FRIHOSTFORUMSSEARCHFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

ICO maken

-TomJ-
Ik ben op zoek naar een (free) tooltje waarmee ik een ICO kan maken.
Ik gebruik voor mijn "grote" plaatjes PaintShopPro, en daarmee kan ik een heleboel doen, maar nou net geen ICOs maken.
Hoeft geen kunstwerk te worden, een heel klein dingetje dat ik als favico kan gebruiken.

Wie heeft een advies?
Lady Elensar
hé, volgensmij heb ik een keer een programma gehad om icoontjes mee te maken. ik zal het is opzoeken. ik edit m'n bericht later. Wink

Edit: Ik heb hem!! hij heet pixeltoolbox, en is hier te downloaden: http://www.axiomx.com/PixelToolbox/. Volgensmij kun je er heel wat mee. Is dit iets wat je zoekt?
Boles Roor
Zoek op google ff naar IconArt. Dat zou het moeten doen.
KiteSurfer
Als je een favicon wil maken, kun je het ook anders doen en veel gemakkelijker.

Je maakt een plaatje naar wens op de juiste afmetingen. je slaat het plaatje op als .bmp. vervolgens ga je met verkenner naar da plaatje en verander je het .bmp naar .ico en klaar is kees.

het werkt perfect, nu hoef je geen vervelende onbekende programmatjes te zoeken en te gebruiken nu kun je het met je eigenste bekende software.

Gegroet de KiteSurfer
Boles Roor
Omdat je het een .ico genaamd hebt, betekend nog niet dat het een .ico is.
Geen enkele browser behalve IE zal het herkennen, omdat het gewoon een .bmp plaatje is met een .ico extensie.
James007
Boles Roor wrote:
Omdat je het een .ico genaamd hebt, betekend nog niet dat het een .ico is.
Geen enkele browser behalve IE zal het herkennen, omdat het gewoon een .bmp plaatje is met een .ico extensie.

Je kan ook Irfanview downloaden en daarmee je plaatje omzetten naar het echte .ico-formaat. Smile

James Smile
KiteSurfer
dat is niet waar!

dat is een fabeltje mijn firefox heeft daar geen problemen mee
ik zou zeggeb van probeer het eens uit
the666bbq
in principe kan je dat met elk grafisch programma als je maar let op de maximale afmetingen en opslaat in het juiste ico formaat (gewoon renamen zal meestal niet voldeonde zijn) ik geloof dat zelfs irfanview de bestandjes kan opslaan als echte icos.
johanfh
Ik zou inderdaad Irfanview aanraden. Als je dit nog niet op je pc hebt, installeer het dan.
Het is een superhandig tooltje, wat bijna geen ruimte neemt, freeware is en ongeveer alle plaatjes extensies (inclusief .ICO) aankan. Je kunt er ook mee bewerken, resizen en zelfs minipresentaties (een soort snelle powerpoint zonder tekst)
Downloaden van http://www.irfanview.com

En nee, ik ben op geen enkele manier aan Irfanview verbonden. Ik ben alleen een webdesigner met een jaar of 5 Irfanview ervaring.

Groet,
JohanFH