uit is, de WinXP laptops goedkoper worden, maar anders snap ik hem ook niet helemaal :o
komt er dan niet gewoon vista op alle nieuwe laptops te staan en verkopen ze deze voor dezelfde prijs?
lijkt mij niet, vista heeft hogere systeem eisen.
maar het is dell. en koop alleen dell als je budget wil. neem anders eh.. kom er niet meer ff op. maar acer heeft zo ver ik t weet goede specs. maar er is een betere
| devroom wrote: |
lijkt mij niet, vista heeft hogere systeem eisen.
maar het is dell. en koop alleen dell als je budget wil. neem anders eh.. kom er niet meer ff op. maar acer heeft zo ver ik t weet goede specs. maar er is een betere |
`
zeg je het ff als je het weer weet?
dan kunnen wij dr ook wat meej
//potzet
is een notebook eigenlijk uit te breiden net als bij een normale pc?
Ik heb pas een acer gekocht, maar dit was ook omdat ik hem onder hele gunstige voorwaarden kon kopen.
Maar Acer is dus wel goed, Asus schijnt ook wel goed te zijn.
Dell is idd als je budget-laptops wil, maar dit betekent niet dat ze slecht zijn, Dell biedt toch best goede prijs-kwaliteit verhouding
Dat hele Vista verhaal geloof ik niet zo, het zal misschien wel iets schelen maar ik denk niet dat je moet denken aan marketing-stunts met ouwe consoles als de next generation console eraankomt.
En laptops kan je wel uitbreiden, maar is vaak aardig duur, en in aardig veel gevallen zelfs zo prijzig dat je dan haast ebter een nieuwe kan kopen.
Mijn advies, verdiep je er echt in, bepaal wat je ermee wilt doen en wat voor specs je daarvoor nodig hebt, spaar ondertussen en koop een goede zodat je er een tijdje(minstens 2 a 3 jaar) mee voort kunt.
soms kan uitbrijden heel makkelijk. Vooral het geheugen is soms door een klepje aan de onderkant van de laptop uit te brijden. HDD is vaak wat moeilijker en voor de rest zou ik er niet aan beginnen. Ik heb een HP en die bevalt me goed ( was een keer een actie bij office centre). Ik denk dat je het beste kan kijken naar acties. En over Dell; het is goedkoop en het is goed. Maar als er wat fout is moet je hem terug sturen en krijg je hem een hele tijd later terug met verzendkosten en alles erbij. Koop je de laptop bij een dichtbijzijnde computerzaak dan kan je altijd terug.
Laptopuitbreidingen zijn meestal duurder dan desktopuitbreidingen.
Een laptop is relatief duurder dan een desktop en de upgrade mogelijkheden zijn beperkt. Dus een nieuwe videokaart kopen om de levensduur van je arme pc'tje nog ietwat te rekken zit er niet in.
Kijk ook eens op www.kieskeurig.nl (geld niet alleen voor laptops), er worden hier bergen met recenties door "echte"gebruikers gegeven en niet alleen door verkopende partijen en fabrikanten. plus dat je gelijk een overzicht krijgt van alles wat er te kijgen is en waar en voor welke prijs (in nederland dan, ik weet natuurlijk niet waar je vandaan komt)
vraagje hea, want heb zelf echt geen verstand van videokaarten enzo, maar wat voor een videokaart is het handigst in een laptop die ik nodig heb om te gamen en mee te ontwerpen?
je moet om te gamen in ieder geval 256mb videokaart hebben. En niet shared!! Voor de rest zijn er veel verschillende die allemaal een beetje het zelfde zijn. Soms schiet er een bovenuit maar een gewone gamer videokaart licht rond de 150-250 euro. Hardcoregamers kopen iets boven de 300
voor gamen zou ik de dell xps laptop aanraden, deze heeft een mobiele 7800GTX kaart en dit is de enige game laptop die er te krijgen is... Jammer is dat deze laptop nog vrij groot is en aaardig wat herrie maakt...
een goeie acer laptop,
die ferrari serie is wel goed 
Ik heb me maar een Acer TravelMate 4654LMI gekocht.
en ik ben dr erg tevreden meej
// potzet 
Ik heb goeie ervaringen met laptops van HP. Gekocht bij BCC, best goede kwaliteit. Dell computers zijn minder goed, want de chips worden minder vaak getest. Daarmee besparen ze meer geld, en daardoor lijkt het goedkoper. Maar je kunt wel eerder problemen krijgen.
en als er iets mis is met een dell moet je hem terugsturen en heb je veel meer gedoe dan als je gewon bij de computerzaak om de hoek kan kijken
Ja, dat denk ik ook. Vaak is het nog veel duurder als je iets moet laten rapareren, dan dat je een nieuwe koopt.
Waar ik vooral op zal letten is het gewicht. Een notebook is er voor om overal mee naar toe te nemen en als je elke keer een ding van 3.5 kilo moet meeslepen is ook nix. Een Dell zal ik eigenlijk ook niet zo snel nemen in verband met de garantie. Heb je er wat mee dan moet je het helemaal opsturen enz. Daarom is het verstandig om het in een winkel te kopen. Ik zelf ga voor de Toshiba r200 
Vista heeft zeker 64-bits processor nodig 
| david150 wrote: |
| Ik heb goeie ervaringen met laptops van HP. Gekocht bij BCC, best goede kwaliteit. Dell computers zijn minder goed, want de chips worden minder vaak getest. Daarmee besparen ze meer geld, en daardoor lijkt het goedkoper. Maar je kunt wel eerder problemen krijgen. |
Bullshit.
Dell is goedkoper doordat ze rechtstreeks via de website verkopen en uitsluitend via de website. Zo dienen enkel zij winst te nemen en niet de plaatselijke pc-boer die anders ook nog een graantje wil meepikken.
"Minder vaak getest", wat een onzin man. Ben je soms een "intern" geweest bij zowel Dell als HP? Zou wel moeten lukken he.
HP is gewoon duurder, en daarom zeker niet beter, integendeel. Problemen met HP zijn legio. HP lijkt me beter te zijn dan Compaq, maar alvast niet beter dan Dell.
Misschien moet je ook eens denken aan Apple. Zéér goede kwaliteit en gebruiksvriendelijkheid. Prachtig design ook. Jammer genoeg iets duurder in aankoop.
Ik overweeg het alvast om bij mijn volgende pc-aankoop een Apple te kopen.
Iemand ervaring mee?