Ik kwam dit filmpje zo ff tegen op het WWW en vroeg me daarbij af wat ik met zo'n zoon zou doen.....
http://media.putfile.com/lukas2
En hoe enkelen van jullie daarme om zouden gaan
Dus geef eens een duidelijke beschrijving, wat je zou doen als dit een zoon van jou was
In het algemeen forum zijn geen punten te verdienen met Humortopics.
Het is ook niet de bedoeling dat er hier andere grapige filmpjes of plaatjes worden gepost om punten te verdienen!!
//potzet
Maar jij breekt je eigen regels door er met een te beginnen.
Nouja voor één keertje dan...
Sorry dat ik onpedagogisch klink, maar dat zou snel opgelost zijn bij mij denk ik.

Zo......dat kereltje spoort niet.
Hij kan er misschien zelf weinig aan doen omdat z'n ouders gewoon alles hebben toegelaten totdat t zo uit de hand gelopen is maar dat ventje heeft gewoon een pak slaag nodig.
Als ik alleen maar een tiende zou doen van wat hij doet toen ik klein was dan had ik al straf gekregen......en dat dat ventje gewoon uithaalt naar z'n ouders dat is helemaal te erg, dat hoefde ik echt niet te proberen want dan zou ik echt een flink pak slaag gekregen hebben.
Tjonge jonge,
Ja ik kende het al.. Maar dat kind moet een pak slaag krijgen.. Die ouders hadden van het begin af aan al korte mette moeten maken met dat kereltje..
Wat een vervelend mormel.....
dankje James
het mooiste stukje vind ik dat die zijn moeder nog eventjes uitlacht nadat die haar een paarkeer heefd gespugd
En die vader spoort ook niet echt die bukt zelfs nog om een pak slaag te krijgen van z'n zoon
//potzet
Ik ben geen voorstander van een pak slaag. Wat zou ik dan wel doen?
Eerst en vooral is dat kind hoogst waarschijnlijk slecht opgevoed. Maar het verleden kan niet meer veranderd worden.
Ik zou gewoon tot hardere maatregelen overschakelen. Maak een kamer volkomen leeg, met niets erin, liefst een beetje donker als het kan. Sluit hem daar dan op tot hij afgekoeld is - wat heel vlug zal gebeuren op zijn leeftijd.
Natuurlijk is dat wel heel gemakkelijk gezegd als je zelf geen vader bent. 
Omg, die ouders hebben echt dringend hulp nodig. Opvoedhulp. Ze pakken het helemaal verkeerd aan! En mss heeft dat kind ook wel psygiatrische hulp nodig, ligt er aan wat er in het verleden is gebeurd. Maar dit is echt erg.
op die leeftijd heeft het geen zin om dat kind ergens heen te sturen. Het is de fout van die ouders. Die moeten hulp krijgen.
Van wat ik er van begrijp is die dame met het zwarte haar zo'n helpster. Ze heeft er daar in ieder geval wel haar werk mee 
Supernannyyyyy
Ze bakt er weinig van. Dit is ook een zwaar geval.
James 
| rvec wrote: |
| op die leeftijd heeft het geen zin om dat kind ergens heen te sturen. Het is de fout van die ouders. Die moeten hulp krijgen. |
Geen zin?
Kom op zeg! Dat jongetje is een superslim kind die gewoon een spelletje met z'n ouders zit te spelen. No way dat hij te jong is om hulp te krijgen. Hoe oud zou hij zijn, rond de 7 jaar? Oud genoeg om te begrijpen wat er aan de hand is. Ik denk alleen dat hij strondeigenwijs is.
En dat mens in die zwarte kleding... ik dacht eerst dat ze aan het observeren was, maar ze deed een poging tot helpen volgensmij, en dat kwam niet echt overuigend over ofzo
. Het lijkt er niet op dat dat gaat werken iig. Maarja, je ziet ook maar een klein stukje film hè.
Ik had dat jong op zijn kamer gestuurd..
daar kan die zich maar uitleven jah
als die zijn eigen spullen kapot maakt dan heefd die pech
weer wat minder om te spelen!
En als die van zijn kamer komt om me te testen krijgt die wat voor de kont! of ik sluit hem daar op
En iedere keer als die begint te schelden moet die maar weer naar ze kamer! en als die zig een tijdje gedragen kan dan zou ik wat leuks gaan doen met de familie een of ander atractie park ofzo
in iedergeval niet me vrauw uit laten schelden en voor mijn zoon bukken zodat die me beter kan raken
//potzet
Deze ouders zouden hulp moeten inschakelen, omdat ze dit zelf niet meer kunnen oplossen. Niet per se omdat ZIJ het niet kunnen, maar omdat het kind helemaal niets meer van hen pikt.
De harde aanpak zou ik ook het liefst doen, maar wat bouw je er mee op? Helaas, ik denk van niets. Hoewel het natuurlijk wel een weg kan zijn die kan leiden tot een positieve aanpak!! Met een positieve aanpak bereik je iets. Je moet dus zien te komen tot een positieve aanpak.
Ik denk inderdaad ook dat dit probleem al veel langer bestond, en dat er veels te laat is ingegrepen.
Ik ben voorstander van hem op een leeg kamertje zetten met het slot er op als een "time-out". Maar ja, hoe krijg je hem in dat kamertje..
Jezus, wát een hyperactief, verwend nest! Ik heb echt geen idee wat ik zou moeten doen - ik zou denk ik net zoals deze mensen de Supernanny inschakelen
.
Verder denk ik dat die vrouw in het zwart wél de nanny was, maar er is altijd een stage dat ze moeten observeren en niks mogen doen van het programma. En ik geloof niet dat het echt bukken was voor de klap, dat van die vader, maar dat hij ook pijn had of zo.
Lijkt me sowieso niet zo leuk om geslagen te worden door je eigen kinderen..
En ook dat je geslagen wordt als vader en dat je dan niks terugkomt!
Je laat dat kind toch niet in je gezicht spugen?
Ik zou hem, het spijt me, meteen een klap verkopen.
Verder is dit gewoon allemaal een probleem van de opvoeding. Daar hebben meerder ouders last van...
Als je het inderdaad op tv ziet bij EHBO (eerste hulp bij opvoeden).....
Niet te geloven hoe ver somming ouders het laten komen. Of je nu naar de Engelse of Nederlandse versie kijkt, de kinderen (of eentje) regelen het gezin en niet de ouders.
Het lijkt me erg moeilijk om een en ander weer in het gareel te krijgen.
Een goede tip is dus het niet zo ver te laten komen. De ouders zijn de baas en niet de kinderen. Een zekere mate van inspraak moet kunnen, maar als je kleine kinderen de vrije hand geeft.... dan komen daar dus zo'n gevallen van.
nou om te beginnen mischien vinden jullie me reactie wat te erg maar ik zou het zeker doen
ik zou em helemaal kapot trappen ! des noods z`n dood in dat kind heb gen respect in ik zou het em bij leren op de harde manier !
| Quote: |
nou om te beginnen mischien vinden jullie me reactie wat te erg maar ik zou het zeker doen
ik zou em helemaal kapot trappen ! des noods z`n dood in dat kind heb gen respect in ik zou het em bij leren op de harde manier ! |
Nou marocsite dat is inderdaad wel een erg harde reactie.
Om te beginnen moeten de ouders het niet zover laten komen door van het begin af aan de touwtjes strakker te houden.
Hoe het nu opgelost moet worden weet ik ook niet maar respect bij brengen op de een of andere manier lijkt me voor de hand liggend.
Stuur hem eens op zomerkamp...
| erik wrote: |
| Stuur hem eens op zomerkamp... |
Ja, zodat monitoren zoals ik met lastige kinderen opgescheept worden. Heel fijn hoor
Eigenlijk heb ik er geen probleem mee, uiteindelijk hebben wij wel een cursus gekregen en die ouders niet. Ik heb echter de indruk dat probleemkinderen meer terechtkomen bij de Speelpleinwerking, naar wat ik gehoord heb van iemand die daar vrijwilliger is.
Nu rijst wel nog de vraag: als zo'n onhandelbaar kind, dat op de koop toe nog eens zijn ouders mishandelt, op zomerkamp gezonden wordt door zijn ouders, hoe zal hij daar dan op reageren?
ik zou em helemaal kapot trappen ! des noods z`n dood in dat kind heb gen respect in ik zou het em bij leren op de harde manier ! |
Wel, ik denk dat een kind in elkaar trappen weinig effect zal hebben. Hij zal wel zwijgen als je het maar grondig doet, maar psychologisch gezien zal hij er wel niet gezonder van worden. Ik wil echter ook niet het tegenovergestelde promoten, dat praten met het probleemkind alles zal oplossen, zeker niet.
Wat dan wel te doen? Als ouders eensgezind optreden, en hem zoveel mogelijk afnemen, opsluiten op z'n kamer desnoods, en als hij braaf is geleidelijk aan beginnen terug te geven. (Lees goed: geleidelijk. Anders zal hij binnen de kortste keren weer herrie schoppen.)
| Bondings wrote: |
Ik ben geen voorstander van een pak slaag. Wat zou ik dan wel doen?
Eerst en vooral is dat kind hoogst waarschijnlijk slecht opgevoed. Maar het verleden kan niet meer veranderd worden.
Ik zou gewoon tot hardere maatregelen overschakelen. Maak een kamer volkomen leeg, met niets erin, liefst een beetje donker als het kan. Sluit hem daar dan op tot hij afgekoeld is - wat heel vlug zal gebeuren op zijn leeftijd.
Natuurlijk is dat wel heel gemakkelijk gezegd als je zelf geen vader bent.  |
voledig mee eens isoleren die handel
Duidelijk naar een internaat
. Zou dat jongetje misschien ADHD hebben ? Heeft mijn broertje ook , maar daar kunnen ouders natuurlijk niets aan doen , althans , weinig ...
Het kind is gewoon onhandelbaar. Ik zou het niet moeten gedaan toen ik zo oud was, want dan zou ik nogal in het rond hebben gevlogen.
Ik zou hem gewoon bij zijn trui vast nemen en hem naar zijn kamer sleuren en deze op slot doen tot hij leert rustig te zijn.
Als het moet, zal ik alles uit zijn kamer verwijderen en hem gewoon laten leven in volledige mineur.
De ouders treffen hierin natuurlijk ook schuld, zij hebben hem gewoon te vrij gelaten en nu is het te laat.
Ik weet dat misschien mijn reactie niet pedagogisch is, maar ja zolang jezelf geen moeder of vader bent kan je natuurlijk er niet van meespreken.
Ik hoop dus dat zo'n pedagogische medewerker (supernanny) zo'n gevallen kan oplossen, dus chapeau als het lukt.
Ik zeg: Ophokplicht voor vervelende kinderen...
| marocsite wrote: |
En dan? Dan is je kind dood, of ligt hij/zij in het ziekenhuis. Is dat wat je wil? Rare ouder ben jij dan.
En ik vind je reactie inderdaad erg. Goed dat je dat zelf ook inziet. 
Wat heb je dan aan je kinderen ?
Je wil toch zelf ook graag plezier van je kinderen hebben. wat mij opvalt is dat hier vooral gepraat wordt over wat gaan we met het kind doen... Ik zou graag een andere vraag in het midden willen gooien: Hoe is dat kind zo geworden?
Misschien is het kind vroeger wel verwaarloosd, en kan het nu niet anders dan aandacht vragen. Aandacht vragen heeft een hele negatieve klank, maar er zijn kinderen die ECHT aandacht tekort komen. Te weinig liefde ed van de ouders krijgen.
Wat we hier zien is dat ouder en kind in een negatieve spiraal terechtgekomen zijn. Die spiraal kan alleen door hulp van buitenaf verbroken worden, en dat moet dan ook gebeuren.
Is die spiraal eenmaal doorbroken... dan komt het vast goed. 
Wat we hier zien is dat ouder en kind in een negatieve spiraal terechtgekomen zijn. Die spiraal kan alleen door hulp van buitenaf verbroken worden, en dat moet dan ook gebeuren.
Is die spiraal eenmaal doorbroken... dan komt het vast goed.
|
Kan ik het helemaal mee eens zijn. Doorbreek de negatieve spiraal en dan heb je een goede kans dat alles toch nog goed komt.
Wat is die vader voor een slappe lul als je dat jochie niet eens aankan, moet je ook vooral doen als ie je slaat, jezelf klein maken... Onderdanig eruit gaan zin, die broek heb je dan inderdaad allang niet meer aan en vind je het gekd dat jochie dan wint. is ook niet slim om te doe-hoen... Mamma, je laten bespugen is niet sli-him... Was zijn mond uit met groene zeep, of spuug terug...
Wie goed doet, goed ontmoet, en vice verca... Ik zou het joch niet slaan (bovendien zie je dat ie op een gegeven moment een pets op zijn billen krijgt, maar dat helpt toch niet echt) Inderdaad alles afpakken. Misschien zelfs op water en brood zetten en zelfs zijn bed uit zijn kamer halen. Een of twee nachtjes, kijken of ie dan gebroken is
Klinkt niet zo vriendelijk, is het ook niet, maar als dat kind jou terroriseerd mag je best wel eens terug terroriseren. Vind ik dan.
het kind op zijn kamer stuuren.. niet eens op slot doen.. gewoon een klets op de billen geven als die der uit komt voordat jij het goed vind. en meteen weer terug stuuren.
als de jonge heer dan denkt dat hij spullen kapot moet maken. dan laat hem zijn eigen spullen maar kapot maken!
hij komt er dan vanzelf achter dat die alleen zichzelf er mee heefd!
en als die is afgedoeld mag die van zijn kamer komen.
en de jongen begint te auwehoeren dat die niet wil eten of zich misdraagd dan maar een keer een dagje zonder avond eten naar bed! dan bedenkt die zich de volgende keer wel!
// potzet
Hele goede wraakacties....
Maar... wat los je er mee op??? Daar gaat het om. De verhouding tussen de ouder en het kind moet weer verbeteren, en dat los je niet op door de negatieve aanpak die sommige van jullie voorstaan.
Een positieve aanpak werkt veel beter. Dit zeg ik niet zomaar... dit is bewezen! 
Maar dat is opzich ook best wel logisch volgensmij. Van alleen maar negatieve dingen wordt je ook niet echt vrolijk. Een kind heeft ook positieve 'dingen' nodig. (Ik kon het woord 'dingen' niet echt goed vervangen
) Maar je moet natuurlijk niet poeslief gaan doen
.
| de-nachtegaaltjes wrote: |
| Quote: | nou om te beginnen mischien vinden jullie me reactie wat te erg maar ik zou het zeker doen
Nou marocsite dat is inderdaad wel een erg harde reactie.
Om te beginnen moeten de ouders het niet zover laten komen door van het begin af aan de touwtjes strakker te houden.
Hoe het nu opgelost moet worden weet ik ook niet maar respect bij brengen op de een of andere manier lijkt me voor de hand liggend. |
Nou het mag wel grof zijn maar die kind is neit in orde en moet manieren worden bijgeleerd en ik denk dat het niet op een andere manier zou kunnen aangezien eht de ouders al slaat etc dan staat er voor mij maar 1 optie op en dat is me scheen op z`n nek leggen en blijven trappen
ben zelf vroeger ook emt klappen opgegroeid en ik vind het een prima methode en wil het later met alle plezier toepassen kan zelf niet w8en 
Oh mijn god, jij houd gewoon van kindermishandeling?
Dat is strafbaar. Dat weet iedereen. En het is absoluut NIET de beste methode. Sorry dat ik het zeg, maar als jij kind in elkaar gaat rammen dan hoop ik dat het slim genoeg is om de politie of kinderbescherming te bellen, of dat iemand anders dat doet. Ik vind het heel erg voor je dat je het zelf ook hebt meegemaakt, maar dan hoef je niet zoiets ook bij je eigen kinderen te gaan doen. Dat gun ik niemand.
Zulke harde reacties.., over kinderen.......
Ik vind dit wel op het kantje af.... dit is geen geweldadig-gedrag-promoot forum hoor... We gaan hier normaal met elkaar om... En geen geweld..., en ook geen geweld goed praten... --> en dat is wel wat je nu aan het doen ben...
Moderators... let hier op 
...
Meer kun je er niet over zeggen.