Hier een topic over onze nationale sport in onze eigen nationale taal!
In dit topic kunnen we over alles praten wat speelt in de voetbalwereld.
Zelf vind ik dat Ajx er op het moment weinig van bakt. Al 375 minuten niet gescoord en staan op een gedeeld elfde plaats, maar wegens een goed doelsaldo staan ze zesde.
Mijn favoriete NAC Breda doet het ook minder goed dan men verachten
. Ze spelen wel goed, maar zonder resultaat en staan pas tiende op de ranglijst
. Hopen dat ze de play-offs halen.
Voetbal is gewoon vet
Om met wat vrienden te doen ofzow, en om te kijken natuurlijk. Mijn favo team = PSV Eindhoven. Yup we staan alweer op de eerste plaats met 28 punten, een 2e en 3e gedeelde plaats voor Feyenoord & Az met bijden 25 punten
Ja het gaat weer lekkr!
Ik haat voetbal... daarom gaat ie ook dicht
nee grapje... u babbelt maar rustig verder. Ik heb eerder het gevoel dat het achter een bal aanlopen is, maar ik kan van echte topmatchen ook wel genieten hoor, als er mooie doelpunten gemaakt worden... maar meestal dus niet.
James 
[mod edit]...[/mod edit]
Ik hou alleen van voetbal op tv, maar zelf op het veld staan vind ik niks meer aan ( heb 6 jaar gekeept).
Ik blijf jouw posts niet bewerken FireFoxDB denk eraan, hou dergelijke opmerkingen tegenover andere gebruikers achter je kiezen.
Ben geen voetbalfan. Hoewel ik vaak wel de wedstrijden van Oranje ofzo bekijk. Niet alles, meestal wel op WK's en EK's. En kheb een paar wedstrijden gezien om zich te plaatsen.
Net zoals James zegt, ik vind het meer een "kijk mij, ik loop achter een bal aan en verdien bakken met geld" spelletje.
Er zijn sporten waarin de sporters zich veel meer moeten geven, denk maar aan wielrennen... die mensen moeten 6 uur of langer op een fiets zitten trappen als een losgeslagen idioot, bergen op, bergen af, nog eens spurten op het einde... als je dan naar voetbal kijkt, is voetbal best mager...
Maar als het voor de voetballers een opluchting zou wezen, wielrennen zie ik ook niet graag... haha
James 
Ik kom uit Groningen dus ben ik uiteraard fan van FC Groningen, ze doen het dit jaar niet onaardig, ze staan op de 11e plek. Helaas hebben ze afgelopen zondag verloren met 4-0 tegen SC Herenveen.. maar ja! 
Nou, ik vind voetbal eigenlijk niet zoveel meer aan. Net zoals ander sporten heeft het z'n charme verloren vind ik. Das net zoals met het schaatsen, dat is ook lang niet zo leuk meer als zo'n vijf jaar geleden. Dan ben ik nooit echt een voetbal fan geweest, maar toch zat ik vroeger nog welleens een wedstrijd te kijken. Nu heeft het m'n interesse helemaal verloren.
Voetbal is mijn sport
Ik ben fan van PSV
we staan nu bovenaan in NL en in de poule van de champions league..
Wie had dat verwacht aan het begin van het seizoen??
Zelf voetbal ik ook, elke zondag!! Het is wel vet allemaal 
| James007 wrote: |
Er zijn sporten waarin de sporters zich veel meer moeten geven, denk maar aan wielrennen... die mensen moeten 6 uur of langer op een fiets zitten trappen als een losgeslagen idioot, bergen op, bergen af, nog eens spurten op het einde... als je dan naar voetbal kijkt, is voetbal best mager...
Maar als het voor de voetballers een opluchting zou wezen, wielrennen zie ik ook niet graag... haha
James  |
Lol ik wou zegge, van 6 uur aan een stuk na wielrennen kijken is spanned..........................
NIET. Sorry ma sommige sporten val je echt in slaap, en dan zeggen dat Voetbal zijn charmes heeft verloren? Het is groter dan ooit en er zijn steeds meer jongere spelers met vele tallenten etc. Persoonlijk vind ik het echt wel een vette sport met mooie trucjes Af En Toe lol ma ook nie altijd nee.
WK & EK dat zijn van die evenementen die moet je met 20 man of meer kijke en dan helemaal bezzatten hoe schitterend is dat
HUP HOLLAND HUP!!!!!!!!
Zelf vind ik EK en WK's ook iets speciaals hebben. Ik kijk liever clubvoetbal, maar toch vind ik een WK speciaal. Misschien omdat het eens in de vier jaar is en dat Nederland er aan meedoet.
Voetbal is wel de wreedste sport
En voetballers moeten soms ook 2 uur achter elkaar voetballen Als er verlenging komt en dat ook nog best korte sprintjes en alles dus dat is ook best wel vermoeiend, af en toe kijk ik ook wielrennen maar dat wordt na een tijd behoorlijk saai 
Wielrennen zelf kan wel leuk zijn, maar er geneurt nooit ay, meestal kijk ik alleen samenvattingen van de Tour de France.
www.voetbalinbeeld.nl kan jelive voetbal op je pc kijken. Gratis !!!
Gewoon bij de afhaal chinees.
Groetjes Tim
Zo dat is een goede site :0. Die ga ik zeker gebruiken om Buitenlands voetbal te kijken zodat ik een verslag kan maken voor me website. Bedankt ! 
voetbal is echt de beste sport die er is, voetbal is mijn leven. dat mensen bij andere sporten zich helemaal geven in tegenstelling tot voetbal is onzin. voetbal is gewoon een sport waar je een andere kracht en conditie voor nodig hebt dan bijvoorbeeld bij hardrennen of wielrennen.
bij voetbal is het volgende nodig
1-inzicht, (waar moet ik heenlopen om vrij te staan enz)
2-kracht, (dus geen schouderduw krijgen en vervolgens het stadion uit vliegen)
3-snelheid, (sprintduellen)
4-conditie, (sprinten, stilstaan, schieten, sprinten. reken maar dat het zwaar is 90 minuten lang)
5-overzicht
6-samenwerking
voeg deze dingen maar eens bij elkaar. en dan zie je dat het geen makkelijke sport is waar je geen conditie voor nodig hebt
mijn favoriete club is AJAX.
ze zijn op dit moment ff een thee pauze aan het houden en geven andere clubs ff een kans, nee ff sirieus. ze spelen idd erg slecht (tot de directeur opstapt)
| redtigris wrote: |
| ze spelen idd erg slecht (tot de directeur opstapt) |
De directeur eruit gooien is niet altijd de oplossing....
Ik denk dat ajax een heel nieuw beleid nodig heeft met allemaal nieuwe mensen die de club weer opbouwen van onderen. Deze opbouw kan jaren duren maar dan zal het waarschijnlijk beter lopen...
Gelukkig ben ik niet voor ajax
anders had ik deze ellende nu ook meegemaakt 
Ajax zit op dit moment met een aantal grote problemen ja,
Het bestuur van Ajax functioneert niet meer goed en zal enige tijd nodig hebben om dit weer goed op te bouwen.
Het 2e probleem zijn de spitsen die het niet afmaken, iig niet veel in de eredivisie, het valt nog te bezien of ze dat dinsdag tegen Sparta Praag wel doen.
Ik houd van voetbal,Is daar reden om te haten voetbal ?
ik ben het er idd mee eens dat ajax een heel nieuw bestuur nodig heeft, maar niet dat ze van voor af aan moeten starten.
tactish gezien denk ik dat de spitsen die er nu in staan goed genoeg zijn. Ik denk zelf dat het systeem dat ajax op dit moment voorin speelt niet goed is met deze spitsen.
ze kunnen kiezen voor een goedkope oplossing. tactiek aanpassen (4-4-2 ipv 4-3-3) of ze kunnen kiezen voor andere dure spitsen die wel in het systeem van ajax passen. wat denken jullie?
en oja. kwamen huntelaar en vlaar nou nog naar ajax? weinig meer over gehoord 
voetbal is wel fijn om zelf te spelen, maar naar wedstrijden tussen belgische ploegen kijken vind ik echt doodsaai, misschien is de nationale competitie in nederland wel spannender. in belgië vind ik er niets aan. Dat ligt wel aan de kwaliteit natuurlijk.
ik kijk zeker wel eens naar wedstrijden van de champions league. Die zijn meestal wel spannend maar dat zijn dan ook de topploegen van europa.
ik vind voetbal wel mooi maar ik vind de meeste wedstrijden al snel saai worden. Om het zelf te spelen vind ik het altijd wel mooi en ook in wedstrijden waar wat meer gebeurt zit ik de hele wedstrijd uit. En dan met een biertje in de hand en een bak nootjes op schoot. Maar soms heb je van die saaie wedstrijden waarbij er 1 of geen doelpunt valt en er nouwelijks kansen zijn. Dan ben ik na 10 minuten weer weg.
En Hoogeveense RAT mooie site maar irantante dot tk gedoe ervoor. Kan je bij my dot tk weghalen. Bij my marketing
btw ik kom uit zuidwolde 
de belgishe competitie is inderdaad minder dan die van de nederlandse, maar op dit moment gaat het met mijn favoriete club ajax ook niet zo best aan toe. voor e rest (zoals ik zij) zelf voetballen is hetleukste wat er is.
ps: engelse competitie is natuurlijk ook vet mooi om naar te kijken 
| the666bbq wrote: |
| ik haat voetbal |
HAHAHAHA
ik ook. Gaat weet ik niet hoeveel geld in om, als het nou nog een sportief potje balletje trappen was..............
maar het is gewoon wie het rijkst is, koopt de beste speler.....en die wint dus...........

| rvec wrote: |
En Hoogeveense RAT mooie site maar irantante dot tk gedoe ervoor. Kan je bij my dot tk weghalen. Bij my marketing
btw ik kom uit zuidwolde  |
Bedankt, maar als je op http://www.voetbalstadion.nl.tt kijkt heb je geen last van reclame.
Zuidwolde dat is hier niet zo hel ver vandaan. RvEC.tk, is dat de site voor de school Roelof van Echten College?
Ach ja. dan maar de chapions leque pakken he
als troostprijs !! 
ik vind voetbal wel leuk maar het is egt een mooie site die gene die deze topic heb geopent ik vind em egt mooi en dan ook nog is 2 talen prachig zou ik zeggen ga zo door en ik zelf vind psv het supergoed doen
| Quote: |
| HAHAHAHA ik ook. Gaat weet ik niet hoeveel geld in om, als het nou nog een sportief potje balletje trappen was.............. maar het is gewoon wie het rijkst is, koopt de beste speler.....en die wint dus........... |
ben ik het niet mee eens. ajax is op dit moment de rijkste club van nederland, en och staan ze niet eerste. AZ had hiervoor ook weinig geld, maar toch bereikten ze bijna de finale van de uefa cup. hoe kan dat?
natuurlijk is geld ook 1 van de oorzaken dat clubs het goed doen, maar tactiek en vechtlust zijn toch wel het belangrijkste
de belgische ploegen hebben in de champions league ook geen geluk met hun tegenstanders
vanavond Anderlecht Chelsea het is net rust. Ik heb nog niet kunnen kijken maar sebiet zeker de TV opzetten!
...Om anderlecht te zien afgaan...
PSV verloren
Dan maar die Fenerbache oprollen thuis!!!
Hopen dat we weer de 2e ronde halen 
Ajax voor mij
Ook al staan ze niet zo goed de laatste tijd, ze blijven goed
En PSV haat ik echt 
| deedee wrote: |
Ajax voor mij
Ook al staan ze niet zo goed de laatste tijd, ze blijven goed
En PSV haat ik echt  |
Voor mij net andersom
PSV The best
Ajakkes vink nix en zal het nooit iets vinden 
ja daar ben ik het mee eens maarja ik vind nac wel de beste 
ik hoop dat hun winnen zodat er tenminste 1 land doorgaat dicht bij huis
hahaha maarjah dat is dan mij mening weer he
PSV The best
Ajakkes vink nix en zal het nooit iets vinden |
slechte keus. zonder Cocu zijn jullie trouwens helemaal niks
(zie vorgie wedstrijd) het spel van ajax vind ik al een tijdje beter dan dat van psv. het probleem bij ajax is gewoon dat ze de laatste 20 meter niks meer kunnen. 
| serdarh wrote: |
ja daar ben ik het mee eens maarja ik vind nac wel de beste  |
Zozow
nog een NAC fan. NAC gaat via dit internationale forum de wereld over
.
krijgen ze ook een keer publiciteit
.
ik vind het over het algemeen weer steeds beter gaan met he nederlandse voetbal vinden jullie niet?
Het gaat idd steeds beter met het Nederlands voetbal. Ik denk dat we straks gewoon twee clubs bij de laatste zestien hebben in de CL. AZ zal ook wel overwinteren. Alleen over Heerenveen maak ik me zorgen, die hebben het nu niet meer in eigen hand
. Maar de afgelopen jaren is er toch een stijgende lijn te merken in Europa voor Nederland.
| Quote: | PSV The best
slechte keus. zonder Cocu zijn jullie trouwens helemaal niks (zie vorgie wedstrijd) het spel van ajax vind ik al een tijdje beter dan dat van psv. het probleem bij ajax is gewoon dat ze de laatste 20 meter niks meer kunnen.  |
Tja ieder zijn eigen mening
Ik ben een PSV'er en zo te lezen bij jij ajacied.. Over voetbal zullen we het denk ik niet eens worden
Toch wens ik ajax succes in europa en ik hoop dat PSV de 2e ronde haalt dan ben ik ook weer tevreden..
| wanroij wrote: |
| redtigris wrote: | | Quote: | PSV The best
slechte keus. zonder Cocu zijn jullie trouwens helemaal niks (zie vorgie wedstrijd) het spel van ajax vind ik al een tijdje beter dan dat van psv. het probleem bij ajax is gewoon dat ze de laatste 20 meter niks meer kunnen.  |
Tja ieder zijn eigen mening
Ik ben een PSV'er en zo te lezen bij jij ajacied.. Over voetbal zullen we het denk ik niet eens worden
Toch wens ik ajax succes in europa en ik hoop dat PSV de 2e ronde haalt dan ben ik ook weer tevreden.. |
PSV mag doorgaan en ver vind ik,
Ik ben een Guus fan ,
ja ik vind ook wel dat psv het verdient op door te gaan ze spelen aardig goed al hebben ze het wel verknald afgelopen keer 
| marocsite wrote: |
ja ik vind ook wel dat psv het verdient op door te gaan ze spelen aardig goed al hebben ze het wel verknald afgelopen keer  |
Ja inderdaag Simons wisselen was geen goede zet, maar psv staat er goed voor, als ze winnen zijn ze door, want AC Milan speelt tegen Shalke en daar zal AC wel spelen voor de groepswinst denk ik
Waarom heeft Van Bommel helemaal geen geluk met het nationaal elftal? Nou, ik zal het jullie vertellen. Ten eerste, komt door ****** Van Basten, ik weet echt niet wat hij tegen Van Bommel heeft
? Jullie wel? En Ten tweede, hij bid niet goed of niet genoeg, daarom heeft hij een blessure gekregen tijdens de training. Bommel, ik heb advies voor je: Bid goed en schiet Van Basten neer,
, Jongens wat denken jullie over dit incident?
MvG
Salih
neerschieten is wat overdreven
van Basten heeft gewoon wat tegen hem
. Ieder foutje wordt bj hem twee keer zo snel afgeschaft als bij Maduro
. Ik weet niet hoe dat komt. Ik vind van Bommel 100x better dan Maduro, maar ja ik maak de selectie niet. En als San Marco straks kampioen wordt met oranje, zul je mij niet horen :d.
Maar van Basten vliegt er gelijk in de eerste ronde uit
Als je nadenkt en niet omdat je voor PiSVee bent en jullie allemaal likken Markie. Individueel is hij misschien beter, maar Hedwiges is een betere teamspeler en aan jeugd hem je nou gewoon meer. Oudjes zijn er al genoeg om de ervaring erin te houden en over te geven. En ajaxspelers die in de jeugd hebben gespeeld, of te minsten in het 2e, hebben een voordeel. Ajax heeft 1 van de beste jeugdopleidingen. De spelers van ajax zijn gewoon goed genoeg, en hij weet beter dan iedereen wat die spelers kunnen, hij heeft zelf heel wat jaren met ze gewerkt. En of markie nou scoort of niet bij barca, als hij nep speelt verdient hij het niet. Klaar jeugd voorang. Hij moet niet zo janken.
Ik heb Maduro net zoveel fouten zien maken als van Bommel
Ik heb van Bommel net zoveel dingen goed zien als Maduro.
Verder zie je ze niet.
Waarom wordt het dan bij van Bommel harder afgestraft dan bij Maduro? Daarbij dat de jeugd voorrang heeft op de ouderen is onzin. Als je de beste bent dan speel je, of je nu 18 of 38 bent.
Maar goed zolang van Basten zorgt dat die WK wordt, geef ik geen kritiek op hem.
Maar met een beetje voetbalkennis weet iedereen dat ORanje geen WK wordt, moet ik verklaren waarom?
Ik vind dat van Basten het wel goed doet
het is net wat er al eerder gezegt is. van bommel is geen teamspeler. Maduro op zn best is beter voor het team dan van Bommel.
Goed valt wel mee volgens mij. Eerder slecht.
Hij heeft zich eenvoudig geplaatst voor het WK in Duitsland, maar ja , wat verwacht je als je in een poule zit met Andorra, Armenië, Macedonië, Finland, Roemenië en Tsjechië. alleen TsjechiË is een aansprekende tegenstander, maar die hadden dit jaar gewoon een slecht elftal, alle goede spelers waren er telkens niet. Dus dan win je wel.
Eigenlijkt heeft die het heel slecht gedaan, want twee keer gelijkspelen tegen Macedonië kan natuurlijk nooit.
In vriendschappelijke wedstrijden, waarin werd gespeeld tegen landen die je op het WK treft, werd niet gewonnen: Zweden 2-2, Engeland 0-0, Duitsland 2-2, Italië 1-3, vandaar dat die het slecht het gedaan heeft vind ik.
En wat van Bommel en Maduro betreft. Van Bommel en Maduro zijn beiden onzichtbaar, vind ik, dus die hype rond Maduro is een beetje vreemd :S
Maduro is een zeer talentvolle speler, en dat hij nou juist van ajax komt. Ja sorry, iedereen haat ajax. Het is niet voor niks dat er al italiaanse clubs interesse in hem hebben.
En tjechië staat nu ook 2e. Dus zeker een taaie tegenstander.
Dat NL verloor van Itailie ja... ze hadden heel wat blessures en alle goals vielen uit individuele fouten van maar 1 speler en dat was de geen ervaringhebbende Ron Vlaar. Kan gebeuren... het is goed dat marco die jonkies een kans geeft, wat de andere nooit deden, alleen sneijder en vdvaart destijds, maar daar kon je ook niet omheen.
Ok, Tsjechië staat tweede ja. Maar goed, winnen van Tsjechi:E dat kan altijd een keer gebeuren.
En Italië won niet door twee fouten van dezelfde speler. Tuurlijk daardoor scoorde ze, maar ze waar de hele wedstrijd al beter.
Wat betreft MAduro, geef mij dan eens een voorbeeld waaruit jij kunt opmaken dat die beter is dan van Bommel. Kom niet weer met dat het een teamspeler is, maar ik wil nu gewoon voorbeelden van wedstrijden horen graag
.
je kunt Bommel en Maduro niet met elkaar vergelijken als het gaat om hoe goed die speler is. Dat komt omdat psv een hele andere tactiek speelt dan ajax en het Nederlandse elftal. Ajax en Nederland hebben wel een overeenkomende tactiek en daarom heeft van basten maduro gekozen. simpel toch? 
Ja als je het zo bekijkt is het wel logisch.
Maar zo lang van Basten wint en ons WK maakt zeur ik niet. Ik doelde ook eigenlijk meer op het feit dat ze net doen alsof Maduro de nieuwe wereldster wordt, dat vind ik wat overdreven. Tuurlijk is het een goede voetballer, maar die hype gaat mij wat te ver.
Bij van Bommel heb ik toch het gevoel van rust op het middenveld, want hij heeft heel veel ervaring en is nooit te betrappen op fouten. Bij Maduro denk ik toch zal het wel goed gaan?
@RAT voorbeelden, da ga ik wat vetellen over een wedstrijd van zoveel tijd geleden en dat jij dat moet geloven.... Ik vind maduro gewoon sportiever, gecontroleerde, kortom gewoon beter. ja hij maakt cker meer fouten dan van bommel, maar dat maakt hem heen slechtere speler. Dat is een gebrek aan ervaring en er is geen hype over maduro en ook niet dat het een wereldster is. Ik weet niet wie je dat wijs heeft gemaakt, maar als je dat uit mijn woorden concludeerd weet ik niet of je hier nog op moet gaan reageren...
Het gaat erom dat van basten een prestatie neer zet en als dat met mooi voetbal gepaard gaat dan is er niks mooiers om naar te kijken en oranje wordt wereldkampioen. Heerlijk...
je kunt Bommel en Maduro niet met elkaar vergelijken als het gaat om hoe goed die speler is. Dat komt omdat psv een hele andere tactiek speelt dan ajax en het Nederlandse elftal. Ajax en Nederland hebben wel een overeenkomende tactiek en daarom heeft van basten maduro gekozen. simpel toch?  |
Wist je al dat markie bij barca speelde of is je dat ontgaan. Welkom in de 2005 btw.
| ginna wrote: |
@RAT voorbeelden, da ga ik wat vetellen over een wedstrijd van zoveel tijd geleden en dat jij dat moet geloven.... Ik vind maduro gewoon sportiever, gecontroleerde, kortom gewoon beter. ja hij maakt cker meer fouten dan van bommel, maar dat maakt hem heen slechtere speler. Dat is een gebrek aan ervaring en er is geen hype over maduro en ook niet dat het een wereldster is. Ik weet niet wie je dat wijs heeft gemaakt, maar als je dat uit mijn woorden concludeerd weet ik niet of je hier nog op moet gaan reageren...
Het gaat erom dat van basten een prestatie neer zet en als dat met mooi voetbal gepaard gaat dan is er niks mooiers om naar te kijken en oranje wordt wereldkampioen. Heerlijk... |
Nee, dat concludeer ik niet uit jouw worden, maar uit de worden van alle media, op een na
. Telkens zeggen ze: "Maduro speelt weer fenomenaal." Hij speelt wel goed, maar zo goed ook weer niet denk ik dan.
En wat bettreft dat Maduro meer fouten maakt dat van Bommel, maar dat hem geen slechtere speler maakt, slaar natuurlijk nergens op. Als je meer fouten maakt dan ben je altijd een slechtere speler. Of ligt dat nu aan mij. Ze doen allebei evenveel dingen goed en oook net zoveel dingen fout. Dan kun je toch beter van Bommel hebben omdat hij rrt ervaring heeft.
En worden geen kampioen
, als je al niet van Italië kunt winnen, dan win je nooit van Brazilië, Argentinië.
| Hoogeveense RAT wrote: |
Nee, dat concludeer ik niet uit jouw worden, maar uit de worden van alle media, op een na . Telkens zeggen ze: "Maduro speelt weer fenomenaal." Hij speelt wel goed, maar zo goed ook weer niet denk ik dan.
En wat bettreft dat Maduro meer fouten maakt dat van Bommel, maar dat hem geen slechtere speler maakt, slaar natuurlijk nergens op. Als je meer fouten maakt dan ben je altijd een slechtere speler. Of ligt dat nu aan mij. Ze doen allebei evenveel dingen goed en oook net zoveel dingen fout. Dan kun je toch beter van Bommel hebben omdat hij rrt ervaring heeft.
|
De fouten die maduro maakt komt denk ik door de amsterdamse bluf, het is vaak positief maar het kan oom negatief uitpakken, waardoor er een goal tegenvalt. Maduro heeft veel rust in zijn spel, meer dan mark, hij wilt altijd vooruit voetballen, maduro niet. Die overzicht als een topspeler. Dus dat hij door de media als een ster wordt gezien is dus niet zo gek en hij is nog een jonkie. Maar mark zijn sterkste punt is dat hij het spel slim speelt, verbaal, fysiek, overtredingen .... hij behoudt zijn rust de tegenstander wordt gefrusteerd.
En worden geen kampioen , als je al niet van Italië kunt winnen, dan win je nooit van Brazilië, Argentinië. |
NL had wel veel basisspelers die geblesseerd waren en alle 3 de goals vielen door fouten van Vlaar en een spits die in uiterste topvorm zat/zit. En het ligt puur aan de vorm van de dag daarnaast en brazilie en argentinie spelen anders en andere spelers, dus dat kan je niet vergelijken. Daarnaast was het een oefenpotje. Maar tis makkelijk waar iedereen zegt dat het een wereld trainer is, dat wordt inde media gewekt, dan makkelijk te zeggen dat hij het niet is als hij fors onderuit gaat in een oefenpotje.
Ondanks alles blijft het Ajax voor mij. Gisteren eindelijk eens weer met een normaal gevoel het stadion uit kunnen stappen en dat was me al veel waard. Gelukkig zijn er die play-offs nog dit jaar, zodat de qoute 'als we maar 5e worden' toch nog wel vaak gebruikt wordt de laatste tijd. Moet op zich geen probleem zijn, want zeker ploegen als NEC en RKC storten wel in de 2e seizoenshelft en Heerenveen maakt nou ook niet echt een heel solide indruk.
| NL had wel veel basisspelers die geblesseerd waren en alle 3 de goals vielen door fouten van Vlaar en een spits die in uiterste topvorm zat/zit. En het ligt puur aan de vorm van de dag daarnaast en brazilie en argentinie spelen anders en andere spelers, dus dat kan je niet vergelijken. Daarnaast was het een oefenpotje. Maar tis makkelijk waar iedereen zegt dat het een wereld trainer is, dat wordt inde media gewekt, dan makkelijk te zeggen dat hij het niet is als hij fors onderuit gaat in een oefenpotje. |
Die spits kom je ook weer op het WK tegen, en je kopmt zelfs meer goede spitsen tegen.
Wat betreft Vlaar vind ik het een beetje makkelijk om hem de schuld te geven. tuurlijk waren zijn fouten wel de doorslag, maar als NL echt zo goed is, laten ze die bal nooit tot twee keer toe bij Vlaar komen.
Hij is ook geen wereldtrainer. En dat oefenpotje verliezen dat kan niet. Daarin moet je juist laten zien wat je kan, anders weet je nog niet waar je staat op het WK
| Wist je al dat markie bij barca speelde of is je dat ontgaan. Welkom in de 2005 btw. |
natuurlijk wist ik dat.
wist je ook al dat het meer dan een paar weken kost om zomaar jezelf op een totaal ander spel aan te passen? welkom in de realiteit by the way
Mensen die niet weten dat markie bij Barca speelt zijn trouwens niet wereldwreemd... 
wat vinden jullie ernou van dat Real zijn coach heeft ontslagen? Volgens mij word Real nooit wat, altijd weer een andere coach als het niet goed gaat en nooit worden ze kampioen. Kijk nou naar Chelsea, dit is echt een 2e Real madrid met allemaal topspelers alleen kan Chelsea wel kampioen worden en spelen hun wel goed!
zo gaat het altijd met die goeie clubs. (ook met ajax) ze ontslaan de coach op een moment dat het wat minder word. bij ajax hebben ze ook een paar grote fouten gemaakt
inderdaad, zelf denk ik dat Blind het ook niet lang meer volhoud. Maar ook daar schieten ze niks mee op, want een coach kan niet van de één op de andere dag een club anders laten voetballen.
Ik denk eigenlijk dat de trouwe fans van ajax dat niet zullen pikken. Ik denk dat de voorzitter eerder weg is dan Blind.
| Ik denk eigenlijk dat de trouwe fans van ajax dat niet zullen pikken. Ik denk dat de voorzitter eerder weg is dan Blind. |
ben zelf ook trouwe ajax fan maar k heb nog nooit vertrouwen in blind geahd!
hmmmm meningen verschillen 
Ja, eindstand is 1-0 in het voordeel van Feyenoord door een goal van Kuyt in de 7e minuut. Nu staan er in Nederland drie ploegen op kop met 35 punten uit 35 wedstrijden. Wordt nog spannend de rest van het seizoen 
AJAX!
Mjah, ik hoop dat we de play-offs halen......(of dat verdiend is laten we maar achterwege.....)of gewoon de CL winnen dit jaar dan moegen we ook automatisch door..... 
Tip gasten iedereen die van voetbal houd, en van internetten:
http://www.onlinesoccermanger.nl
cool spel!
| Christo wrote: |
| redtigris wrote: | | Ik denk eigenlijk dat de trouwe fans van ajax dat niet zullen pikken. Ik denk dat de voorzitter eerder weg is dan Blind. |
ben zelf ook trouwe ajax fan maar k heb nog nooit vertrouwen in blind geahd! |
Ik ben ajax supporter en ik heb wel vertrouwen in blind. Laat hem eerst aan het team werken wat koeman heeft verprutst, hij heeft die spelers verbaal alles laten maken. Hij had geen grip meer op de groep. Blind moet dit eruit werken, ik heb de vaak heel mooi voetbal gezien, helaas alleen met vlagen... maar schijf hem niet te snel af. Laten we nog een seizoen toekijken. Want nu al oordelen is wel simpel, omdat dit de 1e slechtste seizoenstarts ooit is.
Doe mij maar hattrick, www.hattrick.org
Misschien geen bestaande profclubs en -spelers, maar veel realistischer en je kan zolang spelen als je wilt. Het enige nadeel is dat als je je wilt aanmelden je een hele poos moet wachten...
Ginna zij
ik ben ajax supporter en ik heb wel vertrouwen in blind. Laat hem eerst aan het team werken wat koeman heeft verprutst, hij heeft die spelers verbaal alles laten maken. Hij had geen grip meer op de groep.
|
Dit slaat helemaal nergens op. Ik weet niet hoe lang jij al voetbal volgt, maar koeman heeft een succesvol verleden bij Ajax. Het feit dat Zowel blind en koeman geen grip op de ploeg konden en kunnen krijgen komt door het bestuur.
het bestuur van ajax zet de coach onder een te grote druk. Zo verkochten ze slatan vlak voor de champions leaque en kregen ze er een slechtere spits voor terug. Dit is maar 1 van de voorbeelden. Ik kan er zo nog wel een paar opnoemen.
Dit is trouwens ook de reden waarom van gaal (won als coach de worldcup met ajax) is opgestapt
Zondag is ADO - feyenoord live. meer informatie op www.voetbalinbeeld.nl of kijk in pplive op goal tv 2
haha heerenveen is nog maar 'net' door
In de laatste minuut stond het bij dynamo en marseille nog 2-1 voor marseille. In de allerlaatste minuut van de blesuretijd brak er een speler van dynamo door. Op het moment dat die speler op doel schoot floot de scheids de wedstrijd af. Op dat moment vloog de bal nog het doel in en had dus volgens de regels het doelpunt gezeten, maar gelukkig voor heerenveen keurde de scheids het doelpunt niet goed 
Nou dit is voor de echte voetbalfans :
www.onlinesoccermanager.nl
Heb je je favo hobby's in 1 internetten, en voetbal in 1!
Wat het precies is:
Als je begint, mag en een team kiezen (die vrij is) in een nieuwe competitie en jij bent daar een heel seizoen mee aan de gang. En natuurlijk maar hopen dat je eerste word
, ik speel het spel nou bijna een jaar en het bevalt me goed, ook omdat ik een voetbalfan ben 
Ik ben niet echt een voetbal fan, maar het is wel leuk om gewoon met een groepje vrienden een balletje te gaan trappen, op het veldje bij mij in de buurt. de wedstrijden maken mij niks uit, ik kijk alleen de finales 
| kvveo15 wrote: |
| Zondag is ADO - feyenoord live. meer informatie op www.voetbalinbeeld.nl of kijk in pplive op goal tv 2 |
Feyenoord verloren
Mijn dag is weer goed... Nu Az nog verliezen maar ze staan voor 
Ik vindt het wel mooi, wat Nederland heeft bereikt, voorral tijdens de WK kwalificatie. Nederland stond een tijdje eerste op de wereldranglijst van FIFA. Tijdens de loting was het erg spannend, want bijna geen enkel land wilden de eerste rondes spelen tegen de Nederlanders.
Nee, eens te meer laten die [tuut] weer zien dat ze echt geen kampioen worden dit seizoen. Ook al zie ik dan wel weer in staat om straks op 2e kerstdag van AZ te winnen. Daardoor maken ze het echter alleen PSV maar makkelijker.
Daarnaast lijkt het me ook duidelijk dat je de heren Paauwe, Kuyt en Lodewijks niet voor een motivatiespeech hoeft uit te nodigen. Die komt immers niet aan.
| geeren wrote: |
| Ik vindt het wel mooi, wat Nederland heeft bereikt, voorral tijdens de WK kwalificatie. Nederland stond een tijdje eerste op de wereldranglijst van FIFA. Tijdens de loting was het erg spannend, want bijna geen enkel land wilden de eerste rondes spelen tegen de Nederlanders. |
wat vinden jullie allemaal van de loting voor het wk? ik vind het wel mooie loting nu kan het Nederlands Elftal eindelijk eens late zien waar ze staan. Ze zitte in een leuke poule dus...
| sjakie-AAF wrote: |
| geeren wrote: | | Ik vindt het wel mooi, wat Nederland heeft bereikt, voorral tijdens de WK kwalificatie. Nederland stond een tijdje eerste op de wereldranglijst van FIFA. Tijdens de loting was het erg spannend, want bijna geen enkel land wilden de eerste rondes spelen tegen de Nederlanders. |
wat vinden jullie allemaal van de loting voor het wk? ik vind het wel mooie loting nu kan het Nederlands Elftal eindelijk eens late zien waar ze staan. Ze zitte in een leuke poule dus... |
We komen er wel doorheen...
Ginna zij
ik ben ajax supporter en ik heb wel vertrouwen in blind. Laat hem eerst aan het team werken wat koeman heeft verprutst, hij heeft die spelers verbaal alles laten maken. Hij had geen grip meer op de groep.
|
Dit slaat helemaal nergens op. Ik weet niet hoe lang jij al voetbal volgt, maar koeman heeft een succesvol verleden bij Ajax. Het feit dat Zowel blind en koeman geen grip op de ploeg konden en kunnen krijgen komt door het bestuur.
het bestuur van ajax zet de coach onder een te grote druk. Zo verkochten ze slatan vlak voor de champions leaque en kregen ze er een slechtere spits voor terug. Dit is maar 1 van de voorbeelden. Ik kan er zo nog wel een paar opnoemen.
Dit is trouwens ook de reden waarom van gaal (won als coach de worldcup met ajax) is opgestapt |
Koeman had totaal geen grip op het team gehad na het seizoen van de kwartfinale. En blind heeft wel degelijk grip op de groep want ze schelden hem niet zomaar uit om een voorbeeld te noemen, hij dwingt respect af, en ze roepen niet in vol overgave dat ze niet zijn opgesteld en dat ze het niet snappen... Dat het bestuur niet deugd das al jaren bekend. Maar er wat het 1 en ander om gegooid, met van geel is het al stukke beter daar. Een echte ajacied, die zich niet schaamt om te juigen tussen het bestuur!!
Ik weet niet of jij het voetbalwereldje een beetje snapt, maar een bestuur legt altijd een hoge druk op een trainer, vooral bij ajax met haar verleden. Ja ajax heeft niet het geld om een zlatan te kopen. Maar het debiel was was dat zlatan niet weg wilde meteen, maar die kut arie, die gelukkig nu weg is, wilde hem laten gaan. En voor zo'n bedrag die ze niet eens in 1 x kunnen betalen. gelukkig er is er nu wel een goede spits gekocht nu nog 2 buitenspelers!!!!.
En de reden dat van gaal is opgestapt is omdat er niet te veel druk op hem werd gezet, maar omdat hij zich ging bemoeien met zaken die voor een trainer zijn en niet voor een TD. Van gaal pikte dit niet en ging verhaal halen bij het bestuur.
En ik weet wie van gaal is en ik weet zijn verleden en ik weet ook het verleden van ajax. En daarnaast heeft ajax niet de worldcup gewonnen, je bent een beetje de weg kwijt. WC is voor landen...
Ahh, en jij hebt connecties met Ajax?
Ik snap niet veel van waar jullie het over hebben, maar proberen jullie wel een 'ruzie' te vermijden? Dus let op met wat je zegt.
Verder heb ik er geen commentaar op jullie hoor
.
punt 1. heeft niks met voetbal te maken
punt 2.
| Ja ajax heeft niet het geld om een zlatan te kopen. Maar het debiel was was dat zlatan niet weg wilde meteen, maar die kut arie, die gelukkig nu weg is, wilde hem laten gaan. En voor zo'n bedrag die ze niet eens in 1 x kunnen betalen. gelukkig er is er nu wel een goede spits gekocht nu nog 2 buitenspelers!!!!. |
hieruit begrijp ik dat 'ajax' niet genoeg geld had om 'zlatan' te 'kopen'?
was het niet zo dat ajax zlatan net voor de champions league verkocht, terwijl ze nog geen goeie spits ervoor in de plaats hebben?
| Ik weet niet of jij het voetbalwereldje een beetje snapt, maar een bestuur legt altijd een hoge druk op een trainer, vooral bij ajax met haar verleden. |
Ja ik snap het voetbal wereldje. Natuurlijk is het redelijk dat 'een club als ajax' zegt: 'Wij willen dit jaar in de top 5 eindigen' . Ga bij jezelf eens na wat Koeman allemaal heeft bereikt. Kruip ook eens in de huid van Koeman in het jaar dat Zlatan op het laatste moment werd verkocht. Wat zou jij doen? Is dit de schuld van Koeman? Dacht het niet ! en dan ook nog durfen zeggen dat de slechte prestaties aan Koeman liggen? Helemaal gek 
Op de man spelen is NIET toegestaan, hou de discussie over voetbal. Bij voetbal mag je trouwens ook niet op de man spelen.
James 
| James007 wrote: |
Op de man spelen is NIET toegestaan, hou de discussie over voetbal. Bij voetbal mag je trouwens ook niet op de man spelen.
James  |
voledig mee eens, en voetbal liefhebbers schuif aub niet alle schuld naar de voetbaltrainers soms zitten ze fout maar dit is niet altijd, en denk eraan het is en blijft een zwaar beroep.
| keempe wrote: |
| James007 wrote: | Op de man spelen is NIET toegestaan, hou de discussie over voetbal. Bij voetbal mag je trouwens ook niet op de man spelen.
James  |
voledig mee eens, en voetbal liefhebbers schuif aub niet alle schuld naar de voetbaltrainers soms zitten ze fout maar dit is niet altijd, en denk eraan het is en blijft een zwaar beroep. |
Ja, inderdaad. Blind doet wel z'n best maar ik denk dat de meeste spelers weinig motivatie hebben, ik bedoel, een paar goede spelers gaan aan het eind van het seizoen toch weg.
Het spelen tussen kerst en oud en nieuw blijkt dus niet al te snugger geweest te zijn, kans op afgelasting is toch een stukkie groter. 2 wedstrijdjes al eruit vandaag en ik hou de infobronnetjes in de gaten hoe het met Heerenveen tegen Ajax verloopt.
Hmm... het ding doet wel raar als ik op pagina 4 klik...
Even aan de admin melden
(nu werkt het wel aangezien mijn bericht op pagina 4 juist valt...
Raar spul hoor fora
Ga rustig verder ik heb niks gezegd
)
James 
| De_Luis wrote: |
| Het spelen tussen kerst en oud en nieuw blijkt dus niet al te snugger geweest te zijn, kans op afgelasting is toch een stukkie groter. 2 wedstrijdjes al eruit vandaag en ik hou de infobronnetjes in de gaten hoe het met Heerenveen tegen Ajax verloopt. |
Dat zegt niks, want in maart (2005) sneeuwde het ook.
Hmm... het ding doet wel raar als ik op pagina 4 klik...
Even aan de admin melden
(nu werkt het wel aangezien mijn bericht op pagina 4 juist valt... Raar spul hoor fora Ga rustig verder ik heb niks gezegd )
James |
Hoe kon je voordat je dit poste op pagina 4 komen? Jouw post is de eerste op pagina 4.
| Hoe kon je voordat je dit poste op pagina 4 komen? Jouw post is de eerste op pagina 4. |
Dat is net het rare... de link naar pagina 4 was er wel, maar gaf een foutmelding als ik er op klikte.... forums he....*-*
Maggoe... back on voetbal.
James 
Winsterstop duurt lang, tijd dat de competitie weer begint. haha
nog 1 week !
eerst nog ff me broer slachten in een nieuwjaars wedstrijd 
Weet je, ik ben een rare. Eigenlijk vind ik voetbal niet leuk. Eerder leuke
koppies spotten ofzo. Maar ik doe sinds dit jaar wat actiever mee met gymlessen op school. Nu scoor ik steeds bijna. O ja, ik kan het niet goed. Maar ja, ik doe nu wel mee. En het is wel aardigjes. Alleen ga je altijd zo ontzettend Zweten bij zo'n inspanning! maar kijken vind ik btw ook niet zo leuk hoor.
Oja, redtitgris, bijpassende avater heb jij dan 
Klaas Jan Huntelaar is nu officieel bij Ajax! Eindelijk een goede spits. Nu maar hopen dat ie een beetje scoort bij Ajax.
Ik heb er wel vertrouwen in, ook met Blind als coach moet de topscorerstitel veilig weten te stellen. Al is de 2e plaats in de competitie belangrijker, dus als er gekozen moet worden...
| Yjaxygames wrote: |
| Klaas Jan Huntelaar is nu officieel bij Ajax! Eindelijk een goede spits. Nu maar hopen dat ie een beetje scoort bij Ajax. |
We hebben al zoveel spitsen. Laten we er maar een aantal dumpen. Harry en Ananas mogen van mij zoweg, voor harry is wel interesse alleen hij wilt zelf niet weg gek genoeg. Klaas Jan Hunterlaar direct in de basis nu. We zullen vanavond zien tegen haarlem wat ie doet, teminste als hij wordt opgesteld. maar ik denk wel dat hij wordt opgesteld, het is alleen de vraag of hij basis zal staan of bankt.
Is iedereen hier voor AJAX ofzo
?
Ik voor PSV ghehe
Maareeh Klaas-Jan Huntelaar is een zeer goede spits.. Hopen voor hem dat hij het gaat maken. Komt wel van PSV af
haha
Jammer dat PSV hem heeft laten gaan.. Maar we krijgen gelukkig nog opleidingskosten..
Succes Klaas-Jan
Jammer dat PSV hem heeft laten gaan.. Maar we krijgen gelukkig nog opleidingskosten..
|
Wat zijn opleidingskosten?
En ik hoorde ergens dat PSV in de schulden stond. Dat wist ik helemaal niet. Ach ja, beter voor Ajax.

| Quote: | Jammer dat PSV hem heeft laten gaan.. Maar we krijgen gelukkig nog opleidingskosten..
|
Wat zijn opleidingskosten?
En ik hoorde ergens dat PSV in de schulden stond. Dat wist ik helemaal niet. Ach ja, beter voor Ajax.  |
Opleidingskosten zijn de kosten die zijn gemaakt om hem op te leiden
Hij heeft in de jeugd bij PSV gespeeld..
PSV krijgt 15 % van de transfersom en dat is zo'n 1,3 miljoen euro
PSV staat inderdaad in de schulden maar welke club tegenwoordig niet.. Met de herfinanciering van het stadion, andere evenementen in het stadion en bijvoorbeeld transfers wil PSV dit allemaal gaan betalen..
Over 2 jaar is PSV weer een gezonde club 
Ghehe... niet elke club heeft schulden... Ajax heeft de laatste jaren goede winst behaald. En over Jan Klaas; eerst moet hij zich bewijzen, anders toedeledokien we hem er weer gewoon uit. Maar ik heb er wel vertrouwen in.
Nou het ging alweer lekker met 0-0 tegen Haarlem... 
Hhaha je idd maar goed komt nog we goed hoop ik 
Nou het ging alweer lekker met 0-0 tegen Haarlem...  |
En afgelopen weekend ook
PSV deed het ook niet goed, maar wonnen wel
Zo zijn feyenoord en ajaks ook weleens kampioen geworden 
| Yjaxygames wrote: | Nou het ging alweer lekker met 0-0 tegen Haarlem...  |
En afgelopen weekend ook
PSV deed het ook niet goed, maar wonnen wel Zo zijn feyenoord en ajaks ook weleens kampioen geworden  |
Maar wel met mooier voetbal (ajax dan teminste)
Enja wat wil je met de 'buitenspelers' die ajax heeft. KJH kan niet worden aangespeeld, met spelers al yildrim is het een stuk simpeler om te scoren. Geef die jongen zijn tijd en laat ajax buitenspelers kopen, als ze zo graag aan hun 4-3-3 systeem willen vast houden.
PSV deed het ook niet goed, maar wonnen wel Zo zijn feyenoord en ajaks ook weleens kampioen geworden  |
Maar wel met mooier voetbal (ajax dan teminste) |
Dat ben ik niet met je eens mja.. Ik zal het denk ik (bijna) nooit met ajax supporters eens zijn over voetbal.. 
Hey,
Voetbal is een sport voor de mietjes! Als je een echte sport wilt beoefenen of naar kijken: RUGBY!! Dat is een echte mannensport. Ik denk dat voetbal veel leuker zou zijn geweest als meisjes zouden voetballen. Of niet dames! Lijkt mij harstikke top! Meisjes die voetballe en elkaar onderuit halen en elkaar in de haar vliegen
Ik zou dubbele prijs betalen voor een voetbalkaartje, hahaha,
Ciao
Salih
Btw (by the way) ff voor de duidelijkheid: Ik ben zelf een jongen 
Je moet niet dubbelposten, en rugby? Bah! Doe mij maar een lekker potje voetbal. Rugby, gewoon iedereen neerhalen, bal (voor zover het een bal is) pakken, zorgen dat er niet een hoop vetzakken op je gaat zitten en de bal tussen 2 palen gooien. Lijkt me heel saai om naar te kijken.
En dan heb je ook nog American Football.. weer een heel ander soort voetbal. Volgensmij gebeuren daar de meeste ongelukken bij... of nee, boksen. Ach ja, maakt ook niet uit.
Voetbal kijk ik zelf eigenlijk nooit, (dat zou wel anders geweest zijn als m'n broertje persé voetbal wilde kijken, of als ik een vriend zou hebben die dat ook niet wil missen
). Maar echt erg vind ik het ook niet om naar te kijken. Zolang het maar niet gaat vervelen.
Het EK en WK kijk ik wel naar.. wie niet? 
Ik ben niet zo voetbal fan!
Ik kijk alleen naar het Wk's alleen op tv!
Ik vind Rugby toch meer voor de lompe mensen... gewoon doelloos naar de achterlijn renne, en af en toe iemand een beuk geven... Bij voetbal moet je nog een beetje nadenken.... lijkt me toch nie verkeerd... 
Ik hou gewoon meer van sporten waarbij je wat strategie voor nodig hebt, en dat je tegenstander een andere strategie kan hebben zodat het spannend kan worden wie dan de beste is. En bij rugby is het meer wie de sterkste en snelste is.
| Ik hou gewoon meer van sporten waarbij je wat strategie voor nodig hebt, en dat je tegenstander een andere strategie kan hebben zodat het spannend kan worden wie dan de beste is. En bij rugby is het meer wie de sterkste en snelste is. |
Ja daar heb je gelijk in maar ooit zal je de schoonheid van voetbal zien je moet gewoon wat zoeken
rugby is idd wel lol maar ik haat het met die timeouts net zoals in nba in de laatste quarter wordt er een kwartier gespeeld en een half uur time outs ofzo dat vind ik overdreven, maar vind het play off systeem in america wel tof dat hebbe ze ook in de Major League Soccer wat vinden jullie van dat systeem en vindt je dat ze het bij ons ook moeten invoeren of niet? Ikzelf vind het wel leuk enzo maar denk dat invoeren niet zo'n goed idee is...
mvg
Keemp
dat doen ze al in de champions leaque 
Huntelaar nog niet gescoord bij Ajax. T wordt tijd dat ie ffies scoort. Ajax speelde gister echt knudde. Ze hebben echt mazzel met die laatste doelpunten. Ik vond Emanuelson voor Rosenbarg eerst een slechte wissel, want Rosenberg had goede kansen maar gelukkig had Emanuelson nog wel gescoort. Denken jullie dat Danny Blind nog een seizoen bij Ajax blijft? Ik denk het niet.
Ach, als Ajax maar wint dan vind ik het niet zo erg als hij nog even wacht met zijn goaltjes. Alleen voor hemzelf is het natuurlijk wel lekker als ie snel valt. Hij heeft er een paar mooie kansen voor nu de komende weken: Utrecht, Heerenveen of Feyenoord. Zeker in de laatste twee kan er dan ook een mooi randje omheen (mits er ook gewonnen wordt natuurlijk). Nu zorgt ie er igg voor dat de druk niet zo op Rosenberg ligt en die pakt dan ook zijn goaltjes mee in de schaduw van...
Volgens mij ligt het er gewoon aan dat ajax altijd met vleugelspitsen heeft gespeeld. Ajax heeft goeie spelers, maar die passen gewoon niet bij de speelstyle van Ajax.
Het komt ook gewoon omdat er wat in het team speelt, wat weet ik niet, maar je kunt niet echt zeggen dat het een geheel is 
Dat klopt, nu speelt Ajax weer 4-3-3, maar Rosenberg is geen linksbuiten. En dat staat Huntelaar op tien.
Gewoon 4-4-2 en dan Rosenberg en Huntelaar in de spits lijkt me.
Ik vind het in elk geval niet erg dat Ajax het slecht doet
(Nu doet NAC het ook niet geweldig maar goed
)
| Ik vind het in elk geval niet erg dat Ajax het slecht doet |

Waarom ben je daar geshockeerd van
? Ik ben geen Ajax-fam em ol hoop dat Heerenveen vanavond wint.
Hoewel ik wel hoop dat Blind het natuurlijk wel weer snel op de rails krijgt omdat de Champions League over drie weken weer hervat wordt en dan zal toch echt eens besloten moeten hebben hoe die gaat spelen. Huntelaar in de spits zou ik in elk geval doen.
Maar goed ik ben bang dat Ajax het helaas niet haalt in de Champions League. Inter is een hele goede ploeg dus, dat wordt erg lastig.
Rosenberg en Huntelaar in de spits... Charisteas en Babel verkopen. Al dat geouwehoer met die vleugelspitsen. 2 spitsen zijn er meer dan genoeg
Nee hoor Babel houden, ajax kan nog veel voor die jongen vangen. Er zitten alleen veel te veel spitsen bij ajax... Rosenberg wordt een goede, van JKH weten we het, we zien hem alleen niet, maar dat komt grotendeels ook omdat er geen mensen zijn die hem kunnen aanspelen, Charisteas kan niet meer groeien, al vind ik hem wel op dit moment de beste spits die ajax in huis heeft, ook erg goede instelling dat ie maar vast blijft houdt aandat ie bij ajax wilt blijven. Babel is gewoon een groot talent, dat door de vele spitsen die ajax heeft kapot wordt gemaakt... maar hij krijgt wel zijn minuten, en speelt ook vaak in ajax 2 mee. En over Ananas praat ik niet eens.
Als Feijenoord fan vond ik het voor het eerst jammer dat ik gisteren niet naar school moest
Ik heb zondag een fantastische wedstrijd gezien waar vanalles in zat! Een schitterend resultaat, een waanzinnige sfeer in het stadion en ben er nog schor van
Voor mij is het erg moeilijk kiezen tussen een aantal wedstrijden:
Feijenoord - PSV (uefa cup) - mooiste qwa ontlading
Feijenoord - Olympique Marseille (CL) - mooiste pot qua sfeer
Feijenoord - Boruss. Dortmund (UEFA CUP winst) - unieke prestatie maar met een smetje
Feijenoord - ajax (3-2) - qua sfeer en resultaat te geweldig om waar te wezen
over voetbal gesproken gisteren de mooiste wedstrijd die ik volgens mij ooit heb gezien egypte in de finale tegen ivoorkust voor De AAfricaa CUP
echt een prachtige wedstrijd jammer dat de egyptenaar de penalty in de eerste verlenging heeft gemist anders was ivoorkust snel uitgeschakeld maar uiteindelijk wint egypt tog doordat drogba de penalty mist voor ivoorkust
I love voetbal wie niet ik ben zelf een speler van jong ajax en speel er al 3 jaaar in de 2de ik
Jaja, als je drie jaar in Jong Ajax speelt dan kan je nooit echt goed zijn.
| teteringen wrote: |
| I love voetbal wie niet ik ben zelf een speler van jong ajax en speel er al 3 jaaar in de 2de ik |
Dan mag je mij wel vertellen wie bent.
| teteringen wrote: | | I love voetbal wie niet ik ben zelf een speler van jong ajax en speel er al 3 jaaar in de 2de ik |
Dan mag je mij wel vertellen wie bent. |
En speel je voor het eerste elftal of zit je op de bank of zit je bij de jeugd?
PSV zojuist uitgeschakeld door Lyon, Met maarliefst 4-0 verloren 
Ik had niet verwacht dat hun met 4-0 zouden verliezen. ik dacht eerst winnen of gelijk. ik dacht dat ze even goed waren, maar dat zijn ze blijk baar niet. volgende keer beter hoop ik. 
| moeslimoen wrote: |
Ik had niet verwacht dat hun met 4-0 zouden verliezen. ik dacht eerst winnen of gelijk. ik dacht dat ze even goed waren, maar dat zijn ze blijk baar niet. volgende keer beter hoop ik.  |
haha neej joh lion is een van de beste teams uit frankrijk 
| marocsite wrote: |
| moeslimoen wrote: | Ik had niet verwacht dat hun met 4-0 zouden verliezen. ik dacht eerst winnen of gelijk. ik dacht dat ze even goed waren, maar dat zijn ze blijk baar niet. volgende keer beter hoop ik.  |
haha neej joh lion is een van de beste teams uit frankrijk  |
haha ja wou net zeggen ze hadden thuis ook al met 1-0 verloren dus had al een beetje verwacht 
Ik had gehoord dat het met Olympique Lyon slecht ging en dat PSV een kans had om te winnen.
nou blijkbaar is daar niks van waar.
Ja, ze hadden het weekend ervoor wel thuis verloren van een middenmoter, maar ze konden het wel lijen. Alles draaide om die 2e wedstrijd tegen PSV. Na vorig seizoen waren ze uit op revanche en je kan wel stellen dat ze die genomen hebben. PSV heeft geen moment aanspraak kunnen maken op de volgende ronde. Op zich niet zo vreemd gezien de reeks in uitwedstrijden dit seizoen in Europe. Geen enkele goal en het ene puntje in milaan hadden ze alleen maar te danken aan een dosis geluk en het falen van de Milaan aanval.
Gelukkig zit Ajax er nog in. 
Bij Lyon had Juninio er uit gemoeten met rood in de eerste minuten.. 2 gestrekte benen..
Verder was er een duikeling waardoor COCU geel kreeg (onterecht) tweede geel was wel terecht.. Cocu is een dragende speler, samen met ooijer die geblesseerd is..
Volgend seizoen beter..
laten we zien wat AJAXvandaag gaat doen. Die zal denk ik ook verliezen.
| laten we zien wat AJAXvandaag gaat doen. Die zal denk ik ook verliezen. |
Vandaag is het maandag... Morgen zul je bedoelen...
Nu ligt AJAX ook der uit met 1-0. howel het eigenlijk 1-1 moest zijn want AJAX had recht op een panalty naar die hens van inter.
maarja volgende keer beter 
Ik vind voetbal erg leuk. Vooral om met wat vrienden te doen. Ik sta het liefst in de spits maar verdedigen doe ik ook wel is. Jammer genoeg is er in onze buurt geen voetbalveldje dus moet ik een eind fietsen. Daarom doe ik het ook niet zo heel vaak. Toch hoe ik ervan.
Groetjes Rick
www.rickboele.tk
Nu ligt AJAX ook der uit met 1-0. howel het eigenlijk 1-1 moest zijn want AJAX had recht op een panalty naar die hens van inter.
maarja volgende keer beter  |
1-1 zou niet terecht zijn.. Die penalty misschien wel.. Maar over de hele wedstrijd heeft INTER het verdiend om door te gaan
Ajax uitgeschakeld door de italianen. Jammer maar er is en blijft maar een club voor mij:
Daar horen ze engelen zingen........... AJAX
greetz Kees
Jammer dat ze hebben verloren, maar Inter was gewoon een hele goede en sterke ploeg. Ik denk dat iedereen ze onderschat. Overigens heeft Ajax het met een 1-0 nederlaag normaal gedaan tegen een Italiaanse club 
Ajax had moeten winnen, ajax is slechter geworden nadat zlatan en mido zijn vertrokken 
Dat is alweer een hele tijd geleden. Als je dat nu nog als reden ziet van het sleche seizoen van Ajax dan mankeert Ajax wat ze in 1,5 jaar tijd geen goed team kunnen opbouwen. Het lijkt me niet dat het daar aan ligt.
En heeft gisteren iemand de spectaculaire wedstrijd: FC Groningen - Ajax gezien? Ik vond het een te gekke wedstrijd, en dat vond Talpa waarschijnlijk ook omdat hij pas om 20:15 uur te zien was..
Talpa laat Ajax de laatste tijd bijna standaard om 20.15 zien op zondag. Niet dat ik dan nog echt de behoefte heb om te kijken als ze verloren hebben. Dan vind ik die 90 minuten live van eerder op de dag wel op genoeg. Als ik dan toch nog een andere wedstrijd wil zien kijk ik gewoon op het internet. Hoef ik tenminste me ook niet door de reclames heen te werken.
De Belgische (start 5 augustus) en Nederlandse competitie (start 12 augustus) naderen met rasse schreden. Na het grote succes en een zéér spannende strijd vorig jaar (gewonnen door Panoramix) zijn we terug met het BENESPEL.
De regels zijn weliswaar hier en daar gewijzigd (dit om het NOG spannender te maken).
Het is de bedoeling om 4 spelers uit de Belgische en 4 spelers uit de Nederlandse competitie te nemen.
Zo stel je een team van 8 tesamen als volgt: 1 doelman, 2 verdedigers, 2 middenvelders en 2 aanvallers + 1 verdediger, middenvelder of aanvaller naar keuze!!
Je mag wel maar een maximum van 2 spelers per Belgische of Nederlandse ploeg nemen.
Pas op : van de beide kampioenen en vice-kampioenen mag je maar 1 speler in je team opnemen (NIEUW).
Dus van Club Brugge, Anderlecht, PSV en Ajax kan je slechts 1 speler selecteren.
Ajax heeft hun eigen toekomst al bij de club.. Is uniek in de wereld.
| v-d-online wrote: |
| Ajax heeft hun eigen toekomst al bij de club.. Is uniek in de wereld. |
ayax is neit zo goed weet je wat een topclub is psv
hun zijn al ongeveer 5 kampioen geworden
en dat gaat zo maar door en door
en die 2 kleine marokaanse spelers doen het ook heel goed in die team
maar erg jammer dat ze uit de chapions leage zijn
maar ze hadden hun best gedaan om zo ver te komen en ayax ook
maar minn club is PSVPSVPSVPSV
| ssgeeren wrote: |
| v-d-online wrote: | | Ajax heeft hun eigen toekomst al bij de club.. Is uniek in de wereld. |
ayax is neit zo goed weet je wat een topclub is psv
hun zijn al ongeveer 5 kampioen geworden
en dat gaat zo maar door en door
en die 2 kleine marokaanse spelers doen het ook heel goed in die team
maar erg jammer dat ze uit de chapions leage zijn
maar ze hadden hun best gedaan om zo ver te komen en ayax ook
maar minn club is PSVPSVPSVPSV |
Ajaks altijd over hun jeugdopleiding blabla en verleden blabla..
Als het slecht gaat dan is 50% ineens minder supporter...
PSV is tenminste een warme club.. Brabantse gemoedelijkheid.. De spelers enzo zijn niet zo arrogant als bij Ajaks.. Ze zijn altijd in voor een praatje..
Ook al gaan er veel spelers weg en de technische staf.. PSV is en blijft een topclub..
9 April staan we weer met zn allen te feesten en te zuipen in Eindhoven.. In Rotterdam en Amsterdam breken ze de halve binnenstad af
Neem een voorbeeld aan PSV en ga met zn allen feesten..
ik hou van voetbal en speel het zelf ook
en ik vind dat nac niet zo slecht is ern mijn fanclub is arsenal die gaat de finale van de champions leage halen denk ik want hun hebben ook vreede en goei spelers henry pires reyes bergkamp en die keeper is ook heel erg goed lehman
en bij de eredivie is az mijn top club en ik zlef speelde bij advendo maar is geen goei club meer is heel slecht gworden vind ik zelf :D :shock: :shock:
ehh mensen. allereerst. Doe A.U.B is wat aan de nederlandse taal die jullie gebruiken.
Ajax heeft mischien veel 'succes' supporters, maar dat heeft PSV net zo goed. Ajax staat verder bekend om zijn grote schare supporters, waaronder de harde kern, de F-side, die vanaf 1976 bestaat. Sinds 2001 is er ook Vak 410, een kern van jongere supporters (het sfeervak)
Ook de resultaten mogen er wezen. andere clubs vallen hierbij in het niets.
Landskampioen (29 maal)
1917/18, 1918/19, 1930/31, 1931/32, 1933/34, 1936/37, 1938/39, 1946/47, 1956/57, 1959/60, 1965/66, 1966/67, 1967/68, 1969/70, 1971/72, 1972/73, 1976/77, 1978/79, 1979/80, 1981/82, 1982/83, 1984/85, 1989/90, 1993/94, 1994/95, 1995/96, 1997/98, 2001/02, 2003/04
KNVB-beker (15 maal)
1917 (finale tegen VSV: 5-0 winst), 1943 (DFC 3-2), 1961 (NAC 3-0), 1967 (NAC 2-1), 1970 (PSV 2-0), 1971 (Sparta 2-2, 2-1), 1972 (FC Den Haag 3-2), 1979 (FC Twente 1-1, 3-0), 1983 (NEC, 3-1, 3-1), 1986 (RBC 3-0), 1987 (FC Den Haag 4-2 na verlenging), 1993 (SC Heerenveen 6-2), 1998 (PSV 5-0), 1999 (Fortuna Sittard 2-0), 2002 (FC Utrecht 3-2 na sudden death)
Intertoto (1 maal)
1962 (Feyenoord 4-2)
Nederlandse Supercup / Johan Cruijff Schaal (5 maal)
1993, 1994, 1995, 2002, 2005
Europa Cup voor landskampioenen / Champions League (4 maal)
1971 (Panathinaikos 2-0), 1972 (Internazionale 2-0), 1973 (Juventus 1-0), 1995 (AC Milan 1-0)
Europa Cup voor bekerwinnaars (1 maal)
1987 (Lokomotive Leipzig 1-0)
UEFA Cup (1 maal)
1992 (finale: Torino-Ajax 2-2, Ajax-Torino 0-0, Ajax winnaar op basis van gescoorde uit-doelpunten)
Europese Supercup (3 maal)
1972 (Glasgow Rangers 3-1, 3-2), 1973 (AC Milan 0-1, 6-0), 1995 (Real Zaragoza 1-1, 4-0)
Wereldbeker (2 maal)
1972 (Independiente 1-1, 3-0), 1995 (Grêmio, 0-0, 4-3 na strafschoppen) |
Een trouwe Ajax supporter
Ondanks alles en het feit dat Ajax het niet verdient en zeker de coach zie ik ons toch nog wel 5e worden.Het is ook de enige reden waarom die
e coach er nog steeds zit. Gisteren geen geluk met de scheids, maar als je ook niets afdwingt dan zitten dat soort dingen ook tegen je.
En zo je maar weer na gister ziet er weer redelijk rooskleurig uit betreffende een play-off plek. Het kan zelfs nog een vierde plek worden , al hoewel ik liever toch tegen AZ begin in de play-offs. Ok, gisteren met een dosis geluk gewonnen, maar igg wel eindelijks een gewonnen van een ploeg uit de top 4.
En PSV is weer Kampioen geworden.. Machtig mooi feestje was het.. Erg zatte bedoeling maar dat hoort erbij haha...
Nu lijkt alles toch weer enigzins op zijn pootjes terecht te komen voor Ajax. Althans qua resultaten dan in de play-offs. Twee keer winnen van Feyenoord doet het natuurlijk altijd goed, zeker met deze cijfers en in zo'n korte tijdspan, maar toch. Betekent niet dat Blind het opeens nog goed gedaan heeft dit seizoen. Speelt nu wel een beetje de slachtofferrol, maar zonder play-offs had hij al een behoorlijk tijdje in de WW gezeten.
Kent iemand hier mischine een goeie voetbal site, waarbij je ook mischien delen mag gebruiken die, die site beschikbaa stelt. 
Vrieger had ik je www.voetbalstadion.nl.tt geadviseerd, maar daar heb ik al een tijdje niets meer aan gedaan.
ehh kunnen we niet even gewoon nederlands praten? die spelfouten zijn echt iritant.
maarja. Ajax zit nu in de playoffs en zijn nu bezig tegen groningen. Blind heeft het meer dan verdient. Wat hij met ajax gedaan heeft vind ik erg goed.
De zwakheid van Ajax zit hem de laatste tijd in het bestuur. Die deugt van geen kan. Van mij mogen Jaaker en nog een paar mensen direct opstappen.
wat PSV betreft? GENIET ER NOG MAAR VAN

Ajaks altijd over hun jeugdopleiding blabla en verleden blabla..
Als het slecht gaat dan is 50% ineens minder supporter...
PSV is tenminste een warme club.. Brabantse gemoedelijkheid.. De spelers enzo zijn niet zo arrogant als bij Ajaks.. Ze zijn altijd in voor een praatje..
Ook al gaan er veel spelers weg en de technische staf.. PSV is en blijft een topclub..
9 April staan we weer met zn allen te feesten en te zuipen in Eindhoven.. In Rotterdam en Amsterdam breken ze de halve binnenstad af
Neem een voorbeeld aan PSV en ga met zn allen feesten.. |
Gelukkig is er in Eindhoven geen onvertogen woord gevallen tijdens en na de Kampioensviering.........
Magoed, Ajax heeft alsnog de voorrondes CL gehaald dus ik ben erg tevreden, hoe onverdiend anderen het ook vinden.
Maar ja als je niet voor Ajax bent ben je tegen dus dan vind je het altijd onverdiend.....
| Rubstah wrote: |
Gelukkig is er in Eindhoven geen onvertogen woord gevallen tijdens en na de Kampioensviering.........
Magoed, Ajax heeft alsnog de voorrondes CL gehaald dus ik ben erg tevreden, hoe onverdiend anderen het ook vinden.
Maar ja als je niet voor Ajax bent ben je tegen dus dan vind je het altijd onverdiend..... |
ik als psv fan vindt dat groningen had voorronde cl had moeten winnen
ajax heeft het dit seizoen erg slecht gedaan en groning heel goed (van wat je der normaal van verwacht)(ook kwa budget wat beide clubs hebben!!!)
nou dat ajax 2-0 thuis speeld is opzich al slecht als je de wedstrijd bekijkt ze hadden met gemak 3 of 4 -0 kunnen/moeten winnen(dat hebben ze niet gedaan)
in groningen komt groninge knap op een 2-0 voorsprong(dus verlenning) en dan scoort ajax in de 88 ste min een lucky goal (wel mooi maar toch lucky)
oke natuurlijk is het voor het nederlandsevoetbal beter dan ajax de cl speelt dan een groningen.. mja wat voor een ajax is der volgend jaar. er gaan een hoop spelers. er komen er ook nieuwe bij..
je kan niet zeggen hoe het gaan lopen, met danny blind of met iemand anders.
dus je kan ook niet zeggen dat groningen het slechter zou gaan doen in de CL
Ajax heeft idd een slecht seizoen achter de rug, maar heeft alle wedstrijden in de playoffs verdient gewonnen. De laatste wedstrijd was ajax slechter (zie stand 2-1) maar ajax was dus over die 2 wedstrijden gezien toch de betere ploeg.
Niks onverdient dat ajax door is. Ajax was tegen de playoffs en heeft er door de beslissing van andere toch baat bij, omdat ze hun kansen benutten door feyenoord en groningen uit te schakelen.
Groningen heeft europees geen ervaring. Ajax heeft dit echter wel dus is het waarschijnlijker dat ajax verder zal komen. Ook voor het nederlandse voetbal is dit beter, want ajax maakt de naam op europees gebied (de laatste tijd komen az en psv ook in het licht en feyenoord vroeger).
Zie je het al voor je? Pool des doods:
-Real Madrid
-Barcalona
-Juventus
-Fc Groningen ??????????????

Wat er ook gebeurt met ajax...
ik blijf altijd achter mijn ploeg staan en in dit geval ook!
Ajax heeft misschien een klote seizoen maar ook goede resultaten, ik bedoel de cruif schaal, voorronde championsleague en misschien ook wel de gathorate CUP.
AJAX 4-ever......
Volgend seizoen, Stam, Perez, misschien kromkamp, en ik verwacht dat ze nog wel meer gaan kopen. Ten Cate er ook weer bij dus pas maar op..... Ajax zall terugkomen en sterker dan ooit tevoren!
greetzzz Kees
p.s.
Ook dat gedoe met blind... wat er ook gebeurt ik/ wij als supporters staan achter blind
Maak daar maar ik van, want niet iedereen zit het nog in de trainer Blind zitten en zeker niet in het slachtofferrolletje van scholletje. Was woensdag ook niet echt blij, maar het was wel weer typisch voor het seizoen. Bijna de gehele wedstrijd niks, maar aan het eind toch het gewenste resultaat. Over geluk moet meneer dan ook niet klagen.
Na zondag mag ie samen met Van der Lem lekker optieven. Tranen in mijn ogen zal ik er niet van krijgen, die kreeg ik al gedurende het seizoen van het beroerde spel.
Landzaat komt uiteindelijk ook naar Ajax als het goed is.
Had eigenlijk al na Willem II bij Ajax moeten komen maar het is beter dat ie nu pas komt, hij is flink gegroeid.
| Rubstah wrote: |
Landzaat komt uiteindelijk ook naar Ajax als het goed is.
Had eigenlijk al na Willem II bij Ajax moeten komen maar het is beter dat ie nu pas komt, hij is flink gegroeid. |
huh, nix van gehoort......
maar in ieder geval .. HENK TEN CATE, oleeee
daar hoorden ze engelen zingen.....
ze hebben een nieuwe roemeen of een hongaar gekocht, en er komen er misschien nog 2 bij. En ook natuurlijk SAINT STAM. haleluya en keneth perez komt ook nog. Ik denk dat PSV al kan gaan inpakken, helemaal nu Hiddink weg is. Ik salut de PSV aanhang en wens ze veel sterkte
.
greetzz Kees
Mhaw, na dit seizoen ben ik daar niet zo stellig meer in. Vooraf dacht iedereen ook, of althans een groete groep, dat Ajax wel kampioen zou worden. PSV had toch wat belangrijke spelers verloren en buiten Simons niet echt wat fatsoenlijks voor terug gekocht. Alleen het mocht niet zo zijn. En achteraf hoor je dan onder meer dezelfde mensen zeggen dat het met de selectie niet mogelijk was.
Yeah, right.
Henk ten Cate zal iig wel een stukkie dichterbij plek nummer 1 eindigen dan Blind. Al moeten er dan nog wel enige namen gepresenteerd worden.
BTW: Kalou vrijwel zeker naar Chelsea.
Leuk Kalou naar Chelsea, maar als hij wil spelen, dan hoop ik dat hij beseft dat hij een verkeerde keuze maakt. Het enige wat nu in beweging is, is zijn saldo op zijn bankrekening.
| Kees wrote: |
Ik denk dat PSV al kan gaan inpakken, helemaal nu Hiddink weg is. Ik salut de PSV aanhang en wens ze veel sterkte . |
bla bla bla bla
Ajaks moet eerst maar eens een team zien te vormen.. Je kunt wel 'goede' spelers aantrekken maar als het geen team is
Als bij PSV niet echt belangrijke spelers weggaan dan kan ajaks wel inpakken
SALUT
Ik denk dat PSV al kan gaan inpakken, helemaal nu Hiddink weg is. Ik salut de PSV aanhang en wens ze veel sterkte . |
bla bla bla bla
Ajaks moet eerst maar eens een team zien te vormen.. Je kunt wel 'goede' spelers aantrekken maar als het geen team is
Als bij PSV niet echt belangrijke spelers weggaan dan kan ajaks wel inpakken
SALUT |
Als je naar de laatste paar wedstrijden van ajax hebt gekeken heb je tog echt een team zien spelen.....
maar goed, nu eerst naar het WK en dan zien we wel verder.
Als je naar de laatste paar wedstrijden van ajax hebt gekeken heb je tog echt een team zien spelen..... |
Volgend jaar krijgt ajax een aantal spelers die ze gekocht hebben voor in de basis.. Daar een team van smeden en dan praten we verder..
PSV KAMPIOENEN
Ik vind voetbal maar een rare sport, achter een bal lopen om hem dan weg te trappen. Voetbal zou pas leuk worden als er iemand op de proppen kwam met een bal die terugtrapte
.
| Roald wrote: |
Ik vind voetbal maar een rare sport, achter een bal lopen om hem dan weg te trappen. Voetbal zou pas leuk worden als er iemand op de proppen kwam met een bal die terugtrapte . |
Dat klinkt niet echt logisch moet ik zeggen, een bal die terug trapt
.
| Lady Elensar wrote: |
| Roald wrote: | Ik vind voetbal maar een rare sport, achter een bal lopen om hem dan weg te trappen. Voetbal zou pas leuk worden als er iemand op de proppen kwam met een bal die terugtrapte . |
Dat klinkt niet echt logisch moet ik zeggen, een bal die terug trapt . |
Ja inderdaad, ik kan mij er eigenlijk ook niet veel bij voorstellen, alleen dat voetbal er veel leuker door zou worden.
Ik vind voetbal leuk om met mijn vrienden te spelen, maar om naar te kijken vind ik het supersaai. Ze spurten zo hard en als ze een duw krijgen zijn ze super boos. En het is nog erger als de scheidsrechter een gele of rode kaart uitdeeld. Ze gooien gewoon hun voetbaltruitje in het gezicht van de scheidsrechter. Ze denken dat ze de beste zijn.
Mss denken jullie er anders over.
Nou ja, iedereen zijn eigen mening. 
Ik ben zelf 18 en van de 18 jaren trap ik ongeveer al 14/15 jaar tegen een bal aan. (het gaat me steeds beter af
)
Nu wil ik niemand beledigen maar ik denk dat voetbal pas mooi is als je snapt hoe het gespeeld wordt of gespeeld moet worden, de verschillende systemen en de voor en nadelen daarvan. gaat de trainer met een 3-5-2 opstelling beginnen of kiest hij voor 4-4-2 ? wat doet hij als hij achterstaat. (Neem de beslissingen van Marco van Basten bij de wedstrijd Nederland - Portugal van afgelopen zondag 25 juni)
Ook is het mooi om te kijken hoe een opstelling uitpakt en of de spelers doen wat ze moeten doen op de positie waar zij opgesteld zijn. en tsja commentaar geven als een speler iets fout doet want de beste stuurlui staan nu eenmaal aan wal.
voetbal is best leuk om te kijken maar vooral met een WK of een EK is het leuk:D
het zelf doen vind ik niet zo leuk,
(ik doe het daarom ook maar af en toe)
voetbal is wel een van de wereld sporte
dus als je het leuk vind doe je best maar 
Nou de eisen zijn bekend het is niet niks...
De openbaar aanklager heeft hoge straffen geëist in het proces tegen de grote fraude die Italiaanse clubs, bestuurders en scheidsrechters zouden hebben gepleegd. Juventus moet van Stefano Palazzi het zwaarst boeten, AC Milan komt er in verhouding beter vanaf.
Als Palazzi gelijk krijgt, speelt Juve - de spin in het web vol list en bedrog - komend seizoen in de Serie C. Bovendien starten de Bianconeri dan met zes punten in mindering en raken ze de laatste twee landstitels kwijt. Lazio Roma, Fiorentina en AC Milan worden één niveau teruggezet met respectievelijk 15, 15 en drie strafpunten.
Luciano Moggi, Antonio Giraudo (beiden Juventus), Claudio Lotito (Lazio), Franco Carraro (Italiaanse voetbalbond) en Massimo de Santis (hoofd scheidsrechters-zaken) hangt een celstraf van vijf jaar boven het hoofd. Tegen Adriano Galliani (Milan) is twee jaar geëist.
Alle boosdoeners zouden een grote rol hebben gespeeld bij het beïnvloeden van de aanstelling van scheidsrechters, met als doel om hun club te bevoordelen.
bron: vi.nl
voetbal is niet mijn sport.
zwemmen vind ik veel leuker en ik presteer er ook veel beter mee.
wij zwemmen met onze club bij de top van nerderland.
er zijn zelfs 2 van onze club wereldkampion geworde laatst
ik ben zelf 4de van nederland geworden (met reddend zwemmen)
| sstteeffaann wrote: |
voetbal is niet mijn sport.
zwemmen vind ik veel leuker en ik presteer er ook veel beter mee.
wij zwemmen met onze club bij de top van nerderland.
er zijn zelfs 2 van onze club wereldkampion geworde laatst
ik ben zelf 4de van nederland geworden (met reddend zwemmen) |
Zo we hebben dus een zwemtalent op dit forum 
. Bij welke vereninging zwem je precies?
Heey forum poster's zal ik maar zeggen zal ik ff er wat zelf over hebben aangezien jullie over ajax beginnen ik vind dat ze ook heel erg slecht seizoen hebben gespeeld maar dit nieuwe seizoen verwacht ik veel van ze en gun ik ze met de nieuwe goeie spelers wel een kampioen schap toe.
In nederland ben ik voor niemand kijk wel alle wedstrijden ben meestal dan wel voor de lagere clubs om die te steunnen .
Over het algemeeen ben ik wel fan van het engelse voetbal vooral mooi voetbal met clubs als arsenal en chelsea ..
Original Bad Boy on the case, cover your face
Came in the place blowed, and sprayed Puffy with Mase

wat is er nu zo leuk aan voetbal?
het is alleen achter een bal aan rennen en hem af en toe een trap geven.
ik kijk wle wedstrijden mar die zijn zooo saai dat ik meestal in slaap val.
nou ja, ik ga me er niet verder mee bemoeien dus praat maar lekker verder 
| gangie33 wrote: |
nou ja, ik ga me er niet verder mee bemoeien dus praat maar lekker verder  |
Lol ik vind het soms nog wel spannend en leuk om ernaar te kijken maar dat ligt ook aan de clubs.
Over het algemeeen ben ik wel fan van het engelse voetbal vooral mooi voetbal met clubs als arsenal en chelsea ..
|
Voetbal van Arsenal vindt ik ook nog wel mooi maar Chelsea.. daar kots ik op, die achterlijke Mourinho die even denkt dat hij de beste trainer van de wereld is omdat hij Chelsea traint en omdat die Rus met enorm veel geld de spelertjes die hij wil hebben toch wel betaald, nee daar houd ik niet van en dan is het plezier om naar het voetbal van Chelsea te kijken bij mij meteen verdwenen. Hij koopt andere clubs leeg om de concurrente zo veel mogelijk te verzwakken.
maar ja dat is mijn kijk op het voetbal van Chelsea... en dat moest ik ff kwijt 
| gangie33 wrote: | wat is er nu zo leuk aan voetbal?
Lol ik vind het soms nog wel spannend en leuk om ernaar te kijken maar dat ligt ook aan de clubs. |
ok daar hebt je gelijk in. ik kijk niet graag naar een wedstrijd waar ze maar wat in het veld staan te lummelen, ik kijk alleen wedstrijden zoals ajax vs fyenoord, oranje vs portugal en dat soort wedstrijden.
als je mij 5 redenen kan geven wat er leuk is aan voetbal ga ik er miss op
| the666bbq wrote: |
| ik haat voetbal |
waarom haat je voetbal?
| gangie33 wrote: | wat is er nu zo leuk aan voetbal?
Lol ik vind het soms nog wel spannend en leuk om ernaar te kijken maar dat ligt ook aan de clubs. |
daar heb je wel weer gelijk in.want als je bijvoorbeeld een heel goed team tegen een heel slecht team hebt is en ook niks meer aan.
maar als dat zo is is het wel leuk om te zien hoe het slechte team ter onder gaat 
voetbal is interessant, alhoewel er tegenwoordig te defensief gespeeld wordt
Voetbal is eigenlijk tmeest leuk als je zelf kan spelen...
Ik vind voetbal maar een domme sport.
Als ze op school voetbal spelen zit/sta ik gewoon de kijken.
Dan valt het dus nog wel mee, als je er nog gewoon naar kan kijken.
man toch
voetbal rulezz
maja wie niet kan voetballen kan er ook geen plezier aan hebben
je kan het of je kan het niet
Voetballen kun je ook leren. Misschien heeft de één er meer aanleg voor, maar je kunt het altijd leren.
Waarom niet online voetballen? Hattrick (www.hattrick.org) is 'the place to be'. Je kunt hier manager van je eigen voetbalteam worden. Aan dit internationale webspel doen al zo'n 50.000 mensen in Nederland mee.
Het spel is gratis, maar je kunt ook betaald lid worden. Je krijgt dat eea aan statistieken erbij enzo. Echt leuk om er eens te gaan kijken.
EINDELIJK HET SEIZOEN IS WEER BEGONNEN IK HEB ER VET ZIN IN
ik ben helemaal verslaafd aan voetbal. 
EINDELIJK HET SEIZOEN IS WEER BEGONNEN IK HEB ER VET ZIN IN
ik ben helemaal verslaafd aan voetbal.  |
Ik heb er ook zin in voor welke clubs zijn jullie allemaal eigenlijk? Ik ben natuurlijk voor Ajax.
ik ben ook voor Ajax en natuurlijk voor Zlatan Ibrahimovic. Ik hoop dat hij een mooi seizoen gaat draaien bij Internazionale. Al vind ik Inter geen mooiere club als Juventus, maar minder zijn ze zeker ook niet!
Ik ben voor NAC Breda, en ik heb geen vertrouwen in hte komende seizoen

ik ben voor PSV
ik zal vanavond snel vergeten en hopen dat de competitie het zelfde gaat als vorige jaar. (toen hadden we de Johan Cruijff Schaal ook niet gewonnen)
ajax maakt wel een goede indruk achter met stam en vermalen in de verdediging. gabry in het middenveld en stuntelaar dadelijk weer in de spits. daar staat wel wat. als het draait en blijft draaien bij ajax kan het psv nog moeilijk gaan maken.
uhm nee zo goed zijn ze ook weer niet:P
Ik vond Ajax vanavond zeer goed voetballen, lekker fel op de bal precies wat Ten Cate wil en waar hij zo enorm veel op getraind heeft, mooi voor hem dat dat dat nou juist lekker loopt in de 2e wedstrijd om het eggie, Daarintegen vond ik P$V vanavond slap voetballen en dan zeker de verdedinging, te makkelijk en dat werd dan ook genadeloos afgestraft, Het middenveld had trouwens ook hun handen vol aan Gabri. Cocu die trouwens zelfs in de Nederlandse competitie al geen hele wedstrijd meer kan uitspelen verbaasd mij ook en valt me ook vies van hem tegen dat dat hem al niet meer lukt,
Ja, Cocu lijkt nu toch misschien iets te lang door te gaan. Al was gisteren dan wel een wedstrijd waar je hem eerder kan wisselen. Al snap ik dan niet waarom Addo er in komt als je ook nog achterstaat als PSV zijnde. Ik reken me echter niet rijk als Ajacied, maar het is wel lekker om zo beginnen en dan ook nog eens zonder de Hunter.
| Ja, Cocu lijkt nu toch misschien iets te lang door te gaan. Al was gisteren dan wel een wedstrijd waar je hem eerder kan wisselen. Al snap ik dan niet waarom Addo er in komt als je ook nog achterstaat als PSV zijnde. Ik reken me echter niet rijk als Ajacied, maar het is wel lekker om zo beginnen en dan ook nog eens zonder de Hunter. |
addo is een verdediger.. dan had simons een line naar voren kunnen gaan.
en cocu die heeft wel even 1 heel seizoen (bijna) alles maar dan ook alles gespeeld en het WK nog. en hij is 36 of 37 (volgens mij) geef hem ook wat rust. hij had met gabri een zware middag.
ajax moest er al woensdag staan tegen denen voor de vCL. psv heeft volgende week pas de eerste wedstrijd van het seizoen zonder die van zondag dan. wat meer op een vriendschappelijke pot lijkt dan een finale. dus als psv er volgende week staat in de compititie dan is alles wel goed
groningen - feynoord. lijkt me ook wel een topper. groningen is bijna gelijk gebleven als team en groningen uit is altijd moeilijk.
Ik zelf ben voor psv, was vroeger voor feyenoord, daarna voor ajax, maar ik vond ze niets vergeleken met psv (begin nou niet over ajx-psp 3-1) PSV speelde mooi voetbal, nu eigenlijk ook, maar toch wat minder. De oude team van PSV, daar hou ik echt van, ik bedoel de team waar park, lee, van bommel, vogel etc in zaten. Verder in Nederland ben ik ook voor Herenveen en Roda. Ik dacht aan het begin van het seizoen, ja breda zal dit jaar veel doen, maar nee, jammer genoeg niet.
Groetjes,
Hammoni
| groningen - feynoord. lijkt me ook wel een topper. groningen is bijna gelijk gebleven als team en groningen uit is altijd moeilijk. |
Groningen - Feynoord kan ook een hele mooie pot voetbal worden, Groningen is er volgens mij in vergelijking met vorig seizoen zelfs op vooruit gegaan een paar weken geleden speelden ze nog gelijk tegen een portugese ploeg ik dacht FC Porto, Groningen kan dit seizoen wel eens dé verrassing gaan worden waar niemand rekening mee houd.[/list]
Heb je het WK gezien? Frankrijk tegen Italië?
Dat was niet ZOMAAR achter een bal aan rennen.
Neee, dat was voor Zidane WEG rennen
Die gast is gevaarlijk met zijn hoofd.
beetje jammer dat je zo reageert, als je niet nuttig kunt reageren doe het dan gewoon niet,
ok nu weer on-topic
Nog steeds weet niemand precies wat Zidane en materrazi tegen elkaar gezegd hebben, mischien is het wel heel begrijpelijk dat Zidane zo gereageerd heeft.
Ey Skipper, kijk jij nog eens goed hier naar:
|
En dit is wat er voor mij gezegt werdt:
En dit was mijn reactie:
| timerecords wrote: |
Heb je het WK gezien? Frankrijk tegen Italië?
Dat was niet ZOMAAR achter een bal aan rennen.
Neee, dat was voor Zidane WEG rennen
Die gast is gevaarlijk met zijn hoofd. |
Dus ik snap niet zo goed wat je bedoeld met: "Als je niet nuttig kunt reageren doe het dan gewoon niet".
Er werd voor mij gezegt dat voetbal saai is, nou als hij dat had gezien zou die gene gelijk anders tegen voetbal aankijken. Dus ik zeg geen onzin EN ik ben on-topic.
Wat betreft Zidane en Materrazi, hij zei iets over dat Zidane's zus hoe.r was (iets in die richting) waardoor Zidane vervolgens terug liep en hem een kopstoot gaf.
Voortaan ff nadenken voordat je tegen iemand zegt dat hij onzin neer zet.
Met vriendelijke groet,
Time Records
Ik doel vooral op het zinnetje
| Die gast is gevaarlijk met zijn hoofd |
heeft hij eerder iets met zijn hoofd gedaan? wat "gevaarlijk" zou kunnen zijn?? hij deelt 1 keer een ferme kopstoot uit, dus dan is iedere speler die een kopstoot uitdeeld bij jouw meteen gevaarlijk met zijn of haar hoofd??
en dan nog ff over zidane ft materazzi
| Wat betreft Zidane en Materrazi, hij zei iets over dat Zidane's zus hoe.r was (iets in die richting) waardoor Zidane vervolgens terug liep en hem een kopstoot gaf. |
ik weet net als jij heus wel wat daar ongeveer gezegd is, wat ik alleen wil benadrukken is dat niemand behalve de betrokkenen precies weet wat er gezegd is en dat daarom de reactie van zidane wel heel begrijpelijk zou kunnen zijn.
en dan nog 1 klein ding...
de naam is Skippers
gegroet
| Skippers wrote: |
Ik doel vooral op het zinnetje
| Quote: | | Die gast is gevaarlijk met zijn hoofd |
heeft hij eerder iets met zijn hoofd gedaan? wat "gevaarlijk" zou kunnen zijn?? hij deelt 1 keer een ferme kopstoot uit, dus dan is iedere speler die een kopstoot uitdeeld bij jouw meteen gevaarlijk met zijn of haar hoofd??
en dan nog ff over zidane ft materazzi
| Quote: | | Wat betreft Zidane en Materrazi, hij zei iets over dat Zidane's zus hoe.r was (iets in die richting) waardoor Zidane vervolgens terug liep en hem een kopstoot gaf. |
ik weet net als jij heus wel wat daar ongeveer gezegd is, wat ik alleen wil benadrukken is dat niemand behalve de betrokkenen precies weet wat er gezegd is en dat daarom de reactie van zidane wel heel begrijpelijk zou kunnen zijn.
en dan nog 1 klein ding...
de naam is Skippers
gegroet |
Haha, als het alleen omdat zinnetje ging hoef ik me niet druk te maken en ja iedereen die rake klappen kan uitdelen met zijn hoofd is gevaarlijk met zijn hoofd SkipperS
Ajax heeft PSV wel ffies ingemaakt trouwens.
3-1
En dan zeggen dat we het niet zonder Huntelaar kunnen 
Idd lichtelijk overdreven om te zeggen dat Zizou gevaarlijk is met zijn hoofd. Af en toe sloegen de stoppen wel eens bij hem door (het was niet zijn eerste rode kaart), maar een smeerlap a la Materazzi is ie nooit geweest. En in een officiele wedstrijd zal hij igg nooit meer een kopstoot geven. Op zich had het nog wel wat dat ie gedaan had, had toch weer iets menselijks en ook iets hogers. Ik, als Zidane geef gewoon een kopstoot in een WK-finale als ik vind dat dat nodig is. Al had ik toch liever gehad dat in plaats daarvan the Matrix met nog een goaltje had pijn gedaan. Mocht niet zo zijn....
@ timerecords als iemand één rake klap uitdeelt met zijn hoofd, is hij dan zijn hele voetbalcarriere lang gevaarlijk met zijn hoofd??
als voorbeeld neem ik nu ff Zlatan Ibrahimovic in de Nederlandse competitie had hij de reputatie dat hij graag met zijn ellebogen in het rond slingerde (als je begrijpt wat ik bedoel) bij Ajax deed hij dit redelijk vaak, sinds hij in Italie speelt heb ik hem dat nog maar zelden zien doen. Ik vind dat je dan niet je hele carriere lang gevaarlijk bent met je hoofd al dan niet met je ellebogen of iets anders.
en net als wat De_Luis gezegd heeft, vind ik het, als Materazzi daadwerkelijk gezegd heeft wat er beweerd wordt een hele menselijke reactie van Zidane,
@ timerecords als iemand één rake klap uitdeelt met zijn hoofd, is hij dan zijn hele voetbalcarriere lang gevaarlijk met zijn hoofd??
als voorbeeld neem ik nu ff Zlatan Ibrahimovic in de Nederlandse competitie had hij de reputatie dat hij graag met zijn ellebogen in het rond slingerde (als je begrijpt wat ik bedoel) bij Ajax deed hij dit redelijk vaak, sinds hij in Italie speelt heb ik hem dat nog maar zelden zien doen. Ik vind dat je dan niet je hele carriere lang gevaarlijk bent met je hoofd al dan niet met je ellebogen of iets anders.
en net als wat De_Luis gezegd heeft, vind ik het, als Materazzi daadwerkelijk gezegd heeft wat er beweerd wordt een hele menselijke reactie van Zidane, |
Ik heb ook nooit gezegt en/of beweerd dat hij zijn hele voetbalcarriere lang gevaarlijk is, op dat moment WAS hij dat wel...dat is het enige wat ik zeg, en ik vind het ook terecht en goed als het waar is wat ze zeggen want ik persoonlijk zou iets veel ergers doen als iemand zoiets zegt tegen me, dus SkipperS voortaan beter lezen 
beter lezen hoeft niet, het komt waarschijnlijk gewoon verkeerd bij me over.
en dat kan iedereen gebeuren
Na Ajax, mag dan ook eindelijke het hele lang profiteren van Klaas Jan's kwaliteiten. Dat Marco ons dit nie eerder had gegund. Zijn besluit om van Nistelrooij nu thuis te laten, geeft toch eigenlijk al zijn blunder toe van het WK. Nu maar hopen dat Marco Klaas Jan over 2 jaar wel meeneemt. Je weet het maar nooit...
Nee met het selectiebeleid van San Marco is het altijd maar de vraag wie er wel en wie er niet mee gaan.
Nu Huntelaar gisteravond een goede wedstrijd gespeeld heeft ben ik als Ajax fan erg bang dat we hem niet lang meer in de ArenA zullen zien spelen ik denk hooguit nog 1 seizoen en dan mag een andere club van zijn kunsten genieten,
p.s. ik zou als PSV fan nu wel verschrikkelijk balen dat de technische staf van een paar jaar geleden Huntelaar te licht vond voor het grote werk.
dat bewijst maar weer dat Guus Hiddink ook maar een mens is en ook fouten kan maken.
Nee met het selectiebeleid van San Marco is het altijd maar de vraag wie er wel en wie er niet mee gaan.
Nu Huntelaar gisteravond een goede wedstrijd gespeeld heeft ben ik als Ajax fan erg bang dat we hem niet lang meer in de ArenA zullen zien spelen ik denk hooguit nog 1 seizoen en dan mag een andere club van zijn kunsten genieten,
p.s. ik zou als PSV fan nu wel verschrikkelijk balen dat de technische staf van een paar jaar geleden Huntelaar te licht vond voor het grote werk.
dat bewijst maar weer dat Guus Hiddink ook maar een mens is en ook fouten kan maken. |
guus hiddink heeft 3 jaar bij psv gezeten. daarvoor was huntelaar al afgekeurd in de jeugd. (daar had hiddink al niks mee temaken)
en dat huntelaar goed heeft gespeeld. ja maar van the van man zou het ook goed hebben gedaan. schaars speelde goed. hij verdeelde het spel. landzaad en vooral van de vaart speelde om en om de nr 10. positie (achter de spits) dus stuntelaar kreeg veel ballen. en kom op het was een 2de rangs ierland. ga nou niet zeggen dat we het EK gaan winnen met 1 wedstrijd. (er speelde mensen uit de 2de mee.) de trainer was een paar dagen van te voren bedreigd (met een nep pistool) dat is ook niet zo goed voor je voor bereiding.
ze zeggen de winnende trainer heeft gelijk. van basten heeft nog gelijk. maar wacht maar tot dat ze tegen betere tegenstanders gaan spelen en wat minder geluk hebben.
PASPOORT Klaas Jan Huntelaar
seizoen club wedstrijden doelpunten competitie
2002/03 PSV 1 0 Eredivisie
2002/03 De Graafschap 9 0 Eredivisie
2003/04 AGOVV Apeldoorn 35 26 Eerste divisie
2004/05 SC Heerenveen 31 17 Eredivisie
2005/06 SC Heerenveen 15 17 Eredivisie
2005/06 Ajax 16 16 Eredivisie
Totaal 107 76
bron: vi.nl
Guus Hiddink is na het WK van 2002 bij PSV gekomen zijn contract ging in op 1-8-2002 (bron: voetbalnederland.nl), hij heeft dus het seizoen 2002/2003 ook geleid, uit de gegevens van VI.nl blijkt dat Huntelaar in het seizoen 2002/2003 ook nog bij PSV gevoetbald heeft, Hiddink heeft hier dus wel degelijk iets mee te maken gehad.
verder heb ik niet geschreven dat Oranje nu zeker Europees Kampioen gaat worden in 2008 of dat RVN het slecht gedaan zou hebben.
Hoi iedereen ff snel: ik ben nieuw
Ajax had PSV wel goed te pakken, 3-1.
En Nederland-Ierland was ook wel leuk
Huntelaar speelde heel goed, 1 minuut na dat (onterecht) afgekeurde van Huntelaar kopt ie er alsnog 1 in, en daarna nog een doelpunt en 2 assists. Daar ben ik (oder andere als ajaxfan) erg blij mee.
En dan het grote nieuws:
Kuyts transfer naar Liverpool. Ik ben eigenlijk best verrast dat Kuyt naar Liverpool gaat, want ik vind Kuyt niet geweldig, en als je dan van Feyenoord naar Liverpool mag is dat wel mooi. Hij heeft rugnummer 18. Bij de wedstrijd Nederland - Ierland zei de commentator nog dat er iemand van Newcastle United op de tribune zat voor Kuyt.
Kuyt naar Liverpool in eerste instantie wel verrassend maar later vind ik het toch wel bij elkaar passen.
Kuyt een voetballer van en voor de supporters, Feyenoord ook zo'n volksclub (en vat dat niet verkeerd op) Liverpool vind ik ook zo'n club van het volk, supporters die in goede maar ook zeker in slechte tijden achter de club blijven staan, Kuyt vind ik net zo'n speler. als het goed gaat is hij er, maar als het even slecht gaat staat hij er ook, vandaar dat ik Kuyt en Liverpool wel bij elkaar vind passen. Nu nog kijken of hij daar ook een vaste waarde wordt.
Ik las net ook dat Khalid Boulahrouz naar Chelsea verkast. Mijn mening hier over is dat ik dit niet zo'n hele slimme zet vind van Boulah omdat nu de kans alleen maar groter wordt dat hij geen vaste waarde wordt in het team en hem het zelfde staat te wachten als Jan Kromkamp met als gevolg niet geselecteerd of minder vaak geselecteerd worden voor het NL elftal.
Als ik het goed heb is er nu ook weer een of ander toernooi aan de gang? Ik geloof dat Herenveen moest spelen, en ADO ook. Of ik zit er nu gigantisch naast en bevestig dat ik totaal geen verstand ervan heb (en me er ook niet in verdiep
).
voetbal is leuk om op school te doen of zo.
kijke heel soms...
nu vooral die wedstrijde bij talpa kijk ik nooit meer
(veel te veel reclame)
ik zwem veel liever
(en kijke ook
)
groetjezzz,
sstteeffaann.
Beseffen jullie wel, dat over drie kwartier onze Klaas Jan aan zijn nieuwe seizoen begint en dus weer de teller begint te lopen????
| v-d-online wrote: |
| Beseffen jullie wel, dat over drie kwartier onze Klaas Jan aan zijn nieuwe seizoen begint en dus weer de teller begint te lopen???? |
Echt waar? Begint het seizoen vandaag al? Dat wist ik helemaal niet. Ik heb er wel weer zin in
Nou je het zegt, AZ heeft met 8-1 van NAC gewonnen.
Ik heb echt het gevoel dat dit het jaar van Ajax gaat worden
Zijn er hier eigenlijk geen belgen die iets over hun voetbal te zeggen hebben? Er wordt hier alleen maar over Nederlands voebal gepraat.
Khalid Boularouz (speelt nu bij HSV) gaat trouwens naar Londen om daar te praten met Chelsea.
Belgisch voetbal stelt toch niets voor
. Hoewel ik me maar even rustig zal houden met de 8-1 nederlaag 

.
Overigens is de teller van Yhe Hunter nog niet gaan lopen, maar dat zal volgende week tegen NAC wel beginnen vrees ik. Hoeveel zal ie er maken, drie-vier-vijf... acht? 
Belgisch voetbal stelt toch niets voor . Hoewel ik me maar even rustig zal houden met de 8-1 nederlaag   .
Overigens is de teller van Yhe Hunter nog niet gaan lopen, maar dat zal volgende week tegen NAC wel beginnen vrees ik. Hoeveel zal ie er maken, drie-vier-vijf... acht?  |
Ajax wint met 5-0 en geen doelpunt van Huntelaar? Jammer. NAC is gewoon afgemaakt
Ik hoop dat Ajax volgende week ook zo'n score neerzet.
Feyenoord verliest van FC Groningen. Met maar liefst 3-0.
Maar ja zo'n eerste wedstrijd zegt vast niet veel voor de rest van het seizoen.
En PSV gewonnen van NEC. 3-1 is netjes. Op naar het volgende kampioenschap ghehe 
En PSV gewonnen van NEC. 3-1 is netjes. Op naar het volgende kampioenschap ghehe  |
Nou k dacht t niej 
Moeten jullie dit lezen:
| voetbalzone.nl wrote: |
Er is momenteel een hoop commotie rond de persoon van André Ooijer. De verdediger van PSV meldde zich afgelopen week ziek bij PSV, kwam wel voor het Nederlands elftal uit tegen Ierland en was vandaag weer de grote afwezig bij de Eindhovenaren. Het heeft er alle schijn van dat PSV-er een breuk met zijn wekgever probeert te forceren en zo een vertrek naar Blackburn Rovers af te dwingen.
|
Waarom zou je Naar Blackburn gaan als je Basisplek hebt bij PSV?
Ik wou nog meer posten maar de Ajax samenvatting begint.
Waarom je naar Blackburn wilt, terwijl je in de basis bij PSV speelt?
Simpel, in de Engelse competitie ligt het niveau vier keer hoger, je salaris is iets meer dan bij PSV en je kunt beter spelen tegen ploegen als Newcastle, Liverpool, Tottenham dan bijvoorbeeld Heerenveen, AZ, Groningen, lijkt me tenminste.
Bij PSV speelde hij wel Champions League, dat lijkt me ook wel wat waard. Ik had wel gedacht dat ooijer wat meer klasse had maar hij gaat toch voor het geld. Beetje jammer.
Tja das wel weer zo, maar ik kan me het voorstellen dat je naar Blackburn gaat als je bij PSV speelt wegens het salaris dat echt vier of vijf keer meer is daar.
OMG!
Iemand heeft weer is een oude koe uit sloot gehaald.
Op welke pagina zou hij deze topic gevonden hebben?
Vast ergens op een pagina <heel hoog> de eerste post stammen uit 2005
MAN!
Je doet je naam wel eer hé, kansloos.
Als je even had gekeken dan had je wel kunnen zien dat dit topic acht pagina's heeft en die zijn verdeeld over tien maanden, niets mis mee lijkt me.
Over kansloze replies gesproken 
Ja inderdaad dat is wel een heel stomme post
Maar hij postte dat denk k alleen maar voor de punte.
Denk ik ook, 2.61 punten is iets te weinig dus daar moet even wat bijkomen. Hopelijk kan een van de mods hem even verwijderen 
dat zou inderdaad wel mooi zijn, dan kunnen wij hier gewoon weer verder over voetbal ouwehoeren
Wat denken jullie trouwens van morgen met Ajax?? Moet wel te doen zijn toch?? 
dat zou inderdaad wel mooi zijn, dan kunnen wij hier gewoon weer verder over voetbal ouwehoeren
Wat denken jullie trouwens van morgen met Ajax?? Moet wel te doen zijn toch?? 
Ajax gaat gewoon winnen. Die Denen bakken er nix van. Ondanks dat hun competitie al een aantal weken bezig was en ze dus goed op elkaar ingespeeld (moeten) zijn, was duidelijk dat Ajax er tactisch beter was. En wij hebben natuurlijk Huntelaar! Over het benutten van kansen gesproken! Geweldig!! Daar kunnen die Denen in de voetballes van vanavond iets van leren.
Ajax kwalificeert zich wel. Kopenhagen gaat natuurlijk nooit twee keer scoren en Ajax zal waarschijnlijk gewoon ruim winnen. (Dan kunnen ze zondag misschien een keertje verliezen
)
We hebben al een voorsprong (2-1) en dat was een uitwedstrijd dus het word denk ik niet al te moeilijk.
EDIT: Toch nog verloren echt belachelijk eerste helft niet scoren en dan 0-1, en dan dat eigen doelpunt
Het is echt dom van ze. Heel dom. 2-1 voorsprong verspillen. Mafkezen.
Natuurlijk klote voor Ajax maar ook zeker klote voor het hele nederlandse voetbal, nu loop je weer een paar punten mis op de UEFA ranking.
en de manier waarop, verdomme gewoon een tegengoal uit een spelhervatting en de eigen goal van vermaelen tsjah dat is gewoon pure pech en uitgerekend vanavond overkomt hem dat anders was er niks aan de hand geweest. met een 0-1 verlies.
Het is balen maar ze komen er wel overheen en anders is Ajax echt niet meer te helpen. We komen misschien wat inkomsten mis, maar we hebben wel een kans op de UEFA CUP. De kans op de Champion League is veel kleiner.
Ghehe die ajax ook
Ik dacht trouwens dat er een topic was voor alleen AJAX. Word hier nu ook ineens alleen over ajax geouwehoerd. achja
Ja ik had een topic gemaakt over Ajax, maar ik denk dat het makkelijker is om het gewoon hier te posten. En PSV verloren, Feyenoord gelijk, Ajax wint dankzij Welsey Sneijder, waarmee ze mazzel hebben gehad tegen NAC (geen Huntelaar nog, die miste een penalty, en 8-1 was mischien iets te ver weg). Lekker begin van het seizoen. Maar PSV loopt een beetje leeg 
Anderlecht heeft gewonnen van Club Brugge, Nu loopt Anderlecht 3 punten uit op Club Brugge. Echter het seizoen is nog lang.
Wie zijn er in de belgische competitie eigenlijk de kampioenskandidaten nummer 1.2 en 3??
ik volg die competitie niet zo heel erg omdat ik het voetbal daar niet mooi vind om naar te kijken. het zal er ook mee te maken hebben dat ik bijna geen spelers ken die daar spelen.
Wie zijn er in de belgische competitie eigenlijk de kampioenskandidaten nummer 1.2 en 3??
ik volg die competitie niet zo heel erg omdat ik het voetbal daar niet mooi vind om naar te kijken. het zal er ook mee te maken hebben dat ik bijna geen spelers ken die daar spelen. |
Ik ken maar drie clubs: Brugge, Anderlecht en Mechelen
en ik ken 0 spelers.
Ik denk dat Anderlecht de grootste kans maakt in België, ze hebben ook een goede start gemaakt. Club Brugge heeft alweer twee wedstrijden verloren, dus die zullen het wel niet worden. Ik hoop trouwens dat Genk weer eens kampioen kan worden
.
Speelt Mechelen trouwens wel in Eerste Klasse, of een divisie lager?
Ik heb geen idee
Maar Hoogeveense RAT, de site in je signature, is echt lang niet geupdate. Hoe zit dat? Je kan de link dan beter weghalen 
Kv Mechelen speelt in 2de klasse waar ze overigens leider zijn na 1 speeldag (zegt dus niet zoveel nu) , Ze zijn terug aant keren naar 1e klasse na het failliet gaan.
Voorts is Anderlecht de grootste titelkanidaat, ze hebben uitstekend ingekocht, Biglia een Argentijn, is misschien wel de meest waardevolle speler van de Belgische competitie. Boussouffa (weg gestuurd bij Ajax) is zker een publiekstreffer en Anderlecht is zeker niet het eindstation voor hem. Tchite overgenomen van rechtstreekse concurrent Standaard scoort met de ogen dicht voor Anderlecht. Dit Anderlecht is naar mijn menig even sterk (of zelfs sterker ) dan PSV, Ajax en AZ . Dit Anderlecht kan absoluut verrassen in de CL, Ze hebben Real Madrid in een oefenpot, de 2de helft volledig weggespeeld. ( zegt niet alles maar toch veel.)
Club Brugge zal wel 2de worden. en Standaard tja , kweet niet die zijn nu al aan het falen.
Ik hoop echt dat Ajax weer kampioen wordt
We hebben wel een goed team, met Gabri, Huntelaar, Stam enz.
| Duck wrote: |
Ik hoop echt dat Ajax weer kampioen wordt We hebben wel een goed team, met Gabri, Huntelaar, Stam enz. |
ik denk niet dat ajax zo makelijk naar de 1ste plek gaat
je moet niet vergeten dat AZ ook goed speelt en psv doet altijd mee
nou even met oojer en V of H weg wat minder maar dat komt wel goed
feynoord denk ik helaas wat anders over. dus kunnen geen kuyt of een kalou terug kopen. castellen is een aantal maanden gebleseerd. ik vrees dat ze het niet zo goed gaan doen.
mja de tijd zal het ons allemaal leren
TUURLIJK GAAT AJAX KAMPIOEN WORDEN!!! wat dacht jij dan kut?! Of ben je soms een kakkerlak!!! Na het vorig teleurstellende jaar gaat ajax cker kampioen worden dat zijn ze ons verschuldigd! 
PSV heeft goeie inkopen gedaan op de laatste dag van het sluiten van de transfermarkt. Alleen Kluivert had van mij thuis mogen blijven. Maar we zullen zien. Kromkamp is een directe versterking. Ben er blij mee ghehe.
Ik vind kromkamp ook niet gewelidig hoor, maar ja... Charisteas naar Feyenoord nou jullie mogen hem hebben hoor 
Ik vind kromkamp ook niet gewelidig hoor, maar ja... Charisteas naar Feyenoord nou jullie mogen hem hebben hoor  |
Kweet niet al te veel van het Nederlands voetbal, maar Charisteas naar Feyenoord. Erg sneu voor de Feyenoord fans.
IK ben echt bij dat kluivert terug naar de NL competitie is gegaan ik vond het echt een super speler. Hij had nog veel langer in het nl elftal kunnen blijven. Echt dom dat ze hem niet meer opgesteld hebben. want het is gewoon een speler met super kwaliteiten. Elke kans ging er gewoon in. En ik denk dat ze in 1998 zover zijn gekomen door het super koppen KLUIVERT - Bergkamp. Het was echt een super speler en ik verwacht dit jaar super echt veel van hem. Ookal zit hij bij dat tifus clubje PSV Kluivert blijft een van de favo spelers bij mij!!

Ik geef toe dat Kluivert 'vroeger' goed 'was'. Maar nu is het een egoistische geldwolf met een ego waar je u tegen zegt.
Kluivert was vroeger goed, maar dat is hij nu niet meer. hij heeft zijn beste tijd gehad. HIJ MOET STOPPEN.
Ook al stel ik vragen bij Kluivert's conditie, ik vind het toch jammer dat ie naar PSV is gegaan, maar ja daar vinden ze het uiteindelijk nooit zo erg om een Ajacied via een omweg te halen. Al is het weer een tijd geleden volgens mij dat ze een echte goeie nog hebben teruggehaald. Reiziger, Lamey, Vink hebben bijvoorbeeld niet echt veel meer bijgedragen. En Wouters was ook niet zo'n topper als die jongens van eind jaren 80.
| Ook al stel ik vragen bij Kluivert's conditie, ik vind het toch jammer dat ie naar PSV is gegaan, maar ja daar vinden ze het uiteindelijk nooit zo erg om een Ajacied via een omweg te halen. Al is het weer een tijd geleden volgens mij dat ze een echte goeie nog hebben teruggehaald. Reiziger, Lamey, Vink hebben bijvoorbeeld niet echt veel meer bijgedragen. En Wouters was ook niet zo'n topper als die jongens van eind jaren 80. |
je vergeet oojer
en stuntelaar heeft de weg net andersom gedaan
| Drodr wrote: |
Ookal zit hij bij dat tifus clubje PSV Kluivert blijft een van de favo spelers bij mij!!  |
ik zal hier maar niets op zeggen 
Kluivert had gewoon eerder terug naar Nederland moeten komen! Nu is hij te ver teruggevallen, vrees ik voor hem! Of PSV er wat an heeft betwijfel ik! Het kost PSV hooguit een flinke duit euries per maand!
Ik heb veel naar voetbal gekeken waneer ik in Belgie woonde, mijn favorite ploeg was FC Antwerp. Nu dat ik al jaren terug in Canada ben kan ik naar geen voetbal meer kijken daar het hier niet bekent is (misschien wel voor de junioren). Nu is hockey mijn sport.
Ludo 
Zelf vind ik dat Ajx er op het moment weinig van bakt. Al 375 minuten niet gescoord en staan op een gedeeld elfde plaats, maar wegens een goed doelsaldo staan ze zesde.
Mijn favoriete NAC Breda doet het ook minder goed dan men verachten . Ze spelen wel goed, maar zonder resultaat en staan pas tiende op de ranglijst . Hopen dat ze de play-offs halen. |
haha het gaat weer goed met nac dit seizoen niet dus keihard afgemaakt daar az
| haha het gaat weer goed met nac dit seizoen niet dus keihard afgemaakt daar az |
NAC heeft Ajax anders wel behoorlijk laten zweten in de laatste competitie wedstrijd.
Ajax net ruime overwinning behaalt
5-2
Huntelaar 2 keer gescoord, Roseberg, Roger en Sneijder 1 keer. Leuke wedstrijd 
Ja en zometeen de eerste echte kraker van het seizoen. PSV - Feyenoord
hoop dat het een gelijkspel wordt.
maar met natuurlijk wel mooi voetbal
Geen gelijkspel geworden dus, maar PSV wint met 2x1. Ajax verliest weer bij Roda JC, nu met 2x0.
NAC heeft wel gewonnen
, door een goal in de laatste minuut van Mike Zonneveeld gaan de drie punten mee naar Breda: 0x1 
AZ faalde dus om volledig te profiteren van de misstap van Ajax. Dat doet me in mijn gedachte versterken dat ze uiteindelijk toch weer tekort zullen komen om voor de titel te gaan. Terwijl dit jaar toch de titelstrijd vrij open is in mijn ogen. PSV vind ik minder geworden, Feyenoord doet helemaal niet mee, en Ajax moet het nog maar laten zien.
PSV moet nog op gang komen.. Aantal spelers net voor sluiten van transfermarkt. We zijn op de weg terug.
Ja, vorig seizoen begon het ook wat stroef, waarna het kampioenschap toch qua punten in ieder geval overtuigend behaald werd. Spel niet. Alleen had ik gisteren toch verwacht dat ze wat makkelijker van Feyenoord zouden winnen. Eerste helft was wel goed, maar in de 2e helft werd het toen toch nog spannend en hadden ze Vink weer eens nodig om een topper te winnen.
Nou, feyenoord staat nu al 6 punte achter AZ, dus dei doet nie meer mee voor t kampioenschap. Ajax gaat gewoon winnen
Als we het duel tege Roda gwoon vergete...
Vanavond weer voetbal, ik denk dat dit seizoen wel spannend gaat wordenen er niet snel een kampioen uitkomt.
| Eerste helft was wel goed, maar in de 2e helft werd het toen toch nog spannend en hadden ze Vink weer eens nodig om een topper te winnen. |
PSV had zelf ook een penalty moeten hebben.. Bij die glijpartij van gomes kwamen we goed weg .. ghehehehe
Als we het duel tege Roda gwoon vergete...
|
Dat duel moet je niet vergeten, daar ging zowat alles mis wat er met hét Ajax systeem maar mis kan gaan, daar moet je dus van leren en zo vaak mogelijk bekijken.
Gisteren Groningen helaas uitgeschakeld in de UEFA Cup, maar de rest is door. Op zich een goed weekje dus in Europa, want naast het feit dat bijna iedereen door is, werd er door geen van de teams ook verloren. Wat weer goed is voor onze plaats op de UEFA rankings. Alleen die verdomde Roemenen blijven ook maar punten scoren en zijn ook nog eens helemaal compleet.
NEC-Herclaes begint om 20.00 ga kijken Hope dat Nec verliest 
Huntelaar scoort niet echt meer
Da's echt klote...Gelukkig scoort des rest wel goed.
| SomaQan wrote: |
NEC-Herclaes begint om 20.00 ga kijken Hope dat Nec verliest  |
Jammer voor je dat NEC gewonnen heeft.
Eerste overwinning voor ze.
Ja hoor, en weer heeft NAC goed gespeeld in de Kuip en weer verloren: 3-2
. Twee keer op een voorsprong komen en dan nog verliezen, typisch NAC Breda
.
Dan maar over twee weken tegen NEC winnen
Wat vinden jullie er trouwen van van Van Bommel Van Nistelrooy niet meer voor oranje willen uitkomen? Ik zelf vind het goed, want Van Basten heeft gewoon geen vertrouwen in hen. Ze kunnen geen goed doen in de ogen van Van Basten. JAmmer voor ons dat ze zijn gestopt, maar ik begrijp het.
Ik vind het ook terecht dat ze niet meer mee willen doen. Van Basten moet maar eens echt ervaren spelers oproepen en niet van die jonkies die nog niets gepresteert hebben.
Ik vind dat van Bommel en van Nistelrooy gewoon moeten zeggen dat ze maar wat graag willen spelen voor Oranje.
Als het even tegenzit dan loop je als topsporter de kans om niet geselecteerd te worden. maar dat hoort er toch allemaal bij als je na die mindere periode weer op je normale niveau of mischien wel boven je zelf uitstijgt qua prestaties dan wordt je toch weer geselecteerd (zoals nu het geval is)
ik vind daarom de reacties van deze twee heren op zijn zachts gezegd "een beetje raar"
Inderdaad en hij gaat ook niet goed met ze om vind ik.
Pas nu gaat hij spelers bellen als ze zijn afgevallen. Leuk, maar het is te laat. Wie valt er nu nog te bellen, ze zijn immers allemaal al afgevallen of hebben bedankt.
Hij moet wat meer vertrouwen geven aan goede ervaren spelers zoals v Bommel en v Nistelrooij.
Vanavond dus de wedstrijd tegen Albanie. Ik ben benieuwd of Oranje de stijgende lijn waar iedereen het over heeft door kan trekken. Ik hoop het iig wel. De opstelling is bij mij nog niet bekend maar ik ben er erg benieuwd naar.
Geen stijgende lijn dus 
Nee, ongelofelijk wat er gebeurde na de 2-1 wat een angst wat een foute passes ik kon niet geloven wat ik zag. De 1ste helft vond ik mooi om te zien, dominant voetbal, maar de 2de helft zag er niet uit. Albanie kreeg volgens mij nog een beetje hoop op de 2-2 en dat mag tegen een land als Nederland natuurlijk nooit.
| Nee, ongelofelijk wat er gebeurde na de 2-1 wat een angst wat een foute passes ik kon niet geloven wat ik zag. De 1ste helft vond ik mooi om te zien, dominant voetbal, maar de 2de helft zag er niet uit. Albanie kreeg volgens mij nog een beetje hoop op de 2-2 en dat mag tegen een land als Nederland natuurlijk nooit. |
dat zei ik vroeger ook altijd over onze belgen, maar dat heb ik ondertusse al opgegoven en ik leg me nu gewoon bij zo'n nederlaag/ gelijkspel neer!
mvg
keempe
ik denk en hoop dat belgie er weer bovenop komt en zich misschien al kan plaatsen voor het EK. Jullie hebben een goede lichting volgens mij, alleen die keeper, Stijnen, ken ik niet zo goed, maar verder hebben jullie een elftal waarmee jullie misschien kunnen eindigen in de poule. Ik hoop het want Nederland - België zijn altijd leuke wedstrijden, veel leuker dan Nederland - duitsland.
Nou mensen al zenuwachtig voor de toppers dit weekend? Feyenoord - Ajax. en psv tegen az (az tegen psv ik weet dat niet zeker) en dan praten we alleen nog maar over voetbal, forumule 1 belooft ook een spectakel te worden maar daar is al een topic voor. En niet alleen in de Nederlandse competitie zij er toppers, ook in spanje en engeland zijn er weer top wedstrijden, Barca tegen Real Madrid bijvoorbeeld, het wordt hopelijk weer genieten dit weekend.
ik heb er iig zin in
Super Zondag!
Tussenstand Feyenoord - Ajax 0-2!!!! Mooi, 2 keer Huntelaar
Helaas staat AZ wel achter met 0-1 ik wil wel dat ze winnen.
FF snelle edit: 0-2 voor PSV.
ppfff nog een edit vlak voor rust: 0-3 voor PSV

Feyenoord - Ajax 0-4... heerlijk zeg om feyenoord helemaal ten onder te zien gaan! Maar Ajax was natuurlijk ook gewoon weer duidelijk de beste in Rotterdam.. wanneer niet eigenlijk? wel vet weer! 
PSV heeft gewonnen van AZ. En in de Champions League ook tegen galatasaray. Kortom een goede week voor PSV
Je staat wel erg in de min vdonline..
Ja k ben echt blij dat we tegen Feyenoordgewonnen hebben. Voor PSV inderdaad goede week, al had ik liever AZ zien winnen. Ik denk wel dat AZ dit jaar het wel volhoud, maar geen kampioen wordt. De vorige 2 seizoenen konden ze het net niet volhouden, en nu hebben ze het probleem dat Ajax ook wat sterker is geworden.
Feyenoord zit nu echt in een crisis, vind t wel goed van Erwin Koeman dat ie een paar dage zijn team niet wilde zien. Feyenoord heeft gewoon een flink aantal miskopen gedaan (de laatste jaren) en nu hebben ze het geld van Kuijt en Kalou niet echt goed gebruikt.
Vorig jaar vond ik Ajax-Feyenoord nog wel spannend (en Feyenoord-Ajax helemaal) maar zondag had ik het gevoel dat we wel zouden winnen. Maar 0-4 had ik nou ook niet verwacht.
PSV - Sparta 7 - 0 haha mooi.. Zelfs reiziger gescoord.. Het moet niet gekker worden! Lijk wel of Koné los aan het komen is, 2 keer gescoord.
NAC BREDA
, weer gewonnen. Het gat dit seizoen een stuk beter dan vorig seizoen, hopelijk kan degradatie ontlopen worden.
Mooie zege trouwens, in de laatste seconde scoort Slot de 2-1 tegen FC Utrecht 
Gister nog iemand CL gekeken?
ik heb genoten van PSV en zeker van Farfan en Kone zeker de laatste is helemaal los. a.s. donderdag hopen dat Ajax ook ff wint van Austria Wien en dan is mijn week weer helemaal goed!
Ik heb een stukje gezien, 2-0 toch, hebben ze mooi gedaan
Ivooo
Ik heb PSV niet gekeken maar ik had wel wat meer van galatasaray verwacht...
PSV doet het goed de laatste tijd.. Nu ook weer verdiend gewonnen van GALATASARAY... Al was het spel niet altijd even goed..
| Ik heb PSV niet gekeken maar ik had wel wat meer van galatasaray verwacht... |
PSV had ook net zo goed gelijk kunnen spelen, maar goed zoals de commentator ook al zij PSV heeft Gomes, een keeper van wereldklasse en had denk ik het geluk dat farfan gister in topvorm was en dat de centrale verdediger van Galatasaray hem simpelweg niet aankon en daardoor dus in de eerste helft al rood te pakken had. dan word het al een stuk makkelijker.
ondanks een matige eerste helft toch zeker genoten.
als psv fan
vindt ik nog erg lucky
in de 40ste min krijgen de turken een rode kaart
ik de 2de helft was het gewoon uitspelen van psv met 11 tegen 10
de eerste goal komt dan uit een vrije trap en de 2de van een solo actie van kone (counter)
dus eigenlijk hebben ze niet echt goed gespeeld.. oke achter is was alles helemaal dicht. gomes, 4 man verdediging en simons.
ik ben blij dat ze na 4 wedstrijden al door zijn maar ik vrees dat de andere 2 (uit bij liverpool en bordeaux thuis) erg afwachtend gespeeld zullen worden en koeman zal menseng gaan sparen voor de competitie. dus dat die mindere wedstrijden worden.
Zp Feyenoord uit de beker, tegen RKC na verlenging 3-2 en NAC is wel door. Dankzij een 3-1 op FC Groningen, dit is trouwens de grootste thuisnederlaag van Groningen in de Euroborg 
.
PSV door tegen Vitesse.. Zondag nog ff Ajax oprollen en op naar het stadhuisplein
ghehe grapje.. Het zal moeilijk worden maar zondag kan PSV goede zaken doen 
PSV door tegen Vitesse.. Zondag nog ff Ajax oprollen en op naar het stadhuisplein ghehe grapje.. Het zal moeilijk worden maar zondag kan PSV goede zaken doen  |
Dat hebben ze ook gedaan!
Ik moet Ajax ook niet
PSV wint, met laf spel, ik haat italiaans voetbal...
PSV heeft gewoon gewonnen op basis van ervaring en dat terwijl Ajax een behoorlijke vracht ervaring binnen gehaald heeft.
Laf vind ik ook wel een goed woord om de overwinning mee te omschrijven maar dat komt denk ik mede omdat ik Ajax supporter ben.
Ajax heeft laten zien dat het durft te voetballen. en PSV heeft duidelijk niet de 'ballen' om dat wel te doen.
Tja .. Uiteindelijk telt gewoon het resultaat.. Ik moet toegeven dat Ajax beter was de eerste helft.. PSV staat gewoon als een huis.. Je kan het noemen wat je wilt maar de punten gingen mee naar Eindhoven 
Resultaat is inderdaad het belangrijkste, hoewel ik liever zie dat een ploeg met leuk aanvallend voetbal wint, dan op PSV-achtige wijze. Trouwens, hoe defensief sterk PSV is, dat is ook een kwaliteit. Een kwaliteit waar je meer aan hebt dan aanvallende kwaliteit als jij het mij vraagt.
PSV heeft ook aanvallende kwaliteiten.. Alleen tegen AJAX kwam het er niet uit..
PSV heeft gewoon gewonnen op basis van ervaring en dat terwijl Ajax een behoorlijke vracht ervaring binnen gehaald heeft.
Laf vind ik ook wel een goed woord om de overwinning mee te omschrijven maar dat komt denk ik mede omdat ik Ajax supporter ben.
Ajax heeft laten zien dat het durft te voetballen. en PSV heeft duidelijk niet de 'ballen' om dat wel te doen. |
Ajax ging inderdaad gewoon voetballen, maar er kwamen gaten in het spel waar PSV van profiteerde. Ajax voetbalde lekker, maar dat soort momenten zijn gewoon minpunten van het hudige Ajax, denk ik. Niet dat die problemen niet voorkomen kunnen worden, want ik denk echt dat Ajax het beste team heeft dit jaar.
Lang geen post hier terwijl er wel heel wat aan de gang was
Laten we weer over voetbal praten! PSV heeft veel punten laten liggen. Ben echt blij nu nog maar 5 punten veschil met Ajax dus nog kleine kans om kampioen te worden. maar PSV zal wel weer wat beter gaan spelen de komende weken...
Ik vind t ook wel leuk dat Davids bij Ajax terug is, vond hem altijd wel goed voetballen. Er is nu een goede balans tussen ervaren spelers en jonge spelers.
En wat ik echt klote vind is dat Huntelaar niet meer goed is, Sneijder heef tnu 3 doelpunten meer gescoord
Dit is zeker niet goed voor Huntelaar. We hadden hem beter kunnen verkopen hadden we er nog wat aan!
Ik denk dat ondanks het verschil van 5 punten PSV nog steeds kampioen word.. PSV krijgt nu een makkelijker programma waarin we weer vertrouwen kunnen opdoen.. Forza PSV...
zijn er geen Belgen?
De competitie stelt nu weinig voor, bekijk het spel van Anderlecht, Brugge eens, barslecht :s
Het is echt niet meer aan te zien, liever Engels voetbal maar daar heb je weer digitale tv voor nodig :s
| Maxus wrote: |
zijn er geen Belgen?
De competitie stelt nu weinig voor, bekijk het spel van Anderlecht, Brugge eens, barslecht :s
Het is echt niet meer aan te zien, liever Engels voetbal maar daar heb je weer digitale tv voor nodig :s |
Ja, maar engeland is wel 1 van de leukste competities, en ik mag op maandag nooit zo laat naar de wedstrijden kijken voor buitenlands voetbal
Ik heb echt geen idee hoe de belgische competitie in elkaar zit, en er wordt ook nooit aandacht aan besteedt.
Ik heb weer genoten dit weekend, heerlijk dat az van psv wint en dan ajax tegen feyenoord, met Davids... genieten. Ook dat commentaar van hem aan het eind over Danny Buis 'die jongentjes willen zich ook bewijzen' haha super tof. En wat vinden we hier trouwens van de commotie over het spandoek dat Vak 410 gemaakt zou hebben, het spandoek was verboden maar is op 1 of andere manier toch het stadion binnen gekomen. Nu is vak 410 voor verdere sfeeracties tot aan het eind van dit voetbalseizoen uitgesloten.
maar ik geloof dat ajax de titel pakt. er werd gezegd dat psv een makkelijker programma heeft maar psv krijgt die lastige clubs als twente ook nog wel dus zoveel maakt dat niet uit.
Ik vind het goed dat het sfeervak niet meer mee mag doen aan sfeeracties.. Als Feyenooit ook een spandoek zou maken over de oorlog (bv Joden vergassen) zou heel Amsterdam op de kop staan.. Grappen over de oorlog vind ik niet kunnen. Er zijn erge dingen gebeurt en dat is nooit leuk..
| Maxus wrote: |
zijn er geen Belgen?
Het is echt niet meer aan te zien, liever Engels voetbal maar daar heb je weer digitale tv voor nodig :s |
Ik ben ook Belg
!
Het is inderdaad niet zo goed gesteld met het Belgische voetbal. Kijk bijvoorbeeld naar de interland België-Tjechië van gisteren. België heeft met 0-2 verloren. Je ziet goed de verhouding tussen de competitie en de nationale ploeg. Het evenwicht is er gewoon niet meer!
Ik ben ook Belg !
Het is inderdaad niet zo goed gesteld met het Belgische voetbal. Kijk bijvoorbeeld naar de interland België-Tjechië van gisteren. België heeft met 0-2 verloren. Je ziet goed de verhouding tussen de competitie en de nationale ploeg. Het evenwicht is er gewoon niet meer! |
Terwijl ik persoonlijk erg gecharmeerd ben van o.a. spelers als Dembele (AZ) en de Ceulaer (RKC)
die spelers zouden toch naar mijn idee behoorlijk wat moeten kunnen brengen.
ik moet heel eerlijk zeggen dat naast Bart Goor en Thomas Vermaelen dit de enige 2 internationals van Belgie zijn die mij zo in m'n gedachten schieten.
Terwijl ik persoonlijk erg gecharmeerd ben van o.a. spelers als Dembele (AZ) en de Ceulaer (RKC)
die spelers zouden toch naar mijn idee behoorlijk wat moeten kunnen brengen.
ik moet heel eerlijk zeggen dat naast Bart Goor en Thomas Vermaelen dit de enige 2 internationals van Belgie zijn die mij zo in m'n gedachten schieten. |
Vroeger had belgie leuke spelers zoals ; Luc Nilis en Gilles de Bilde.. Jammer voor het voetbal dat Nilis niet meer kan spelen.. Het was een echte held.. Was altijd mooi om naar te kijken toen die nog bij PSV speelden..
1-5
We hebben ze ingemaakt! Verpulverd, we liepen over ze heen! Ajax!!! Geweldig! Mooi doelpunt van Sneijder
1-5. Ik ben beniewd hoe wanroij (de enige waarvan ik weet dat hij voor PSV is) reageert
1-5 gewoon. Dat is niet normaal.
Zelfs Braamhaar was blij.
| G1g4nt1C wrote: |
| Maxus wrote: | zijn er geen Belgen?
Ik ben ook Belg !
Het is inderdaad niet zo goed gesteld met het Belgische voetbal. Kijk bijvoorbeeld naar de interland België-Tjechië van gisteren. België heeft met 0-2 verloren. Je ziet goed de verhouding tussen de competitie en de nationale ploeg. Het evenwicht is er gewoon niet meer! |
Belgie speelt binnenkort tegen Portugal, En wij willen daarvan gaan winnen, een afgang vermijden zal al mooi zijn.
1-5
We hebben ze ingemaakt! Verpulverd, we liepen over ze heen! Ajax!!! Geweldig! Mooi doelpunt van Sneijder 1-5. Ik ben beniewd hoe wanroij (de enige waarvan ik weet dat hij voor PSV is) reageert 1-5 gewoon. Dat is niet normaal.
Zelfs Braamhaar was blij. |
Dat had ik echt niet verwacht, nou nog de eredivisie winnen!
Ivooo
1-5
We hebben ze ingemaakt! Verpulverd, we liepen over ze heen! Ajax!!! Geweldig! Mooi doelpunt van Sneijder 1-5. Ik ben beniewd hoe wanroij (de enige waarvan ik weet dat hij voor PSV is) reageert 1-5 gewoon. Dat is niet normaal.
Allereerst gefeliciteerd..
Wel een geflatteerde uitslag als je de hele wedstrijd hebt gezien.. 1-2 of 1-3 had ook goed gekunt.. maar de 1e twee doelpunten zaten er lekker in..
Ik herinner me ook nog een 4-0 in de arena (3 keer van bommel) mja nu kijk ik in het verleden ( zoals alle ajacieden altijd doen
)
En als allerlaatst.. WE WORDEN TOCH WEL KAMPIOEN 
1-5
Allereerst gefeliciteerd..
Wel een geflatteerde uitslag als je de hele wedstrijd hebt gezien.. 1-2 of 1-3 had ook goed gekunt.. maar de 1e twee doelpunten zaten er lekker in..
Scheids had ook meteen 3 keer rood kunnen geven. (dan was het een andere wedstrijd geworden)
De scheids juichte bij de laatste Ajaks goal... Verdacht is het wel
Ik herinner me ook nog een 4-0 in de arena (3 keer van bommel) mja nu kijk ik in het verleden ( zoals alle ajacieden altijd doen
)
En als allerlaatst.. WE WORDEN TOCH WEL KAMPIOEN 
1-5
. Een topper uit de Nederlandse competitie eindigt in 5-1, dat kan toch eigenlijk niet? Alle topwedstrijden eindigen hier zo'n beetje met veel goals, terwijl in het buitenland juist weinig goals zijn in de toppers. Natuurlijk is het wel leuk, maar het laat eens te meer zien, dat wij een micky-mouse competitie hebben.
Ik ben als Ajax-fan behoorlijk van PSV geschrokken dat ze zo veel slechter zouden spelen als ze Alex en Koné niet tot hun beschikking zouden hebben. Geflatteerd vind ik het totaal omdat Ajax Psv nu eens overklast heeft spelers zoals Cocu en Simons zijn er totaal niet aan te pas gekomen (Ja Cocu 1 gevaarlijke kopbal) en ook het feit dat je verslagen bent door de agressiviteit van Ajax zegt toch wel wat over het behoorlijk zwakke spel van de tegenstander (In dit geval PSV) aangezien Ajax over het algemeen niet moet hebben van het agressievere voetbal. kortom: 1-5 een verdiende uitslag.
Ik heb het niet eens gezien, maar achteraf heb ik een goede keus gemaakt door liever naar de kwalificatie van de A1GP te kijken dan naar Nederland - Roemenië. Een bloedeloze 0-0, las ik. Nou ja eigen schuld, moet van Basten ook maar spelers oproepen die echt kunnen voetballen.
België, trouwens met 4-0 verloren van Portugal, jammer het EK is nu wel ver weg voor de zuiderburen. En sinds het WK zie ik Portugal (lees C. Ronaldo) graag verliezen.
Het was inderdaad bloedeloos. Afschuwelijk om naar te kijken met de 70e minuut heb ik hem maar uitgezet en ben ik een film gaan kijken, gewoon een schande! Maar goed dat ik er niet heen ben gegaan kan mijn geld wel uitgeven aan betere dingen dan hiernaar kijken... 
Ik heb alleen de eerste helft gezien, daarna snel naar Duitsland - Tjechie gaan kijken en die wedstrijd vond ik toch iets mooier en zeker de slotfase!
Mijn favoriete NAC Breda doet het ook minder goed dan men verachten . Ze spelen wel goed, maar zonder resultaat en staan pas tiende op de ranglijst . Hopen dat ze de play-offs halen. |
voetbal is cool toch
Zo, De Graafschap keert na twee jaar weer terug in de eredivisie, waarschijnlijk ten koste van ADO Den Haag.
Gisteren is trouwens weer bewezen dat er voortaan gebruik gemaakt moet worden van TV-beelden bij de wedstrijd Roda - Groningen. Onterecht een goal van Roda afgekeurd, terwijl die zeker 30cm. over de lijn was.
Mooi dat de Graafschap weer terugkomt en zeker ten kostte van Den Haag. Wat betreft de camera's op de doellijn daar ben ik helemaal voor en zeker nadat ik gister de wedstrijd Roda - Groningen gezien heb die bal was zeker wel een halve meter over de lijn!!
| Mooi dat de Graafschap weer terugkomt en zeker ten kostte van Den Haag. Wat betreft de camera's op de doellijn daar ben ik helemaal voor en zeker nadat ik gister de wedstrijd Roda - Groningen gezien heb die bal was zeker wel een halve meter over de lijn!! |
Ik betwijfel alleen of ze die bal dan wel hadden kunnen vastleggen op camera, de spelers stonden immers overal. Als er zo'n camera komt moeten ze die wel van bovenaf opstellen en niet van de zijkant, grote kans dat er bij corners e.d. daar een speler staat opgesteld en het zicht blokt.
Maar even iets heel anders, het lijkt erop dat Ajax gewoon alsnog kampioen gaat worden ten koste van PSV..
Het zou me niets verbazen als PSV met die Champions League wedstrijden zo vermoeid wordt dat ze nog een keer punten verspelen of misschien zelfs verliezen en dat Ajax er dan toch langs gaat. Ajax heeft natuurlijk een veel makkelijker programma in verhouding met PSV en daarnaast hebben ze ook nog maar een wedstrijd per week.
Kortom: het is te doen!

PSV kampioen, dat had ik echt niet verwacht. Ik had het AZ ook wel gegund.
Ivooo
Ajax had kampioen moeten worden.
Mooi mooi dat PSV kampioen is geworden. Met PSV heb ik het meeste voeling.
| Jurado wrote: |
| Mooi mooi dat PSV kampioen is geworden. Met PSV heb ik het meeste voeling. |
PSV had het wel het minst verdiend.
| Jurado wrote: | | Mooi mooi dat PSV kampioen is geworden. Met PSV heb ik het meeste voeling. |
PSV had het wel het minst verdiend. |
Ja inderdaad, na de winterstop speelden ze opeens veel slechter. Ajax had het nog meer verdiend.
Ivooo
Niet mee eens, PSV had een straat voorsprong, Daarna een inzinking, maar feit is en blijft dat PSV meer punten heeft op het einde van de rit.
LOL
je hoorde eerst 1 week geleden zeggen van.. de gene die boven aanstaand die heeft het dan ook het meest verdient
mja als PSV het is dan geldt dan niet meer?
ik had het AZ gegund mja der kan maar 1 KAMPION zijn en dies in eindhovuhh
als AJAX niet met 0-3 van willemII kan winnen ja srry dan pakken wij de titel wel
niemand heeft de mogelijkheid gepakt op de titel dus als je op iemand kwaad moet zijn is het je eigen team.. die heeft altijd steekjes laten vallen
ps het kampioensfeest was echt zo vet.. nog steeds gaar:)
| traxion wrote: |
LOL
je hoorde eerst 1 week geleden zeggen van.. de gene die boven aanstaand die heeft het dan ook het meest verdient
mja als PSV het is dan geldt dan niet meer?
ik had het AZ gegund mja der kan maar 1 KAMPION zijn en dies in eindhovuhh
als AJAX niet met 0-3 van willemII kan winnen ja srry dan pakken wij de titel wel
niemand heeft de mogelijkheid gepakt op de titel dus als je op iemand kwaad moet zijn is het je eigen team.. die heeft altijd steekjes laten vallen
ps het kampioensfeest was echt zo vet.. nog steeds gaar:) |
Nou ja, dat Ajax met 2-0 wint in Tilburg van Willem II is wel oké. Tegen RKC had het nooit 2-2 mogen worden, maar dat is wel gebeurt. En over AZ hebben we het maar niet, die winnen niet eens van Excelsior. Jammer, want ik had ze het wel gegunt, maar op deze manier worden ze het nooit. Altijd als puntje bij paaltje komt, geven ze het weg.
En NAC, dat speelt play-offs Intertoto tegen Vitesse. Hopelijk kunnen we ons plaatsen via de achterdeur voor Europees Voetbal.
Ajax wint de beker! Wat je ook vind het is een terechte overwinning.
ja, vind ik ook, AZ had dan wel veel kansen, waarschijnlijk mede door de rode kaart van Ajax, maar AZ heeft die kansen niet benut. Ze lieten het aankomen op de penalty's.
Ivooo
En dan zeggen mensen dat AZ aanvallender speelde. Maar dat vond ik eigenlijk alleen in de verlenging omdat ze met een man meer speelden. En als Ajax aanvalde stond AZ best wel laf te verdedigen met 7 man in het strafschop gebied ofzo.
En Manchester United kampioen. Ik had het wel verwacht moet ik zeggen. Maar ik had gehoopt dat Arsenal zou winnen van Chelsea.
Die penalties waren best indrukwekkend, vijftien van de zestien raak. Had het AZ wel gegund, maar dan hadden ze hun kansen maar moeten benutten, op deze manier pakken ze nooit een prijs.
Zo, wie beweeert eigenlijk dat we geen penalties kunnen nemen in Nederland
?
Die penalties waren best indrukwekkend, vijftien van de zestien raak. Had het AZ wel gegund, maar dan hadden ze hun kansen maar moeten benutten, op deze manier pakken ze nooit een prijs.
Zo, wie beweeert eigenlijk dat we geen penalties kunnen nemen in Nederland ? |
Het gaat om de nederlanders he
en die waren wel in de minderheid bij de penalty serie.
Ajax nu weer verloren van Heereveen, niet zo handig, nu moeten ze met 2-0 winnen. Dat is nog wel te doen, maar Heerveen mag geen tegentreffers maken.
Ivooo
Ajax tweede wedstrijd 4-0, boven verwachting, nu weer Ajax-AZ,
ben benieuwd wie er deze keer gaat winnen.
Ivooo
2 wedstrijden toch? Word leuk
Ajax gaat wel weer winnen.
Hopelijk haalt Ajax het tegen AZ. Ik ben fan van Ajax, maar eigenlijk verdient AZ het toch iets meer dan Ajax, ik al zeg ik het met pijn in m'n hart. AZ is al aan een paar schitterende seizoenen bezig en Ajax blijft een beetje hangen. Het is jammer dat zo'n grote club met een mooi palmares en geschiedenis niet meer kan dan wat ze nu laten zien.
ik hoop dat AZ wint omdat ik voor AZ ben en ze een beter club zijn die met minder club geld veel beter presteren dan welke club in nederland maar als ajax wint vind ik dat ook best omdat dan mijn aandelen in ajax ietsje meer stijgen en das altijd goed voor mijn portemenee
AZ heeft naar mijn mening helemaal niks te zoeken in de Champions League. De Uefa cup kunnen ze lekker in meedraaien en in de competitie gaat het ook goed maar dan is het ook mooi geweest met dat clupje.
Ajax is de club die gewoon Champions League moet gaan spelen, en ja ik ben Ajax fan.
AZ heeft naar mijn mening helemaal niks te zoeken in de Champions League. De Uefa cup kunnen ze lekker in meedraaien en in de competitie gaat het ook goed maar dan is het ook mooi geweest met dat clupje.
Ajax is de club die gewoon Champions League moet gaan spelen, en ja ik ben Ajax fan. |
als ajax niet eens van kopenhagen kan winnen hebben ze ook niks te zoeken in de CL
AZ mag het van mij best een keertje proberen. dirk die zal dit jaar nog wel 2 of 3 ervaren mensen kopen om de laatste "stap" te zetten. en met van gaal gaat dat wel lukken
de wedstrijd.. ik heb hem lekker gezien:)
2-1 is de uitslag.. srry als je het om 7 uur wou kijken..
AZ domineerde de wedstrijd zoals ze dat bijna altijd doen.. in de 89ste min scoort AZ de 2-1 en 1 min later geeft een ******hond van een snijder een doodschop aan de zeeuw (geel voor snijder), waardoor dat ie volgens mij geschorst is bij de return
ik hoop echt dat AZ de CL in gaat.. beter voor AZ.. beter voor het nederlandse voetbal en weer geen ajax in CL dus weer geen geld voor ajax.
dus dan wordt PSV weer KAMPIOEN:)
1-1 was een veel terechtere uitslag geweest, gezien het aantal goede kansen. AZ had wel meer schoten op doel, maar vaak werd het alleen maar gevaarlijk omdat Stekelenburg af en toe liep te slapen, hij hield overigens wel een paar keer goed.
Volgende week zal Ajax gewoon moeten scoren en zonder Sneijder zal dat wel lastiger worden, maar we hebben altijd nog Gabri en Perez die ook op die positie kunnen spelen. Dan is Stam er weer bij en dan pakken we ze gewoon en dan gaat gewoon Ajax de Champions League in, want wij zijn tenslotte gewoon 2e geworden (stomme play-offs)

tja tja tja,,,
1 ding:
haha, nu alleen nog ff kijken of ze het nu langer volhouden, maar wel ontzettend leuk
en over ajax az benk ook simpel: AJAX, ik mag die van gaal niet, hij moet niet altijd zo sneu doen,,,
Het is inderdaad dus Ajax geworden tegen AZ. Van Gaal was wel boos op de persconferewntie heb ik gezien
. Nou ja, goed voor AZ dat ze Uefa Cup spelen, winnen ze tenminste nog iets in plaats van dat ze er in de eerste ronde van de CL uitvliegen.
Ik bedoel tegen ploegen als Inter, AC Milan, Barcelona en Man U is AZ niet opgewassen. Ajax maakt tegen deze ploegen denk ik meer kans.
Van Gaal is volgens mij altijd boos, als ze een wedstrijd verliezen.
3-0 was weer boven verwachting.
ben toch blij dat Ajax gewonnen heeft, AZ heeft inderdaad meer kans om te winnen in de UEFA cup.
Ivooo
AZ weer niks he...AZ kan niet tegen beslissende wedstrijden ofzo? En van Gaal weer met zijn gezeik.
Hij was wel grappig bij de musicalawards toen ie een prijs mocht uitdelen:
| Louis van Gaal (met musicalprijs in zijn hand) wrote: |
| Jullie denken vast, oh, daar heb je die trainer weer die zo makkelijk prijzen weggeeft... |
AZ weer niks he...AZ kan niet tegen beslissende wedstrijden ofzo? En van Gaal weer met zijn gezeik.
Hij was wel grappig bij de musicalawards toen ie een prijs mocht uitdelen:
| Louis van Gaal (met musicalprijs in zijn hand) wrote: | | Jullie denken vast, oh, daar heb je die trainer weer die zo makkelijk prijzen weggeeft... |
|
Ja, haha dat was inderdaad wel een goede 
Haha, hoe grappig! Van Gaal is best wel een goede trainer, hij haalt het maximum uit een ploeg. En AZ is niet bepaald een superploeg in nederland hè! Wacht nog even, heb geduld, AZ komt eraan, maar beter goed gestructureerd en gepland, dan een eenmalig succesje. Als ze zo verder doen, dan gaan ze nog jaren van zich doen spreken en dat gun ik ze en vooral Louis Van Gaal. Ik ben benieuwd of ze dit kunnen volhouden en hoever ze kunnen geraken in de UEFA-cup. Misschien is er wel een nieuwe stunt in de maak. Ook ben ik blij met de belgen bij AZ, ze doen echt hun werk goed vind ik (dit zeg ik niet omdat ik een Belg ben ;D). AZ helpt zo onrechtstreeks het Belgische voetbal er terug bovenop komen.
Ondanks dat van Gaal niet tegen zijn verlies kan vind ik het ook wel een goede trainer.
Allen zat er denk ik te weinig ervaring in de ploeg van AZ.
Toch jammer dat ondanks de centen van Scheringa zo weinig ervaring was gekocht.
waarom een voetbal topic???ik vind dat eerder gewoon wat achter een bal aanlopen, het enige mooie eraan is doelpunten scoren, sommige goals zijn echt zo prachtig gemaakt!!
Jong Nederland door!!!!
Maar op het nippertje, het was wel spannend, die penalty's.
Als Kruiswijk hem niet over had geschoten hadden ze al veel eerder klaar kunnen zijn.
Ivooo
klopt
het waren aardig wat straf schoten nodig maar ja ze zijn DOOR!!!
daar gaat het om.
ze moeten nu toch tegen engeland? 
Nee, ze hebben tegen Engeland gespeeld en dus gewonnen met penalty´s.
Nu moeten ze tegen jong Servië, omdat Belgie verloren had.
Wel jammer, het zou een leuke partij zijn geweest België-Nederland, maar dit is denk ik ook wel leuk.
Ik hoop dat Nederland wint.
Ivooo
Sneijder WEG bij AJAX!!!! Dat is nie goe!
Die eerste champions league wedstrijd 1-0 verloren! Nou kwam dat niet alléén door het vertrek van Sneijder, maar toch, het was wel een van de beste spelers van Ajax.
Ivooo
| Ivooo wrote: |
Sneijder WEG bij AJAX!!!! Dat is nie goe!
Die eerste champions league wedstrijd 1-0 verloren! Nou kwam dat niet alléén door het vertrek van Sneijder, maar toch, het was wel een van de beste spelers van Ajax.
Ivooo |
tja, je kan het ook van de andere kant bekijken, nu komt er vanzelf weer een jonge speler op... komt wel weer goed hoor 
| golles wrote: |
| Ivooo wrote: | Sneijder WEG bij AJAX!!!! Dat is nie goe!
Ivooo |
tja, je kan het ook van de andere kant bekijken, nu komt er vanzelf weer een jonge speler op... komt wel weer goed hoor  |
denk je dat er in 2 weken een nieuwe jonge opstaat die snijder en babel gaat vergeten
ajax moet wederom genoegen nemen mte de UEFA xup (wat ook netjes is) en zich verder op de competitie richten daar krijgen ze het moeilijk genoeg.
ja ik weet dat je de 1ste wedstrijd met 8-1 hebben gewonnen, weet je ook dat het tegen de graafschap was, die dit jaar zeker gaan degraderen
het wordt dit jaar erg onrustig bij ajax. en ten cate zal rond de kerst thuis mogen blijven
het zal inderdaad moeilijk worden. Maar Sneijder is toch nog nie so oud of wel?
Ivooo
Ajax met moeite langs Herakles. Wel geinig dat AZ gelijk heeft gespeeld.
En wat speelde Nederland trouwens slecht zeg, tegen Albanië. En Marco vond ook nog dat ze terecht hadden gewonnen. Het was meer een gelukje.
Ivooo
Ze waren wel slecht, maar ook beter, dus ze hadden sowieso verdiend gewonnen. Verder mag Marco van Basten toch best blij zijn dat ze alsnog gewonnen hebben in plaats van boos op de ploeg omdat ze zo slecht gespeeld hebben. Gewoon vergeten zo'n wedstrijd, zet die jongens eens wat minder onder druk!
Gister had volgens mij Heereveen gespeeld in de UEFA cup. 3-0 gewonnen toch, doen ze goed!
Ivooo
Wel jammer dat dit topic niet echt levend meer is, aangezien dit seizoen toch wel redelijk verassend is en nu ook wel weer spannend wordt met de aankopen van Ajax en Feyenoord, en natuurlijk niet te vergeten de prestaties van de subtoppers.
| Wel jammer dat dit topic niet echt levend meer is |
Zometeen de toppers Ajax-PSV en Feyenoord - AZ.
Sommige mensen beweren dat de competitie vanavond al beslist kan worden. Hoe denken jullie hier over?
De wedstrijden beginnen om 20:45 uur.
De stand vooraf is als volgt:
1 PSV 21 46
2 AJA 21 41
3 FEY 21 40
11 AZ 21 28
bron: www.eredivisie.nl
Ik denk bij welke uitslagen dan ook dat de competitie nog lang niet beslist is. Het kampioenschap win je over 1 heel seizoen. Er kan dus nog vanalles gebeuren.
Het wordt nu wel een stuk makkelijker voor PSV en dus echt een stuk moeiljik voor de achtervolgers, ze hebben nu een voorsprong wat PSV kennende meestal niet snel uit handen geeft en gezien de prestaties van de achtervolgers gaat dat ook niet heel snel gebeuren.
sorry maar zijn jullie nu al echt 13 pagina's bezig over voetbal ?? omg
dit weekend kwam ik 'toevallig' bij het zappen nog eens op een stukje sport (na het nieuws ) terecht. Ik geloof dat het Belgische competitie was, ik durf zelfs niet zeggen welke ploeg en welke speler - zo'n dingen wil ik absoluut geen geheugenplaatsjes aan 'versmossen' maar die aap krijgt daar een voorzet, staat bijna alleen voor goal en slaagt erin om de bal op zijn hak te nemen in plaats van op de voorvoet en shot hem meters naast doel (hij stond zelf bijna in het doel). Wel zo'n momenten vind ik dus zalig om nog maar eens te zeggen wat voor een opgeklopte onzin dat voetbalcircus wel is. Ze moesten die onnozelaars terug laten spelen voor wat consumptiebonnetjes na de wedstrijd, en als ze braaf waren in de winter wat oxo tijdens de rust. zelfs ik, die al 20 gaan veldvoetbal meer speel had die bal er nog in gekregen, en wij speelden toen voor consumptiebonnetjes (1 sowieso bij winst meestal 2 soms al eens drie maar dat hing dan van het spektakelgehalte af).
Misschien is het belgische voetbal nu niet echt het schoolvoorbeeld van wat er voetbaltechnisch allemaal mogelijk is maar ik vind dat die miserie wel meer dan genoeg aandacht, tijd en geld ter beschikking krijgt en dat dat weinig opbrengt. Gelukkig heb ik voldoende om handen om niet uit verveling maar naar dat balletje te moeten zien, maar helaas wordt ik er af en toe toch mee geconfronteerd (digitaal zappen gaat wat trager dan analoog zappen, technologische vooruitgang noemen ze dat).
Zelf voetballen kan uiteraard zeer gezond zijn, en daar hoor je me niet over, iedereen moet sporten en als je graag voetbalt moet je dat zeker doen, maar dat commerciële circus rond meestal niet al te best presterende shotterkes wie wil daar nu nog zijn tijd aan vergooien...
Erg jammer van Feyenoord - Ajax
. 3 -0 Wat een teleurstelling
, maar de ene keer wint Feyenoord dik en de andere keer Ajax. Ik snap niet hoe dat kan
. Volgende keer verslaat Feyenoord Ajax wel (hoop ik dan hé
).
| FlyingYouri wrote: |
Erg jammer van Feyenoord - Ajax . 3 -0 Wat een teleurstelling , maar de ene keer wint Feyenoord dik en de andere keer Ajax. Ik snap niet hoe dat kan . Volgende keer verslaat Feyenoord Ajax wel (hoop ik dan hé ). |
In de afgelopen 10 jaar heeft Feyenoord volgens mij nog nooit "Dik" van Ajax gewonnen, nooit met zulke grote verschillen als Ajax tegenwoordig van Feyenoord wint.
Om dit even te bevestigen heb ik even de statistieken erbij gehaald:
03/02/2008 Ajax Feyenoord 3-0
04/02/2007 Ajax Feyenoord 4-1
20/04/2006 Ajax Feyenoord 3-0
28/08/2005 Ajax Feyenoord 1-2
14/11/2004 Ajax Feyenoord 1-1
30/11/2003 Ajax Feyenoord 2-0
09/02/2003 Ajax Feyenoord 1-1
03/03/2002 Ajax Feyenoord 1-1
13/05/2001 Ajax Feyenoord 3-4
10/09/1999 Ajax Feyenoord 2-2
08/08/1999 Ajax Feyenoord 2-3
02/05/1999 Ajax Feyenoord 6-0
14/04/1999 Ajax Feyenoord 2-1
|
En de Feyenoord - Ajax? Of is dit Ajax thuis en uit? En met dik bedoel ík gewoon gewonnen
.
Ok dan heb ik dat anders opgevat, dat was Ajax thuis en Feyenoord uit dus.
Dit is Feyenoord thuis en Ajax uit:
11/11/2007 Feyenoord Ajax 2-2
22/10/2006 Feyenoord Ajax 0-4
23/04/2006 Feyenoord Ajax 2-4
05/02/2006 Feyenoord Ajax 3-2
17/04/2005 Feyenoord Ajax 2-3
11/04/2004 Feyenoord Ajax 1-1
16/04/2003 Feyenoord Ajax 1-0
06/10/2002 Feyenoord Ajax 1-2
26/08/2001 Feyenoord Ajax 1-2
10/12/2000 Feyenoord Ajax 3-1
23/04/2000 Feyenoord Ajax 1-1
20/12/1998 Feyenoord Ajax 1-1
05/04/1998 Feyenoord Ajax 0-1
|
Thuis spelen ze beter, bijna elke club volgens mij. Want nu winnen ze meer dan dat ze uit spelen.
Nou het voetbal begint weer een beetje op gang te komen, er gebeurd nu veel op de transfermarkt, ik ben voor Ajax dus volg vooral Ajax nieuws, er zijn een aantal goeie spelers gekomen.
In ieder geval Sulejmani waar ik veel van verwacht.
Met Aissati ben ik minder blij, niet alleen omdat het een (ex)PSV'er is, maar ook omdat ik niet van hem onder de indruk ben, en vind dat Ajax zelf talenten moet scouten in plaats van steeds overnemen van andere clubs. Bij PSV kwam Aissati bijna niet aan voetballen toe en bij Ajax misschien een basisplek. En weer een aanvallende speler erbij, terwijl de verdediging toch echt beter moet.
Oleguer, van FC Barcelona naar Ajax, ik weet niet echt hoe goed hij is maar hij kan vast wel meekomen met de nederlandse competitie.
Van die nieuwe spits, Cvitanich weet ik al helemaal niet wat ik kan verwachten. Hij was wel topscores in de Argentijnse Competitie, maar zegt dat veel?
Wat zijn jullie clubs en wat gebeurd daar allemaal? Heeft PSV al iets gekocht bijvoorbeeld?
Ik ben voor Inter (Milan)
Wou gewoon ook eens iets zeggen... (en nee ik doe het niet voor de cash daar heb ik al genoeg van...)
Greetz
Adri
Hm, het voetbalseizoen begint inderdaad weer. Ik ben nog gevraagd of ik wilde werken bij de opening van Ajax in de ArenA op 5 augustus, helaas kon ik niet. Leek me wel grappig. Denk ik tenminste, geen idee hoe dat gaat. Misschien dat ik er komende maanden wel weer vaker ga werken, als ik tijd heb
Verder heb ik niet echt een voorkeur voor een bepaalde club.
Ik ben natuurlijk voor KVC Westerlo ^^ ik woon in Westerlo, en redelijk dicht bij het stadion, dus ik kan vaak gaan zien (alhoewel het nu aan het verminderen is). Iemand die een magescore ploeg heeft opgesteld?
Groeten