FRIHOST FORUMS SEARCH FAQ TOS BLOGS COMPETITIONS
You are invited to Log in or Register a free Frihost Account!

Videobewerking op PC

ajvemmen
Hallo allemaal.............. Ik had ff een vraagje inzake het video bewerken op de pc...........

Ik weet dat er professionele pakketen zijn van Adobe enzo, maar ik zoek eigenlijk een programma wat lekker makkelijk in gebruik is, waar ik ook makkelijk een dvd menuutje in elkaar kan flansen.

Met wat overgangen enzo, een titeleditor e.d.

Ik heb een aantal titels gevonden, kan iemand mij hier wat ervaringen van vertellen.

Pinnacle Studio
Adobe Premiere
MAGIX Video
Ulead Video studio

Welk pakket is het beste voordat ik naar de winkel ga.
James007
Ooit Microsoft Movie Maker al geprobeerd? Zit standaard bij windows xp.

James Smile
Thug
Ken je het programma - Vegas 5.0 ? Ik heb die ook meerdere malen gebruikt en ik vind het 1 van de beste video bewerkings programmas.

Heb Pinacle Studios tijdje geleden geprobeerd ma dat vond ikzelf toch echt niks. Dus ik raad je aan Vegas 5.0 eens te testen Wink
wanroij
Ik gebruik Sony Vegas Movie Studio 4.0 en 6.0 om films te maken zelf...
DutchManiac
Ik meot eigenlijk ook een goeie hebben Smile
Ik gebruik nu die van Windows maar daar zitten niet zoveel opties bij vind ik.
Ik had er eerst 1 die kon je zelfs frame per frame veranderen das wel chill Smile
the666bbq
voor simpele video edits gebruik ik ook meestal de laatste windows movie maker

het aanmaken van menus (dvd dus want voor divx op standalone divx/dvd players heeft het toch nog geen zin) gebruik ik de dvd authoring via Nero DVD (ofte express geloof ik) - ik weet niet hoe basic of uitgewerkt deze tool is ivm menus maar mijn noden heeft hij toch altijd kunnen invullen
ajvemmen
Zeg in welk opzicht is het vegas programma zo goed dan als ik vragen mag. Ik heb zelf dus net pinnacle studio 10 gefixt, maar dat werkt als een tiet moet ik zeggen.

Veel overgangen, dubbel video spoor, beeld in beeld optie, alleen weet ik nog niet hoe ik dat "blauwe scherm beeld" je weet wel wat ze gebruiken bij het weerbericht enzo......

Of zijn er ook andere programma's die dat kunnen fixen.

grtz

Affe
Thug
ajvemmen wrote:
Zeg in welk opzicht is het vegas programma zo goed dan als ik vragen mag. Ik heb zelf dus net pinnacle studio 10 gefixt, maar dat werkt als een tiet moet ik zeggen.

Veel overgangen, dubbel video spoor, beeld in beeld optie, alleen weet ik nog niet hoe ik dat "blauwe scherm beeld" je weet wel wat ze gebruiken bij het weerbericht enzo......

Of zijn er ook andere programma's die dat kunnen fixen.

grtz

Affe

Goeie vraag, volgens mij moet je dan echt DUUR spul hebben om zon soort videos te bewerken. Ja ik vind Vegas 5.0 gewoon heel makkelijk om mee te werken + er zijn zoveel effecten etc die je kunt gebruiken.
Met Pinacle heb ik het even geprobeerd ma ik snapte er geen ene hol van Confused Dus heb t opgegeven met Pinacle. Ieder zijn eigen ding.
orangeh
Ik gebruik nero vision express, veel effecten en makkelijk te gebruiken
marocsite
ja die gebruik ik ook die si egt goed Very Happy
wanroij
ajvemmen wrote:
Zeg in welk opzicht is het vegas programma zo goed dan als ik vragen mag. Affe

Vegas is net wat uitgebreider dan movie maker en wat meer opties

Als je echt films wilt bewerken zou ik een beter programma zoeken.

Dit is makkelijk om een beetje te oefenen

Kzal es kijken of Pinacle beter werkt. Misschien moet ik dat ook maar eens gaan gebruiken,.
ajvemmen
Ik heb me toch nog eens verdiept in Pinnacle studio 10 versie en die blijkt echt te rocken als het gaat om uitgebreide features.

Menu voor een dvdtje maken bijvoorbeeld echt goed te doen, zelfs met een muziekje erachter enzo.

Ook het effecten maken en overgangen enzo gaat echt super. Daarna is het ook handig dat je kan kiezen in welk formaat je het wilt uitvoeren.
Bijvoorbeeld groot voor een dvd en klein voor streaming media.

Dit is het pakket voor de gevorderde hobbiest zou ik zeggen! Als je vragen hebt dan laat maar horen over dit pakket.
wanroij
Eerst kon ik pinnacle niet vinden, daarna wel maar toen kon die een of ander bestandje niet vinden waardoor ik em niet kon installeren.
Balen want ik zou best we met dit programma willen gaan werken. Weet iemand hoe ik daar aan kan komen Razz (ik ga em niet kopen Wink )

Alvast bedankt
Reyntjensw
ik heb studio 9 en het is een echte aanrader! voor iemand die goed aan videobewerking wil doen, koop dit pakket, het is heel goed prijs/kwaliteit

grtz
teteringen
ja studio 9 gebruik ik een prachtige progamma heel makelijk simpel niet te veel roms lomp gewoon handig vind het een topprogamma Razz
barrie
Als je een mac had zou je iMovie HD kunnen gebruiken, een heel goed programma en gemakkelijk in het gebruik. Final Cut Express en Final Cut Pro zijn al professioneel. Als je dit soort dingen veel doet dan zou je er eens serieus over moeten denken om een mac te kopen.
N-deno
Ik gebruik gewoon Window movie maker...

Hoe zet je eigenlijk een logo op je eige filmpje net als sommige films op IGN.com
the666bbq
maar natuurlijk, windows movie maker 2 is wel redelijk ok voor de basis thuis bewerkingkjes... voor je als leek deftig met adobe premiere kan werken en dingen kan doen die je niet met de basisprogrammas kan dan heb je waarschijnlijk een lange grijze baard, tamelijk wat lelijke rimpels en een hese stem van het vloeken
rvec
ik heb pinnacle 9 plus werkt echt goed. Ik heb hem niet gekocht... veel te duur. Menu's blauwe scherm en effecten werken allemaal perfect. En als je er een keer een filmpje mee maakt werkt alles nog makkelijk ook.

Maar over dat blauwe scherm dat is niet al te moeilijk. Het is het beste als je eerst oevend met de meegeleverde filmpjes met groen scherm. Zoek een mooie achtergrond op. Zoals de voorbeeldafbeeldingen van windows. Zet de afbeelding op het 2e videospoor en de film met het groene scherm op het 1e spoor. En dan dubbelklik op de video met groene scherm. Dan effecten toevoegen en zoek beeld in beeld op. Zet daar dat de foto beeldvullend moet zijn en bij effect toevoegen moet boven beeld-in-beeld nog een ander effect staan waarvan ik even de naam kwijt ben. Bij dat effect moet je instellen dat de kleur groen 100%transparant is en dan moet die vrouw voor dat landschap langs lopen
Hoogeveense RAT
ik heb ook pinnacle 9 plus, maar ik heb een klein probleempje.

Ik heb .avi en .mpg bestanden. de .mpg bestanden kan ik zonder probleem importeren in mijn project, maar de .avi bestanden doen moeilijk. Nu denk ik dus de .avi bestanden op te slaan als.mpg, want dan doen ze het wel. Helaas is dat niet zo, nu sluit het programma zich telkens van zelf af, hoe kan dat?
rvec
zijn het divx bestanden of anders gecodeerd?
en als dat niet zo is moet je eens een omzettooltje zoeken die je avi bestanden omzet naar mpg.
Hoogeveense RAT
Het zijn divx bestanden, dus moet ik ze nu omzetten naar .mpg?
SBrian
Nu we het tog over die programma's hebben,

Met welk programma kan ik een echte stream maken. Zodat de kwaliteit gewoon goed is, en de grote van het bestand juist erg klein.

Pinaccle Studio 9 heeft wel zoiets, maar die maakt er tog gewoon een MPEG van... Ik wil net zulke streams als de NOS bijvoorbeeld heeft op haar site. (ik noem maar een voorbeeld Wink )

SBrian
rvec
pinnacle 9 heeft zoiets maar ik weet niet oprecies hoe die werkt. Nog nooit uitgeprobeert. En een divx bestand word niet ondersteund door studio 9. Je moet eerst het bestand de-coderen en ik denk dat daar wel programma's voor zijn maar ik zou niet weten hoe die heten. Je kan eens op download.com zoeken of gewoon met google.
Hoogeveense RAT
TMPGEnc heb ik nu, die is nu aan het encoderen, ben benieuwd of het goed gaat Smile
SBrian
Hoogeveense RAT wrote:
TMPGEnc heb ik nu, die is nu aan het encoderen, ben benieuwd of het goed gaat Smile

dat is om streams te maken zoals ik het eerder omschreef? Meld het even of het gelukt is!! (as je wil natuurlijk Wink )

SBrian
Hoogeveense RAT
het is gelukt, maar of het is voor srreams weet ik niet Razz. Ik heb het gebruikt om DivX naar .MPEG te converteren.

Ik heb nu weer een andere vraag over Pinnacle. Ik heb in mijn film twee achtergrondmuziekjes na elkaar. Is het niet mogelijk om deze in elkaar over te laten lopen? Over elkaar heenschuiven helpt igg niet.
L-Amrani
Wie werkt er met Adobe Premiere en wat is je advies over dit pakket?
Reyntjensw
heb alleen ervaring met pinacle studio 9
maar volgend jaar, ga ik final cut pro zien voor mac op men mac Very Happy
zal je dan laten wete hoe het gaat Laughing

grtz
rvec
Hoogeveense RAT wrote:
het is gelukt, maar of het is voor srreams weet ik niet Razz. Ik heb het gebruikt om DivX naar .MPEG te converteren.

Ik heb nu weer een andere vraag over Pinnacle. Ik heb in mijn film twee achtergrondmuziekjes na elkaar. Is het niet mogelijk om deze in elkaar over te laten lopen? Over elkaar heenschuiven helpt igg niet.

je kan ze op verschillende sporen zetten en dan over elkaar heen. Dan moet je er een selecteren en op eigenschappen klikken. Dan op geluidsinstellingen en daar het volume aanpassen.
Ik zal even een paar screenshots maken en een link ernaartoe hierplaatsen dan is het wat eenvoudiger
sreenshot1: 2 audio bestanden boven elkaar in verschillende audio sporen
http://www.rvec.frih.net/screenshot1.bmp
screenshot2: het volume van het 1e audio fragment word afgebouwd
http://www.rvec.frih.net/screenshot2.bmp
screenshot3: het volume van het 2e audiofragment gaat langzaam omhoog
http://www.rvec.frih.net/screenshot3.bmp
screenshot4: je kan het volume aanpassen door de lijn te slepen maar ook bij eigenschappen kan je voor ieder punt het volume in alle sporen aanpassen.
http://www.rvec.frih.net/screenshot4.bmp
Hoogeveense RAT
@rvec
Bedankt Smile, het werkt nu, hoewel het wel veel passen en meten os.

@L-Amrani
Ik wilde er eerst wel mee werken, maar 1.5 was de zwaar voor mijn PC. 6.5 is niet geschikt voor Windows en 7.0 kan ik wel vinden, maar zonder Serial, waardoor ik ben overgestapt op Pinnacle
L-Amrani
Anybodyyyyyyyyy??

L-Amrani wrote:
Hoogeveense RAT
Ik heb een klein probleempje. Ik hen een filmpje met daaronder een kleine zwarte balk. Nu kan ik dat filmpje niet gebruiken voor mijn film, want deze heeft andere maten Sad. Hoe zorg ik ervoor dat alle filmpjes dezelfde maat hebben? Dus dat die onderste zwarte balk verwdijnt.
Christo
L-Amrani wrote:
Anybodyyyyyyyyy??

L-Amrani wrote:

Als je beginnend 'monteur' bent zou ik je dit pakket niet aanraden. Dan kun je beter pakketen als pinacle of magix studio gebruiken. Dit is veel beter voor mensen die net beginnen.
wanroij
Hoe kom ik nu aan Pinnacle die wel werkt????

Hij geeft een fout die die vaker schijnt te geven.. Kheb even gegoogled maar oplossingen geven ze niet Confused

Vaak moet je ook pinnacle in heel veel delen downloaden. Ik wil gewoon 1 deel.. Waar kan ik dat vinden??
rvec
ik heb 1 deel pinnacle (met een beveiligings- patch) die perfect werkt en ik snap niet waar je het over hebt. Als je wat preciezer bent kan ik je mischien helpen.
Christo
Had de Pinnacle Studio 10 maar die werkte niet bij mij toen heb ik hem even gepatched naar 10.1 en hij doet het perfect Cool
wanroij
rvec wrote:
ik heb 1 deel pinnacle (met een beveiligings- patch) die perfect werkt en ik snap niet waar je het over hebt. Als je wat preciezer bent kan ik je mischien helpen.

ik zag op sommige sites dat pinnacle in delen werd aangeboden!!!

Op 1 site heb ik het wel in 1 deel kunnen downloaden maar hij gaf een foutmelding tijdens installeren..

Toen heb ik dus verder gezocht op andere sites waarbij het in delen stond...

Waar heb jij het gedownload dan?? Alvast bedankt!
Hoogeveense RAT
Op LimeWire kun je wel verschillende versies downloaden. Kazaa Lite kan eventueel ook. Let er wel op dat je een versie pakt met een serie nummer, anders heb je er nog niets aan.

wat voor foutmeldingen krijg je trouwens tijdens je installatie?
wanroij
Hoogeveense RAT wrote:

wat voor foutmeldingen krijg je trouwens tijdens je installatie?

Hij geeft aan: "Unable to open Insmagic.dll"
Het schijnt een meer voorkomende fout te zijn, maar ik weet het ook niet precies ..

Ik zal es kijken op kazaa lite of hij daar op staat.. Misschien doet hij het dan wel..
teteringen
hoe kan ik aan dat programma komen en originele programma bedoel ik ik wil er best een hebben hoor voor mijn pc en zijn ze duur :oops:
rvec
http://buy.pinnaclesys.com/v2.0-img/operations/pinncle/site/compare/Compare_updated.htm
zijn de prijzen en bij de meeste computerzaken staat er in ieder geval wel een van.
Borghild
ik gebruik voor simpele .gif animaties altijd animationshop pro. Wil wel die van windows gebruiken, die moviemaker, alleen snap niks van dat programma. Embarassed
rvec
die van windows vind ik ook niet makkelijk. En voor gif animaties vind ik macromedia flash makkelijker.
Hoogeveense RAT
Ik vind WMM wel makkelijk, ik heb er een tijdje mee gewerkt, maar ben er mee gestopt. Ik vond namelijk dat het de hele kwaliteit kapot maakte. Daarnaast loopt hij regelmatig vast, maar hij is wel gebruiksvriendelijk.
Borghild
dus vastlopen van een programma vind je gebruiksvriendelijk? Razz
ja nou windows media player, heb er boeken dus over gelezen, maar snap er niks van.. Confused
wanroij
Voor Gif animaties gebruik ik Ulead Gif Animator!!! Een beetje mee kloten en je snapt het wel...
ajvemmen
Als je op mininova.org kijkt dan is er ook wel een nieuwe versie van Pinnalce studio te fixen.....deze gebruik ik ook en het is een prima programma.

En inderdaad wanneer je Adobe premiere wilt gebruiken dan moet je toch al wel enige ervaring hebben met dit pakket het is namelijk best uitgebreid en de gebruikersinterface is niet zo gebruikersvriendelijke als die van pinnacle studio bij lange na niet.

Plus dat je in pinnacle studio lekker easy dvd menuutjes en dergelijke kan aanmaken.
v-d-online
Sony vegas movie studio 6 vind ik zeker het meest gebruiksvriendelijke programma. Vooral in de NIEUWSTE versie kun je nu je filmbestanden professioneel bewerken. Ook kun je met dit programma zeer goed je audiostreams mixen en synchroniseren.

Hier nog een engelstalige site met de nieuwtjes van de nieuwste versie:

http://www.digitalproducer.com/articles/viewarticle.jsp?id=31944
WaCk0
met Camtasia Studio kan je volgensmij ook films bewerken

ook kan je ermee je scherm opnemen dus das oo kwel een leuke extra
ik bewerk er mijn filmpjes meestal mee maar dat zijn dan de films die ik met camtasia zelf maak dus i kweet niet zeker of het met alle films werkt
dagon
Ik heb hier Magix Video Deluxe 2006 liggen is ook een heel fijn programma
teteringen
k gebruik gewoon Window movie maker...

Hoe zet je eigenlijk een logo op je eige filmpje net als sommige films op ik zou graag willen weten hoe dat moet want ikk vind het hartstike stoer om dat te kunnen!!
Hoogeveense RAT
Met Movie Maker kun je voor zover ik weet geen logotjes in een film voegen, maar wel tekst. Dat kan door tekst in te voegen bij het menu Titels en of verantwoording. Met Pinnacle is het wel mogelijk om logootjes in te voegen, dus stap over zou ik zeggen Very HappyRazz
Slowhand
Als je overweegt om Adobe Premiere te gebruiken, dan moet je, je wel beseffen dat het programma vrij ingewikkeld is en zelfs met tutorials nog erg lastig kan zijn. Verder is het programma Adobe Photoshop eigenlijks wel vereist om het design van bv. je dvd menu te maken. Ik zou eerst eens beginnen met Pinnacle of inderdaad Windows Movie Maker, maar dit is wel een beetje primitief.
Hoogeveense RAT
Ik weet niet of dit het goede topic is, of dat iuk een nieuwem oest openen. Als dat zo is, dan moet de mod hem maar even splitsen Smile. Ik heb een vraagje. Ik heb een DVD van het Formule 1 seizoen 2000. Deze wil ik op de computer zetten, zodat ik een clip kan maken. Kijken op de PC lukt wel, maar op slaan lukt me helaas niet. Hoe moet ik dit doen?
Lady Elensar
Je mag je vraag hier wel stellen hoor Smile. Maar is de DVD beveiligd? Want dan denk ik dat je hem daarom niet op kan slaan. Maar sorry, ik weet niet hoe je dat op kan lossen dan.
James007
Hoogeveense RAT wrote:
Ik weet niet of dit het goede topic is, of dat iuk een nieuwem oest openen. Als dat zo is, dan moet de mod hem maar even splitsen Smile. Ik heb een vraagje. Ik heb een DVD van het Formule 1 seizoen 2000. Deze wil ik op de computer zetten, zodat ik een clip kan maken. Kijken op de PC lukt wel, maar op slaan lukt me helaas niet. Hoe moet ik dit doen?

Je moet hem rippen en dan de vob-bestanden omzetten naar mpeg of een ander formaat Smile

Rippen kan bijvoorbeeld met DVD Shrink Smile

James Smile
Hoogeveense RAT
Ik ga het proberen en zal speodig laten weten of het lukt Smile.

@Lady Elensar, ik denk dat die beveiligd is, maar elk jaar komt er een DVD uit van de Formule 1 met de hoogtepunten van afgelopen seizoen. En de DVD van 2005 is alweer te downloaden van diverse internetsites. Dus ik denk dat 2000 wel zal moeten kunnen Smile
Hoogeveense RAT
Ik heb een vraagje over een filmpje. Het filmpje op de volgende URL staat een filmpje http://files.of1.ru/Formula-1/HQ-Video/2003review/2003%20Hungary.avi als ik deze download zit er helaas geen geluid bij, maar nu wil ik weten of jullie ook geen geluid hebben, en het dus zo hoort, of dat ik gewoon een bepaalde codec mis. Zelf denk ik dat er wel geluid bij zit, omdat je wel mensen ziet praten in het filmpje. E-mailen naar de site om het vragen gaat lastig, want het si een Russische site.

De DVD rippen duurt trouwnes erg lang, en is dus nog bezig Sad.
James007
Installeer dit even en probeer dan nog eens.

James Smile
ajvemmen
Je kunt de vob bestanden inderdaad renamen naar mpg en dan kun je ze gewoon bewerken in pinnacle.

Wanneer er een beveiliging op zit dat is dvd shrink een optie ja.....maar ik gebruik het programma DVD decrypter voor de beveiliging en dvd2one voor het overzetten naar 1 dvdtje. Ik neem gewoon alles mee, menu, features etc. En het beeldkwaliteit vind ik nog verbijsterend goed moet ik zeggen.

succes Ratte! Groe'tn ut Coev'n
Hoogeveense RAT
Het kopieren van de DBD met de Formule 1 Hoogtepunten uit 2000 is inmiddels gelukt Smile

@James007, ik heb programmatje geinstalleerd, maar het werkt niet. Als ik nu een filmpje open krijg ik te lezen dat ik niet de juiste codec heb om de audio af te kunnen spelen. Sad. Weet iemand welke codec ik moet hebben?

@ajvemmen
Groetjes terug, uit Hoogeveen Very Happy
James007
Raargenoeg speelt het bij mij zonder probleem...

Installeer deze even, en kies tijdens de installatie voor het grootst aantal codecs.

James Smile
Hoogeveense RAT
Bedankt, James. Ik moest de EC3 codec hebben, deze zat bij het pakket. Daarom heb ik nu dus geluid bij de clip Smile. Bedankt.
Hoogeveense RAT
Ik heb nu wel de juiste codec zodat ik geluid heb bij de filmpjes, maar ik wil het filmpje ook bewerken. Omdat Pinnacle namelijk de bestandstype niet ondersteund, moet ik hem converteren, dat heb ik gedaan, maar nu heb ik geen geluid meer Sad. Ik converteer met TMPGEnc.
ajvemmen
Kun je niet met een ander programma converteren dan?
Volgens mij zijn er ook plugins van pinnacle die dat soort dingen kunnen, maar dat weet ik niet zeker. Ik zal eens voor je op zoek gaan........Inmiddels heb ik pinncle 10 bijna binnen.'s ff kijken hoe dat eruit ziet.

Zeg weet iemand trouwens hoe je dat fixt met die blauwe achtergrond in pinnacle, je weet wel, net als bij het weerbericht dat zoiemand alleen maar een blauw scherm ziet, maar dat de kijker een weerkaart ziet.
Dat zou ook een van de mogelijkheden van pinnacle zijn, maar dat is me nog niet gelukt moet ik zeggen.

Weet iemand hier een tutorial ofzo van te vinden
Hoogeveense RAT
Die chroma key bedoel je.

Ik ken eigenlijk geen andere programma's waarmee ik kan converteren. Niet met Pinnacle denk ik, anders hadden ze denk ik wel in een keer DivX ondersteuning gehad.
rvec
lol ik heb in dit topic volgens mij ergens verteld hoe dat werkt aan hoogeveense rat. Ik zal even kijken of de screenshots er nog staan.
Hoogeveense RAT
rvec, jij vertelde mij hoe je audio bestanden in elkaar kunt laten overlopen Wink. Niet de chroma key volgens mij, dat vind ik zo snel nergens meer terug in dit topic.
rvec
o
ja nu je het zegt. Embarassed Foutje maar ik kan het nog wel vertellen als iemand er baat bij heeft. Ik zal even wat screenshots maken en als je er baat bij hebt dan maak ik alsnog wel wat.

edit: lol ik had er toch al wat over gezegt:
Quote:
Het is het beste als je eerst oevend met de meegeleverde filmpjes met groen scherm. Zoek een mooie achtergrond op. Zoals de voorbeeldafbeeldingen van windows. Zet de afbeelding op het 2e videospoor en de film met het groene scherm op het 1e spoor. En dan dubbelklik op de video met groene scherm. Klik dan op effecten toevoegen en zoek beeld in beeld op. Zet daar dat de foto beeldvullend moet zijn en bij effect toevoegen moet boven beeld-in-beeld nog een ander effect staan waarvan ik even de naam kwijt ben. Bij dat effect moet je instellen dat de kleur groen 100%transparant is en dan moet die vrouw voor dat landschap langs lopen
ajvemmen
Weet je wel hoe die chroma key werkt dan? Is het dan zo dat je perse jezelf moet filmen met een groene achtergrond?
Lijkt me wel een keer leuk om te proberen, maar dan wil ik wel weten of het werkt. Je kunt dan zeker ook wel een andere kleur kiezen.
v-d-online
Even Pinnacle geprobeerd, maar wat een [tuut] programma! amper mogelijheden om audio te bewerken en meerdere video kanalen door elkaar heen laten lopen gaat ook al nie echt... Al die effects zijn leuk, maar als van de rest niets deugt dan dus weg ermee.
Ik ga weer gewoon verder Met Sony Vegas 6. Dat is duidelijk en gebruikvriendelijk en kan er tenminste perfect meerdere audiostreams onder monteren.

Vegas 6 dus!!!
rvec
nee om audio te bewerken zou ik ook geen videobewerkingsprogramma gebruiken Wink Videokanalen door elkaar laten lopen kan door bij de voorste transparantie aan te zetten. En met pinnacle kan je ook meerdere audio streams onder elkaar zetten. 2 bij mijn versie maar ik heb niet de nieuwste.

Quote:
Weet je wel hoe die chroma key werkt dan? Is het dan zo dat je perse jezelf moet filmen met een groene achtergrond?
Lijkt me wel een keer leuk om te proberen, maar dan wil ik wel weten of het werkt. Je kunt dan zeker ook wel een andere kleur kiezen.

Het moet met een egale achtergrond dus het kan ook wit of blauw zijn. Je kan echter het beste een kleur kiezen die niet in je kleding of gezicht..... zit want dan komt de achtergrond daar ook op. En het moet een egale achtergrond zijn want je kan maar 1 kleur laten vervangen. Dus je moet ook goed op de belichting letten bij het opnemen. Als de helft van de achtergrond anders is belicht werkt het al niet meer. Mij is het tot nu toe ook nog niet gelukt.
v-d-online
owkeeeej, maar toch blijf ik bij vegas Smile lekker vertrouwd en makkelijk en meer opties Very Happy
Thomas1991
Ik heb al wat aan videobewerking gedaan maar ik zou zonder filmen filmpjes willen kunnen maken. Zoals in tekenfilms maar dan met de computer. Weet iemand welke programma's daarvoor bestaan.
P.S. Ik heb een windows XP, omdat ik al is heb gehoord dat de meeste voor apple is.
Kees
Wij hebben voor school laatst ook een filmpje moeten maken,

je kunt hem zien op google video. Gebruik als zoekterm Ahoi en dan kun je
hem zien. Hij is echt heel vet bewerkt...

greetzz Kees
rvec
Thomas1991 wrote:
Ik heb al wat aan videobewerking gedaan maar ik zou zonder filmen filmpjes willen kunnen maken. Zoals in tekenfilms maar dan met de computer. Weet iemand welke programma's daarvoor bestaan.
P.S. Ik heb een windows XP, omdat ik al is heb gehoord dat de meeste voor apple is.

ik heb het iemand zien doen met paint en windows movie maker Laughing
maar das vast niet wat je bedoeld

probeer eens met google animation maker ofzo of probeer flash. Macromedia is het beste en er zijn tutorials zat en ze hebben een 30 dagen profperiode.
Christo
Thomas1991 wrote:

Uhm ja je zou kunnen beginnen met iets makkelijkers als flash of zoiets. Om nou direct te gaan 3d modeleren met 3D Studio Max lijkt me niet zo slim plan, alhoewel daar wel veel (video)tutorials over zijn zoals hier maar goed moet je maar even mee kijken.