FRIHOSTFORUMSFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

Register Tweaks

Arjan
Toevallig een windows guru in de zaal?

Ik zoek naar de manier om tooltips eerder te laten verschijnen.
Een tooltip als bijvoorbeeld "Click here to begin" bij je startmenu, en andere tooltips op buttons etc..

Ik weet dat ik in het register het delay kan veranderen voordat er menu's worden weergegeven, maar dat is dus niet wat ik zoek.

Enig idee waar ik in het register deze delay kan veranderen?
(heb windows xp)

Ps: misschien is dit topic leuk voor andere handige register tweaks.
johanfh
'k weet niet precies wat je dan wel zoekt...

Heb even voor je op internet rondgeneusd en een tooltipeditor gevonden. Maar omdat ik achter een Linuxdoos zit kan ik 't niet uittesten.
Daarom: je kunt 'm downloaden van:
http://www.codeproject.com/miscctrl/RichToolTipCtrl.asp
Laat ff weten hoe 'ie werkt en of je er wat leuke dingetjes mee kunt doen in de richting die je bedoelt.

Groet,
JohanFH
James007
Je zou het moeten veranderen bij UserPreferencesMask, te vinden bij HKCU\Control Panel\Desktop.

Daar kan je de manier waarop het verschijnt enzo wel mee verstellen, maar de tijd... ik denk dat die in de laatste 4 cijfers van de waarde verwerkt zit... maar VERANDER DEZE NIET, het ligt nogal moeilijk snapje? Very Happy

Als je graag snel wil met de menu's dan moet je de MenuShowDelay sleutel zoeken. Ook te vinden bij HKCU\Control Panel\Desktop. Die staat op waarde 400 normaalgezien. Die kan je dan op 200 of 100 zetten. Is wel leuk Smile Dan gaan de menuutjes toch al wat sneller he:) Nu de tooltips nog Very Happy

James Smile
Arjan
He mensen bedankt voor het advies,

De opties met betrekking tot de tooltips zit inderdaad ingebakken in de sleutel "UserPreferencesMask". Deze opties kun je ook veranderen met het programmatje TweakUI van windows. Helaas zit hier niet de delay bij die hij toepast, ook iets van 400 ms.
Ik denk dat die net weer ergens anders, en misschien wel te diep ingebakken zit en dat ik me er maar even bij moet neerleggen.
pietpuk
Hallo, helaas niet direct een oplossing voor je maar misschine kan ik je blij maken met een probleem waar je misschien toevallig het antwoord op weet. Ik ben op zoek naar de manier (en ik weet zeker dat het kan) om de drive letter voor de naam van de schijf weer te geven zodat er bij lange drive namen (die ook nog eens het zelfde beginnen) zoals netwerk drives de letter voor de naam weergegeven wordt.

b.v. shareddocs op 'mijn-pc' (z:)
zou dan (z:) shareddocs op 'mijn-pc' worden

weet iemand de sleuten die hier voor veranderd dient te worden?
Arjan
Je zou het moeten kunnen vinden in de volgende submap:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer]

En waarschijnlijk staat daar dan niet zoveel, maar dan moet je de volgende DWORD-waarde aanmaken:

ShowDriveLettersFirst

Je kunt er dan de volgende waarden aan toe kennen (hex):

Als de waarde 1 is, wordt de stationsaanduiding eerst weergegeven voor externe stations.
Als de waarde 2 is, worden er geen stationsaanduidingen weergegeven.
Als de waarde 4 is, wordt de stationsaanduiding eerst weergegeven voor alle stations.
Reply to topic    Frihost Forum Index -> Dutch -> Algemeen

FRIHOST HOME | FAQ | TOS | ABOUT US | CONTACT US | SITE MAP
© 2005-2007 Frihost, forums powered by phpBB.