Uitgegeven: 16 november 2005 14:27
Laatst gewijzigd: 16 november 2005 20:22
AMSTERDAM - De tijd dat een mailbox 2 megabyte groot was, is definitief voorbij. De nieuwe e-maildienst Mailnation biedt een mailbox ter grootte van 1000 gigabyte. Dat is vijfhonderd keer zoveel opslagruimte als de 2 gigabyte van Google's Gmail.
Bij de nieuwe e-maildienst is het niet nodig om een uitnodiging van iemand te krijgen om er gebruik van te kunnen maken. Daarnaast biedt Mailnation beduidend meer ruimte voor e-mails dan bijvoorbeeld 30gigs.com met een grootte van 30 gigabyte.
Attachments hebben een maximale grootte van 10 megabyte. Bij een betaald abonnement van eenmalig 30 dollar wordt dit echter opgeschroefd tot 50 megabyte. Alle e-mails worden gescand op virussen door Norton, Mcafee en Sophos.
Gelezen op NU.nl
1000 Gb is wel heel erg veel. Overdreven veel zelfs. Ik denk niet dat iemand die vol zal krijgen. Is het wel een snelle service? En een goede?
| Lady Elensar wrote: |
| 1000 Gb is wel heel erg veel. Overdreven veel zelfs. Ik denk niet dat iemand die vol zal krijgen. Is het wel een snelle service? En een goede? |
Ga eens kijken en vertel het me, want ik heb het alleen maar gelezen, en ik dacht dat daar hier wel belangstelling voor zou bestaan.

We moeten realistisch blijven... je mag het niet als bestandsopslagserver gebruiken, correct? Dan kan ik morgen een e-maildienst starten met 10000000000 Gigabyte per account. De gebruikers krijgen dat toch nooit vol. Er is wel de mogelijkheid om het vol te zetten, maar hoeveel op het totaal doen dat?
James 
Je kan beter met 30gb beginnen. En waar kan ik trouwens gratis registreren of is het op invite, kan ik weer gaan verkopen
.
Heeft iemand trouwens een invite voor me.
:O Edit: Ik zie net dat je je gewoon kan registreren. Maar het ligt er een weekje uit.
Een Hotmail box van 250mb krijg je niet eens normaal vol...
En wat is er op tegen om eens wat te wissen?
Zal ook wel bijdragen aan je opruimvaardigheden...
1000GB, wat een onzin!
ik hou het bij mijn Gmail account met ongeveer 2.6 gigabyte. Voor mij is dat al meer dan genoeg. Een gewone mens kan er al jaren mee zonder 1 bericht te wissen. En de opslagruimte blijft toenemen. Het enige wat ik niet zo handig vind is de labelfunctie, ofwel moet ik er gewoon nog aan wennen. Gmail is ook snel, veel sneller dan bijvoorbeeld hotmail.
Het gaat niet om alleen mails opslaan, maar ook data. Tenminste, dat kan bij 30gigs.
Wat een onzin. Gmail krijg je al nauwelijk vol.
| FireFoxDB wrote: |
| Het gaat niet om alleen mails opslaan, maar ook data. Tenminste, dat kan bij 30gigs. |
Wat zijn de limitaties van de bijlagen? Gmail kan je in principe ook als data-opslag gebruiken, maar dat mag eigenlijk niet van Gmail zelf en het is gelimiteerd tot de maximum bijlagegrootte, 10mb...
James 
Als je nu Gmail als data-opslag gebruikt...
Dan kun je het tog niet gewoon als webserver gebruiken? Heb er zelf geen ervaring mee, maar dat lijkt me nogal onlogisch... dan zou iemand die de betreffende link heeft, zo zonder wachtwoord en al bij mijn data kunnen
Indien een domme vraag, sorry 
| SBrian wrote: |
Als je nu Gmail als data-opslag gebruikt...
Dan kun je het tog niet gewoon als webserver gebruiken? Heb er zelf geen ervaring mee, maar dat lijkt me nogal onlogisch... dan zou iemand die de betreffende link heeft, zo zonder wachtwoord en al bij mijn data kunnen
Indien een domme vraag, sorry  |
Je kan het niet als webserver gebruiken, wel als bestandsopslagserver.
Op je andere vraag:
Neen, want de data zit in je mailbox. En om in je mailbox te kunnen, moet je ook eerst inloggen. Via Gmail Drive kun je een extra station aanmaken op je harde schijf, en dat is dan je gmail account. Dus als je het station wil binnengaan, moet je ook inloggen, en hetgene je op dat station zet, wordt ook op Gmail bewaard. ( 10mb is het maximum per bestand!)
Gmail Drive is een handig programma, zo moet je niet steeds naar de gmail-website om in te loggen op je "bestandsopslag-account". De bestanden worden uiteraard als bijlagen in een bestand bewaard, maar deze mails zijn even goed zichtbaar in je mail-lijst. Dan kan je 2 dingen doen:- Ofwel een filter instellen zodat je de mails met de bestanden in niet zichtbaar zijn in je gewone maillijst.
- Ofwel een invite naar jezelf sturen en een nieuw e-mailadres openen gemaakt voor enkel bestandjes op te zetten.
Gmail veranderd zijn code vaak omdat het gebruiken van Gmail als dataserver verboden is, dus het kan zijn dat het programma Gmail Drive niet meer werkt dan. Dan moet je gewoon via de Gmail-website inloggen en de bijlagen openen. De lengte van je bestandsnamen zal je ook vaak moeten inkorten.
James 
bwa tien jaar geleden vonden we de 2mb van hotmail ook al supersjiek, daarna was die 250 meegenomen. Later gaf google and 1 gig, daarna de groeiende 2 gig en waarschijnlijk zullen we binnen tien jaar zeggen : hoe hebben we ooit kunnen werken met een luttele 2 gig. Waarom ? niet omdat we ineens zoveel meer mails krijgen maar omdat onze mails van plain text overgaan naar opgemaakte tekst, en overgaan naar mails met objecten à la flash, overgaan in teksten met volledige videofragmenten, en overgaan in videodagboeken van uren aan een stuk, ...
daarom
Niet normaal me pc heeft maar 100gb . DIe mailbox zijn 10 computer bijelkaar. Zouden de mensen van hotmail plus leuk vinden,.
James007, bedankt voor je uitleg 
ik heb nu gmail en zit na anderhalf jaar op 250mb ik denk dat gmail wel vol te krijgen is maar meer dan 10gig krijg je niet vol. met 250mb per jaar (sneller dan mij dus) doe je al 4 jaar over gmail en dus 2000 jaar over 1000 gig. Ik vraag me af wie dat vol krijgt.
misschien zit hij gauw vol als je veel video bestanden, of gewoon veel bestanden van veel MB hebt? Want die zijn er vast wel.. Misschien gebruiken sommige mensen hun mailbox als opslag plaats voor films of mp3 ofzo.. want dat neemt behoorlijk wat ruimte in beslag.
| Lady Elensar wrote: |
| misschien zit hij gauw vol als je veel video bestanden, of gewoon veel bestanden van veel MB hebt? Want die zijn er vast wel.. Misschien gebruiken sommige mensen hun mailbox als opslag plaats voor films of mp3 ofzo.. want dat neemt behoorlijk wat ruimte in beslag. |
ik dacht dat het ergens op de site van gmail stond dat het verboden was mp3 of videobestanden op te slaan waarvan je niet de rechtmatige eigenaar bent...
maar ja, vloeken is ook 'verboden'
Oja, daar had ik even niet bij nagedacht. Ach ja, het maakt mij ook niet uit wat mensen allemaal uitspoken met hun mailbox, ik weet iig dat ik zat heb aan 250 Mb van hotmail.
Van mij hoeft het niet allemaal het grootste van het grootste, meest luxe of wat dan ook. Zolang m'n mail maar overkomt. (En snel zou idd wel fijn zijn ja).
Ik vind 1000 GB wel te veel voor email's want ik vind Gmail al te groot om veel emails enzo op te te slaan dus 1000 gb is te overdreven.
*valt van stoel af*
Jezus, 1000GB? Dat is echt héél erg verschrikkelijk veel.. Ik denk dat zelfs áls ik de komende 10 jaar alleen maar grote bestanden toegestuurd zou krijgen dat ik dat niet vol zou krijgen.
Ik bedoel - wie van jullie heeft je Gmail al vol? Ik niet in ieder geval, en ik doe er al een behoorlijk tijdje mee.
wie krijgt er nu 1000 giga in zen mailbox
ik heb op mijn pc amper 1000 giga 
Ik vind persoonlijk dit een beetje te ver gaan, ik denk dat je met 1/2 gig genoeg ruimte hebt, en af en toe eens opruimen lijkt mij ook gewoon normaal!
Ik heb erg veel mail en dan is opruimen wel een must. Heb een ongelimiteerde mailbox, maar als ik 800 MB aan mailtjes heb, is het wel een chaos! Het leuke van gmail vind ik dan toch de labels: normaal zet je mail in een mapje en ben je ?t kwijt als je niet in ' t juiste mapje zet. Bij gmail kun je meer labels aan een mailtje hangen, alsof je een mailtje in meer mappen stopt. Is wel handig!
Ik zou het iedereen afraden om meer dan een gig te nemen. Wat moet je daar nou mee? Als je zoveel spul wilt opslaan in je mail mag je jezelf ook wel eens afvragen wanneer je dat allemaal gaat gebruiken...
Oh ja: moest aan m´n eerste harddisk denken. Dat ding had toen 20 MB! Te gek! Hoeveel je daar op kwijt kon
JohanFH
1000 emails o.0''
Als de nieuwe Email in alfabet staan is het gewoon zoeken
Is het snel???
Ik moet zeggen dat ik niet weet of die 1000Mb-dienst snel is...
Maar 30gigs.com is zo enorm traag! Word je gek van, ik gebruik het dan ook niet meer.
Gmail hapert ook geregeld de laatste tijd... maar verder geen klachten over Gmail
James 
gmail heb ik nooit problemen mee en met die nieuwe lees ik net dat je geen pop kan gebruiken dus geen outlook of thunderbird. De enige manier om je mail te openen is webbased. Dus als je gmail hebt alsof je altijd je mail op www.gmail.com bekijkt
Toch voor mij iets te veel van het goei.
Blijf voorlopig bij gmail
| deedee wrote: |
Een Hotmail box van 250mb krijg je niet eens normaal vol...
En wat is er op tegen om eens wat te wissen?
Zal ook wel bijdragen aan je opruimvaardigheden...
1000GB, wat een onzin! |
ik krijg die 250 mb makkelijk vol met gmail, maar dit is niet de enige reden dat ik gmail gebruik. De belangrijkste reden is, en daarom ben ik al vanaf het begin bij gmail omdat het een hele snelle en betrouwbare service is die simpel en zonder reclame is.
krijg je nooooooooit vol,
heb zelf al gmail maar ben gewend om meteen alles te wissen als ik het heb gelezen dus kotm nooit meer dan 5mb in, hotmail heb ik ook maar dat het ik meer voor msn en is idd langzamer, maar 1000gb is onzin..
pure onzin 
1000 GB is idd onzin......2,6 GB van gmail is al veel.
En gmail is gewoon chill genoeg.
Nou ja, als de grootte van je bijlagen wat omhoog gaan, 500mb of zo, kan je nog eens een progje mailen 
Misschien is het handiger om zoiets gewoon via internet te doen!! 
In mn Gmail heb ik ook z´n 280 Mb .
Hotmail is dus absoluut geen optie.
1000Gig vind ik ook wel overdreven, dat heb je dus echt niet nodig... Ik wou alleen maar dat mijn pc al iets in die richting had!
1 vraagje: hoe groot is je upload file-size limit? Gmail heeft 10 Mb, vandaar dat hij bij mij niet harde vol loopt. Ik hoop dat ik er niet overheen heb gelezen, maar ik ben hier wel benieuwd naar. Ik zal zo die link eens bekijken, tnx for the tip anyway!
// edit: Na het bezoeken van de links zie ik dat die ene met die 1000 Gig inderdaad ook een file size limit heeft van 10 Mb, en dat 30Gigs inderdaad erg traag is... Geef mij Gmail maar!
Last edited by joe_nl on Sat Dec 31, 2005 12:17 am; edited 1 time in total
1TB? Niks nieuws, al meer dan een jaar geleden kwam hriders.com daarmee met een file atachment size van 500MB. Zoals ze zelf zeiden ook handig voor opslag van mp3's, films, games, etc.
Maarja, ik heb het persoonlijk nou niet echt nodig allemaal die size. Vind goowy mail van geocities geloof ik een leuker alternatief, 2GB data opslag zoals gmail, maar een leuke flash interface. Behalve mail heeft het ook wat kleine games, gebruik van widgets, etc.
Als het nu ook nog een mogelijkheid zou bevatten om text bestanden te typen en op te slaan etc zou het bijna een soort van desktop systeem zijn om vanaf afstand op in te loggen
.
1000 GB = 1 TB
Mijn harde schijf heeft slecht een capiciteit van 160 GB
Als ik die al niet vol krijg, hoe krijg ik dan een box van 1 TB vol?
Dat is het hem net, niemand krijgt dat vol, maar het klinkt wel...
Omdat de mensen maar een fractie van hun opslagruimte gebruiken, neemt het niet zoveel plaats in op de server. Het is maar dat ze het idee krijgen dat ze veel krijgen...
James 
Wat heb je nu aan 1000 Gigabyte. Dat krijgt toch niemand vol, meschien enkel grote bedrijven, maar die zullen zich wel een betere mail service kopen. Ik heb hier een hotmail account met 250mb, die heb ik nog niet eens voor 10% vol. Dat is gewoon om aandacht te trekken, en je ziet het lukt want het staat hier ook al op het forum. En dit zal niet het enige foum zijn waar het op staat. Vele mensen zullen nu ervan gehoort hebben en er zullen er ook wel zijn die zich lid maken om te kunnen zeggen dat zei een mailbox hebben waar ze 1 Terrabyte op kunnen zetten terwijl ze meschien maar 20mb ervan gebruiken.
De mensen beginnen het door te krijgen
Er wordt wel gezegd dat je 1 Gb aan ruimte krijgt, en dat is misschien ook wel zo, maar die mensen die dat geven zijn niet gek, en weten ook wel dat niemand dat vol krijgt. Zeker niet als er een upload limiet van 20 Mb is. Dan kun je toch niet zo 1, 2, 3 een bestand van 100Mb+ er op krijgen.
Dus het klinkt gewoon heel aantrekkelijk
.
Ik gebruik met een aantal mensen gmail om bestanden uit te wisselen en dan gaat het toch wel hard met de ruimte. Niet dat we die 2.6 Gig volkrijgen natuurlijk. Omdat we allemaal het login en wachtwoord hebben van een account hoeven we niet naar elkaar te mailen maar alleen uploaden. Een ander kan het er daarna weer afhalen/aanpassen en er eventueel gewoon een beetje over ouwehoeren. Tegenwoordig is het ook voor leken niet meer zo moeilijk om grote bestanden op te splitsen en weer aan elkaar te plakken (Winrar?!)
| rvec wrote: |
| gmail heb ik nooit problemen mee en met die nieuwe lees ik net dat je geen pop kan gebruiken dus geen outlook of thunderbird. De enige manier om je mail te openen is webbased. Dus als je gmail hebt alsof je altijd je mail op www.gmail.com bekijkt |
eu de website gan gmail zegt het anders:
http://gmail.google.com/support/bin/answer.py?answer=13276
je moet het wel ff activeren:
http://mail.google.com/support/bin/answer.py?answer=13273
je kan gmail wel met outlook en met thunderbird openen.
1000 gieg is gewoon een reclame stunt om gebruikters te trekken, wie krijgt er zoveel e-mails?
anyway, ik ben zeer tevreden over gmail, ja de invites is weer een beetje jammer maar iedereen heeft er 100 dus,,,
U gebruikt momenteel 1457 MB (54%) van de toegestane 2697 MB.
en mn 1e e-mail heb ik ontvangen op 6-10-2004
hoe groter het getal; hoe liever de mensen het willen
nou dat is ook niet waar
als je nou 2gb (nou volgens mij 3 gb)aanbied of 100 GB.
dat maakt niet uit
als je gmail vol krijgt dan kun je best door op te ruime weer 1 gb vrij krijgen of ge jebruikt gdrive (kun je gmail als hdd gebruiken.)
ik vind dat nogal erg veel , echt nutteloos om eerlijk te zijn, maarja natuurlijk willen er mensen weer de beste zijn ^^
Die grote ruimte is wel gemakkelijk. Je berichten worden immers nooit verwijderd zoals bij hotmail.
Weet iemand ondertussen al hoe groot de bijlagen mogen zijn?
dat kan toch niet dat is veel te groot dan moet hun server direct vol zitten.
En daar bij hun service staat waarschijnlijk vol reclame dat maakt het zo traag. | -TomJ- wrote: |
Uitgegeven: 16 november 2005 14:27
Laatst gewijzigd: 16 november 2005 20:22
AMSTERDAM - De tijd dat een mailbox 2 megabyte groot was, is definitief voorbij. De nieuwe e-maildienst Mailnation biedt een mailbox ter grootte van 1000 gigabyte. Dat is vijfhonderd keer zoveel opslagruimte als de 2 gigabyte van Google's Gmail.
Bij de nieuwe e-maildienst is het niet nodig om een uitnodiging van iemand te krijgen om er gebruik van te kunnen maken. Daarnaast biedt Mailnation beduidend meer ruimte voor e-mails dan bijvoorbeeld 30gigs.com met een grootte van 30 gigabyte.
Attachments hebben een maximale grootte van 10 megabyte. Bij een betaald abonnement van eenmalig 30 dollar wordt dit echter opgeschroefd tot 50 megabyte. Alle e-mails worden gescand op virussen door Norton, Mcafee en Sophos.
Gelezen op NU.nl |
Ik vraag me af als je je 1000gb werkelijk gaat claimen of ze niet gaan klagen...
Ik zou zeggen: iemand maakt een account, post het hier en wij spammen het vol... eens zien hoe lang het verhaaltje duurt voor je eraf gekegeld wordt voor abuse...
| Quote: |
All this Absolutely Free: (US user edition)
* Free 1000GB Email Services
* Available to US citizens only
* .Fill out advertising forms twice a month (short forms)
* 10mb attachment limit!
* Address Book
* Spam Preventing Features For Your Protection
* Message Responders & Forwarders Multiple Web-Interface Styles & Multiple Languages Supported
* All emails (outgoing/incoming) are protected by Norton (R), Mcafee (R) and Sophos (R). -Triple Layer Filtering |
Dus je moet in amerika wonen
je krijgt 2x per maand een advertentieformulier dat je moet invullen
en je kan alleen webbased je mail bekijken(geen outlook of thunderbird dus)
Ik denk dat ik toch maar bij gmail blijf
Wat n onzin zeg... wat moet je met zon grote mailbox... 
| Quote: |
| De belangrijkste reden is, en daarom ben ik al vanaf het begin bij gmail omdat het een hele snelle en betrouwbare service is die simpel en zonder reclame is. |
Gmail zonder reclame is niet helemaal waar.
Gmail laat een computer je berichten scannen op trefwoorden waarbij
advertenties gevormd worden, naast je geopende mail.
(Dit is trouwens in strijd met een of andere wet)
maar dit alles is welliswaar niet zo flashy als bij hotmail.
waardoor alles veel overzichtelijker is.
Wat ik zelf een belangrijk voordeel vindt is dat gmail POP ondersteund.
en na dat de berichten met POP zijn gedownload, deze niet uit je mailaccount worden gekeilt, waardoor ik mijn mail thuis en op school makkelijk kan beheren.
| kansloos wrote: |
Gmail zonder reclame is niet helemaal waar.
Gmail laat een computer je berichten scannen op trefwoorden waarbij
advertenties gevormd worden, naast je geopende mail.
(Dit is trouwens in strijd met een of andere wet)
|
Hij scant je computer niet, alleen je mail. En dat is net zo erg de schending van een wet als het scannen van mail op spamberichten. Wat overigens in bepaalde staten in amerika ook verboden is.