Hoi,
Ik wil graag een gastenboek op mijn site, ik weet alleen niet hoe ik dat moet doen. Ik heb wel iets gehoord over phpBB, een taal ofzo. Is dat niet moeilijk? Weet iemand hoe een snel een goed forum op moet zoeken?
PS. Gewoon veel lullen, dan krijg je ook nog veel punten voor 
http://www.koekjes.net/gastenboek/ misschien een goede? Of wil je het helemaal zelf inprogrammeren?
kijk hier misschien even.
En voor die laatste zin, zou ik je aanraden de regels nog even te lezen, vooral het stukje over het aanzetten van andere gebruikers de regels te breken.
James 
Als het goed is moet je even bij Fantastico kijken en daar staan verschillende soorten gastenboeken.
Maar met phpbb ( dit forum is het ook ) dat is geen gastenboek maar een forum. Ook dit installeer je via Fantastico
Ja, je kunt via fantastico ook een gastenboek installeren, en als je een forum wilt, kun je dat ook installeren. Het forum is phpBB. (Hypertext Preprocessor (of Personal Home Page tools) Bulletin Board), en de scripttaal van zo'n forum is php (waar ook html en css wordt gebruikt). Dit is de Nederlandse website van phpbb: http://www.phpbb.nl/ .
Maar bij http://tboek.nl/ kun je ook een gastenboek krijgen. Die heb ik ooit ook een keer gehad. Vond ik best wel fijn. Hij is heel simpel volgensmij.
En anders gewoon ff googlen. 
Last edited by Lady Elensar on Sun Nov 06, 2005 3:37 pm; edited 1 time in total
Voor een simpel te gebruiken gastenboek kun je ook terecht bij
http://www.write2me.nl/
dit is een gratis gastenboek met diverse instellingen.
Ik vindt die van koekies het best. Ik gebruik hem zelf ook
http://www.xs4all.nl/~crisp/jag/index.html
Ik gebruik vaak een gasten boek van deze site vind ik geweldig en ook nog makelijk te gebuirken
echt ideaal maar wel met PHP
Last edited by potzet on Wed Nov 09, 2005 3:03 pm; edited 1 time in total
Mijn account zit op server 2, dus ik heb geen cpanel en fantastico. Misschien kan iemand me dat mailen ofzo? een goed php gastenboek die simpel aan te passen is?
webmaster@devroom.frih.net
Zou ik aardig vinden 
je kunt gaan kijken bij www.mygb.nl !!
ik vond die van tboek best relax, echt heel erg makkelijk te managen, en ziet er nog (best) goed uit ook 
hebben jullie deze ook alge probeert? als je eenmaal weet hoe hij werkt is die ideaal!!! 
je maakt eigen lijk een fout je zegt ik wil een gastenboek en later in die tekst heb je het over een gastenboek ?? 
Wil je zelf een gastenboek maken of wil je een kanten klaar gastenboek hebben want je moet anders is kijken op
inloggen en meer niet op : write2me.nl
Zelf op een server plaatsen : http://www.phpgb.net/nl/
Groetjes en succes
http://www.phpgb.net/nl/ ? dat klinkt gewoon een phpbb na aperd tenzei het zelfde bedrijf is
Maar TY voor die gasten boek eindelijk een eige gastenboek ads free 
Ik wil graag een gastenboek op mijn site, ik weet alleen niet hoe ik dat moet doen. Ik heb wel iets gehoord over phpBB, een taal ofzo. Is dat niet moeilijk? Weet iemand hoe een snel een goed forum op moet zoeken?
ja hje hebt gelijk je moet gewoon wat lullen. ik wil er echgt heel graag een
phpbb is geen taal het is een forum gebaseerd op de taal php. Maar om phpbb te gebruiken hoef je geen php te kennen. Er zit een handige instalatie bij en alles word per stap duidelijk gemaakt. Ik denk dat mijn moeder die nogt maar net weet hoe ze mail moet ontvangen phpbb nog kan instaleren.
Ik heb phpbb plus op mijn site www.rvec.tk maar als je alleen een forum wilt kan je beter alleen phpbb downloaden dit kan hier
Iedereen kan phpBB installeren omdat er een geweldige tutorial voor bestaat op de Nltalige site en als het dan nog niet lukt heb je een supportforum waar echt alle noobies(ik ben geen expert maar scriptjes installeren lukt me nog wel) die vaak dezelfde fouten tegenkomen worden geholpen.
Verder zijn er ontzettend veel gastenboeken in php(JustAnotherGuestbook bijv.), misschien kan je op hotscripts.com kijken voor een andere.
op www.phphulp.nl zijn ook goede gastenboekscripts te vinden 
Je kan gewonn een gastenboek maken op een bepaalde site, en die kan je dan op jou eigen site zetten, doormiddel van een in-line frame.
| geeren wrote: |
| Je kan gewonn een gastenboek maken op een bepaalde site, en die kan je dan op jou eigen site zetten, doormiddel van een in-line frame. |
Welke bepaalde site... 1 zins-antwoorden vind ik moeilijk om te begrijpen...
Heb je een voorbeeld?
James 
Ik gebruik mybg (www.mygb.nl) en het werkt perfect.
Waarom het niet zelf programmeren? Programmeren hoeft zelfs niet, je kan het scripten met PHP. Indien je die taal beheerst (samen met de beginselen van mysql) kan je heel eenvoudig data inserten die door anderen worden gepost en die erna weergeven.
Bovenstaande taal en functies worden btw ondersteund door Frihost.
Hoofdvraag is: Ken je PHP ?
Anders zal je het vrees ik moeten doen met een pre-programmed guestbook.
Als je boeken haalt in de bieb wordt je misschien ook wel veel wijzer, vooral gewone algemene PHP boeken, zodat je de algemene PHP taal goed leert kennen, ook als je dat al beheerst. En zo kom je meestan vanzelf op het onderwerp Gastenboek maken, denk ik. En anders haal je een gratis gastenboek op. FF googlen of op leejoo.nl kijken. Ik weet btw niet of ik wel namen van sites mag noemen, maar mijn excuses bij deze als het niet mag. Voor de rest: met gewone HTML kun je niks denk ik, wat betreft een gastenboek. Dus of zelf of een generator het voor je laten doen, zou ik zeggen!
Als je naar sites gaat zoals www.phphulp.nl enzo dan vind je daar wel wat tutorials bij het maken van je eigen gastenboek. heel simpel stap voor stap uitgelegd ... echt een makkie. En als je al een beetje ervaring hebt met programmeren, mag dit zeker geen probleem vormen. En eenmaal je de basis onder de knie hebt, kan je je gastenboek voorzien van smileytjes en van al die andere extra functionaliteiten, die een gastenboek heden ten dage wel bezitten.
Veel succes ermee
| devroom wrote: |
Mijn account zit op server 2, dus ik heb geen cpanel en fantastico. Misschien kan iemand me dat mailen ofzo? een goed php gastenboek die simpel aan te passen is?
webmaster@devroom.frih.net
Zou ik aardig vinden  |
cPanel en Fantastico kunnen niet gemailed worden.
Voor Forums:
Voor Gastenboeken:
----------------------------
Loathing 
Ik vind zelf Bravenet het makkelijkst voor mensen die net beginnen met een website.
Hoi,
PS. Gewoon veel lullen, dan krijg je ook nog veel punten voor  |
Je hebt echt vele mogelijkheden, je kunt met html werken, dan kun je het beste effe kijken op leejoos, daar heb je oneindig veel keuzes, maar je kunt ook met phBB werken, maar daar heb ik niet echt veel verstand van.
Het kan een typfoutje zijn, maar phBB bestaat niet
. Het is php, of phpBB. php is een scripttaal, phpBB is enkel een bulletin board gemaakt met php.
Maar de meeste gastenboeken zijn volgensmij met php gemaakt, alleen doet dat er nu niet echt toe.
heb ook tboek, alleen spijtig van de reclame!
opgelet met phpbb want als er veel leden zijn kan het zijn dat de database overbevolkt raakt en naa een tijdje bijna crasht of amper nog werkt
bvb www.macosx.nl heeft dit probleem en deze gaan nu overstappen op een veel lichtere vorm van phpbb, ik weet niet precies dewelke maar het blijkt beter te gaan!
grtz
Lichtere vorm van phpBB??
Er is toch maar één soort phpBB? Of ligt dat nou aan mij..
Lichtere vorm van phpBB? Nooit van gehoord. En hier is nog een gratis gastenboek maker gemaakt met flash: http://www.freeflashintros.com/features/flash_guestbooks.html
Hoi,
|
Een gastenboek maken met php en Mysql is toch niet moeilijk? Maar wat ken jij? Ken jij HTML en PHP enz. of niet?
Hoi,
PS. Gewoon veel lullen, dan krijg je ook nog veel punten voor  |
Je kan togh zelf een gastenboek maken met PHP??? anders maak je maar eentjeh met een acount. Je moet een beetje rondkijken op www.leejoo.nl en zo.
Je kan via je Cpanel ook een Viper gastenboek aan maken, deze is uit te breiden met allerlei skins...
Natuurlijk is PHPBB erg goed... er zijn idd wel verschillende varianten geloof ik hoor... er bestaat ook nog zoiets als phpBB2plus.... wat het precies inhoud, weet ik niet....
SBrian