FRIHOSTFORUMSSEARCHFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

Vraag over gesloten forums

johanfh
Beste moderator, dag James007,

een vraag in een forum, omdat het misschien een zinnige vraag voor meer mensen is:
Verwijder je ook threads die gesloten en verder niet meer zinvol zijn? Ik heb n.l. het idee, dat dit niet gebeurt, misschien met het idee dat iemand anders het nog eens kan gebruiken.
Maar aan de andere kant geeft het ook wat overzicht als korte threads met opgeloste vragen gesloten en gewist worden.

Dus mijn vraag: hoe ga je hier mee om?

En een tweede vraag: kun je bij jouw ook aangeven, dat je denkt dat een bepaalde thread gesloten kan worden?

Groet,
JohanFH

(Noot: als je dit geen zinnige bijdrage vindt, verwijder 'm dan rustig. Zoals je kunt zien gaat het me niet om de punten, want ik zit al boven de 45. 't was een vraag die bij me opkwam toen ik door het forum zwierf)
James007
Okay Johan.. NOW YOU'VE DONE IT Twisted Evil (nee grapje Wink )

Luister zeer aandachtig, James007 vertelt:
Ik sluit een topic (onderwerp) als ik wil dat hetgene dat erin verteld wordt zichtbaar blijft voor iedereen, zodat mensen die hier binnenkomen vatten dat je dat soort onderwerp niet moet beginnen. Meestal gaat het om een bericht dat makkelijk bij een ander onderwerp had bijgekund als reactie. Hierbij zet ik dan een linkje naar het topic waar het wel had moeten staan, en sluit ik het topic.

Bijvoorbeeld dit topic, het is gesloten omdat het over sinterklaas ging en 1 sinterklaastopic genoeg is. Je ziet dat ik een linkje zet naar het topic waar het wel bij hoort, dat ik zeg waarom het daar bij moet horen, en het daarna sluit zodat de persoon in kwestie het topic nog kan lezen!

Ik verwijder een bericht als ik vind dat het niet hoort op het forum, maar het niet van die aard is dat ik de poster moet gaan waarschuwen enzo... Soms geef ik wel een PB'tje met de reden van verwijdering erin, maar in het algemeen vertrouw ik erop dat de poster merkt dat zijn/haar bericht weg is, en de nodige conclusies daaruit trekt. Vaak zijn het off-topic berichten. (berichten die niet met het topic te maken hebben)

Ik verplaats berichten naar een onzichtbare sectie als het SPAM-posts zijn en ik wil dat enkel de moderatoren ze kunnen lezen. Dit gaat enkel over SPAM-reacties/-onderwerpen.

Ik bewerk berichten als ik vind dat een deel van het bericht best nuttig is, maar er iets in staat wat ik erg negatief of cynisch vind overkomen, ook scheldwoorden vis ik eruit.

Ik beslis enerzijds via de huisregels, anderzijds via de moderatorregels (ja die zijn er ook), en ten derde op mijn goeddunken. Die derde factor is natuurlijk vaak beslissend. Als ik aan iets twijfel dan ben ik niet te trots om het aan Bondings te vragen. Het is zo gebeurd en erg efficiënt.

Verder kan je me altijd PM'en als je bij het lezen van berichten de indruk krijgt van "dit kan niet, dit moet weg, of veranderd worden".

Ben je niet akkoord met een beslissing van mij, of van Bondings (de enige 2 moderators die hier momenteel komen), dan moet je de persoon in kwestie een PM sturen. Dat kan via het knopje onder één van diens berichten.

Het verwijderen van oude topics doe ik niet aan mee, het sluiten van opgeloste topics ook niet. Maar de uitzondering bevestigt natuurlijk de regel. Pin me er niet op vast. Smile

De regels zijn vrij streng ik weet het, maar als men zich normaal gedraagt merkt men er echt niks van hoor. De regels zijn zo streng omdat door het puntensysteem mensen nog al snel iets nutteloos willen posten, en we het niveau wel boven nul willen houden.

Ik hoop dat ik nu alles duidelijk heb gemaakt.

James Smile