FRIHOSTFORUMSFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

De domino day mus [opgelost]

kvveo15
Een mus die naar binnen vloog en circa 2000 steentjes omgooide is doodgeschoten. Wqat vinden julie er van? Ik vind het natuurlijk heel erg. Maar er wordt toch te veel over gepraat. Want mensen vinden het erg als er een mus wordt doodgemaakt en dan eten wij gewoon kip enzovoort. Toch. Ok de mus is beschermd maar anders was heel domino day uitelkaar gevallen. Het is natuurlijk wel diep triest dat een mus het gebouw kan binnen vliegen.

Groetjes Timothy de Graaf
Tepelstreeltje
Waarom maakt iedereen hier zo'n ophef over? Over een klein musje Sad
GamingParadise
Het waren 23.000 steentjes en geen 2.000 steentjes Razz

Verder is er wel een hoop ophef over met de dierenbescherming enzo, valt ook wel te begrijpen omdat de mus een bescherm diersoort is.

Maar ik heb er niet echt een mening over.
golles
GamingParadise wrote:
Het waren 23.000 steentjes en geen 2.000 steentjes Razz

Verder is er wel een hoop ophef over met de dierenbescherming enzo, valt ook wel te begrijpen omdat de mus een bescherm diersoort is.

Maar ik heb er niet echt een mening over.

Jah dit is weer typisch iets waar teveel over gelult word. als ze over 1 vogeltje nou zo'n groot probleem maken. (ok het is wel zielig, en ik ben het er ook niet mee eens) Als alle mensen die dit zo erg vinden als ze zeggen moeten ze meer geld in het WNF stoppen want die proberen dieren te redden die uitgestorfen raken.
en zoals boven verteld: er worden kippen doodgemaakt voor eten en koe"en varkens en weet ik veel wat nog meer.

//golles
Arnie
Ik vind het gehypte kritiek, net zoals je (in mijn kringen dan) iedereen altijd op Amerika hoort schelden. Ze hoeven niet ongelijk te hebben maar meer dan de helft doet het omdat iedereen het doet, en niet omdat ze nou echt een eigen mening hebben.
James007
Als er een stomme vogel 23 000 dominosteentjes omver laat vallen zou ik hem ook uit de lucht knallen hoor... zij probeerden hem eerst nog op de normale manier te vangen en grepen dán pas naar het wapen. Wink

James Smile
wanroij
Ik vind het triest dat die kerel (scherpschutter) bedreigd word vanwege een musje, die kerel doet ook zijn werk...

Die man van de domino day die koste wat et kost wil hebben dat die steentjes blijven staan die mogen ze aanpakken!! Niet bedreigen maar gewoon goed duidelijk maken dat het zinloos is om zo'n beest dood te knallen..

Dat iedereen er zo agressief en hard op reageerd kan ik met mijn verstand niet bij. Laat die kerel met zn zielige dominosteentjes gewoon de grond in zakken, ten minste zo is hoe ik er over denk..
erik
Het musje had niet dood gehoeve, maar die opschudding erover vind ik weer sterk overdreven...
Arnie
Precies erik, er gebeuren veel ergere dingen waar veel minder hard op gereageerd wordt.
FireFoxDB
Ik vind dat het die schuld van die vent is die em schoot in plaats van die mus.
Die vent had gewoon het raam dicht moeten doen. Dan vind ik het wel weer goed dat ze hem proberen te vangen, maar dat ze daarna dat musje doodschieten. Ze hadden hem toch ook naar buiten kunnen lokken.
Boles Roor
Het is maar een mus. En die 23.000 steentjes die omgevallen zijn zetje ook niet zomaar weer even overeind.

Domino Day boeit me geen reet maar ik zou het echt klote voor die mensen vinden die er aan bouwen als alles in de soep was gelopen door zo'n stomme mus. Als er nou eens zulke ophef zou zijn om elke walvis of tijger die er afgeknalt worden in deze wereld zou er misschien nog een toekomst voor die beesten zijn. Maar nee, heel diervriendelijk Nederland vergeet alles om een mus.. Rolling Eyes
bart107
Ik vond dat het wapen betrekkelijk groot was om zo een klein musje af te schieten Very Happy Achja, vind het bijzonder triest dat de schutter wordt bedreigd. Hij doet toch ook maar gewoon zijn job.
Lady Elensar
Ik vind het zielig voor het musje, maar ik vind dat er wel een beetje overdreven over wordt gedaan. Neutral Het zou zonde zijn als ze weken werk overnieuw moesten doen. Het zijn geen honderd musjes, en het is ook geen pandabeer die dood werd geschoten. (Niet dat die in Nederland voorkomen, maar het gaat ff om de vergelijking Razz )

Maar was er dan echt geen mogelijkheid om dat musje er levend uit te krijgen? (Keb d'r maar een heel klein beetje van op tv gezien..) However, ik maak me er niet druk om.

Ow, en dan nog iets, er gaan meer vogels dood dan je doorhebt. Overreden door een auto, tegen een raam aangevlogen enz. Beschermd of niet beschermd. Het gaat gewoon alleen om het feit dat hij dood geschoten is, en niet dat hij dood is, imo. Want als het niet op die manier gebeurt was zou niemand er zo'n drukte over maken. Terwijl dat laatste juist erger is (vind ik dan).
Hoogeveense RAT
Per dag worden er honderden diere gedood zodat we ze kunnen opeten. Wat een onzin om er zo een groot probleem voor te maken van een mus voor zo'n belangrijke gebeurtenis.

Nederland weer een record rijker, waar blijven die JApanners/Chinezen Very Happy.
GamingParadise
Hoogeveense RAT wrote:
Per dag worden er honderden diere gedood zodat we ze kunnen opeten. Wat een onzin om er zo een groot probleem voor te maken van een mus voor zo'n belangrijke gebeurtenis.

Nederland weer een record rijker, waar blijven die JApanners/Chinezen Very Happy.

Ze hebben het opgegeven Laughing
the666bbq
ja dat springt natuurlijk spontaan als eerste in ons hoofd te voren : what the f**k het is maar een mus. Misschien moet je het dan maar eens nuchter van een andere kant bekijken : voor wie de media een beetje heeft gevolgd de afgelopen tijd zijn mussen althans in België een beschermde diersoorte wegens afnemende aantallen. Als we dit nu een beetje extrapoleren en er voor de praxis van uitgaan dat dit de allerlaatste mannelijke mus was ... dan zou je het misschien anders afwegen wie er nu belangrijker is dan wat : deze domino poging of de mus.
Het is natuurlijk maar een domino poging - ze hebben trouwens die meiden die de kaarten naar de draak hebben moeten schuiven en die alle drie of vier zijn mislukt (de eerste kip had de kaart al bijna leeg voor er een draak in het zicht was) ook niet van kant gemaakt omdat de poging bijna mislukt was.
Stel dat het geen mus was maar de allerlaatste spierwitte éénhoorn, was je reactie dan wel anders geweest.
Is trouwens lekker, mus....
Arnie
Maar was het de laatste mus? Nee. Bovendien sterven er dagelijks vele diersoorten uit. Hoe vaak hoor je daar net zoveel stennis over?
James007
Is de mus met recht en rede gestorven? Of was het gewoon onmenselijk?

Dit zijn vragen zonder antwoord. Het onderwerp is voorbijgestreefd, zo-ook de domino day, dus -close- om spam te voorkomen Smile

James Smile
This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Frihost Forum Index -> Dutch -> Algemeen

FRIHOST HOME | FAQ | TOS | ABOUT US | CONTACT US | SITE MAP
© 2005-2007 Frihost, forums powered by phpBB.