FRIHOSTFORUMSSEARCHFAQTOSBLOGSCOMPETITIONS
You are invited to Log in or Register a free Frihost Account!

Hoe werken de punten precies?

kvveo15
Om de hoeveel dagen moet je reageren zodat je site niet verwijderd wordt. Om de week???
Groetjes Timothy
James007
  • Bij het plaatsen van een bericht haal je punten, deze worden aangegeven nadat je het geplaatst hebt, en voor je doorverwezen wordt naar het topic. De hoeveelheid punten wordt berekend op de grootte van je bericht. Het maximum is 4 per bericht. Het minimum 1.
  • Elke dag gaat er een punt van je score af.
  • Je kan een reserve opbouwen door meer dan 1 bericht te plaatsen per dag en zo je punten omhoog te krikken zodat je er weer even tegen kan. De maximumreserve die je kan maken bedraagd 45 punten. Je kan ook hoger gaan, maar dat wordt om de dag gereset naar 45.
  • Je gaat op bepaalde momenten gemailt worden door een automatisch mailsysteem dat je waarschuwt als je punten te laag gaan. Onder nul is bijvoorbeeld niet goed. Ga je nog dieper dan kan het zijn dat je account eraan gaat.
  • Het totaal aantal punten wordt bij je berichten weergegeven.
  • Frih$ is niet gelijk aan punten, je verdient steeds evenveel frih$ als punten bij het plaatsen van een bericht, maar van je punten wordt per dag 1 punt afgetrokken en van je Frih$ niet.
  • Frih$'s kunnen gebruikt worden in de Marketplace-sectie. Je kan iemand bijvoorbeeld vragen een banner te ontwerpen en jij betaalt hem dan door een aantal van jouw Frih$ te doneren op zijn rekening. Later zullen er ook extra dingen aangevraagd kunnen worden via die Frih$, maar dat is nu nog niet van toepassing.
  • Wegens het puntensysteem zouden sommige mensen gaan spammen, dit wil zeggen een totaal onnuttig antwoord geven op een vraag, of een totaal onnuttige vraag stellen. Het zijn gewoon berichten die de indruk geven gepost te zijn met de enkele reden punten te winnen. Deze worden verwijderd door de moderatoren en je kan daarvoor een waarschuwing krijgen, en na enkele waarschuwingen gebanned worden van het forum en dan ben je je account dus ook kwijt.

James Smile
James007
  • Polls waarvan ik vind dat ze echt nutteloos zijn en me de indruk geven dat ze enkel gemaakt zijn om punten te pakken, worden zonder pardon verwijderd en worden dus ook als SPAM gerekend... Ik weet dat dat moeilijk te beoordelen valt, maar anders gaat het hier zo vol met nutteloze polls staan, het fenomeen waar men in de "general chat" sectie ook last van heeft.
golles
dus met FRIH$'s kan je dus nu eigelijk helemaal niks?

//golles
James007
golles wrote:
dus met FRIH$'s kan je dus nu eigelijk helemaal niks?

Jawel, je kan ze uitgeven in de marketplace-sectie. Jij opent daar bijvoorbeeld een topic en je vraagt: "kan er iemand een leuke banner voor me maken? Of kan er me iemand "weet-ik-veel-wat" geven... ik bied er 30Frih$ voor."
Als iemand dat heeft of wil maken voor jou, dan zegt hij dat en stuurt hij je dat door, en jij geeft hem zijn Frih$, door onder zijn plaatje naast zijn bericht op "donate" te klikken.

Ik schat dat de andere functies van Frih$ voor de niet zo nabije toekomst zullen zijn.

James Smile
kvveo15
Owwww werkt het zo. Ok dan snap ik het.
Groetjes Timothy(www.ckvveo.tk)
Arnie
Ik heb nog een vraag - als je nu eens lange tijd op vakantie gaat? Dan word je geacht in de tijd ervoor een flinke reserve op te bouwen?
James007
Arnie wrote:
Ik heb nog een vraag - als je nu eens lange tijd op vakantie gaat? Dan word je geacht in de tijd ervoor een flinke reserve op te bouwen?

Je maximumreserve bedraagt 45 punten, je kan wel hoger gaan, maar devolgende dag staat het toch weer op 45, dat is zo ingesteld... Als je langer op vakantie gaat, dan zal je de admin moeten raadplegen. (Bondings dus)

James Smile
keempe
Dus eigenlijk 1 post per dag als ik het goed begrijp?
James007
Moest je elke dag één bericht posten, dan bleef je een leven lang op FriHost. Smile

Maar je kan ook zeggen: Ik post elk weekend, maar dan meer als één post. Snapje? Smile

James Smile
pietpuk
Je hoeft inderdaad niet iedere dag een berichtje te posten om in de running te blijven en zelfs het meest kleine bericht (met inhoud) is al voldoende om het hooft boven water te houden.

Groeten
llsanderll
aaah, nu snap ik het Smile
Bedankt
Borghild
maar stel dat je 2 weken op vakantie bent, is je reserve van 45 dan wel genoeg?
James007
Borghild wrote:
maar stel dat je 2 weken op vakantie bent, is je reserve van 45 dan wel genoeg?

In 2 weken zitten 14 dagen, per dag gaat er 1 punt af.

= 14 punten minder.

45 - 14 = 31
Borghild
het is wel duidelijk dat ik niet helder bezig ben vandaag Embarassed
golles
nou dat geeft tog niet? het is vandaag zondag! morgen moet alles bovenin weer werken, vandaag mag het herstellen van de alcohol van gisteren Razz
confu
Als je genoeg punten hebt hoe maak je dan een account aan? of iets dat ik een eigen directory heb?
James007
Je wacht nog even en dan is het hier aankloppen.

James Smile
geeren
Dus zou je het beste elke dag een berichtje moeten achterlaten.
thetommyzone
pfff ik vind dit wel een lastig systeem... maar als het niet anders kan...
darklighter
Zo erg is dat toch niet, als je iets langere berichtjes post zijn er maar 4 op een hele week nodig. Das toch wel echt het minste dat je kan doen om een website van 250MB te hebben zonder reclame. Very Happy
James007
Voila vind ik ook Very Happy

James Smile
coasters
Dit is zo tja kweenie zo raar dat je zoveel punten moet hebben voor je account te kunnen houden.Maarja een aantal keer per dag posten is niet echt zo erg
Lady Elensar
Je hoeft niet superveel punten te hebben om je account te houden, het enige waar je voor moet zorgen is dat je actief blijft op het forum. Of het nou met 2 of met 40 punten is, dat maakt niets uit. Zodra je te ver in de min komt te staan, krijg je vanzelf wel een waarschuwing.

Maar 45 punten hebben is juist heel handig, als je bijv. een paar weken op vakantie gaat, zodat je nog in de plus staat, als je terug komt. Smile
RoomRooz
Is dat systeem van bijhouden hoeveel puntjes je hebt enz. helemaal up to date, of is het een dag wachten voordat je punten erop staan, zegmaar?
rvec
nee alles word meteen verwerkt
Lady Elensar
Als je een bericht hebt geplaatst kun je meteen zien hoeveel punten en Frih$ je ontvangen hebt. Smile
RoomRooz
ja, dat weet ik. Maar ik formuleerde het weer verkeerd... Of zegmaar de punten ook meteen bruikbaar zijn voor webhosting, bedoelde ik, maar dat is dus zo Smile. Maar hartstikke bedankt! Nu moet m'n hostingaanvraag alleen nog geaccepteerd worden, hoop ik.
gezellignet
woow dat is wel irri dat je de hele tijd op het forum moet zitten maar word je er af gegooit als je week vergeet er op te gaan?want dat weet ik niet en ik wil niet dat ik een keer vergeet er op te gaan en heel mijn website weg is.groetjes Antoon
Lady Elensar
Lees dit hele topic maar is door, dan snap je het denk ik wel. Wink
gezellignet
veel succes roomrooz.maar moet je dat dan eerst aan vragen??? want ik ben nog niet aan de tien en ik wil dat wel weten.doegg groetjes antoon
Lady Elensar
Nou, dan zal ik het toch maar nog een keer uitleggen.

Je zorgt er voor dat je eerst 5 berichten plaatst, met een nuttige inhoud.

Ben je nog niet aan de 10 punten, dan blijf je nog even doorposten, totdat je de 10 voorbij bent.

Heb je dit voor elkaar, en je denkt dat je genoeg nuttige berichten hebt geplaatst, ga je naar de account pagina. Dit kan via de index van het forum, of je gaat hier heen: http://www.frihost.com/forums/account.php

Lady Elensar Smile
James007
gezellignet wrote:
woow dat is wel irri dat je de hele tijd op het forum moet zitten maar word je er af gegooit als je week vergeet er op te gaan?want dat weet ik niet en ik wil niet dat ik een keer vergeet er op te gaan en heel mijn website weg is.groetjes Antoon

Dan zal je een betaalde host moeten nemen.
gezellignet
ja misschien wel want ik heb ook school en moet elke dag een flinke poos fietse Confused dus dat word wel wat lastig.maar dan moet ik denk ik gewoon flink vooruit poste en dan weer in het weeken weer overnieuw veel posten
Lady Elensar
Ik denk dat het nog best mee valt hoor. Je kunt elke dag wel een post plaatsen, maar je kunt ook om de paar dagen wat meerdere posts plaatsen. 4 goede posts van 2,5 punten en je kunt al weer 10 dagen vooruit. Het valt echt wel mee hoor.. (naar mijn idee). Smile
James007
Meer vragen hierover>> persoonlijk bericht.
-close-
James007
Aangezien de verandering in het puntensysteem volstaat het dus NIET meer om elke dag 1 bericht te posten aangezien het minimum voor de punten geschrapt is. De lengte van het bericht wordt nu dus nog belangrijker!

James Smile
Yjaxygames
Het maximum aantal punten is geloof ik ook verhoogt naar 3 punten (nog langere posts Razz ). Maar ik denk niet dat er veel posts zijn die 3 punten verdient hebben, de post moet veel te groot zjin.
Lady Elensar
Quote:
Then I changed the points system again to a minimum of 0.75 Points per post. There is still a maximum of 3 Points.

http://www.frihost.com/forums/vt-28219.html Wink
Yjaxygames
Eerst was het maximum toch 2.5? En ik had nog een vraagje: waarom is er een puntenlimiet? De enige reden die ik kan bedenken is dat je dan niet vooruit kan posten maar dat vindt ik een slappe reden Confused
James007
Een slappe reden is ook een reden. Very Happy
Dus opnieuw -close-
Lady Elensar
Wat zijn de mysterieuze nieuwe 'Coins'?

Als je meer dan 45 punten hebt, verdwijnen deze niet zomaar meer de volgende dag: ze worden nu omgezet in 'Coins'. Hoe meer punten je haalt, hoe meer munten je krijgt.

Waar kun je de 'Coins' voor gebruiken?

Wanneer je 350 munten verzameld hebt, kun je deze inruilen voor het hoogste domeinlevel. Dat wil zeggen een .org, .com of .net bijvoorbeeld!

Voor zover ik begrepen heb is het muntensysteem nog niet helemaal af en zullen er in de toekomst meer mogelijkheden toegevoegd worden.

Klik hier voor een Engelstalige uitleg.
robinio_1965
Heb nu 6 post geplaatst maar de points blijven op hetzelfde staan. De post die geplaatst zijn waren echt meer dan 1 regel en een passend antwoord op een post.

Zal dus kijken of deze post deze laatste post mijn de 1.69 points gaat opleveren om een website te kunnen openen.

BTW, wel geweldig dat er een Nederlandse afdeling is, het gaat toch altijd makelijker als in het NL kunt typen.
robinio_1965
let op!

Als je veel post maakt en nog voldoende punten hebt kun je zomaar vergeten dat je moet gaan posten. Ineens bedacht ik het mij vandaag en zag dat ik nog maar 7 punten had staan.

Veelste druk geweest met de webwinkel en het invoeren van de nieuwe producten.

Om te zorgen dat dit niet weer gebeurd zal ik nu een vast dag nemen waar ik even de tijd neem om een X aantal goede post te maken om daarmee te zorgen dat je punten niet op nul (0) komen te staan.

Er is niks erger dan dat je website offline komt te staan omdat je niet gepost hebt. Het zou mij veel klanten kunnen kosten als dit gebeurd en elke klant is een mogelijke verkoop van producten.

Laat dit een tip zijn voor iedereen die veel bezig is met zijn website, pak een standaard dag om een aantal post te maken.

gr. Robin
adri
robinio_1965 wrote:
pak een standaard dag om een aantal post te maken.

Of gewoon iedere dag, zoals ik. Dancing

Dan blijven je punten hoog en verdien je nog coins ook.

adri