FRIHOSTFORUMSFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

FTP

Frepel
Gebruikt er hier iemand van jullie een FTP server?
Welk programma gebruiken jullie hiervoor?
Kan je hier op Frihost eigenlijk ook een eigen FTPserver aanmaken?

Greetz
deedee
frihost ftp server:

ftp.<gebruiker>.frih.net
gebruiker en pass lijken me duidelijk....

Ik gebruik RBrowser maar ik werk dan ook op een Macintosh computer...
Lady Elensar
Ikzelf gebruik of de filemanager die standaard in m'n cpanel zit, of het programma WS_FTP Professional 2006 (trial version). En hoe dat zit met het aders en gebr. naam en pw is hierboven al beschreven. Smile
GamingParadise
Ik gebruik Core FTP Lite, vind ik zelf een van de makkelijkste FTP Programma's om te gebruiken.

Ff googlen en dan Core FTP Lite intypen, en dan de bovenste dacht ik.
Hoogeveense RAT
Ik gebruik gewoon de uploadfunctie in Dreamweaver. Geen problemen en werkt zeer prima Smile.
traxion
FlashFXP gebruik ik voor het ftp gebreuren

erg handig je kan zelfs van server naar server ver zenden als je der 2 hebt

verder is het volgens mij niet zon special programma mja het werkt en daar gaat het om:)
gertjang
Hoogeveense RAT wrote:
Ik gebruik gewoon de uploadfunctie in Dreamweaver. Geen problemen en werkt zeer prima Smile.

die gebruikte ik vroeger ook maar ik vind hem nu redelijk onhandig: bijvoorbeeld als je tegelijk een boel bestanden wil uploaden en ondertussen in dreamweaver werken: dat gaat niet.
Ook gaat het veel trager als een gewoon ftp programma.
Arnie
Volgens mij heeft Frepel het over het draaien van een FTP server en niet over het verbinden met een server. Je kan FTP accounts aanmaken bij Frihost, ook anonymous, voor zover ik het gezien heb. Zelf heb ik jaren geleden GuildFTPd gedraaid.
ajvemmen
Ik gebruik Cute FTP pro en ook wel de interne ftp van dreamweaver mx, dat werkt inderdaad wel prima!

Groeten
rvec
die gebruik ik ook vind ik de makelijkste en alles is op de meest logische plek te vinden
SBrian
Ik gebruikt FileZilla en WS_FTP pro

Die eerste is freeware, de tweede moet je kopen. Maar het is wel een heerlijk en erg logisch programma Very HappyVery Happy ben er erg over te spreken. Van die laatste is een trial te downloaden die je 30 dagen kunt proberen!

FileZilla is gratis... ook een best proggie hor Wink

SBrian
tyxl
ws ftp pro ownt idd wel Smile
ik gebruik dat oowk
ook redelijk veel functies als je met php gaat werken etc.
En eenvoudige zaken (bv: chmodden) die sommige eenvoudigere en graties proggies niet doen ...
marocsite
ik gebruik er geen progamma voor ik weet neit egt waar je die kan krijgen ik kan alleen op school uplouden met je ftp kan iemand hier een link geven van waar je die kan downlouden en ik wil graag geen moeilijke gwn simpel Rolling Eyes
Arnie
http://www.internet-soft.com/ftpcomm.htm
If you don't understand it, read the User's Guide.
barrie
vroeger gebruikte ik ook RBrowser maar nu gebruik ik TextWrangler zeer veel, dat is een text editor met syntax coloring enzo en heeft FTP en SFTP ingebouwd. Heel handig, maar het werkt enkel op Macintosh vrees ik...
pietpuk
Als het goed is heb je bij het aanmelden een mailtje gekregen van een van de administrator goden, in dit mailtje staan de inlog gegevens om jou bonkje webspace te kunnen configureren, het heeft als subject "Your hosting details". Hierin staan
#Username: abc
#Password: 123
#Control panel: http://www.(jousite.frih.net/config/ (DirectAdmin)
door nu in te loggen en te kiezen voor FTP menu kan je de gegevens van de (voor jouw site toegang gevende) FTP server in stellen zoals extra gebruikers en de rechten van die grbruikers en waar ze kunnen uploaden ed.

Sucses Wink
[/b]
wurfeld
gebruik WS_FTP pro ben hier zeer content van heb de 30 dagen trial afgehaald maar ben van plan hem te gaan aanschaffen
kevin
wurfeld wrote:
gebruik WS_FTP pro ben hier zeer content van heb de 30 dagen trial afgehaald maar ben van plan hem te gaan aanschaffen

Ik gebruik ook ws_ftp pro, zeer tevreden van. Ik heb hem wel niet legaal Embarassed
gameking
Smart FTP heeft een nieuwe versie gereleased die sneller is dan CuteFTP of wat dan ook! Geen gezeik over dat je bestandje voor bestandje moet doen maar gewoon hele mappen in 1x uploaden zonder problemen!!!
Ik gebruik het zelf ook en ben er razend enthousiast over!
Daar komt nog is bij dat het 100% gratis is en er wordt alleen vriendelijk gevraagd of je "misschien" een licentie wil kopen!!
check out op http://www.smartftp.com/
rvec
ik weet niet of ik er nou naast zit of de rest want vraagt hij niet om een ftpserver en niet om een client?
ftpserver gebruik ik easyphp is een programma met apache, php en sql in een. Nadeel is wel dat het niet makkelijk is om de beveiliging enzo zo in te stellen zodat je het als webserver kan gebruiken. Als testserver met alleen toegang vanaf localhost(de computer waar het op staat) is het wel heel handig. Op die manier kan je hele sites testen zonder alles steeds weer te moeten up en downloaden
Christo
Ik heb mijn eigen FTP Server automatisch aan als mijn computer aan staat. Ik gebruik Serv-U naar mijn mening de beste FTP Server die er is. Mijn kameraden gebruiken dan CuteFTP om naar mij te connecten en dingen te uploaden/downloaden.

Ik heb al vele FTP Servers gebruikt maar die werkten dan of weer niet goed met de browser én een client. Dit zou wel handig zijn zodat ik bijvoorbeeld op school.

Daarom raad ik aan als je zelf een server wilt maken en dat je goed bereikbaar bent:
Server: Serv-U
Client: CuteFTP
Browser: Internet Explorer en Firefox werken perfect.

Gr. Christo
MadMan
Serv-U heb ik ook gebruikt, kreeg alleen problemen met verbinden, als client gebruik ik gewoon Frontpage of desnoods IE.
rvec
met apache werkt ook goeg kijk maar eens wat frihost gebruikt Wink
in ieder geval server 2 maakt gebruik van apache
Borghild
Ik zelf gebruik Smart FTP... WS_ftp werkt wel sneller, alleen vind smart ftp handiger werken. ^.^
Christo
Borghild wrote:
Ik zelf gebruik Smart FTP... WS_ftp werkt wel sneller, alleen vind smart ftp handiger werken. ^.^

Zelf gebruik ik Filezilla ook nog wel eens, deze is gewoon simpel en erg klein zonder al te veel onnodige functies.. Tevens werkt hij ook nog lekker snel!
confu
Zelf heb ik ook SmartFTP gebruikt , waarschijnlijk was dit een wat oudere versie want ik vond het wat amateur interface + gewoon het hele programma :/ ik zal nog is proberen, ik hoop dat het beter is geworden met de nieuwe release dan!
Reyntjensw
fillezilla is de makkelijkste vindt ik, je kan natuurlijk ook de ftp upload ... van dreamweaver gebruiken

grtz
Koenoware
Frepel wrote:

Greetz

Ik gebruik cuteftp. maar dat is maar een trial, en wat er al gezegd werd: Gewoon de uploadfunctie uit Dreamweaver of Frontpage. Misschien heb je nog wel meer progjes waar ik niets van weet:P maar ik ga misschien ook wel een ftp programa schrijven.
Koenoware
Frepel wrote:

Greetz

Ik gebruik cuteftp. maar dat is maar een trial, en wat er al gezegd werd: Gewoon de uploadfunctie uit Dreamweaver of Frontpage. Misschien heb je nog wel meer progjes waar ik niets van weet:P maar ik ga misschien ook wel een ftp programa schrijven.

edit: oeps dubbele post.. slome pc:P
RoomRooz
Ik zou graag WS FTP volledig willen hebben... Jammer dat dat dan een beetje illegaal zou zijn. Want die dingen zijn altijd zó ontzettend duur.
Reyntjensw
ik gebruik transmit voor mac
heel goed programma:d

grtz
RoomRooz
O ja, je moet ook altijd maar zien of iets op de Mac kan. Maar als ik een FTP programma gebruik, wil ik wel dat ik kan CHMODDEN, dus dan is WS_FTP wel een goeie, zoals ik al zei.
Rauf
Ik snap er neit zoveel van maar wat is FTP?
Lady Elensar
(Verbeter me als ik het fout heb)

FTP betekend letterlijk File Transfer Protocol. Dat wil zeggen dat je bestanden van je eigen computer, met dit programma kunt kopiëren naar een andere computer.

Iemand anders kan het vast nog wel iets duidelijker uitleggen, en m.b.t. Frihost, hoe het in elkaar zit. Maar dan weet je het in ieder geval al een beetje. Smile
Reyntjensw
het internet is opgebouwd uit servers ( kan je vergelijken met grote zware pcs die dag en nacht draaien)
op die pcs kan je een website zetten die door iedereen kan gezien worden!
indien jij de eigenaar bent van die server of van de ruimte op die server, dan kan je een soort account aanmaken waarmee je overal ter wereld via het net dingen op je site kan zetten of dingen wijzigen of...
als je bvb dreamweaver gaat downloaden via macromedia, dan staat dit op hun ftp server!
je kan het bestand niet zien zonder dat er een link is, maar je kan het programma wel copieren naar je eigen pc!
de rede waarom men hier voor een ftp server kiest is omdat deze gewoon snellere download afleverd!

ps als je bvb filezilla.exe op je ftp ruimte zet dan kan je via bvb http://mijnwebruimte.frih.net/filezilla.exe (als het in je eerste map staat of root folder) anders komt wordt het bvb: http://mijnwebruimte.frih.net/test/filezilla.exe (als je map test noemt hé)

khoop dat je het een beetje snapt anders moet je het maar vragen

grtz
Arnie
FTP hoeft absoluut niet altijd een snellere download af te leveren, maar de toegang en werking van het protocol zijn gestructureerd voor het downloaden en uploaden van bestanden.

Ik heb de indruk dat HTTP vaak veel sneller download dan FTP, maar hoe dat kan weet ik niet.
the666bbq
huh, bizarre vraag, je hebt toch ftp op frihost ?
Lady Elensar
Nou, nee hoor, dat is geen bizarre vraag.

Hoe het precies allemaal heet en in elkaar zit weet ik ook niet, maar ik weet wel dat het ongeveer op hetzelfde neerkomt. Je speciale FTP programma's downloaden om je bestanden mee te uploaden, maar je kunt ook via Frihost je bestanden uploaden. Dat zal wel een FTP programma hier op de servers zijn. In mijn geval heet het File Manager (ik gebruik cPanel X).

Dus ik denk dat het gewoon op het zelfde neer komt, maar dat je alleen geen programma op je eigen pc hoeft te installeren.
Slowhand
Eén van de beste alternatieven is FileZilla, vind ik persoonlijk. Het heeft heel veel goede functies aan boort, stabiel en is net zo goed als de betaalde standaarden. Dus zoek eens op het web naar FileZilla zou ik zeggen. Wink
Arnie
In het geval van Frihost is FTP voornamelijk bedoeld om je website online te zetten (uploaden)
Loathing in Fear
ik gebruik meestal filezilla, maar soms gebruik ik ook ws ftp,
smart ftp, cute ftp.

maar als ik gewoon wat dingen moet veranderen, of ik wil één bestand
toevoegen of één nieuwe map aanmaken, dan gebruik ik gewoon de
file manager die bij direct admin zit.
RoomRooz
Hoe komen jullie aan al die programma's? Of zijn het gewoon de trial versies? En is FileZilla gratis, en kun je daar ook mee CHMODDEN?
rvec
alles kan je gewoon downloaden. En cute ftp is in ieder geval gratis en je kan ermee chmodden
TruTh
Ik vind CuteFTP best wel goed Smile
DX-Blog
Ik gebruik FTP Voyager, vind hem wel lekker werken dus komt me wel goed uit.
sjeikelagashe
Het gaat hier idd over ftp servers en geen clients. Groot verschil. Ik zelf maak soms gebruik van BulletProof FTP

BulletProof FTP Server™ is the most simple and powerful FTP server to install and manage. Total control over connected users and where your files go. All features available from an easy to use graphical interface! The most BulletProof way to distribute files.

Activity, traffic monitoring.
Ratio & quotas to limit users disk space
Spy user/server activity.
Stat Generator

Echt simpel in gebruik !
marocsite
DX-Blog wrote:
Ik gebruik FTP Voyager, vind hem wel lekker werken dus komt me wel goed uit.

ha ja tog die gebruik ik ook helemaal niet moeilijk lekker simpel
SBrian
Hoewel ik ook WS FTP PRO gebruik... zie eerder in dit topic... gebruik ik de laatste tijd ook de gewoon de FTP sowtware die in XP zit... als je toch niets hoeft te doen met je permissions, en je gewoon simpel een bestandje moet opslaan, is dit net zo makkelijk.

Ik wist eerst helemaal niet dat het bestond..., maar je doet ut via 'Deze computer' en dan 'Extra' en dan netwerkverbinding maken. Dan krijg je een wizard voor een netwerkverbinding..., maar dan staat er ook nog onderaan 'Verbinding maken met een externe website...' dit gebeurd via FTP, is ook wel makkelijk... Very Happy en gratis Wink
Code of Ruin
Voor hen die geen grote lappen tekst verdragen: Sla dit over!
Ik zal proberen kort uit te leggen wat FTP is. Wat HTTP is en de vragen van Frepel te beantwoorden.

FTP:
File Transfer Protocol, oftewel FTP, is een protocol dat wordt gebruikt om bestanden van een Cliënt over te zetten naar een FTP server of andersom. Het is de manier waarop bestanden van het ene apparaat naar het andere worden overgezet om beschikbaar te zijn op internet. Wanneer
ftp verschijnt in een URL, betekent dit dat je contact maakt met een bestandsserver en geen webserver en dat er een vorm van bestandsuitwisseling gaat plaatsvinden.

HTTP:
Ik ben van mening dat begrip van HTTP nodig is voor begrip van FTP en dus leg ik dit erbij uit. Hyper Text Transfer Protocol wordt gebruikt om bestanden van een webserver naar een browser over te zetten zodat de inhoud van een webpagina te zien is. Anders dan FTP, wat complete bestanden overzet, zet Http alleen de inhoud van een webpagina over naar een browser. FTP is voor tweerichtingverkeer gemaakt want bestanden kunnen zowel heen als terug over de verbinding. Http is eenrichtingsverkeer in de zin dat bestanden alleen van de server naar de cliënt gaan. Als er http verschijnt in de URL dan betekent dit dat je contact maakt met een webserver. De bestanden worden overgezet maar niet gedownload en dus komen ze niet in het geheugen zoals FTP bestanden dit doen. Het wordt te ingewikkeld om hier verder nog op in te gaan.

Wat betreft de vragen:
Ik heb in het verleden een FTP server beheerd en binnenkort zal ik gebruik maken van die van Frihost.

Ik geef de voorkeur aan Ws_FTP

FTP servers maakt men niet aan. Het kan zijn dat op Frihost de (mogelijkheid tot) FTP verbinding eerst geactiveerd moet worden maar zeker weet ik dit niet.

Hopelijk heb ik zo geholpen en voor wie is geïnteresseerd; ik ben van plan uitleg over dit soort onderwerpen op te nemen in mijn site.
rvec
de ftpserver is er al. Jij krijgt daar 250mb op en je mag zelf weten wat je voor mail,website en voor ftp gebruikt. Je kan op frihost zelf accounts instellen en welke rechten ze hebben in welke mappen. Standaart heb je 1 account met totale toegang.
Lady Elensar
Code of Ruin wrote:
Ik geef de voorkeur aan Ws_FTP

In dit topic is zo'n beetje alleen nog maar besproken wat voor FTP programma's iedereen gebruikt. Wink

Quote:
FTP servers maakt men niet aan. Het kan zijn dat op Frihost de (mogelijkheid tot) FTP verbinding eerst geactiveerd moet worden maar zeker weet ik dit niet.

Eigen server? Confused Voor het uploaden van bestanden hoef je alleen maar een eigen FTP programma, of het FTP programma wat hier bij Frihost zit te gebruiken, toch? En net zo als rvec al zei, kun je daar ontzettend veel mee. Dan hoeven we toch niet te gaan nadenken over servers... Confused (Tja, sorry, ik zie dat verschil niet echt Embarassed)

Misschien dat iemand het verschil tussen een FTP programma en een FTP server kan uitleggen?
Code of Ruin
@Lady Elensar: ik weet dat hier al zo'n beetje alles is besproken van programma's die iedereen gebruikt. Ik citeerde alleen de vraag maar kan niet uit de voeten met die gekke Quote tags. Voorts staat er letterlijk in mijn bericht dat ik de vragen van Frepel ga beantwoorden (aan het begin) en boven de vragen staat het kopje: Wat betreft de vragen. Hoe wordt ik geacht dit soort dingen nog duidelijker te maken? Crying or Very sad

En wat betreft het verschil tussen FTP server en FTP programma:
De server is het ding waar je de bestanden naar upload danwel vanaf haalt. Het programma is het middel waarmee dit proces wordt uitgevoerd. En ja voor het uploaden naar Frihost kan je waarschijnlijk een oplossing van Frihost zelf gebruiken. Aangezien ik nog zit te wachten op mijn account kan ik alleen maar speculeren over de vorm ervan. Waarschijnlijk een variant in het browser window of zoiets.
Lady Elensar
Code of Ruin wrote:
@Lady Elensar: ik weet dat hier al zo'n beetje alles is besproken van programma's die iedereen gebruikt. Ik citeerde alleen de vraag maar kan niet uit de voeten met die gekke Quote tags. Voorts staat er letterlijk in mijn bericht dat ik de vragen van Frepel ga beantwoorden (aan het begin) en boven de vragen staat het kopje: Wat betreft de vragen. Hoe wordt ik geacht dit soort dingen nog duidelijker te maken? Crying or Very sad
Ooh, sorry code of Ruin! Dat was me helemaal niet opgevallen. Embarassed Maar nu snap ik hem. Smile

Als je iemand wilt quoten klik je op de quote knop rechts boven het bericht van de desbetreffende persoon, of je vult in je bericht:
Code:
[quote="naam gebruiker"] tekst [/quote] of [quote] tekst [/quote]
Je hebt er trouwens ook een knop voor, boven het tekstvak.

Nog bedankt voor je antwoord. Smile Zoveel weet ik ook niet van dat FTP gedoe.. Ik weet hoe de programma's werken, en dat vind ik genoeg Razz
newby
ik gebruik cerberus ftp server in combinatie met de windows ftp functie
Klaasie
ik heb WS_FTP pro. Die is wel goed hoor
Drodr
Ik heb Filezilla, hij is best snel en overzichtelijk, binnen no-time heb je iets geupload... ik kan hem je zeker aanraden Wink
Klas2a
Het handige van FTP is ook dat je vaak kunt CHMODDEN. Dat kan niet als je gewoon op internet bestanden upload naar je webruimte, tenminste, dat is wat ik door de tijden heen heb ervaren. Je kent dan toestemming toe aan bepaalde mensen, bijvoorbeeld bij Greymatter. Dan moet je bestanden CHMODDEN, wat wil zeggen dat jij de bestanden kunt lezen, bewerken en verwijderen, de lezer ze kan lezen, etc. Maar daarover kan iemand anders je vast meer vertellen, want het is een tijd geleden (iets meer dan een jaar trouwens) dat ik me er helemaal in had verdiept.
Arnie
CHMOD is gewoon het permissies-commando van Unix-systemen en werkt dus alleen op Unix/Linux servers. Je stelt read/write/execute permissies in. Je hebt het vrijwel alleen nodig bij PHP scripts, en meestal staat er in de installatiedocumentatie van een script wat en hoe je moet CHMODden.
Gerardus™
Hallo, ik gebruik al jaren FlashFXP en dreamweaver om files naar de server te sturen en ze eraf te halen om te bewerken.
Meer heb ik eigenlijk nooit nodig gehad. FlashFXP gebruikt ik voornamelijk om grote bestanden zoals complete mappen e.d. naar de server te zetten, en met je rechtermuisknop kan je chmodden op een hele eenvoudige manier.
Het werkt voor mij veel makkelijker dan met de filemanager uit cpanel en veel en veel sneller. En met dreamweaver kan je verbinding maken met de server en realtime je files bewerken en weer uploaden naar de server.
Allebij zijn ze dus snel en handig, alleen moet je wel natuurlijk weten hoe je ermee om moet gaan. Wink
Drodr
Ik gebruik al tijden Filezilla, je kunt er best veel mee en het is redelijk overzichtelijk. Je kunt snel aanmelden en uploaden ook kun je makkelijk bestanden verwijderen en nieuwe mappen aan maken. Je kunt ook de chmod wijziggen en bestanden snel downloaden naar een map die je in het schermpje naar de site directory's kunt openen. In een woord: Filezilla is aan te raden Laughing (waren er 4)
Arnie
5, lol
ssgeeren
RoomRooz wrote:
Ik zou graag WS FTP volledig willen hebben... Jammer dat dat dan een beetje illegaal zou zijn. Want die dingen zijn altijd zó ontzettend duur.

heey weet er iemand waar ik kan uploaden met deze hosting want ik heb een account en er staa reqeust nog wat en weet niet wat ik nu moet doen kan er iemand hier mij helpen en ik weet ook niet hoe ik aan een directory moet komen en weet amperwat dat is dus kaan er iemand hier mij helpen pleaeseeeeeeee
Arnie
http://www.frihost.com/forums/account.php , ben je al aangenomen / geaccepteerd? Zo niet, dan heb je nog geen hosting account en moet je daarop wachten. Zo wel, dan staat op die pagina de info die je nodig hebt.
SgtGarcia
Ik gebruik meestal filezilla, het werkt makkelijk, geeft bij mij nooit problemen en het is nog gratis ook. De interne upload-functie van dreamweaver werkt ook goed. Maar voor losse bestandjes vind ik filezilla toch handiger
Mariannee
Ik heb een ftp programma nodig, voor de mac os 9. Maar ik wil er niet voor betalen, weet iemand waar je dit kan halen?

Ik ben namenlijk nogal al gierig Razz
Maar ftp programma's moeten toch zo te downloaden zijn?
Ook voor de mac OS 9 toch? Rolling Eyes

Ik leef nu eigenlijk alleen maar op trial versies. Sad Crying or Very sad
Rubstah
Filezilla is gratis en dat gebruik ik.
Werkt goed en is niet moeilijk.

--> http://filezilla.sourceforge.net/
Thomas1991
Ik gebruik ook filezilla. Ik vind het een zeer gemakkelijk programma. Je kunt meerdere accounts instellen. Het enige nadeel is dat je bij het opstarten je niet automatisch kunt laten aanmelden. Weet iemand hier misschien of je dat via een trukje of zo kunt.
intrawebdesign
Ik zelf gebruik web page maker om alles te uploaden. Een erg handig programma waarmee je ook nog erg gemakkelijk je site kan maken. Je kan je site in html of in een wss bestand uploaden. Kijk op www.webpage-maker.com om een 15-day trial te downloaden.
Christo
Ik gebruik nu ook Filezilla, voor server gebruikte ik eerder Serv-U maar die heb ik niet meer.

En toch, er is ook een Filezilla Server dus als ik weer een keer FTP server maak kan ik net zo goed die gebruiken! Very Happy

Weet eigenlijk niet waarom ik geen FTP server meer heb, vond het altijd wel handig maar ach. Als ik er weer eens 1 maak post ik hem hier wel! Smile
atleetalie
ik werk al jaren met de simpicity van WS ftp Limited Edition, heel makkelijk, maar je moet het wel ff snappen
Museobanus
Ik gebruik ook SmartFTP en AceFTP
©Wolfie
SBrian wrote:
Ik gebruikt FileZilla en WS_FTP pro

Die eerste is freeware, de tweede moet je kopen. Maar het is wel een heerlijk en erg logisch programma Very HappyVery Happy ben er erg over te spreken. Van die laatste is een trial te downloaden die je 30 dagen kunt proberen!

FileZilla is gratis... ook een best proggie hor Wink

SBrian

Dankje voor de tip FileZilla! Hier nog even een linkje naar de site waar je hem kunt downloaden:
sourceforge.net - downloadlink
.filezilla.sourceforge.net - uitleg over het programma.

WOLFie
[/url]
spykE
Ik gebruik al van het begin af SmartFTP, zeer handig en gemakkelijk om af en toe eens iets te uploaden of te downloaden of je website te onderhouden. Het is trouwens gratis.
©Wolfie
Frepel wrote:

Greetz

Hi there,

Ik gebruik FireFTP. Het is een plugin die je in Mozilla Firefox kunt installeren en kun je gewoon in een
tab van de Firefox openen. Het logt automatisch in en werkt net zo snel en betrouwbaar als een normaal
FTP programma. Ik zou het zeker even bekijken als ik jou was, want dan hoef je niet een nieuw
prog. te installeren.

FireFTP download add-on voor firefox.
FireFTP help, zou ik even doorkijken, is snel gedaan.

Ik heb hem met succes getest en gebruik hem nog steeds!

WOLFie.
Sharky232
Ik agree met Wolfie, met Fireftp is niks mis. Very Happy

Klein puntje dan misschien: hij onthoudt na het inloggen niet je laatste map (online) waar je in werkte. Dat zou in een volgende versie wel mogelijk moeten zijn, want de laatste map in je windows verkenner op je harde schijf onthoudt het wel...
jordi
Ik gebruik SmartFTP .. goed programma Smile
en ook nooit problemen mee gehad Smile

het is ook nog eens gratis Very Happy
Bengt
Filezilla op windows machines. En op Macintosh gebruik ik Fetch.
http://fetchsoftworks.com/

atleetalie
Ik gebruik al heel lang WS_FTP Limited Edition, een oude versie, maar zo overzichtelijk en klein en makkelijk dat ik hem nooit in zou willen ruilen, ik heb wel eens smartFTP gebruikt (ook gratis) maar ik snapte het niet zo goed, dus ik blijf bij WS_FTP. Deze is te downloaden op http://www.oldversion.com en dan moet je de derde versie van boven hebben of zo. Hij werkt ook onder XP, Vista? geen idee.
pantarhei
Ik gebruik Cute FTP, die is overzichtelijk en handig in gebruik.

Pantarhei
lordwarlord
jordi wrote:
Ik gebruik SmartFTP .. goed programma Smile
en ook nooit problemen mee gehad Smile

het is ook nog eens gratis Very Happy

helemaal meeeens jordi, naar mijn mening ook het beste programma wat er is:P vooral omdat hij handig is qua knop indeling en KLANTvriendelijkheid en hij is helemaal gratis
adri
Ik gebruik Core FTP Pro Cool Degene die de pc in elkaar heeft gezet heeft dit als een cadeautje mee gegeven omdat hij wist dat ik een paar hosts had. Cool

Adri
criminalcrap
Ik gebruik Filezilla, nooit problemen mee enigste na deel is dat die na ... minuten disconnect maar dat zulle alle ftp programma's wel hebbe..
SHARPBALL
ik gebruik smartftp zeer gebruiksvriendelijk en het geld waard.
jordygrunn
Filezilla... werkt perfect! en makkelijk!
Reply to topic    Frihost Forum Index -> Dutch -> Algemeen

FRIHOST HOME | FAQ | TOS | ABOUT US | CONTACT US | SITE MAP
© 2005-2007 Frihost, forums powered by phpBB.