FRIHOSTFORUMSFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

De Saga van Oberon

Wat vinden jullie van de Saga van Oberon?
Zeer goed
16%
 16%  [ 2 ]
Goed
16%
 16%  [ 2 ]
Gemiddeld
8%
 8%  [ 1 ]
Slecht
58%
 58%  [ 7 ]
Total Votes : 12

Lord Klorel
Beste vrienden,

Sinds enige tijd kijk ik naar de Saga van Oberon. Ik vind het fantastisch spel omdat je kan zien hoe het er in de Middeleeuwen aan toe ging.

Zeker nu dat de afvallingsrace is ingezet, wordt het steeds maar spannender.

Ik ben dan ook zeer benieuwd wie de uiteindelijke winnaar zal zijn van Oberon en dus koning of koningin wordt van Oberon.

Voor wie in Nederland: http://www.tros.nl/oberon/

Voor wie in België woont:www.een.be/desagavanoberon
Lady Elensar
Is dat een tv programma of een spel op internet? Ik heb er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord..
gertjang
Ik denk dat het een tv programma is want de links verwijzen naar de televisiezenders, maar ik heb er ooit nog nooit van gehoord, laat staan het gezien.
de-nachtegaaltjes
Het is een tv programma wat op nederland 2 wordt uitgezonden op vrijdagavond. Ik vind het heel leuk, lijkt op expeditie Robinson maar dan in de middeleeuwen op een kasteel. Mijn dochter en ik kijken elke vrijdag. Reuze spannend nu er niemand meer vrijwillig uit kan stappen. Afwachten wie de volgende afvaller is...........................
Reyntjensw
het is eigenlijk wel een beetje een belgisch programma he Very Happy , heb er een keer naar gekeken maar von het niet goed:s

ps wat vonden jullie van terra incochnita?

grtz
deedee
Het spijt me zeer: Maar het is zooooooo saai...
Het zijn een paar mensen die middeleeuwen moeten naspelen ofsow...

Een soort expeditie robinson...
Maar dan erger :S

Nee, ik kies voor slecht.
James007
Het boeit inderdaad niet echt. Very Happy
Misschien is het thema Middeleeuwen niet iets voor mij, want toen ik de reclame zag, had ik niet echt het gevoel van "ja, daar ga ik nu eens naar kijken".

Ik heb het ook nog nooit echt gezien dus misschien is het wel heel boeiend, maar mij eerst zover krijgen dat ik het een keer wil bekijken, moet programmamakers ook lukken. Mijn voorgevoel zegt: "neen".

James Smile
Borghild
Ik vind het een geweldig programma! Vind het tof dat er nu een echte strijd aan de gang is. Eerst was het beetje vrolijkheid enzo zonder echt felle strijden, maar nu gaat iedereen ervoor en is het spannend vind ik!

Hoop dat Erik koning wordt! Of Andreas! ^.^
clogfan
Persoonlijk vind ik het best wel een leuk programma. Zeker de psychologische kant is interessant om te zien. Uiteraard kunnen de makers via raadsheer Zebardijn één en ander (bij)sturen, maar het blijft toch een spel waarbij intermenselijke relaties belangrijk zijn. Zie maar hoe Stella indertijd door haar grote mond met veel beloften de steun kreeg van de armen om naar het kasteel te gaan. Eenmaal regentes werd het een "echte heks" zoals Erik zei, waarbij ze ook psychologische terreur niet schuwde tegenover de armen. En nu ze terug in het armenhuis is terechtgekomen, is ze toch wel verdacht snel terug opgenomen in die groep, zelfs door Erik. Verrassend dat diegenen die eerst heel kwaad waren omtrent de manier waarop Stella hun spullen had rondgegooid en zelfs kapotgemaakt, haar zo snel terug accepteren.

Andreas zal wel koning worden zeker ?
Borghild
Ja, dat psychologische aspect van het programma is inderdaad erg boeiend! Maar Stella heeft toch nu ook aangegeven geen koningin te willen worden? (of dat waar is...?)Denk dat ze ook zo snel geaccepteerd is omdat ze vrij aardig ligt bij Imelda.

Denk dat het met die fab four, dus Andreas, Iris, Olivier en Silke, slecht af gaat lopen. Lukt hun toch niet om die 4 erin te houden en denk ook niet dat ze Silke als roterende factor op lange duur kunnen gebruiken.
Denk dat Andreas best grote kans maakt op koningsschap! Zie hem ook graag als koning!

Maar uiteindelijk word Erik denk ik koning! wat een sterke kerel is dat zeg!

Trouwens, weet niet of jullie hem al kennen, maar een aantal deelnemers van Oberon hebben samen een weblog gemaakt! http://strocirkel.web-log.nl
Vallen verhalen van Polly, Stella, Isaak, Imelda, Fred, Jeroen en anderen te lezen! Very Happy Best tof, vind ik.

Doen jullie trouwens ook mee aan dat spel op www.tros.nl/oberon ? Very Happy Ik hoef nog maar een zo'n steentje en dan ben ik eindelijk edele Rolling Eyes
clogfan
Ik denk dat in Nederland De Saga de zaterdag wordt uitgezonden ? Jullie kunnen dan wel cheaten door naar de Belgische uitzending te kijken op vrijdagavond, en jullie voorspelling van wie de volgende regent wordt zal steeds juist zijn ! Of heb ik het mis ?
Rubstah
Mwuah, ik ben er wel eens langgezapt en het heeft me nog geen minuut kunnen boeien.....dus ik vind het een verspilling van de zaterdagavond zendtijd.
clogfan
Dat is 't em juist : met efkes te zappen kun je dit type programma niet beoordelen. Niet enkel de intriges, maar de hele omkadering (omgeving, kledij, historiciteit) zijn de moeite. En op hun website kun je nog iets leren over de middeleeuwen. Niettemin : over smaken valt niet te discuteren.
de-nachtegaaltjes
Het is afgelopen en Andreas heeft gewonnen!!
Reply to topic    Frihost Forum Index -> Dutch -> Algemeen

FRIHOST HOME | FAQ | TOS | ABOUT US | CONTACT US | SITE MAP
© 2005-2007 Frihost, forums powered by phpBB.