FRIHOSTFORUMSFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

Het handigste programma

James007
Wat hebben jullie tot nu toe, in jullie leven, het programma gevonden dat je het handigst vond? Welk programma heeft je altijd bijgestaan in moeilijke en minder moeilijke tijden? Deel het even mee en kijk of anderen jou mening delen!
Is het een eerder onbekend programma, zet er dan zeker een linkje bij, zodat andere gebruikers het makkelijk kunnen leren kennen!

James Smile

Programma's die onzuiverheden bevatten worden verwijderd.
James007
Ik vind persoonlijk MS Word mijn troetelbeest... zonder dat programma was mijn computer de helft minder waard Smile

James Smile
Arjan
Ik denk dat ik het hou op Adobe Photoshop. Dat vind ik persoonlijk een geweldig programma met ontzettend veel handige tools. Ik heb hier al veel plezier mee gehad.

Gr. Arjan

Last edited by Arjan on Tue Nov 01, 2005 1:14 am; edited 1 time in total
Boles Roor
Notepad en Photoshop.
Doppie
Mijn browser is me het liefst;-)
James007
Doppie wrote:
Mijn browser is me het liefst;-)

Welke browser is dat?
Internet Exploren, Firefox, Opera?

James Smile
Doppie
Firefox sinds een maandje of 3...
James007
Doppie wrote:
Firefox sinds een maandje of 3...

bevalt dat? Veel veiliger als Internet Explorer, je zal geen last hebben van toolbars en popups... behalve als het van die flash-dingen zijn waar je niet rond kan. Heb je de plugins voor FireFox al ontdekt?

James Smile
Doppie
Jazeker....af en toe doet ie nog wel eens moeilijk hoor.
Duurt het allemaal net ff te lang(maar alleen maar met die download manager)
Alsof ie blijft hangen....
James007
Doppie wrote:
Jazeker....af en toe doet ie nog wel eens moeilijk hoor.
Duurt het allemaal net ff te lang(maar alleen maar met die download manager)
Alsof ie blijft hangen....

Ja bij FireFox is er ook een schaduwzijde... ik ken de problemen... maar voor de rest niks te klagen, vooral de tabbed browsing is geweldig, gewoon met je scrollwieltje op een linkje klikken en er opent een nieuw tabblad, heel netjes:)

James:)
Doppie
Quote:
gewoon met je scrollwieltje op een linkje klikken en er opent een nieuw tabblad

hoppa, weer wat geleerd Wink

meer!!!
thelwordNL
photoshop en firefox ja
naja als ik moest kiezen toch firefox.. geen achterlijke popups meer en 100 schermpjes op de balk Wink
ShinLi
Firefox ^^, is het beste, al heb ik ook drie andere browsers lol.

Ook msn, (en nee, ben er niet aan verslaaft, en doe ook niet aan 'msn'en'), is een van mijn favoriete programmas. Puur omdat ik zo met geweldige liefe mensen in contact kan blijven die aan de andere kant van de wereld leven. Zoals ik al zei tussen haakjes, dat ik dus nooit op de computer ga om even te 'msn-en'. Msn staat aan, gesloten, en verder ben ik altijd wel met iets bezig. Op internet gaan alleen maar om msn vind ik helemaal niks.
BlackSkad
Het programma waar ik tot nu toe het meest aan gehad heb is php-designer 2005. Ik gebruik het nu een klein jaartje en het heeft me echt al heel wat problemen bespaard (zoals vergeten ' of ", of een ontbrekende ; of iets dergelijks). En je kan het niet alleen gebruiken voor php, maar het heeft ook highlighting voor java, c#, javascript, html,... (maar de meeste handige tools zijn voor php)
een linkje: mpsoftware
Iets waar ik ook wel blij mee ben is mijn java-sdk, firefox en itunes.
Dat was het zowat, al heeft de goeie ouwe Kladblok zijn diensten ook wel al bewezen Laughing
johanfh
Waar ik echt niet zonder zou kunnen is het kladblok. Een simpele editor, zonder allerlei niet-gevraagde code. Prima voor programmeren, webdesign, korte notities, enz. enz. Mijn nr. 1 programma!

Op nr. 2 komt Norton Commander met alle varianten (Volcov commander, Midnight Commander op Linux, etc.) Snel en eenvoudig en de midnight-variant heeft ook nog eens ingebakken support voor perl (en ik dacht php)!

Groet,
JohanFH
Lady Elensar
Is internet (explorer) een programma? Dan is dat m'n favoriete programma! Vooral de website Google.nl Laughing.

Maar ik lees de laatste tijd veel over FireFox, wat houd dat eigenlijk allemaal precies in? Das net zoiets als internet explorer? of toch weer heel anders.. is het beter dan internet explorer? (sorry, keb niet naar antwoord gezocht hoor, ik dacht misschien wil iemand er hier wel antwoord op geven.. Razz maar anders zoek ik het zelf wel op. Smile)
James007
Lady Elensar wrote:
Is internet (explorer) een programma? Dan is dat m'n favoriete programma! Vooral de website Google.nl Laughing.

Maar ik lees de laatste tijd veel over FireFox, wat houd dat eigenlijk allemaal precies in? Das net zoiets als internet explorer? of toch weer heel anders.. is het beter dan internet explorer? (sorry, keb niet naar antwoord gezocht hoor, ik dacht misschien wil iemand er hier wel antwoord op geven.. Razz maar anders zoek ik het zelf wel op. Smile)

Is hetzelfde als Internet Explorer, enkel veiliger. Geen extra werkbalken meer bovenaan, geen popups, veel dingen die je kan toevoegen (extensies), tabbed browsing (geen verschillende vensters meer, het zijn allemaal tabjes in 1-zelfde venster)

Probeer het zelf eens uit: download hier.

James Smile
Lady Elensar
James007 wrote:
Lady Elensar wrote:

Is hetzelfde als Internet Explorer, enkel veiliger. Geen extra werkbalken meer bovenaan, geen popups, veel dingen die je kan toevoegen (extensies), tabbed browsing (geen verschillende vensters meer, het zijn allemaal tabjes in 1-zelfde venster)

Probeer het zelf eens uit: download hier.

James Smile

Bedankt! maar als je dat installeert heb je internet explorer niet meer? maar hebben ADSL enzo, dat blijf je allemaal wel houden? is het enige dat veranderd, dat je niet meer internet explorer gebruikt, maar dat het nu firefox heet en is? Moet er dan veel veranderd worden. (sorry, kweet best veel van computers, websites maken en weet ik veel wat af, maar soms ben ik ook echt dom Embarassed).
James007
Lady Elensar wrote:

Bedankt! maar als je dat installeert heb je internet explorer niet meer? maar hebben ADSL enzo, dat blijf je allemaal wel houden? is het enige dat veranderd, dat je niet meer internet explorer gebruikt, maar dat het nu firefox heet en is? Moet er dan veel veranderd worden. (sorry, kweet best veel van computers, websites maken en weet ik veel wat af, maar soms ben ik ook echt dom Embarassed).

Jawel, je blijft alles behouden. Je klikt nu enkel het Firefox icoon aan om op internet te gaan. Alles van internet explorer blijft erop staan. Dit kan je ook gewoon aanklikken. Jij kiest, en als Firefox je niet bevalt, is hij even snel weer weg Smile

James Smile
Lady Elensar
James007 wrote:

Jawel, je blijft alles behouden. Je klikt nu enkel het Firefox icoon aan om op internet te gaan. Alles van internet explorer blijft erop staan. Dit kan je ook gewoon aanklikken. Jij kiest, en als Firefox je niet bevalt, is hij even snel weer weg Smile

James Smile

Oke bedankt, dan weet ik nu genoeg hoor. Razz Ik zal is aan m'n stiefvader vragen of we dit programma een keer zullen uitproberen. Very Happy (Deze pc is namelijk van hem, sneller dan die van mij :S)
dekliek
Ik vind flash mx 2005 een goed programma waar je hele mooie dingen mee kunt maken Surprised
Doppie
Er is ook weer een nieuwe in ontwikkeling...flock browser.

ff googlen en je vind hem wel
-TomJ-
Lady Elensar wrote:

Dom, dom, dom: misschien nog onwetend Wink

ADSL is de manier waarom jouw computer met het internet verbonden is. Aan het internet zitten computers met webservers, waarop pagina's staan. Die pagina's kan je lezen met een browser. De meest bekende is Internet Explorer, daarnaast heb je nog Opera, Mozilla, Netscape, en Firefox. Als je Firfox installeert en gaat gebruiken, hoef je Internet Explorer (IE) niet weg te doen. Het is hetzelfde als een bril van Hans Anders hebben en een bril van de Pearl: de een ligt op je nachtkastje, de ander ligt op je bureau. Je kunt ze naast elkaar gebruiken, maar als je Fx gewend bent, ga je IE heel gauw vergeten.
En je hoeft niets te veranderen: je opent Fx en daarmee ga je browsen.
tyxl
nvu (beste free html editor)
notepad / crimsoneditor
clone cd
photshop cs 2
microsoft visual studio .NET
mozilla firefox
Reyntjensw
openoffice, dreamweaver & photoshop zijn de beste Very Happy
James007
@ Lady Elensar: Voor sommige pagina's (van microsoft update enzo) heb je Internet Explorer nog nodig. De rest kan je vanaf nu allemaal doen via FireFox.

En nu terug on-topic Smile
Lady Elensar
Oke, harstikke bedankt TomJ en James Bond! (Razz)

Ik ben nu weer een stuk wijzer geworden. Very Happy

(sorry, dit was de laatste post offtopic, maar ik moest jullie gewoon even bedanken Embarassed)
deedee
Safari... Dat is mijn browser voor de mac Smile Applause

En ik zit het meeste van de tijd online, dus het is wel duidelijk...

Op mijn 2e plaats komt sixtyforce, maar daar zal ik in verband met regels verder geen uitingen over doen Smile Zoek het zelf maar!
Bruno
Ik gebruik toch wel het meeste notepad, ik bewerk er mijn htm(l), php, txt bestanden mee.
Met kladblok kan ik php niet openen zonder dat ik raare vervoormde tekens krijg te zien Shocked

Alleen is er 1 minpuntje aan notepad, je kan ook kleuren invoegen, dat is vooral lastig als je een link kopieerd, dan staat alleen dat in het blauw Crying or Very sad

Bruno,
James007
is notepad niet gewoon de engelse naam voor kladblok?
Bruno
Nee, notepad heeft extra funties en een extra werkbalk Wink
Boles Roor
Zover ik weet wel ja.

Kweet niet wat Bruno bedoelt, maar misschien heeft ie een programma gedownload dat bijna hetzelfde heet ofzo.
Lady Elensar
James007 wrote:
is notepad niet gewoon de engelse naam voor kladblok?

Ik dacht ook altijd dat notepad de engelse naam voor kladblok was.. Neutral dat zit toch niet standaard in windows ofzo dan? hm. keb hierzo alleen wordpad en kladblok volgensmij..
James007
Boles Roor wrote:
misschien heeft ie een programma gedownload dat bijna hetzelfde heet ofzo.

Dat veronderstelde ik ook Smile

@Bruno: opletten met benamingen he

James Smile
Lady Elensar
Dus is notepad nu wél de engelse benaming voor kladblok? (Wat boeit het ook eigenlijk.. Smile )
James007
Lady Elensar wrote:
Dus is notepad nu wél de engelse benaming voor kladblok? (Wat boeit het ook eigenlijk.. Smile )

....................... ja Very Happy

Nog mensen die graag hun hart uitstorten bij ome James over hun beste programma? Smile
Lady Elensar
James007 wrote:

Nog mensen die graag hun hart uitstorten bij ome James over hun beste programma? Smile

Ome James... Ik vind dat niet echt bij James Bond passen hoor! Razz lol Very Happy

Embarassed Sorry, nu ging ik weer offtopic. (Dat zie ik ook niet als ik dit bericht typ.. Angel )
Om ff ontopic te blijven: (K had het namelijk toch niet goed gezegd)

M'n favo prog is deze browser, Surprised I forgot one: MSN (+ hotmail) Razz.

En als het mogelijk was om m'n GSM op te noemen, dan had ik dat gedaan! Very Happy. Die vind ik nog het belangrijkst van allemaal. Laughing
potzet
Dit zijn de programma's die ik het meest gebruik
- Daemon tools
- Alcohol 120%
- DVD shrink
- DVD decrypter
- emule
- WinRar
- Antivir
- Du meter
- Power DVD
- MS office
- Snagit

je merkt al snel waar ik mijn pc hoofdzakelijk voor gebruik Wink

Last edited by potzet on Thu Dec 01, 2005 1:52 am; edited 1 time in total
orangeh
macromedia dreamweaver
pietpuk
het progje waar ik de laatste tijd veel plezier van het is DVD shrink http://www.dvdshrink.org/. Ideaal om je videotheek te hulp te kunnen schieten als ze een dvd kwijt raken met een reserve kopie van de dvd die je geleend hebt. Verder zijn er nog steeds de diverse compresie programma''s en het voor de geoefende hobbist onontbeerlijke "norton ghost".
johanfh
Ik denk zo, dat Bruno een geintje maakte. Maar als het gaat over favoriete programma: er zijn wel leuke varianten op het kladblok/notepad. Een handige variant voor programmeurs is Note Tab light. Is gewoon kladblok, maar met ingebouwde assistentie voor dingen als HTML, PHP, PERL, enz. en een ingebouwd ftp-progje. Best handig voor in je toolbak!

JohanFH
mgt
Mijn liefelings progje is.

PAR2.

als er geen par2 zal bestaan zal ik heeeeeeeeeeeeel veel bestanden opnieuw moeten downloaden @ rarre

want het is een progama waarmee je bestanden van winrar kan maken. Very Happy (wegens de 01 codering die logies in elkaar kan worden gelegt:P

meer info:

http://binaries4u.nl/quickpar/
ajvemmen
Tsja...........ik heb het idee ook dat Notepad hetzelfde is als kladblok, is het niet zo dat je het met dezelfde naam opstart, namelijk notepad.exe

Dus ik weet niet precies wat hij nou bedoeld.

Trouwens zelf doe ik veel met dreamweaver mx voor dat soort dingen.

Wel overzichtelijk enzo, makkelijk uploaden en geordend de sites naast elkaar.
Loathing in Fear
mijn beste programmas Razz kladblok en mn browser (firefox natuurlijk)
Arnie
Notepad=Kladblok, dat zie je ook aan de bestandsnaam. Maar er zijn ook uitgebreidere kladblok-programma's zoals Notepad+. Zelf gebruik ik Edxor.

Mijn favoriete programma is waarschijnlijk Audacity.
Lady Elensar
Wordt hier nu nog steeds gediscussieerd over kladblok en notepad? Kom op zeg. Rolling Eyes Daar is al uitgebreid over gediscussieerd, en het antwoord was wel duidelijk, lijkt me. Notepad is hetzelfde als Kladblok, het is alleen Engels. Wink En anders ga je dit maar is ff doorlezen:
http://www.notepad.org/
Arnie
Klinkt eerder als verwarring dan discussie. Overigens maakte ik die opmerking alleen als 'aanloop' voor Edxor Wink ook één van mijn favoriete programma's.
Lady Elensar
Arnie wrote:
Klinkt eerder als verwarring dan discussie. Overigens maakte ik die opmerking alleen als 'aanloop' voor Edxor Wink ook één van mijn favoriete programma's.

Die opmerking was ook niet speciaal voor jou bedoeld. En het was ook niet echt een discussie nee, maar er werd nog steeds over gepraat, én er was al een oplossing, terwijl dat niet de bedoeling van dit topic is. (Lijkt me). Dus laten we maar weer ontopic gaan, hè. Wink
GamingParadise
Windows is me favoriete programma Embarassed Razz

Nah, maar:

1) Internet Explorer
2) MSN
3) Frontpage
4) Adobe Photoshop
5) Kladblok (Voor de PHP Files, geen zin om telkens in frontpage te doen Smile)
6) MS Word ( Voor me werkstukken voor school Razz )
7) Hitman Pro, Voor al die vervelende spyware enzo.
Cool Prullenbak Laughing Voor me onnodige spullen weg te gooien.
Arnie
Eigenlijk is Prullenbak geen programma maar onderdeel van Windows Razz
redtigris
1-msn messenger
2-everest (temperatuur en echt alle eigenchappen van je pc bekijken)
3-notepad
4-photoshop
5-html kit
6-windows media player
7-bitlord
8-irfanview
9-winzip
10-internet explorer

de ene keer heb ik het ene programma meer nodig dan het andere dus deze lijst klopt niet helemaal Smile
GamingParadise
Arnie wrote:
Eigenlijk is Prullenbak geen programma maar onderdeel van Windows Razz

Daarom stond er ook een Laughing achter als een geintje Laughing
James007
Arnie wrote:
Mijn favoriete programma is waarschijnlijk Audacity.

Leuk programma he Wink Heb ik het gevoel dat de ontwikkeling van dit programma een beetje is stilgevallen? Sad

http://audacity.sourceforge.net

James Smile
Arnie
Ja, al tijden is het die versie 1.2.3. Dat is vast niet omdat ze het nummer zo mooi vonden Sad
rvec
ik gebruik cute ftp wel vaak en in mijn beginfase met websites gebruikte ik altijd frontpage Embarassed maar daarvoor gebruik ik nu php designer 2005
en firefox heeft IE vervangen net als thunderbird outlook heeft vervagen

en ik weet niet of ik het mag posten maar ik denk de programma's zelf zijn wel legaal dus ook azureus en grabit zijn veelgebruikte programma's
keempe
Firefox is de beste webbrowser! zonder enige twijfel,
voor webdesign gebruik ik dreamweaver,
dat zijn mijn 2 favorieten,
tenzij iemand een beter alternatief voor dreamweaver heeft?Very Happy
vriendinnieej
Ik heb wel een tijdje Arachnophilia of zoiets gebruikt (irritante naam Razz )

Favoriete programma's zijn (in willekeurige volgorde)

*Mozilla Firefox (=heilig)
*Winamp
*MSN Messenger
*Adobe Photoshop
Arnie
Firefox heilig, dat past nou perfect bij dit topic >:( het is een programma geen religie!
kvveo15
Alcohol120% vindt ik een goede site
Timmie24
@diegenen die OpenOffice aanhalen: kan je daarmee vlot samenwerken met andere die MSOffice gebruiken? (ik bedoel bestanden uitwisselen enzo). Ik heb OpenOffice namelijk al wel eens geïnstalleerd, maar nog nooit beginnen gebruiken omdat ik denk dat het lastiger zo zijn qua compatibiliteit.

Verder gelden voor mij: Dreamweaver en Firefox!! Applause

Maar ik ga na het lezen van deze topic die php designer ook eens proberen...
the666bbq
als het dan toch om (php) programmatie gaat dan moet ik bekennen dat Zend mijn leven heeft veranderd.
Als je zinvolle namen gebruikt voor variabelen dan is het echt wel leuk dat iemand deze namen voor je aanvult anders hou je namen zoals
$int_begin_positie_huidige_video of $this->parent->parent->parent->function wel voor bekeken. En als je het een tijdje gewoon bent om zinvolle namen te gebruiken dan wordt het wel heel vervelend als je terug naar $a, $b, $c zou moeten regresseren.

En het is ook wel leuk om snel binnen je eigen code te navigeren via ctrl, om projecten aan te maken en zoals in de nieuwe (maar die hebben we nog niet gekocht) code dicht te klappen - dan worden die duizend regels toch ineens wat overzichtelijker
The Mazzter
Quote:
@diegenen die OpenOffice aanhalen: kan je daarmee vlot samenwerken met andere die MSOffice gebruiken? (ik bedoel bestanden uitwisselen enzo). Ik heb OpenOffice namelijk al wel eens geïnstalleerd, maar nog nooit beginnen gebruiken omdat ik denk dat het lastiger zo zijn qua compatibiliteit.

In OpenOffice kan je je bestanden ook opslaan in .doc en .rtf formaat, de extensies die word van Microsoft kan begrijpen. Verder kun je met een druk op de knop een pdf-je maken van je werk.
The Mazzter
Als we het hier over het handigste programma hebben: ik vind de biosprogramma's wel handig, ze zorgen ervoor dat je computer opstart; wel zo handig Wink .
James007
The Mazzter wrote:
Als we het hier over het handigste programma hebben: ik vind de biosprogramma's wel handig, ze zorgen ervoor dat je computer opstart; wel zo handig Wink .

Ja oke......*-*

Die niet meegerekend dan.
joe_nl
Top 2'tje:

1. Gmail Notifier, geen gedoe met Outlook en dergelijke, meten een melding als je nieuwe mail hebt, en lekker on-line lezen, zo goed als 0 risico.

2. Mozilla Firefox (van we niet hier kan je beter vragen?)

___

Trouwens ben ik nog wel op zoek naar een goed PHP-edit programma.
Ik doe nu alles in Wordpad, en dat is het natuurlijk niet helemaal...
Lady Elensar
joe_nl wrote:
Trouwens ben ik nog wel op zoek naar een goed PHP-edit programma.
Ik weet niet of het een goed programma is, maar dit had ik een keer op phpbb.nl gelezen, dat er veel het programma PHPEdit gebruiken, van Waterproof. Ik heb hem zelf ook, ik gebruik hem alleen (nog) niet. Smile
joe_nl
Bedankt voor de tip, het is zeker het proberen waard.

phpBB.nl ben ik wel bekend mee, geweldige software als je het mij vraagt. Hoeft, en kan, niet veel meer aan gedaan te worden, alles via de interface en admin-panel en dergelijke. Wil je die gaan editen, dan heb je aardig wat vaardigheid nodig.

Ik heb gisteren nog wel een ander programma binnengehaald, heel even gekeken, maar vroeg tijdens het opstarten gelijk om allemaal bijbehorende betaalde software, en daar zat ik nou net niet op te wachten... Deze ga ik zeer zeker proberen, bedankt!
DX-Blog
Qua browsing: FireFox, mijn lieve vuurvosje is me nog nooit ontrouw geweest Smile. Gebruik het echt al jaren, zelfs toen het net uit was en nog wel eens lastige debug errors gaf, ik ben trouw gebleven zoals vuurvosjes mij trouw is gebleven. Voordat ik deze gebruikte kreeg ik met IE nog op een dagelijkse basis iets van 20 dingen aan spyware, en dat is echt al jaren terug. Met FireFox heb ik er in totaal nog geen eens 20 binnen gehaald.

Qua web development: Macromedia dreamweaver, no doubt about it. Ben het gaan gebruiken bij versie 3 geloof ik, echt al 7 jaar terug ofzo, gewoon te lang geleden Razz. Echt een geweldig programma Razz. De combinatie tussen syntax highlighting en design view vind ik echt handig als ik bezig ben.

Qua programming: Visual C++ 2005 Express, tja, wat wil je nog meer... Het is gratis en het maakt gebruik van 1 van de beste compilers welk er beschikbaar is. Het is mss van microsoft, maar qua compilers en hun IDE's erbij zijn ze toch echt de beste beschikbaar en mij microsoft horen prijzen komt niet vaak voor Razz.

Uhm, tja, das eigenlijk alles wel wat ik superveel gebruik. Ik heb notepad nog wel als mijn standaard hulpje en ik probeer photoshop wel een beetje te leren, maar ben gewoon niet creatief genoeg daarvoor Razz.
viss00
Mijn lekkerste programma is de browser opera..

Je kunt daarmee erg handig alles vergroten. zelfs flash animaties kan hij aan
djfreakske
photoshop rules Very Happy
carstentje
MS words , dreamweaver, en msn:P
the666bbq
zend, visual studio, ccleaner
Reply to topic    Frihost Forum Index -> Dutch -> Algemeen

FRIHOST HOME | FAQ | TOS | ABOUT US | CONTACT US | SITE MAP
© 2005-2007 Frihost, forums powered by phpBB.