FRIHOSTFORUMSFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

hardware firewall

Reyntjensw
ik ben op zoek naar een hardwarefirewall. ik bedoel ik heb zelf een pc, en ik zou die graag als firewall gebruiken en die dan op men netwerk gebruiken! ik ben aan het testen met smoothwall maar dit lukt niet echt, ik kan daar alleen mailen en de firewall blokt alles en laat niets anders door, zijn er mensen die smoothwall hebben enof een ander programma?

grtz en thx

ps ik post dit nu ook hierop (heb dit al gepost op de computer support) maar ik zou het handiger vinden als ik een nederlandstalig programma zou hebben of om mensen te hebben die mij kunnen helpen in het nederlands, is altijd wat handiger he

alvast bedankt
devroom
zover ik weet is een firewall op een pc altijd een software firewall. zelf ben ik ook een simpel pctje aan het ombouwen naar een proxy server met firewall (specs: 133mhz 65mb werkgeheugen) en dat werkt gewoon goed. Op dat pctje staat linux. Nou heb ik zelf geen verstand van linux dus heb ik gewoon een totaal pakket van Clarkconnect gedownload. Dat is een linuxdistro voor een "simpele" server. Dat werkt gewoon goed en is ook best handig in te stellen. ook kan je natuurlijk als je alleen een firewall zelf ff googlen of ff kijken naar Coyote. dat is een firewall van ong 18mb. kan je ook van alles instellen. ik weet alleen niet of ie handig te installeren en te gebruiken is. maar als je ff een beetje gaat proberen dan zal je zeker heel ver komen. heb je daar dus geen zin in, neem dan dus Clarkconnect of een een 'normale' os --> debian, suse of miscchien windows server 2003, maar van dat laatste denk ik niet dat die zo veilig is. het is tenslotte windows...[/url]
Reyntjensw
bedankt, kga de clarkconnect eens proberen

grtz

ps ken je wat meer over de instellingen van deze firewall?
Reply to topic    Frihost Forum Index -> Dutch -> Algemeen

FRIHOST HOME | FAQ | TOS | ABOUT US | CONTACT US | SITE MAP
© 2005-2007 Frihost, forums powered by phpBB.