Eergisteren ramp- buiten de "storm" is onze schutting omgewaaid en zijn we bijna ingesneeuwd ofzo
... Gisteren al beter.. Vandaag wéér sneeuw! Er ligt hier in Eindhoven zeker een paar centimeter. Hoe is het bij jullie?
Ik vond die files (meer dan 800km?) echt wel erg.. En dat er dekens uitgedeeld moesten worden en drinken..
Bij ons ( valkenswaard ) lag er een paar centimeter maar ik vind sneeuw juist leuk. Alleen m'n mate waren al weg toen ik belde. Ik wou sneeuwballen gooien.
Het sneeuwt hier nu ook, maar het blijft niet liggen helaas. Ik kon ook niet naar buiten anderdaags omdat ik de hele week ziek was, dus die fun zit er voor mij niet in. Maar ja, misschien komt er nog een leuk sneeuwbuitje =)
Bij ons in belgie sneeuwt het maar het smelt meteen,
dus hier is alles trug groen en amper sneeuw te zien
spijtig want ik hou wel van sneeuw... 
Ik had al verwacht dat er een keer zo'n topic zou komen.
Hier bij ons had het vrijdag de hele dag ontzettend hard gesneeuwd, en d'r is hier dan ook meer dan 20 cm sneeuw gevallen. (Oosten van Gelderland).
Je kan hier niet fatsoenlijk met de auto rijden of fietsen, en zelfs lopen gaat niet gemakkelijk. Vrijdag reed heel Syntus (bus & trein) in de regio Gelderland niet. (Daardoor had ik ook geen school
) Keb geen idee of ze nu wel weer rijden, het is al weer aan het smelten namelijk.
Bij ons in de buurt was een stroomkabel van een hoogspanningsmast afgeknapt, waardoor Eibergen, Haaksbergen en Neede zonder stroom zaten. (Misschien nog wel meer dorpen/steden). Gelukkig wij niet.
En ik hoorde al van die file van de avondspits, die was pas de volgende ochtend om 5 uur opgelost. Dat lijkt me balen voor de mensen die in die file zaten.
Ik hoop dat er met kerst weer zoveel sneeuw komt. Ik vind het prachtig.
(Alleen die problemen en nadelen zijn ietsje minder leuk
)
Maar, dinsdag gaat het weer sneeuwen! (Zeggen ze...)
Hier in Rotterdam heeft het wel hard geregend maar er is bijna geen sneeuw gevallen en alles wat er viel wat binnen minuten weer weg bijna niet voor te stellen dat het bij jullie allemaal zo'n gedoe is geweest. 
Ik werk bij een supermarkt en ik moet daar zo nu en dan winkelwagentjes ophalen van de parkeerplaats, deze moet ik dan naar binnenbrengen. Afgelopen vrijdag was dit echt een RAMP! Het sneeuwde ******* hard en het was ***** koud. Op grond lag zeker min tien centimeter sneeuw en met zulke omstandigheden moest ik de winkelwagentjess naar binnen brengen. Nou ik zal het jullie vertelle hoe dat was: ECHT ZWARE HEL. Ik kreeg die ******* winkelwagentjes niet vooruit. Na een half uur trekken en duwen had ik van de 100 winkelwagentjes en 6 a 7 binnen
Ik vertelde het tegen mijn baaas en hij zei ok, laat maar zitten. Mijn voeten en schoenen waren helemaal nat geworden en ik was helemaal bevroren. En met zulke omstandigheden moest ik nog 2 lange uren doorwerken. Toen ik thuis aankwam was ik misselijk en moest ik bijna overgeven. Geen goede begin van de winter dus voor mij.
Let the ******* winter begin!
Hoe hebben jullie de eerste echte wintersdag ervare? Let me know!
MvG
Salih
Nergens sneeuw hier. Alleen maar hagel en regen. 
James007 moest een half uur wachten op een bus in een ijskoude sneeuwstorm... Viva België...
Wat is sneeuw toch leuk, zolang het niet waait.. 
haha ja dat klopt half uurtje kou leiden lijkt me wel erg hahah ik ben gewoon thuis gebleven met dit weer niet naar buiten
| James007 wrote: |
James007 moest een half uur wachten op een bus in een ijskoude sneeuwstorm... Viva België...
Wat is sneeuw toch leuk, zolang het niet waait..  |
Ja dat klopt, vooral als het waait is het echt erg. Het sneed, toen ik die winkelwagentjes moest gaan ophalen, als het ware in mijn gezicht. Echt geen prettig gevoel, da kan ik je garanderen.
Vraagje aan James: Woon je in Belgie? Of was je toevallig voor een of andere reden daar? En zo ja, hoeveel centimeter sneeuw lag er bij jullie zo ongeveer? Ik woon namelijk in nederland en ik durf te zeggen dat er wel 10 centimeter sneeuw hier lag,
MvG
Salih
wahaha dat lijkt me wel erg met die ijzere karretjes met die dodelijke kouw sneeuw wind 
Ik heb trouwens ook wel een keer weer zin in schaatsen.........zeker wel........maar om eerlijk te zijn de elfstedentoch zal wel nooit meer komen zo met dat broeikaseffect
Bij ons hebben we al 2 jaar (!) niet meer kunnen schaatsen..
Ik hoop echt dat we weer een keer kunnen schaatsen, en dat er sneeuw met kerst ligt!
Ja dat lijkt mij ook heel sfeervol.
We hebben trouwens al wel heel veel sneeuw gehad, dus veel komt er niet meer dit jaar.
Als we het nieuws op tv over het weer moeten geloven, inderdaad niet.
Ze zeiden misschien met de Tweede Kerstdag, maar daar geloof ik eigenlijk niet zo veel van...
Maar in januari en februari kan het wel weer gaan sneeuwen hè. De winter is nog lang niet voorbij. 
jammer dat er geen witte kerst komt man!
had ik zo op gehoopt! Nja, dan maar een wit pasen, kan allemaal in Nederland! 
Jah inderdaad in Nederland kun je het zo gek niet bedenken de laatste jaren. We hadden al vorst aan de grond in october ofzo? En van de zomer ook al een regenseizoen gehad.
Maar inderdaad, schaatsen is al wel heel wat jaartjes geleden
vorig jaar kon ik anders wel schaatsen hier! 
hier niet, hier ligt nu een kunstijsbaan op de hoofdstraat. En we hebben hier in het noordoosten van nederland mischien 2x 3 centimeter gehad. Maar dat kan wel iets meer zijn geweest want ik kwam die dagen pas laat uit bed. 
hierzo in de stad is ook een schaatsbaan
ik kan alleen niet schaatsen 
bij ons sneewt het harder dan je denkt de dak is er ook afgevallen en er zijn 15 huizen omgewaaid door die hevige regenbuien achter bij ons voetbalkkooi ken je schaatsen zo diep is het geworden
| teteringen wrote: |
| bij ons sneewt het harder dan je denkt de dak is er ook afgevallen en er zijn 15 huizen omgewaaid door die hevige regenbuien achter bij ons voetbalkkooi ken je schaatsen zo diep is het geworden |
Woon je in Nederland? Ik dacht dat het nergens sneeuwde..
Maar huizen omgewaaid?
Weet je het zeker? En die laatste zin vat ik ook niet echt..
Of het ligt aan mij, of je legt het een beetje verwarrend uit. 
ik denk den haag of omgeving? door de woorden "ken je" maar daar was het volgens mij niet zo erg.
Het zit er in ieder geval wel weer aan te komen, aankomende dagen.
Moet het ook wel ff blijven liggen vind ik. Elke keer een paar daagjes, en dan nog een paar dagen al die rotzooi op straat van smeltend sneeuw vink ook niet wat.
WOW jullie hebben zeker mazzel
bij ons (monnickendam, volendam) ligt nog helemaal niks. Het enigste wat wij hebben gehad is regen regen regen 
Op dit moment sneeuwt het erg in het noorden van Nederland?!
En bij ons ligt er helemaal niks :S
Maar de winter is nog lang niet voorbij 
Hm.. wel sneeuw, geen sneeuw, hier wel, daar niet.. er zal de komende tijd vast nog wel sneeuw gaan vallen, en dat zullen de meesten ook vast heel leuk vinden, maar om dat nou 10 keer allemaal opnieuw te lezen lijkt me niet echt wat. Dus, daarom sluit ik dit topic.