hallo ik maak een website voor een dj en vroeg me af hoe ik live stream op de site kon zette. zodat als hij draait dat het live op internet komt.
live stream
Mischien kan je wat proberen met wat in het toppic voor live cam staat.
http://www.frihost.com/forums/vt-18894.html
heb je wat te doen tot iemand iets post die weet hoe het moet
Volgens mij lukt dat daar ook wel mee.
// potzet
http://www.frihost.com/forums/vt-18894.html
heb je wat te doen tot iemand iets post die weet hoe het moet
Volgens mij lukt dat daar ook wel mee.
// potzet
| potzet wrote: |
| Mischien kan je wat proberen met wat in het toppic voor live cam staat.
http://www.frihost.com/forums/vt-18894.html heb je wat te doen tot iemand iets post die weet hoe het moet Volgens mij lukt dat daar ook wel mee. // potzet |
haha frihost is wel groot zeg
Live radio kan je doen, moet je winamp downloaden en dan shoutcast downloaden, je kan liedjes in een lijst zetten wat inspreken enzo ,
volgens mij is de website van shoutcast: www.shoutcast.com moet je anders ff op google zoeken
volgens mij is de website van shoutcast: www.shoutcast.com moet je anders ff op google zoeken
Hmz, dat is interresant
. Daluk ga ik al mijn voetbalnieuws in radiovorm aanbieden in plaats van geschreven 

je kan ook echt radio doen. Ik had er laatst een programma voor. Dan kan je niet alleen liedjes laten afspelen maar ook van alles inspreken. En ook dingen uitzenden die je op dit moment inspreekt of natuurlijk wat een dj op dit moment speelt. Ik zal even opzoeken welk programma dat was.
edit: het was http://www.icecast.org
maar met winamp shoutcast kan hetzelfde
edit: het was http://www.icecast.org
maar met winamp shoutcast kan hetzelfde
Bedankt, misschien is het wat voor in de toekomst voor mijn site. 
Ik weet nog niet of het ook wel echt ga doen, want ik vind een bericht schrijven makkelijker en leuker dan inspreken. Daarbij hebben mensen denk ik ook meer beheofte aan geschreven berichten omdat de meeste al muziek aan hebben staan en anders komt mijn radio 'zender' er weer door heen, dat vinden ze dan weer niet goed en dan verdwijenn ze van mijn site.
Ik weet nog niet of het ook wel echt ga doen, want ik vind een bericht schrijven makkelijker en leuker dan inspreken. Daarbij hebben mensen denk ik ook meer beheofte aan geschreven berichten omdat de meeste al muziek aan hebben staan en anders komt mijn radio 'zender' er weer door heen, dat vinden ze dan weer niet goed en dan verdwijenn ze van mijn site.
ik denk ook dat shoutcast het dichtst in de buurt komt met wat je wil... helemaa live met je muziek zal nie echt lukken denk k., maar met shoutcast kun je al veel leuke dingen doen! 
Ik weet niet hoeveel bezoekers je heb..., maar als je dit met video wil gaan doen, kan dat best wat bandbreedte gaan kosten... Audio denk ook best nog wel wat
Maar goed, we hebben toch 10 GIEG
Maar goed, we hebben toch 10 GIEG
ik heb ff van een andere forum wat informatie gehaald voor je:
wat er niet bij staat is dat je voor een online radio wel een licencie nodig hebt anders moet je flink dokken

| shoutcast istallatie wrote: |
| Shoutcast
Stap 1 - Downloaden De eerste stap is natuurlijk het downloaden van de Software. Je kunt de software hieronder downloaden. http://www.duijn013.demon.nl/sc_server+wa_plugin.rar en ik neem aan dat je al winamp heb? anders kan je dat vinden op http://www.downloads.com Stap 2 - Installeren Vervolgens gaan we de software uitpakken en installeren. Je hebt hiervoor WINRAR nodig. Nadat je de software hebt uitgepakt, maakt het niet uit in welke volgorde je het installeerd. Stap 3 - Configuratie Server Nadat je de server en de plugin succesvol hebt weten te installeren gaan we alles goed configureren. Het is belangrijk dat je eerst de server configureerd. Open sc_serv.exe. Standaard staat deze geinstalleerd in de directory; C:\Program Files\Shoutcast\. Als het goed is krijg je nu iets als dit te zien: Druk op edit config. Verander bij de omcirkelde tekst alles achter het = tekentje . Let wel op, hoe lager je upstream hoe minder mensen er mee kunnen luisteren. Als je de plugin instelt op 128 kb/s dan moet je op ongeveer 15 kb per luisteraar rekenen. Als je alles goed hebt ingestelt sla je het configuratie bestand op. Start de server opnieuw op. Stap 4 - Configuratie Plugin Open Winamp. Ga naar Options > Preferences. Onder plugins staat DSP/Effect, klik daar op. Klik op Nullsoft SHOUTcast Source. Als het goed is krijg je iets als dit te zien: Klik op Output. Vul bij password het password in dat je hebt ingevuld in je shoutcast server config. Vergeet niet connect at startup aan te vinken. Bij yellowpages mag je zelf weten wat je invult. Klik op Encoder. Bij encoder settings vul je de gewenste bitrate in. Start winamp opnieuw op. Als het goed is kun je nu streamen ! |
wat er niet bij staat is dat je voor een online radio wel een licencie nodig hebt anders moet je flink dokken
WOW - dit is wel erg briljant zeg
Interessant genoeg om me eens in te gaan verdiepen! Lijkt me wel grappig om zelf muziek uit te zenden enzo
is 10 gig genoeg als je 700 bezoekers minimaal per dag hebt? lol
Interessant genoeg om me eens in te gaan verdiepen! Lijkt me wel grappig om zelf muziek uit te zenden enzo
is 10 gig genoeg als je 700 bezoekers minimaal per dag hebt? lol
kan je niet gevoon de heletijd wat inspreken en dan opslaan en dan de heletijd uploaden
| baslenters wrote: |
| kan je niet gevoon de heletijd wat inspreken en dan opslaan en dan de heletijd uploaden |
Daar wordt niet om gevraagd. Lees de vraag in het vervolg even goed.
als ik mij niet vergis dan speelt het aantal bezoekers dat naar je broadcast luistert niet echt een rol. Je stuurt het signaal éénmalig en volcontinue uit. Bezoekers hebben dan de mogelijkheid om in te pikken op die livecast. Casts (UDP) zijn iets minder gegarandeerd dan de gewone client server communicaties via UTP - je kan dus onderweg al eens een pakketje verloren hebben maar dat wordt dan gewoon genegeerd ; de trein gaat verder zonder stoppen.
Alle bezoekers zijn op dat ogenblik getuige van het zelfde tijdens een livestream.
Andere streamingtoepassingen laten on demand downloads toe via het streaming protocol - maar dat gaat dan niet live, en is het mogelijk dat er wel meerdere 'downloads' tegelijk zijn dus wel meer relatie tussen aantal bezoekers en bandbreedte.
als je zuivere download aanbiedt (recording -> mp3, wma,...) dan is het al helemaal dramatisch want dan zal elke bezoeker bijna zijn eigen mp3 komen afhalen wat telkens op rekening komt van jouw bandbreedte.
beste is dus die live broadcasts maar bedenk dan ook dat je bandbreedte verbruikt ook al komt er niemand naar je uitzending luisteren)
ik weet wel niet of frihost je zal toelaten om te streamen vanop je free account.
je kan natuurlijk wel een streamingserver opzetten van thuis uit
Alle bezoekers zijn op dat ogenblik getuige van het zelfde tijdens een livestream.
Andere streamingtoepassingen laten on demand downloads toe via het streaming protocol - maar dat gaat dan niet live, en is het mogelijk dat er wel meerdere 'downloads' tegelijk zijn dus wel meer relatie tussen aantal bezoekers en bandbreedte.
als je zuivere download aanbiedt (recording -> mp3, wma,...) dan is het al helemaal dramatisch want dan zal elke bezoeker bijna zijn eigen mp3 komen afhalen wat telkens op rekening komt van jouw bandbreedte.
beste is dus die live broadcasts maar bedenk dan ook dat je bandbreedte verbruikt ook al komt er niemand naar je uitzending luisteren)
ik weet wel niet of frihost je zal toelaten om te streamen vanop je free account.
je kan natuurlijk wel een streamingserver opzetten van thuis uit
Dit laatste klopt inderdaad. Heeft echter uiteraard wel een nadeel... iemand valt altijd halverwege in. Stel je voor dat je een liedje heb gemaakt dat persoon A heel erg leuk vind, dan kan het ook gebeuren dat persoon A het niet kan luisteren, omdat het net langs is geweest.