FRIHOSTFORUMSSEARCHFAQTOSBLOGSCOMPETITIONS
You are invited to Log in or Register a free Frihost Account!

Het gedoe rond prins Laurent

Bondings
Ik begin al het gedoe rond prins Laurent van de laatste tijd beu te worden. Als royaal betaalde prins behoort hij zich inderdaad aan wat regels te houden, maar om daar zoveel aandacht aan te schenken vind ik er nu wel over.

Misschien komt mijn ergernis gewoon uit het feit dat ik een koning (zelfs louter protocallair) nogal uit de tijd vind en al het nieuws hieromtrent vervelend.
Lady Elensar
Gaat dit om het feit dat de prins naar Congo is geweest, of zijn er ook andere dingen? (Ik heb maar snel even op google gezocht welk 'gedoe' je precies bedoelde.) Ik kan me voorstellen dat België niet trots is op haar verleden, maar waarom zou Laurent niet naar Congo mogen? Ik ben wel nieuwsgierig naar de achterliggende gedachte van de prins. En hoe is de verhouding tussen beide landen nu eigenlijk? Oké, ik weet dat politiek erg ingewikkeld is en misschien heeft Laurent niet voldoende ervaring om bepaalde beslissingen te kunnen maken - want hij heeft nou eenmaal een belangrijke status - maar ik vind dat de media zich niet zo op moet winden over alles. Helaas is dat nou een van de kenmerken van de media, volgens mij......
Marcuzzo
Sorry dat ik een oud topic bump maar ga het toch doen Very Happy

@Lady Elensar:
Hier in België vliegt de media ONMIDDELIJK op het koningshuis en smeren het er dik in bij elke gelegenheid.

Geert Hoste is ook een van die mannen die het koningshuis graag te "k*kken" zet.
even terzijde, Ik vind die kerel trouwens niet eens grappig. Het enige dat hij doet is een jaaroverzicht maken en daar wat onozel bij doen. en vreemd genoeg vinden de meeste mensen vinden dat grappig.

het incident met Laurent vorig jaar was omdat ze het hem verboden hadden om te gaan en hij heeft zijn laars eraan gelapt. hij staat ook gekend als rebel, zo heeft hij ook al vaker de snelheidsbeperkingen aan zijn laars gelapt.

En de mensen zijn lastig omdat ze vinden dat hij zich aan de regels moet houden omdat hij een enorme som geld krijgt van de staat en zich niet gedraagd als een prins.

wikipedia wrote:
Volgens de Wet van 7 mei 2000, Art. 3bis. heeft prins Laurent vanaf 1 juli 2001 recht op een jaarlijkse dotatie van € 272.682,88 ten laste van de openbare schatkist
Lady Elensar
Bedankt voor de reactie, haha. Wink De prins had dus blijkbaar gelogen, en dat kan natuurlijk niet. Rolling Eyes Helaas zijn er ongelofelijk veel mensen die liegen, alleen zodra de media het weet, worden we er mee geconfronteerd. Maar wat betreft die snelheidsovertredingen, er zijn zoveel mensen die wel eens te hard rijden. Ook de prins is een mens. Het zou erger zijn als de verkeerscontroleur te hard zou rijden, toch? Laughing
ducksite
Bondings wrote:
Misschien komt mijn ergernis gewoon uit het feit dat ik een koning (zelfs louter protocallair) nogal uit de tijd vind en al het nieuws hieromtrent vervelend.

Hey, je kunt het misschien overbodig vinden, maar een protocolaire kerel die wat wetteksten ondertekent en daarmee een verdeeld land samenhoudt en al rijk genoeg is en dus geen maatregelen neemt om zichzelf in de tijd dat hij macht heeft, te verrijken, verkies ik boven een president die tijdens zijn ambtstermijn alles wilt verwezelijken, ook financieel.. het gaat er extremer aantoe gaan dan.