FRIHOSTFORUMSFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

Aanslag in Irak door Belg

redtigris
Quote:
'Belgische vrouw blies zich op in Irak'

Uitgegeven: 30 november 2005 07:00

BAGDAD/PARIJS/BRUSSEL - Een Belgische vrouw heeft zichzelf recentelijk in Irak opgeblazen tijdens een zelfmoordactie bij Bagdad. Dat meldde de radiozender France RTL dinsdag op basis van informatie verkregen van inlichtingendiensten. Amerikaanse militairen zouden het stoffelijk overschot van de vrouw hebben geïdentificeerd.

Volgens RTL, die zich onder meer baseert op een Belgische antiterreureenheid, was de in België geboren vrouw getrouwd met een extreem religieuze moslim. Op haar lichaam zou een Belgisch paspoort zijn gevonden waaruit blijkt dat ze via Turkije Irak binnen was gekomen. Haar echtgenoot zou de reis, die deels per auto plaatshad, hebben voorbereid. Hij is spoorloos.

Justitie in België reageert voorzichtig. Het federale parket wil de berichten niet bevestigen. "Wij zijn de informatie al nagegaan, maar hebben nog geen enkele bevestiging gekregen. We blijven erg voorzichtig want er werden in het verleden al valse Belgische paspoorten gebruikt voor gelijkaardige operaties", aldus de woordvoerster van het parket tegen het Belgische persbureau Belga.

Ze doelde daarbij onder meer op de moord op de Afghaanse krijgsheer Massoud. Zijn moordenaars hadden valse Belgische paspoorten op zak. De leider van de Noordelijke Alliantie in Afghanistan werd in 2001 kort voor de aanslagen van 11 september vermoord.

het word steeds gekker (voorral met die belgen) vinden jullie niet Confused Confused
schudder
Hey, de Belgen niet beledigen he :p
Ja, het wordt idd erger, stomme fundamentalisten. Wie blaast er zich nu op in naam van de gosdienst Confused
Godsdienst... pfff, leugens die eeuwen geleden door mensen verzonnen zijn... Woohoo, laten we ons daar even voor vermoord Sad
redtigris
van dat belgen was maar een grapje he Wink

wat zouden jullie eigenlijk doen om het terrorsime tegen te gaan?
James007
Aan terrorisme is volgens mijn mening niet veel te doen. Je zou elk fundamentalistisch mens APART moeten overtuigen zich niet met dat soort praktijken in te laten. In elke godsdienst is er wel een groep die volledig gebrainwashed is door het Geloof, en die door de machtigen in het Geloof misbruikt worden om oorlog te voeren (terwijl een Geloof meestal het tegenovergestelde wil bereiken).

In landen zoals Israël, (maar even goed hier bij fundamentalisten uit andere geloven) is de macht in de Kerk niet gescheiden van de macht in de Staat. Daardoor kan men religieuze methoden gebruiken om politieke doeleinden te bewerkstelligen.

Voorbeeld: Denk maar aan 9-11, daar werd ook het Geloof als wapen gebruikt voor politieke doeleinden. Men sprak over een Jihad, terwijl het geen aanslag was op het katholiek geloof daar, maar op de politiek van Amerika.

Het klinkt misschien bizar, maar het is op zich heel moedig van die mensen zich vrijwillig op te blazen. Maar wat is na gebrainwashed te zijn nog vrijwillig? Verder is de schade die ze hierbij aanrichten natuurlijk onmenselijk.

James Smile
rvec
dat ven 9-11 klopt niet
amerika word gezien als het voorbeeld van het kapitalisme en de westerse samenleving. Als je amerika dus zo hard mogelijk raakt of engeland net zo dan sla je dus eigenlijk het kapitalisme wat gezien word als de grootste vijand van de islam. En Amerika steunt israel en israel heeft grond van de islam afgepakt dus word amerika gezien als een land wat de joden steunt en dus dubbel slecht is in de ogen van de moslims.

en volgens mij is hier niks aan te doen. Als je mensen verteld dat alles waarin ze geloven niet klopt (stel dat je dat lukt) dan slaan ze de andere kant op door. Ik weet niet wat er dan gebeurt maar het zullen vast geen burgers worden zoals wij dat willen.
devroom
schudder wrote:
Wie blaast er zich nu op in naam van de gosdienst Confused
Godsdienst... pfff, leugens die eeuwen geleden door mensen verzonnen zijn...

ja maar te veel mensen die zo denken lopen er rond. we mogen nog blij zijn dat er zo "weinig" aanslagen zijn
redtigris
Quote:
ja maar te veel mensen die zo denken lopen er rond. we mogen nog blij zijn dat er zo "weinig" aanslagen zijn

slaat nergens op

Quote:
en volgens mij is hier niks aan te doen. Als je mensen verteld dat alles waarin ze geloven niet klopt (stel dat je dat lukt) dan slaan ze de andere kant op door. Ik weet niet wat er dan gebeurt maar het zullen vast geen burgers worden zoals wij dat willen.

ik heb er wel vertrouwen in. je ziet het ook. mensen beginnen de boel langzaam te vertrouwen. laatst is er zelfs een protest geweest in bagdad tegen terrorisme en daar heb je lef voor nodig.

radicalisme zal je houden, maar deze oorlog zal voorbij gaan. je ziet dat israel al de eerste (erg belangrijke) stappen heeft gezet door zich terug te trekken in de gazastrook
FireFoxDB
Die belg was het enige slachtoffer.
Je kan wel moslim worden maar je blijft een belg Very Happy
deedee
FireFoxDB wrote:
Die belg was het enige slachtoffer.
Je kan wel moslim worden maar je blijft een belg Very Happy

Met dank aan Dit Was Het Nieuws?

Ontopic:

Misschien hebben die mensen wel een reden om zich op te blazen...
Als ze denken dat het daar beter van wordt?
Ik weet niet wat ik zou doen als het zeg maar omgedraaid was!
Maar het is de vraag waar een BELG dit vandaan heeft.
Het kan moeilijk met de paplepel ingegoten zijn!

Wat dit algemeen betreft: Ga eerst maar eens met die mensen praten.
Afspraken maken!
Er is veel op en aan te merken aan de overheid.
withaar
James007 wrote:
In landen zoals Israël, (maar even goed hier bij fundamentalisten uit andere geloven) is de macht in de Kerk niet gescheiden van de macht in de Staat. Daardoor kan men religieuze methoden gebruiken om politieke doeleinden te bewerkstelligen.

Israel is een seculiere staat. Politieke partijen gebaseerd op godsdienst hebben weliswaar een belangrijke rol in de regering, maar je hebt het mis. Dan mag je het CDA ook wel verbieden.
http://en.wikipedia.org/wiki/State_of_Israel#Politics_and_law

James007 wrote:
Voorbeeld: Denk maar aan 9-11, daar werd ook het Geloof als wapen gebruikt voor politieke doeleinden. Men sprak over een Jihad, terwijl het geen aanslag was op het katholiek geloof daar, maar op de politiek van Amerika.

Dit is al eerder uitgelegd, maar je kunt de aanval nauwelijks een botsing tussen islam and christendom noemen. Al de rethoriek die door al qaeda werd uitgebracht had het over de korrupte westerse samenleving en de VS in het bijzonder.
kvveo15
Belgen zijn best raar ja;)
Bondings
withaar wrote:
Israel is een seculiere staat. Politieke partijen gebaseerd op godsdienst hebben weliswaar een belangrijke rol in de regering, maar je hebt het mis. Dan mag je het CDA ook wel verbieden.
http://en.wikipedia.org/wiki/State_of_Israel#Politics_and_law

Ik dacht altijd dat om een onderdaan te worden van Israel, je jood moest zijn. Of in ieder geval, dat is wat ze me hebben wijsgemaakt. Wink

Is dit soms niet het geval?
rvec
nee dat is niet zo. Iedereen kan net zo makkelijk in israël gaan wonen als in nederland. Maar als je kan bewijzen dat je joods bent heb je meteen toegang tot israël. Dat is omdat de engelsen, van hun kolonie een klein gedeelte aan de joden hebben gegeven. Jordanië en israël samen was dacht ik de engelse kolonie, onder de naam palestina.
Bondings
rvec wrote:
Iedereen kan net zo makkelijk in israël gaan wonen als in nederland. Maar als je kan bewijzen dat je joods bent heb je meteen toegang tot israël.

Ik bedoelde niet wonen, maar onderdaan/burger van Israel worden. Met identiteitskaart/paswoord en zo.
rvec
ik ook
geeren
redtigris wrote:
Quote:
'Belgische vrouw blies zich op in Irak'

Uitgegeven: 30 november 2005 07:00

BAGDAD/PARIJS/BRUSSEL - Een Belgische vrouw heeft zichzelf recentelijk in Irak opgeblazen tijdens een zelfmoordactie bij Bagdad. Dat meldde de radiozender France RTL dinsdag op basis van informatie verkregen van inlichtingendiensten. Amerikaanse militairen zouden het stoffelijk overschot van de vrouw hebben geïdentificeerd.

Volgens RTL, die zich onder meer baseert op een Belgische antiterreureenheid, was de in België geboren vrouw getrouwd met een extreem religieuze moslim. Op haar lichaam zou een Belgisch paspoort zijn gevonden waaruit blijkt dat ze via Turkije Irak binnen was gekomen. Haar echtgenoot zou de reis, die deels per auto plaatshad, hebben voorbereid. Hij is spoorloos.

Justitie in België reageert voorzichtig. Het federale parket wil de berichten niet bevestigen. "Wij zijn de informatie al nagegaan, maar hebben nog geen enkele bevestiging gekregen. We blijven erg voorzichtig want er werden in het verleden al valse Belgische paspoorten gebruikt voor gelijkaardige operaties", aldus de woordvoerster van het parket tegen het Belgische persbureau Belga.

Ze doelde daarbij onder meer op de moord op de Afghaanse krijgsheer Massoud. Zijn moordenaars hadden valse Belgische paspoorten op zak. De leider van de Noordelijke Alliantie in Afghanistan werd in 2001 kort voor de aanslagen van 11 september vermoord.

het word steeds gekker (voorral met die belgen) vinden jullie niet Confused Confused

Ja, daar zit wel wat in, eerst had de belgische minister van buitenlandse zaken premier J.P Balkenende uitgemaakt voor Harry Potter, en laatst heeft de minister president van Vlaanderen ook al kritiek geuit op het Nederklandse kabinet.
withaar
geeren wrote:
redtigris wrote:

Ja, daar zit wel wat in, eerst had de belgische minister van buitenlandse zaken premier J.P Balkenende uitgemaakt voor Harry Potter, en laatst heeft de minister president van Vlaanderen ook al kritiek geuit op het Nederklandse kabinet.

Nee, niet echt, en Balkenende heeft wel wat van Harry Potter, maar dan met een iets te nette haartooi. Laten we nou niet doen alsof alles zo tof gaat in Nederland.

Er zitten tenminste nog geen belgische militairen in irak.
Reply to topic    Frihost Forum Index -> Dutch -> Algemeen

FRIHOST HOME | FAQ | TOS | ABOUT US | CONTACT US | SITE MAP
© 2005-2007 Frihost, forums powered by phpBB.