FRIHOST • FORUMS • SEARCH • FAQ • TOS • BLOGS • COMPETITIONS
You are invited to Log in or Register a free Frihost Account!

Muziekinstrumenten

Borghild
Zag er nog geen topic over, maar speelt er iemand van jullie een muziekinstrument?

Ik speel zelf gitaar en doe poging tot zingen Razz In het verleden heb ik gedrumt, maar vanwege klagende buren werd ik verplicht te stoppen Confused
James007
Kheb gitaar gespeeld. Ik ben ermee gestopt wegens tijdsgebrek.

James Smile
Borghild
Hoe lang heb je gitaar gespeeld? En speelde je alleen elektrisch/accoustisch of beiden? Very Happy
James007
1 jaar maar... de leerkracht zei dat ik een enorm talent had *blink* Laughing
Eigenlijk had ik liever piano gedaan, maar dat krijg ik bij mij thuis niet binnen.

Ik deed acoustische gitaar.

James Smile
6ib
beatboxen :p
maar das neit echt isntrument en vroege rnog blokfluit moeten spelen
Borghild
@6ib: beatboxen vind ik zelf wel een instrument... Rolling Eyes

@james007: tof! Very Happy accoustisch heeft mooie klank, al vind ik de effecten wat je met een elektrische kan leuker Rolling Eyes
Lady Elensar
Borghild wrote:
In het verleden heb ik gedrumt, maar vanwege klagende buren werd ik verplicht te stoppen

Wat jammer Borghild, dat je moest stoppen met drummen om die reden. Best lullig eigenlijk. Ik drummen best gaaf. (Doe het alleen niet hoor).

Graag wil ik nog een keer een instrument gaan spelen, en zat te denken aan gitaar. Hoeveel kost eigenlijk een gitaar, en lessen? Heb daar eigenlijk niet naar gekeken, omdat m'n moeder ooit zei dat die lessen zo duur waren. Confused Maar ik kan best meebetalen. Razz
deedee
Ik speelde eerst een jaar of 2 akoestische gitaar...
Toen werd ik verplicht een elektrische gitaar te nemen, omdat ik in een bandje ging spelen Wink Nog steeds speel ik daarin Smile

Voor minder dan €500,- kun je een elektrische gitaar+versterker krijgen en lessen kosten ook €200,-. Ik ben in huis veruit de goedkoopste (dwarsfluit en cello zijn veel duurder)
Lady Elensar
Maar ik ben niet van plan om elektrische te gaan spelen Smile Ik zou gewoon acoustische willen denk ik. En dwarsfluit of cello vind ik niks aan. Razz
Borghild
@lady elensar: als je begint met gitaar spelen kan je zo'n beginnersgitaartje kopen en die sets inclusief versterker zijn vaak rond de 100 euro.

accoustische gitaren zijn goedkoper...rond de 50 euro kan je vaak wel eentje hebben...of check marktplaats, heb je ook toffe tussen hea

Maar als je een echt goede wilt, ben je natuurlijk meer kwijt..
Rubstah
Ik heb 2,5 jaar keyboard gespeeld maar vond sporten toch leuker, en combineren ging op een gegeven moment niet meer, dus toen toch maar gestopt.
rvec
voor een gitaar zou ik naar de muziekwinkel gaan voor ongeveer 50 tot 100 euro. Voor electische meer. Ik speel nu al 7 jaar gitaar waarvan de eerste 3 acoustische. Mijn broertje drumt en mijn zusje speelt bas
potzet
Ik heb ook een tijdje gitaar gespeeld maar ik had problemen met de noten. Laughing die moest ik ieder jaar na de vakantie weer opnieuw leren Embarassed

na een paar jaar gaf hij me casette bandjes mee waar de liedjes op stonden. toen ging het stukken beter Cool

maar ik zit liever achter de pc dus ben ik er mee gestopt

// potzet
the666bbq
gitaar : eentje met elentriek en eentje zonder.

vroeger probeerde ik daar nog een beetje mondharmonika bij maar die ligt nu al jaren bedolven onder de rommel - ergens...

een goedkoop speelgoed synthesizerke gebruik ik soms om wat achtergrond ritmiek te hebben ... altijd leuk om nirvana op een wals te spelen
Vlien
Haha, Nirvana op een walske, die is goed.

Kheb het hier al eens gepost (of was dat op het Engelstalige forum? Dunno) dus val ik misschien in herhaling. Ik speel piano, ik heb er zelfs een staan op kot (een elektrische wel, neemt niet zoveel plaats in). Kon het echt niet missen door de week Smile verder speel ik ook wel wat gitaar - akkoorden rammen, hehe, meer kan ik eigenlijk niet. Dat gepingel (getokkel dus) vergt wat teveel van mijn geduld en meestal gebruik ik die gitaar enkel als begeleiding om bij te zingen... Cool

Nog iemand die zingt toevallig?
redtigris
Ik heb een tijdje bariton gespeelt in een fanfare. Ik hoop dat iedereen hier weet wat een bariton is? (een grote toeter Smile )

Ik vind muziek maken erg leuk, alleen gaan mijn interesses op dit monet ergens anders naar uit. mischien als ik klaar ben met me havo dat ik wel weer een instrument ga bespelen ofzo Idea
The Mazzter
Ik probeer piano te spelen, zit nu ongeveer twee jaar op les. En het lukt aardig.
vriendinnieej
Ik ben niet lang geleden gestopt met pianospelen, heb een digitale piano (geen keyboard, voor de cultuurbarbaren onder ons..) achter me staan en ben te lui om daarop te spelen. Ik zing ook, heb musicallessen en schooltoneel, maar muziek is dus zang at the moment.
de-nachtegaaltjes
Ik ben zelf niet verder gekomen dan blokfluit, maar we hebben laatst een keyboard aangeschaft en ik denk erover om op les te gaan.
koen
heb 3 jaar piano gespeeld (5 maanden geleden gestopt) en daarvoor nog wat blokfluit dat ik na de 2e les al niet leuk meer vond Razz
rvec
ik heb voor ik aan gitaar begon ook 2 jaar blokfluit gedaan. Moest van mijn moeder. Ik wou altijd al electrische gitaar spelen. Eerst moest ik op blokfluit dan pas mog ik op gitaar. Na blokfluit mocht ik nog niet op electrische gitaar maar moest ik eerst een paar jaar spaans proberen. Na 3 jaar spaans mogt ik eindelijk electriche gitaar doen. Ik speel nu meer dan 4 jaar electrische gitaar.
koen
jep, ik moest ook op blokfluit , maar denk dat het wel heeft geholpen bij Piano.
Thug
Ik bespeel mijn 2 draaitafels Very Happy Met mijn + minus 100 hardcore platen & mijn 2Pac collectie Razz Ben al sinds mijn 13e aan het mixen, wou toen alleen hardcore mixen. Maar tegenwoordig probeer ook wat hiphop te mixen want dat vind ik ook wel vet Smile
kevin
Vrijwel ieder1 die ik ken bespeeld wel 2 of meer instrumenten. Ikzelf geen een Embarassed
teteringen
iik doe zel gitaar spelen ik heb het 2 jaar gedaan waardoor ik in aanraking kwam met een gitaarleraar die zei dat ik talent had en daardoor ook het tournooi mogt spelen in utrecht
devroom
The Mazzter wrote:
Ik probeer piano te spelen, zit nu ongeveer twee jaar op les. En het lukt aardig.

k wil niet lullig zijn maar na 2 jaar moet je het toch redelijk kunnen Wink
Zelf speel ik akoustisch en elektrische gitaar, ben ook goed volgens mijn leraar. Moet alleen meer dan 2x in de week gaan oefenen Very Happy

Deed het trouwens eerst meer dan 9 dagen in de week Very Happy
Christo
Ik moest op de basisschool op blokfluit (wat een [tuut] tijd en wat een [tuut] instrument Razz ) Ik deed toen ik nooit mee en kon er geen flikker van Embarassed !

Toen wouden me ouders toen ik klaar was met blokfluit dat ik iets anders ging doen en toen koos ik met tegenzin maar voor keyboard. Ik heb het volgens mij 1 jaar met plezier gespeeld (oefende nooit!) en toen had ik ook geen zin meer dus ben ik ermee gekapt. Mijn broertje drummt nog wel (super irri) omdat ik die [tuut] herrie de hele dag aan mijn hoofd heb, maar daar kan hij ook niks aan doen. Hij zit bij allemaal bands enzo.

Hij is in ieder geval nog wel verder gegaan in muziek. Mijn zus en ik deden er geen flikker voor en daarom vonden mijn ouders het ook een beetje zonde van hun poen Razz

Christo
Slowhand
Ik speel zelf al jaren gitaar, op mijn 10e verjaardag heb ik een elektrische gitaar gevraagd en heb die toen ook gekregen. Na enkele lessen was ik helemaal gek van de elek. gitaar. Een jaar geleden heb ik een Fenderฎ aangeschaft, je weet wel.. het gitaarmerk waar o.a. Eric Clapton op speelt.
BCP88
Vroeger heb ik eens piano gespeelt, maar dat was altijd op zondag morgen en dus moest ik vroeg uit mijn bed. Ik was het moe en daarom ben ik er maar mee gestopt. Nu denk ik soms van had ik toch door gedaan. Soms komt het gedacht in me op om opnieuw te beginnen maar ik heb al zo weinig tijd Very Happy . En op school heb ik natuurlijk blokfluit gespeelt, maar dat vind ik toch niet zo'n geweldig instrument. Had ik vroeger maar verder gedaan ...
erik
Gitaar, al 2 jaar acoustisch, 1 jaar electrisch
deedee
Vlien wrote:

Nog iemand die zingt toevallig?

Nou ja, zingen kan ik niet echt maar heb er wel eens wat mee gewonnen xD
Was een of andere actie en als er zo veel mogelijk mensen naar je luisterden kon je iets winnen... Won ik toch ff iBook (laptop...) xD
Nick87
Ik speel gitaar (elektrisch en accoustisch) piano (op een stagepiano, is toch net wat betaalbaarder dan een "echte" piano) bas en drums. Bovendien heb ik sinds een half jaar ook zangles.
Verder krijg ik op school songwriting workshops, afrikaanse percussie, buiten instrumentale muziek, arrangeren en studio les (het echte opnemen, afmixen etc.)
midimine
Gitaar, keyboards en Ableton Live. Dit is weliswaar een software programma, maar je kunt er uitstekend mee muziekmaken. Niet alleen dance, trance D&B ook klassiek de grenzen worden meer door je eigen creativiteit bepaald.

O ja ook nog een beetje mond harmonica (waar is hij ook al weer verstopt) Cool
Roald
Ik speel cello, ik speel het al een tijdje en als je het goed kan (zoals ik Very Happy ) dan kan je modernere muziek spelen.
Zarock
Hey,

Ik speel al 9 jaar viool,
Ik ben dus begonnen in mijn 2de kleuterklasje en kan het al redelijk
goed.
Ik zou graag elektrische viool spelen.
Jaja, dat bestaat!!
In zingen ben ik ook heel goed. Confused
keempe
Borghild wrote:
Zag er nog geen topic over, maar speelt er iemand van jullie een muziekinstrument?

Ik speel zelf gitaar en doe poging tot zingen Razz In het verleden heb ik gedrumt, maar vanwege klagende buren werd ik verplicht te stoppen Confused
ik speel er zelf geen maar ik zou doodgraag doedelzak willen leren spelen, ik overweeghet dan ook om prive lessen te gaan volgen..
waarom ik doedelzak wil spelen? geen idee van ik vind het gewoon het leukste instrument ter wereld Very Happy

mvg
keempe
Lady Elensar
Doedelzak spelen lijkt mij nou eigenlijk niks aan. Vind het ook niks aan.

Gitaar is iets wat me meer trekt. (Ook bas/elektrische). Drums ook, maar dat zie ik mezelf nog niet zo snel doen. En piano vind ik ook een mooi instrument.
gangie33
ik had een drumstel, maar die is nu kapot.
das de schuld van mijn broertje, die liep weer es te zueren dat ik moest stoppen enzo. en omdat ik niet stopte werd hij hyperactief, en trapte er zonodig tegen aan (base drum kapot Crying or Very sad )dus toen heb ik maar een keyboard gekocht (kan er niks op spelen maar ach, moet het nog leren)
LordHateSphere
al 8 (bena 9) jaar piano in een muziek school Sad SAAI :p

en kwil binnekort een gitaar kope ( als'k genoeg geld heb :p)
oh en ik zing ook af en toe :p alsek een liedje schrijf voor m'n band zing'k da voor zodat de normale zanger weet hoe hij het moet zingen

- kev -
chilllayd
Gitaar, elektrisch en akoestisch.
Zingen doe ik ook graag Very Happy
Bengt
Ik speel basgitaar en een beetje akoestische gitaar. Heb vroeger nog bariton Tuba gespeeld ook.
studsstudio
ik speel nu 17 jaar piano, waarvan 8 jaar les. en nu speel ik sinds drie jaar een beetje gitaar. Maar ik kom er wel achter dat het beter was geweest dat ik al op jongere leeftijd mn handen had laten vergroeien met de gitaar.. Sommige grepen, over vier fretten zijn voor mij echt niet te doen Sad
FireFoxDB
Ik heb al vanaf jonge leeftijd m'n handen laten vergroeien aan een keyboard.

Nee, niet dat muziek instrument :p. Heb ooit wel eens wat muziek gemixt op m'n pc met ACID alleen de variatie ontbreekt.. Geen goede loops etc.
pinkpeople
Ik speel gitaar. Ben niet egt goed maar ja doe het eigenlijk meer voor de lol.
Ben laatst wel gevraagt om mee te spelen in een bandje omdat ze gebrek hebben aan een 2de gitarist maar dat heb ik afgeslagen wegens tijdgebrek! Confused
Op zich wel jammer maar goed.. mischien in de toekomst nog Wink
Museobanus
Ik speel geen instrumenten, maar zou heel graag akoestische gitaar leren spelen, alleen heb ik nog nooit echt de tijd of zin gevonden om eraan te baginnen
charysteos
ik speel ook geen instrument, het enige dat ik een heel klein beetje kan bespelen is een blokfluit en dat komt omdat ik het in de middelbare school moest kennen,dusja ... later zal ik misschien nog wel een ander instrument gaan spelen,maar daar heb ik voorlopig nog geen zin in

grtz
Utopia GFR
Ik speelde gitaar, piano en mondharmonica toen ik jong was (d.w.z ongeveer zes jaar oud) maar ik speel ze niet meer sinds meer dan twintig jaar of zo Sad

Als ik tijd vind en geld kan besteden om nieuwe instrumenten te kopen zal ik hopelijk mijn muzikale onstuimigheid terugvinden Very Happy

Tegenwoordig ben ik dus alleen maar een muzikaal liefhebber (in het bijzonder van alternatief rock en Goa Psy muziek).

Enkele inlichtingen over Goa Psy muziek hier :
http://nl.wikipedia.org/wiki/Goa_%28muziekstijl%29
Super,monkey
Ik speel op het moment Piano, en ik zing (ja ja, en ik ben een jongen). Ik zit bij een theaterschool, dus dat was verplicht. Niet dat ik het niet leuk vind...

Piano is leuk als het een beetje lukt. Op school tijdens muzieklessen is het ook grappig om anderen te helpen, aangezien je het zelf al kan.

Het enige waar ik me bij muzieklessen aan stoor, is het feit dat lang niet iedereen noten kan lezen, hoewel dat wel zou moeten. Maarja, niet iedereen heeft daar nu eenmaal zin in... Cool

Supermonkey (stomme komma tijdens registratie)