FRIHOSTFORUMSFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

Sport

Hoe vaak sporten jullie in de week?
Ik sport niet
23%
 23%  [ 9 ]
Ik sport 1 dag in de week
21%
 21%  [ 8 ]
Ik sport 2 dagen in de week
7%
 7%  [ 3 ]
Ik sport 3 dagen in de week
26%
 26%  [ 10 ]
Ik sport 4 dagen in de week
5%
 5%  [ 2 ]
Ik sport 5 dagen in de week
5%
 5%  [ 2 ]
Ik sport 6 dagen in de week
5%
 5%  [ 2 ]
Ik sport 7 dagen in de week
5%
 5%  [ 2 ]
Total Votes : 38

potzet
hey jongens en meisjes....
Hoe zit het met de sport activiteiten hier op dit forum!
Aan welke sport doen jullie?
Very Happy
lucifertje
ik deed vroeger alles behalve voetbal maar tegenwoordig komt het er niet meer van.
soms es een poolke zetten of ne keer gaan squashen of zo.
deze zomer soms es getennist.
ongeveer ne keer in twee weken
Hoogeveense RAT
Ik doe alleen aan sport op school. Twee uur per week Lichamelijke Opvoeding. Verder dart ik zo heel af en toe, maar conditioneel eist dit niet veel.
potzet
Ik train judo..
dat is ook de reden dat ik op dit forum terecht ben gekomen...
Ik was bezig met het maken van een site voor de judo vereniging Sakaee bij mij in de buurd. de site is nog niet helemaal klaar en daarom heb ik hem ook nog niet online staan. maar ik wou alvast een beetje plaatst hebben voor de site.

ik train momenteel 1 keer in de week. maar dit gaat binnen kort veranderen naar 2 tot 4 keer in de week omdat ik de zwarte band wil halen. en daarvoor nog een beetje meer moet trainen Wink

vroeger heb ik veel op zwemles gezeten 2 keer in de week! was ook geweldig. na een aantal jaren begonnen met voetbal maar dat ligt me niet. dus nu maar weer verder met judo Laughing

ik hoop dat jullie ook wat meer vertellen over jullie sport leven! altijd interesand even weg van de pc Razz

groetjes Potzet
Boles Roor
Ik doe aan boogschieten. En soms wat poolen, darten, en van zuks
.
FireFoxDB
Ik doe tijdelijk geen sport ivm blessure. Ik heb verder 6 jaar gekeept en ong. 2 jaar aan boogschieten gedaan.

Verder doe ik wel mee aan gym ( 2x 45 min per week ).
Ook hebben wij thuis een crosstrainer dus dat doe ik ook weer.
redtigris
voetbal, voetbal, hardrennen, voetbal, voetbal, gym op school.

ik ben helemaal gek van voetbal Smile
de-nachtegaaltjes
Zwemmen en wandelen. Very Happy Verder help ik bij het trainen van de wedstrijdploeg van de reddingsbrigade hier in het dorp.
Een jaar geleden deed ik veel aan fitness en volleybal. Hier ben ik echter mee moeten stoppen ivm problemen met mijn knieen. Crying or Very sad
serdarh
Voetbal en nog eens voetbal dat is de leukste sport
redtigris
Ik vind dit wel erg hoor.

de meter staat nu al op ongeveer 50% mensen die niet of nouwelijks sporten (met nouwelijks bedoel ik dat ene dagje gym wat die mensen mee rekenen) Confused
keempe
Ik probeer te sporten maar kom juist trug uit blessure, slecht voor je conditie en spel in het voetbal Sad
ginna
Ik sport 6 dagen per week.
3x per weel fitness
3x per week voetbal (2x per week training en 1 x wedstrijd)
1 x tennistraining.

En het bevalt me erg goed. Sporten is echt een passie om te doen. Je kan je ei er kwijt, sociale contacten en daarnaast is het ook goed voor je.
redtigris
Het grappige is dat een vriend van mij zij dat veel sporten niet gezond is. Hij zit zelf de hele dag binnen op de pc en doet verder helemaal niks Confused

3 redenen waarom sport goed is:

1-goed voor sociale contacten
2-goed om gedachten te verzetten
3-goed om af te vallen

Ik vind het gewoon leuk en het is nog gezond ook. Wat wil je nog meer?
keempe
redtigris wrote:
Het grappige is dat een vriend van mij zij dat veel sporten niet gezond is. Hij zit zelf de hele dag binnen op de pc en doet verder helemaal niks Confused

3 redenen waarom sport goed is:

1-goed voor sociale contacten
2-goed om gedachten te verzetten
3-goed om af te vallen

Ik vind het gewoon leuk en het is nog gezond ook. Wat wil je nog meer?

2 kan ik bevestigen heb zelf lange tijd niet kunnen sporten en ik moet zeggen ik werd er gek van, mijn vrienden en ouders trouwens ook :p
Timmie24
Vroeger speelde ik veel voetbal en tennis. Tegenwoordig rijd ik vijf maal per week met de fiets naar het werk (25km enkel). Daarmee heb ik mijn sport wel gehad. Sporadisch komt er wel nog eens squash of lopen bij.

Als je de resultaten van de poll bekijkt zou je durven pleiten voor meer sport op school, maar anderzijds blijkt uit dit forum dat meer Nederlands ook geen slechte zaak zou zijn: het aantal spellingfouten is werkelijk niet bij te houden...
SBrian
Ik sport niet... alleen aan digitaal sporten. Is leuk en leerzaam Very Happy
the666bbq
met vier dagen in de week lijk ik toch een beetje boven het gemiddelde uit te komen. Dat zegt ook de houder van de fitness als hij mijn conditietest - "jij bent iets fitter dan gemiddeld voor jouw leeftijd maar dat is dan ook niet moeilijk de meeste van jouw leeftijd zijn bijna klaar om te sterven of toch al lang gestopt met sporten"
het gaat niet zo goed met de jeugd zeggen ze dan..

volleybal en fitness, daar blijf je jong van (maar je rug is wel om zeep en je knieën willen niet meer)
wurfeld
Ga drie keer in de week voetballen.
Ben nu begonnen met één keer in de week te rugby -en
Borghild
ik hardloop een dag in de week, doe aan nordic walken en heb gym op school
rvec
ik heb geen tijd voor sport maarn ik fiets wel elke dag 3 kwartier naar school. En elke maandag 2 uur gym op school. Heb ik dan 1 keer per week of 6?
Borghild
nou, ik vind dat 6 keer per week hoor! O_o ligt er natuurlijk aan op wat voor een tempo je naar school fietst..Als het op een slakkentempo is noem ik het geen sport Razz
potzet
Je kan duidelijk merken dat op dit forum meer pc nurds zitten dan sport mannen Laughing

Ik ben ook 1 van die pc nurds hoor Cool

maar ben af en toe ook wel een beetje in beweging.

vandaag moet ik Fietsen met n maat Sad
redtigris
als ik mijn tijd op een dag zou moeten verdelen zit ik:

30 % op school
30 % sport
20 % pc
20 % overig

natuurlijk verschilt dit (in het weekend ben ik meer buiten) en niet op school
doordeweeks weer meer op school en meer pc
potzet
Ik had vandaag nog even een club kampioenschap met de judo vereniging.
stelde alleen niet zo veel voor ik moest alleen maar tegen meisjes Sad
omdat die poule anders te klein werk Smile

Maar jah Laughing volgend jaar beter.

// potzet
darklighter
ik tennis wel zo een 2 uur per week, en dan natuurlijk nog 2 uur sport op school.
de-nachtegaaltjes
Reddend zwemmen, dat is dè sport: http://www.redned-topsport.nl/ Very Happy
James007
de-nachtegaaltjes wrote:
Reddend zwemmen, dat is dè sport: http://www.redned-topsport.nl/ Very Happy

Je krijgt er een kleerkast van een borstkas van, maar ik ben niet zo voor zwembaden... en voor..uhm... water Very Happy

James Smile
Lady Elensar
En dan te bedenken dat ik in mijn vroegere jaren 3 tot 4 keer in de week in het zwembad lag! Razz En ik heb echt bijna elke watersport gedaan. (Waterpolo, Synchroonzemmen, reddend zwemmen, hardzwemmen, snorkelen, en nog wel meer van die diploma's, en dan m'n A, B, C ook nog. En was er niet ook een basis diploma?)

Later op m'n 12e heb ik nog anderhalf jaar op Jazz Ballet gezeten, en nu... tsja, nu doe ik niks. Ik zoek nog een sport, maar ben er nog steeds niet uit welke.
devroom
1/3 van de nl people hier sport niet;
slecht
wanroij
Ik sport wel, alleen zondags voetbal ik... Ik heb geen tijd meer om te trainen...

Vroeger heb ik wel verschillende sporten gedaan maar nu voetbal ik alweer een tijdje.. Cool
WaCk0
nu sport ik eigenlijk helemaal niet.. ik fiets best veel maar thats it..

wil binnekort wel o peen sportschool gaan om mijn conditie toch een beetje omhoog te krikken want mijn conditie nu is echt waardeloos
rvec
Lady Elensar wrote:
En dan te bedenken dat ik in mijn vroegere jaren 3 tot 4 keer in de week in het zwembad lag! Razz En ik heb echt bijna elke watersport gedaan. (Waterpolo, Synchroonzemmen, reddend zwemmen, hardzwemmen, snorkelen, en nog wel meer van die diploma's, en dan m'n A, B, C ook nog. En was er niet ook een basis diploma?)

Later op m'n 12e heb ik nog anderhalf jaar op Jazz Ballet gezeten, en nu... tsja, nu doe ik niks. Ik zoek nog een sport, maar ben er nog steeds niet uit welke.

Dat zwemmen heb ik ook een tijdje gedaan. Maar ik vond er niks meer aan en toen ben ik daar weg gegaan. En basis klopt wel dat is na C. En dan heb je nog 1,2,3 en per afdeling nog vanalles (waterpolo1,2 snorkelen ....) maar daar ben ik nooit aan begonnen. Ik ben ook nog op zoek naar een sport dus als je wat moois vind moet je het zeggen.
redtigris
Wat vinden jullie eigenlijk van deze stelling: Binnen zitten en sporten is net zo goed als veel buiten zijn en sporten

Zelf vind ik dat buiten zijn en sporten veel beter is. Frisse lucht, veel sociale contacten noem maar op

mijn vriend is het daar iet mee eens. die zegt namelijk dat binnensporten met het raam open net zo goed kan, en dat je via msn je cxonatacten ook wel kunt onderhouden Confused
Lady Elensar
Nou, ik ben het niet met je vriend eens. Smile

Als je binnen bent krijg je sowieso minder frisse lucht, dan als je buiten bent.

En daarbij, op msn kun je je contacten wel onderhouden, maar misverstanden onstaan eerder via chat/messenger, je beweegt veel minder (want het grootste gedeelte zit je), en niet altijd iedereen is online.

Oh, en nog iets: je kunt best wel het raam open zetten, maar zodra je op de tocht komt te staan, doe je hem weer dicht. Heb je nog geen frisse lucht.
joe_nl
Ik heb ook al van alles gedaan, turnen (je zou het nu niet meer zeggen), tennis (was ik neit zo heel goed in), waterpolo ( niet zo'n leuke sport, zeker toen de trainer ziek werd en overleed, waarna vervolgens de groep niet verder ging), en nu doe ik volleybal.

Ik ben spelverdeler, speel mee met 2 competities (heren 4e klasse, en daardoor mag ik ook meedoen met de 3e klasse hier van dezelfde vereniging, een beetje ledentekort).

Tot nu toe vind ik volleybal de leukste sport die er is, en dus ook de leukste sport die ik gedaan heb.

Schoolgym (LO) heb ik een paar weken geleden afgesloten (havo-5), dus dat is 2 (les)uur in de week minder.
Alpha
Twee uurtjes per week op school, dan nog twee trainingen en een wedstrijd voor het basketball, verder nog twee uur per week wat fitnessen en eenmaal gaan joggen! Het houdt je gezond...
traxion
ow wacht ik heb het verkeerd ingevult ik doe wel een sport:

het bekijken van sporten:P

nee ik doe niks ik moet elke dag 1 uur fietsen dus dat vindt ik dan wel genoeg.

verder is het kijken er van ook al een sport volgens mij:P
sjeikelagashe
zelf doe ik aan atletiek, vooral de middenafstand. En om een beetje mee te kunnen met de belgische top is 2x per dag trainen wel een vereiste. Maar aangezien er niet meer dan 7 keer per week opstaat, heb ik maar 7 gestemd Smile
Lady Elensar
Er staat ook zeven dagen in de week. Wink

Maar is dat niet vermoeiend, 2 keer per dag atletiek trainen? Lijkt me best zwaar, en qua tijd...
sjeikelagashe
ah oei niet goed gekeken blijkbaar. Vermoeiend valt goed mee het is nu ook niet iedere dag 2 keer ... af en toe zit er ook wel een rustig weekje tussen Smile en qua tijd ... valt zeer goed mee ... aan een uurtje per keer heb je al genoeg meestal Smile
Maximus
hmmm okay dan ben ik de eerste ben ik bang...
Goed ik ben een hockeyer. Ik zit in de jongens A1 en train 2 a 3 keer per week daarnaast geef ik training en speel 2 wedstrijden per week ongeveer. Ik geef clinics en werk onder andere voor de KNHB en sportstimulering drenthe daarnaast fiets ik ook elke dag 2 uur naar school en daar heb ik ook gewoon gym

Kortgezegd ik ben constant doodop
TruTh
2 dagen per week, badminton en zwemmen :p
v-d-online
Knutselen op de pc zou je toch ook bijna een sport moeten noemen Very Happy maar of je er conditioneel beter op wordt?? :$
lord020
ik doe aan zaalvoetbal op school das 1 keer per week.
Maximus
telt het trouwens mee als je thuis ook fitness apparten hebt staan?
want dan heb ik een loopband , butterfly machine ,een buikspier trainer ,bokshalters ( lichte halters waarmee je gaat schaduw boksen , 2 kilo) en de gewone halters die tot 15 kilo per halter gaan
ginna
Maximus wrote:
telt het trouwens mee als je thuis ook fitness apparten hebt staan?
want dan heb ik een loopband , butterfly machine ,een buikspier trainer ,bokshalters ( lichte halters waarmee je gaat schaduw boksen , 2 kilo) en de gewone halters die tot 15 kilo per halter gaan

Als er wat mee doet.. sport je toch. Als het een beetje goede apparatuur is betaal je daar aardig voor. Dan ga ik toch liever voor mijn studentenvoordeel bij mijn fittnesscentrum. En daarnaast moet je erook ruimte voor hebben. Het fietsen ernaar toe is voormij al een goede warming up.
potzet
Dit valt me best tegen als je bekijkt hoeveel der maar gesport word door sommigen Confused
ginna
potzet wrote:
Dit valt me best tegen als je bekijkt hoeveel der maar gesport word door sommigen Confused

De één vindt sporten leuk.. de ander niet. En is er gevoelig voor om het te doen. Ik houd erg van sporten, dus doe ik het ook graag. Veel mensen vinden het fijn om alleen maar om hun krent te zitten... (houd ik ook van Wink)
gala2006
sporten is voor watjes... Op een gala kun je pas echt losgaan. Wie staat er nou in een sportschool uit zn pan te gaan met een biertje?
gala2006
Aan de andere kant heb ik me zelf ook net opgegeven voor de sportschool, want wil ik op dat gala op mn mooist verschijnen kmoeten natuurlijk wel alle overtollige kilootjes en kwabjes eraf...
Rolling Eyes Maar hee sporten is gezond en relaxed dus what the hell. Very Happy
ginna
gala2006 wrote:
Aan de andere kant heb ik me zelf ook net opgegeven voor de sportschool, want wil ik op dat gala op mn mooist verschijnen kmoeten natuurlijk wel alle overtollige kilootjes en kwabjes eraf...
Rolling Eyes Maar hee sporten is gezond en relaxed dus what the hell. Very Happy

Als je goed beweegd op een feest, zoals een gala, waar jij fanatiek aanhanger van bent, dan is dat ook goed. Het gaat erom dat je meer calorien verbrand dan je eet... En sporten is niet alleen gezond en relaxed, maar ook nog eens heerlijk om te doenb. Voor sociale contacten leuk, meestal als je op de zelfde sport zit, zit je ook vaak zo in elkaar...
potzet
Als feesten ook sporten is dan sport ik op zaterdag genoeg voor de heele week!! Laughing Twisted Evil

van het weekend was ik der ook weer helemaal door Razz

wat heb ik zaterdag avond veel gesport haha Laughing

// potzet
moeslimoen
ik gym 2 uur op school en voor de rest voetbal ik bijna elke dag met me vrienden.
Reply to topic    Frihost Forum Index -> Dutch -> Algemeen

FRIHOST HOME | FAQ | TOS | ABOUT US | CONTACT US | SITE MAP
© 2005-2007 Frihost, forums powered by phpBB.