FRIHOSTFORUMSFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

Formulieren

KiteSurfer
Kan iemand mij vertellen hoe ik er voor moet zogen dat als ik een formulier heb verstuurd dat mijn pagina dan naar de main pagina terug gelinkt wordt.

Mijn site bestaat uit HTML en is opgebouwd uit frames

Hartelijk dank,

De KiteSurfer
clogfan
Het gemakkelijkst is dat jouw server software, nadat het form verwerkt is, een pagina terugstuurt dat een redirect doet, dwz dat er in de pagina een instructie staat die stelt dat de browser opnieuw de hoofdpagina moet ophalen.

Dit kan je als volgt doen. In de antwoord-html-pagina voeg je in de <head> sectie deze paragraaf toe :

<meta http-equiv="Refresh" content="5; URL=main.html"/>

Dit betekent dat de browser dit zal interpreteren dat 5 seconden nadat deze pagina is binnengehaald, deze pagina moet gerefresht worden, en dat dan de pagina main.html moet opgehaald worden.

Uiteraard kun je zelf kiezen hoeveel seconden je wilt wachten (vervang de 5 door een andere waarde), en welke pagina moet opgehaald worden (vervang main.html door de gewenste url).
tyxl
je akn ook gewoon de redirect in je knop steken Smile
na je dingen om het formuliertje te versturen. Dan zit je niet met die permanente refresh Smile
jasperlevink
Hey KiteSurfer!

Kan eleganter hoor. De vraag is alleen hoe je je formulier post. Bijvoorbeeld met een mailto of een php of cgi script?
Makkelijkst is denk ik om iets in de volgende trant te doen:

Code:
<form onsubmit="document.location=http://www.domein.nl/main.html"></form>

Probleem is echter dat niet iedere browser tegenwoordig javascript toestaat.

btw: heb niet de tijd gehad om bovenstaande code te testen, gaat alleen ff om t idee.
Gebruik je php voor je script kan ik je ook helpen om je php script aan te passen.

Groeten.
Jasper
Peter
Ik weet niet zeker of ik het goed heb, maar je hebt ook een php script, waarbij je volgenmsij ook doorgestuurd wordt naar de index, of wat je wilt. Maar je zegt dat je website in HTML is, maar voor een forum heb je toch ook php nodig? of heb ik dat fout. naja, ik post het maar hier, misschien heb je (of iemand anders) er nog wat aan:

Code:
if ( !isset($redirect))
   {
     $redirect = "index.php";
   }

Gevonden op: http://www.zend.com/codex.php?id=393&single=1
johanfh
Ik denk, dat er inderdaad meerdere oplossingen zijn. Maar het voordeel om het door het scrpipt wat je aanroept te laten refreshen is, dat je dan zeker weet, dat voor de nieuwe pagina geladen wordt, het formulier ook daadwerkelijk verwerkt is.

Anders heb je kans, dat je script nog bezig is bijv. je database bij te werken of wat dan ook en dat de pagina's die gegevens uit je db plukken nog oude gegevens zien.

Maar, als je inderdaad vervolgens niets met de ingevoerde gegevens doet, is zo'n javascript onsubmit stukje handig. Iemand hoeft dan niet te wachten tot de database klaar is.

Daarom:
Als je pagina's afhankelijk zijn van de ingevoerde gegevens: kies een <meta refresh= enz.> in je verwerkingsscript.
Is de pagina die je aanroept niet afhankelijk van de ingevoerde data, kies dan voor een 'onsubmit' oplossing.

Trouwens: die refresh zou ik gewoon op "0" zetten. 5 seconden is leuk, maar 0 gaat volgens mij altijd goed en dan hoef je er niet zo'n pagina tussen te plakken met 'Wacht even of klik hier om door te gaan'.

Succes!
JohanFH
KiteSurfer
Hartelijk dank voor jullie tips!

Het is gelukt en het werkt nu perfect.

Hartelijk dank

vriendelijke groet KiteSurfer
the666bbq
altijd handig als je uiteindelijk een oplossing hebt gevonden uit de verschillende voorstellen dat je aangeeft welke oplossing je uiteindelijk succesvol hebt gebruikt. Er is niets vervelender dan dat je een gelijkaardig probleem zou hebben, deze post doorleest en dat er iemand aan het einde roept : HEBBES !! en dat je nog alle voorstellen zelf moet uitproberen.

ivm met de !isset($redirect)$redirect=main.html : daar ben je uiteindelijk niets mee als tip denk ik. Je vraagt je immers gewoon af of er een variabele redirect bestaat die je indien onbestaande invult met main.html, verder niets. Een beetje meer uitleg voor de newbie zou handig zijn (je kan in je formulier een hidden veld opgeven waarin je de url plaatst waarnaar je graag zou vliegen na behandeling van je formulier; in de pagina die het formulier behandelt vraag je dan de redirect op liefst met $_GET['redirect'] of de post tegenhanger; indien geen redirect gezet - testen met de isset - zet je maar default op main.html; uiteindelijk ga je doormiddel van een javascript location.href of replace, dmv van php header, of dmv van de meta refresh de redirect url aanspreken. Ik denk dat een newbie met deze info iets minder moet gissen...

Het blijft een feit dat het belangrijk is om weten hoe het formulier zal worden afgehandeld (mailto, serverside scripting,...)
Reply to topic    Frihost Forum Index -> Dutch -> Algemeen

FRIHOST HOME | FAQ | TOS | ABOUT US | CONTACT US | SITE MAP
© 2005-2007 Frihost, forums powered by phpBB.