FRIHOSTFORUMSFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

Robots.txt

SBrian
Frihost-vrienden,

Ik zie in mijn awstats staat bij "page not found" dat het bestandje robots.txt niet gevonden wordt. Nu, dat kan heel goed kloppen want dat staat er ook niet. Maar er is nergens op mijn website een link naar zo'n soort bestandje. Wat is er aan de hand? is er iemand die probeert in te breken of zo Confused

of waarom zou iemand dit bestandje willen hebben? Of gaat dat gewoon compleet automatisch dat daar naar gezocht wordt door...

is iemand bekent met de inhoud van dit soort bestanden? is het dom dat ik die niet heb... Crying or Very sad

Ik begin een btj aan mezelf te twijfelen..... als ik zie dat er zomaar een bestandje is, waar naar 'ze' op zoek zijn.
keempe
SBrian wrote:
Frihost-vrienden,

Ik zie in mijn awstats staat bij "page not found" dat het bestandje robots.txt niet gevonden wordt. Nu, dat kan heel goed kloppen want dat staat er ook niet. Maar er is nergens op mijn website een link naar zo'n soort bestandje. Wat is er aan de hand? is er iemand die probeert in te breken of zo Confused

of waarom zou iemand dit bestandje willen hebben? Of gaat dat gewoon compleet automatisch dat daar naar gezocht wordt door...

is iemand bekent met de inhoud van dit soort bestanden? is het dom dat ik die niet heb... Crying or Very sad

Ik begin een btj aan mezelf te twijfelen..... als ik zie dat er zomaar een bestandje is, waar naar 'ze' op zoek zijn.
Euhm gebruik je een gedownload php portal als ik ff vragen mag?
Bondings
Robots.txt is een tekstbestand dat aan (ro)bots (zoals google, yahoo en msn) vertelt wat ze mogen downloaden en wat niet. Het is niet nodig, maar soms wel nuttig. En zeker niet iets om je zorgen over te maken.
SBrian
@Keempe,

nee

@Bondings, bedankt. Maar als Google het nu gebruikt, is het dan ook zo dat als ik het wel heb, ik beter zichtbaar ben in Google?
Bondings
SBrian wrote:
@Bondings, bedankt. Maar als Google het nu gebruikt, is het dan ook zo dat als ik het wel heb, ik beter zichtbaar ben in Google?

Nee, totaal niet. Het dient enkel om aan google te zeggen dat ze bv. website.com/private/family_pictures.html niet mogen indexen.
SBrian
Bedankt voor de hulp. Laughing
the666bbq
inderdaad het zijn de robotten die op zoek gaan naar dit bestand, in een poging om zich een idee te vormen van jouw site. Ze komen er zelf pas achter dat jij die file niet hebt staan nadat ze erom gevraagd hebben maar ondertussen zegt uw server wel : "weet je waar ze nu om gevraagd hebben, robots.txt, heb je daar al ooit van gehoord..."
Reply to topic    Frihost Forum Index -> Dutch -> Algemeen

FRIHOST HOME | FAQ | TOS | ABOUT US | CONTACT US | SITE MAP
© 2005-2007 Frihost, forums powered by phpBB.