FRIHOSTFORUMSSEARCHFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

Favourite Website Builder

SBrian
FriHost Vrienden,

Ik wil al een tijdje mijn website een opknapbeurt geven. Op dit moment gebruik ik Frontpage (en Photoshop voor het design) om een website te maken. Nu wil ik de een nieuwe gaan maken in DreamWaver...

Wat zijn jullie favourite programma's? Welke zou je me absoluut aanraden? En nog iets anders... PHP of HTML? Ik doe het nu zo, alles wat in HTML kan, doe ik daarin, de rest in PHP....
Christo
opzich zou ik je dreamwaver aanraden omdat dit gewoon makkelijk werkt en niet te moeilijk is. Verder over php het volgende, dat je alles in html doet wat kan is natuurlijk goed. alleen wil je wel eens verder met je site en daar kent html zijn grenzen waar php verder gaat. het nadeel is dat php lastiger is dan html maar als je ermee overweg kan zou ik het zeker doen!
vriendinnieej
Ik raad Dreamweaver aan, ja, maar gebruik het zelf niet. Wat ik fijn vind aan Dreamweaver is dat het goed samenwerkt met Flash. Zelf gebruik ik Frontpage, omdat ik niet zulke ingewikkelde websites maak - "gewoon" in HTML geschreven. Fora zijn in PHP-"taal".
Hoogeveense RAT
Ook ik gebruik Dreamweaver. Het werkt makkelijk en het resultaat is precies zoals in je in Dreamweaver ziet, dat liet Frontpage soms na.

Ik gebruikte eerst Frontpage, omdat ik nog geen goede sites maakte. Toen kreeg ik een nieuwe PC en daar zat geenFrontpage bij Office :S, waardoor ik op Dreamweaver ben overgestapt. Achteraf gezien toch maar goed dat Frontpage er niet bijzat Very Happy.
foumpie
ik gebruik KLADBLOK
en photoshop vor afbeeldingen (of zelfs paint :p )

ik vind dat ge met kladblokl meer controle hebt over de output,
al die programma's zoals dreamweaver e.d. die veranderen ook
altijd wel wat aan je code ....

betrouwbaarste vind ik dus nog altijd PURE KLADBLOK :p
(ik heb het zo geleerd, en zal dus nooit veranderen)
llsanderll
Dreamweaver is best handig en makkelijk om mee te werken Smile
Frontpage is makkelijker, maar heeft zijn grenzen als je iets deftigs wil maken.
PHP gebruik je gewoon wanneer je met HTML niet meer verder kan, alles wat je in HTML kan, kan je best in HTML doen omdat het makkelijker is en ietsje sneller gaat etc.
deedee
Als je het een beetje kan, moet je gewoon zelf HTML proberen te schrijven Smile

Dan kun je zo alles regelen...

Ook kun je zon content management systeem overwegen...
Dat is wel heel simpel Smile *kuchJOOmla*
SBrian
Mooi, dan weet ik dus dat jullie me in ieder geval Dreamwaver aanraden. ik moet nog ff kijke hoe of wat... en of het de energie waard is om een nieuwe te gaan bouwen...

Hoe zit het trouwes met de HTML codering van Dreamwaver? Ik heb ook wel eens een site gezien dat was 1 groot flash bestand, dat moet ik echt niet hebben... Crying or Very sad

En om nog maar een voorbeeld te noemen, met Microsoft Office Publisher kun je ook website's maken, maar die zijn moeilijk te vinden voor Google ed, hoe zit dat met dreamwaver?
redtigris
hey mensen. het valt me echt op dat ik nog geen HTML Kit heb gehoord Confused

het is net als kladblok gewoon codes maken (wat ook in dreamweaver enz kan, maar minder uitgebreid) je ziet meteen het resultaat en de html codes zijn in blaauw de php codes zijn in geel cijfers van de grootte enz zijn in het rood en een heel uitgebreid menu. heel erg overzichtelijk allemaal. ook kun je meteen het resultaat zien door op previeuw te drukken en het ondersteunt echt alle codes (php, java, html, etc)
Chris Tiaens
Ik ben net als foumpie een hevige fan van pure html-code, maar Kladblok is niet overzichtenlijk door het gebrek aan kleurcodes. Bovendien zijn er programma's die je code aanvullen met bijvoorbeeld </...> tags, wat het schrijven ook een stuk sneler doet verlopen. AceHTML (freeware) is daar bijvoorbeeld zeer geschikt voor, maar ondersteund helaas geen server-side scripting, en beschrikt niet over een ftp-uploadservice. Dit kan je wel vinden in open-source programma's als Bluefish of Quanta+. Maar ook ik weersta niet aan de verleiding van WYSIWYG-editors: ik gebruik bijna altijd Dreamweaver (maar dan wel ik de code-view mode). De reden daarvoor is de eenvoudige interface, de automatische code-aanvulling, de applicaties voor frames en imagemaps, en bovenal de perfecte samenwerking met flash en fireworks.

Tot zover de reclame, wat ik graag nog zou meegeven is dat het programma dat je gebruikt uiteindelijk weinig uitmaakt: je moet kiezen waar jij je het beste bij voelt, wat daarvoor dan ook de richtlijn is. Probeer gewoon een aantal programma's uit en kijk waar het je brengt.
MadMan
Ik gebruik Frontpage, omdat het redelijk simpel is, php script ik er zelf in via de code, en pure code is wel handig, vooral om php toe te voegen, maar erg ingewikkelde paginas ga ik niet zelf maken, omdat ik simpelweg geen idee heb hoe.
Christo
ik blijf mooi dreamwaver gebruiken omdat deze ook goed aangeeft wanneer een script fout is. Dit is in kladblok bijvoorbeeld niet het geval.
wanroij
Ik ben nog maar een beginneling... Ik heb gekozen voor Frontpage... Ik heb dreamweaver ook weleens gebruikt maar dat is iets lastiger..

Voorlopig blijf ik nog ff bij frontpage Smile
windstyler
dat zeker. als je nog nooit eerder een website heb gebouwt gaat het er ook prima mee. het is erg gebruiks vriendelijk.
je hoort ook veel over frontpage dat schijnt ook vrijmakkelijk te gebruiken te zijn. zelf nog nooit geprobeert
rvec
het is ook heel gemakkelijk maar je kan er niet zo veel mee. Met dreamwaver kan je veel betere sites bouwen. Frontpage kan alleen overweg met html en een beetje javascript. bestanden met de php extensie kan hij niet eens openen
Borghild
ik gebruik kladblok..vind dat je goed overzicht ermee hebt. Gebruik voor de layout enzo altijd photoshop. en voor animaties gebruik ik animationshop pro *bij paint shop pro inbegrepen, als ik het goed heb*. Gebruik ook wel eens illustrator en flash.
Yjaxygames
Ikzelf gebruik NVU. Het is erg makkelijk te gebruiken. Het is een WYSIWYG-editor en je hebt geen html kennis nodig. Je kan wel de html code veranderen. Dit is de website: www.nvu.com
Tvis
Ikzelf ben recentelijk overgestapt op Dreamweaver/Fireworks en Flash, omdat ik één en ander meer profesioneel eruit wilde laten zien. Dreamweaver is inderdaad redelijk makkelijk. Fireworks en Flash is wat lastiger. Maar met goede tutorials kun je een hoop zelf voor elkaar krijgen. Je moet wel een beetje tijd en geduld hebben. Ikzelf ben iemand met redelijke computer vaardigheden, maar niet meer dan dat. Veel tutorials zijn geschreven door ervaren mensen en die "vergeten" nog wel eens stappen te vermelden die voor hen normaal zijn. Maar met logisch nadenken kom je dan toch meestal wel verder.

Hier een aantal links:

http://www.cbtcafe.com/index.htm
http://www.zelfstudie.be/zelfstudie/initiatie_fireworks.htm
http://www.w3schools.com/default.asp

veel succes!
redtigris
chami HTML kit gebruikt alle eigenschappen zoeen beetje die hier beschreven worden en het is compleet gratis.

Apparte kleuren voor bepaalde soorten codes. FTP uploading. Overzichtelijkheid. De mogelijkheid om de pagina te bekijken zonder dat je hem eerst moet opslaan
rvec
is het ook PHP of alleen html?
geeren
SBrian wrote:
FriHost Vrienden,

Ik wil al een tijdje mijn website een opknapbeurt geven. Op dit moment gebruik ik Frontpage (en Photoshop voor het design) om een website te maken. Nu wil ik de een nieuwe gaan maken in DreamWaver...

Wat zijn jullie favourite programma's? Welke zou je me absoluut aanraden? En nog iets anders... PHP of HTML? Ik doe het nu zo, alles wat in HTML kan, doe ik daarin, de rest in PHP....

Ik ken niet veel website builders, je kan gebruik maken van Yahoo, freewebs etc... Het beste vind ik frontpage.

Ps. waarom werkt jou site niet op zondag.
Yjaxygames
Freewebs is ook best handig, maar je kan niet je eigen template maken ofzo. En ik gebruikte eerst ook Geocities, maar de reclamebalk rechts in het scherm is erg irritant en het duurt lang om Pagebuilder te starten als je een niet zo snelle computer hebt.
confu
Ik gebruik een FTP-programma wat een ingebouwde functie heeft hiervoor namelijk CuteFTP pro, het is erg handig je kunt je files erin editen en het is overzichtelijk door de kleuren die erin toegepast zijn! + natuurlijk de nummers van de regels en eigenlijk zo'n beetje alles wat je nodig hebt.
keempe
Ik gebruik dreamweaver en photoshop, ik vind deze de beste programma's op de markt momenteel om websites mee te creeren. en ik denk dat de meerderheid het wel met me eens is.
v-d-online
dreamweaver is het beste om je site mee te maken.. is ook wel makkelijk te leren. Frontpage kan ook goed.. maar inderdaad de preview is vaak toch anders dan het uiteindelijke resultaat. Photoshop en photoimpact zijn ook erg makkelijk voor het maken van je site.
Yjaxygames
Dreamweaver is inderdaad wel het beste. Maar ik snap er geen bal van, en mijn website is toch niet zo bekend, dus ik heb geen high quality site nodig.
rvec
dan juist hoe word hij anders bekend Laughing
ajvemmen
Dreamweaver is echt stukken beter dan Frontpage.......en als je het over code hebt......bij Dreamweaver valt het reuze mee hoeveel code hij erbij "verzint"

Juist bij Frontpage heb je dit probleem.

Ook het aansturen van een databaseconnectie is bij dreamweaver een eitje

Ik ga voor dreamweaver.
Yjaxygames
rvec wrote:
dan juist hoe word hij anders bekend Laughing

Daar heb je wel een beetje gelijk in, maar ik maak liever mn games wat beter zodat meer mensen mn games downloaden. En er zijn veel bekende sites die niet zo'n goede layout hebben.
SBrian
Het is natuurlijk altijd je eigen keuze... Maar ik wil wel graag dat mijn website er goed uitziet... Hoe beter die eruit ziet, hoe meer mensen zin krijgen om ff te surfen op je site... en dan zullen ze vanzelf wel downloaden.

Tis inderdaad zo dat er meer sites zijn die er niet goed uitzien en toch succes hebben, maar meestal onderscheiden deze sites zich op een hele goede manier van andere... Als jij dat ook doet......... Wink Wink
Yjaxygames
Vind je mijn website er wel een beetje goed uitzien? I hoop niet dat ie er helemaal niet uit ziet...
SBrian
Jawel hor Wink geen misverstand, maar je zegt zelf:

Yjaxygames wrote:
Dreamweaver is inderdaad wel het beste. Maar ik snap er geen bal van, en mijn website is toch niet zo bekend, dus ik heb geen high quality site nodig.

Op die opmerking was mijn bericht gebaseerd... Dus niet dat je denk dat ik je website lelijk vind. En hij is ook cker overzichtelijk!! Laughing
Yjaxygames
Okee. K had effe iemand nodig die dat zei Smile Want ik vind m zelf niet egt mooi. Je kan bij sommige dingen de pixels gewoon tellen. Dat vind ik echt ***.
Lady Elensar
Ja, en dan nu weer ontopic!

Wee degene die hier verder gaat met dit gesprek!Wink (Doe dat maar via PM of MSN)
Reyntjensw
ik zou dus eigelijk heel de site opnieuw maken in dreamweaver omdat frontpage eigenlijk veel teveel onnodige tags toevoegd en die kunnen in bepaalde browsers voor problemen zorgen!

grtz
Lady Elensar
En ik gebruik m'n eigen webeditor. Neutral Geen Frontpage, en geen dreamwaver.

Ik lees hier vaak dat je die moet uitproberen, omdat ze de beste zijn, maar laat ik dat nou net niet doen Razz. Ik ken ze niet, en ga ze ook niet uitproberen. En ik bepaal het altijd nog zelf of ik deze gebruik of niet. Wink

Ik gebruik nu 1stpage2000, heb ook eigenlijk geen idee of dit een goed programma is, maar ik vind hem zelf fijn, ik ken dat programma, dus houd ik hem ook gewoon. Smile Er is/komt ook een versie 2006, maar volgensmij moet je daar voor betalen. 2000 is gratis.
Vlien
foumpie wrote:
ik gebruik KLADBLOK
en photoshop vor afbeeldingen (of zelfs paint :p )

ik vind dat ge met kladblokl meer controle hebt over de output,
al die programma's zoals dreamweaver e.d. die veranderen ook
altijd wel wat aan je code ....

betrouwbaarste vind ik dus nog altijd PURE KLADBLOK :p
(ik heb het zo geleerd, en zal dus nooit veranderen)

Zaaalig! Ik ook!

En verder kan ik enkel HTML en een beetje CSS, net genoeg om een ordelijk, mooi siteje te maken. Kzou wel meer willen kunnen, maar kan er helaas niet zoveel tijd instoppen...
Shovelhead
NVU webeditor!!
gratis en open source dus helemaal legaal. Erg gebruiksvriendelijk programma. Ook voor mensen zonder html kennis want het is deels wysiwyg.
Nee, het is geen Dreamweaver maar ik denk ook niet dat veel mensen dat programma netjes kopen of van alle mogelijkheden gebruik maken.
Van frontpage hoor ik vaak da je html code vol met bagger komt te zitten.
Om plaatjes te resizen zijn er ook genoeg freeware programmaatjes te krijgen.
kve
ik heb dreamweaver en gebruik die ook, gewoon omdat ik niet kan coderen Sad voor images enzo gebruik ik Photoshop 7.0 en dat lukt me wel aardig, verder heb ik geen ervaring met frontpage well met ''Namo webeditor", ik weet niet of jullie dat kennen maar die is ook wel redelijk vond ik of teminste voor mijn site maar die stelt niets voor dus misschien is Namo alleen goed voor makkelijke sites, maarja ik denk dat ik frontpage is ga proberen.
Yjaxygames
Shovelhead wrote:
NVU webeditor!!
gratis en open source dus helemaal legaal. Erg gebruiksvriendelijk programma. Ook voor mensen zonder html kennis want het is deels wysiwyg.
Nee, het is geen Dreamweaver maar ik denk ook niet dat veel mensen dat programma netjes kopen of van alle mogelijkheden gebruik maken.
Van frontpage hoor ik vaak da je html code vol met bagger komt te zitten.
Om plaatjes te resizen zijn er ook genoeg freeware programmaatjes te krijgen.

Reclame maken???
Drodr
Vroeger bouwde ik altjid site's met HTML, toen gebruikte ik Frontpage, Frontpage is het beste programma als je HTML gebruikt vind ik.
Nu gebruik ik alleen nog maar PHP, voor PHP grbruik ik kladblok. Wink
Klaasie
Ik gebruik gewoon HTML. Later als mijn website aan mooiere dingen toe is gebruik ik wel PHP en Javascript enzo.
peterwilli
mijne is microsoft frontpage 2003
ik kan er goed mee overweg en heb er nog geen problemen mee ghad
ik hoop dat dat ook zo blijft Wink
Roald
Ik gebruik altijd en voor alles (PHP,htlml,Javascript) Crimson Editior, zoiets als kladblok maar dan veel verder gevordert Very Happy aan de kleurtjes kan je zien of je een fout hebt getypt Exclamation
Museobanus
ik gebruik hoofdzakelijk Microstoft frontpage
De_Luis
Ik gebruik voornamelijk Dreamweaver. Al is het al weer een tijdje geleden. Mijn site op frihost is toch gewoon alleen maar een forum, dus daar heb ik niet echt voor nodig me dunkt. En voor de rest heb ik ook nog niet echt zin gehad om wat anders te doen.

Homesite heb ik ook wel gebruikt, maar dat was dan ook vooral om aan te tonen op school dat ik wat van html wist.
the666bbq
zend zend zend

als je een beetje deftig wil programmeren dan moet je zeker zend proberen; vooral het automatisch aanvullen van variabelennamen, functienamen, ...
en het makkelijk navigeren naar functies, klassen,...

'k zou niet meer zonder kunnen; lang daarvoor gewerkt met dreamweaver studio maar als ik zie welke tijdswinst ik nu heb ivm het programmeren zelf amai...
grafische werkjes (templating) doe ik nog wel in dreamweaver, design view is daarvoor net iets te handig Wink
kevinsalemink
ik gebruik macromedia Dreamweaver, Flash en Fireworks om mijn site te maken en dat gaat prima met elkaar
tlambert
Macromedia Dreamweaver, handige interface en goede ondersteuning voor verschillende talen. Meestal programmeer ik PHP/MySQL, maar voor het werk af en toe ook in ASP en ASP.NET. Binnenkort wil ik Zend eens uitproberen...

Frontpage heb ik ooit gebruikt, maar snel buitengesmeten. Het genereerde (is dat nu nog altijd?) aardig wat crap-code die totaal overbodig is. Te vergelijken met het resultaat dat je verkrijgt als je een Word of Excel bestand opslaat als HTML-bestand.
Drodr
Dreamwaver, Photoshop, Smart FTP-Client en Frontpage.
Zonder die programma's bestond mijn site nu niet Razz

MIjn site is in HTML maar het muziek script (heb namelijk een muziek site) en het gastenboek heb ik PHP nodig.
mrbosnia
zou ik je dreamwaver aanraden omdat dit gewoon makkelijk werkt en niet te moeilijk is. Verder over php het volgende, dat je alles in html doet wat kan is natuurlijk goed. alleen wil je wel eens verder met je site en daar kent html zijn grenzen waar php verder gaat. het nadeel is dat php lastiger is dan html maar als je ermee overweg kan zou ik het zeker doen!

je hebt gelijk Wink
johanfh
Als je net begint is Dreamweaver of de variant van Corel een goede mogelijkheid. Maar wanneer je zelf scripts wilt schrijven, kun je net zo goed een goeie texteditor gebruiken.

Ik ontwerp m'n sites altijd op papier, (wanneer ik geen CMS gebruik, hierbij voorkeur voor Xoops en Moodle) en schrijf ze vervolgens met behulp van een teksteditor (bijv. Arachnofilia, aanrader!). Zodra een site on-line staat doe ik al het verdere beheer met behulp van de editor van Midnight Commander, voor de Dos-kenners: een kloon van de oude Norton Commander. Deze editor ondersteunt gekleurde tags voor diverse scripttalen. Voordeel is, dat je direct on-line kunt werken, aangezien mijn sites op linux-machines staan waarop ik standaard MC installeer.

N.B.: kunnen jullie op frihost ook ssh toegang geven met toegang tot MC? Zou erg fijn zijn! Uhm, Bondings?

Tip voor mensen die dit ook willen doen: maak wel altijd een veiligheidskopie van je bestanden, want ééns gewijzigd, direct on-line te zien...

JohanFH
viss00
html-kit Razz Razz http://www.chami.com/html-kit/download/
gangie33
Ik gebruik nu html, als ik dat helemaal door hebt leert een vriend mij misschien php. Surprised Very Happy Smile
Verder kan je bij Kladblok ook alvast zien hoe ie er uit ziet

Had je last van je Caps? Niet nog een keer doen Wink -- Lady Elensar

Last edited by gangie33 on Tue Jul 18, 2006 3:35 pm; edited 1 time in total
Dutchfighter
ik gebruik zelf trendyflash site builder en dreamweaver Very Happy dreamweaver vind ik wel makkelijk ik ben zowiezo niet zo goed met html php enz
en ik gebruik corel paint shop pro om banners enzo te maken topprogramma Very Happy
crashmachine
Ik gebruik HTML-Kit (Freeware Very Happy ) & Photoshop voor de grafische kant Cool
Roald
gangie33 wrote:
Ik gebruik nu html, als ik dat helemaal door hebt leert een vriend mij misschien php. Surprised Very Happy Smile

Hè? Hoe doe je dat dan?
Lady Elensar
Roald wrote:
gangie33 wrote:

Hè? Hoe doe je dat dan?

Ja, dat zou ik ook wel is willen weten. Want voor zover ik weet kan dat helemaal niet.