FRIHOSTFORUMSSEARCHFAQTOSBLOGSCOMPETITIONS
You are invited to Log in or Register a free Frihost Account!

Sneeuw & vervoer

adri
Door de hevige sneeuwval van de laatste dagen, is het verkeer een geweldige soep geworden, in België vaak zo'n 3 à 400km file tijdens de spits. Ook het openbaar vervoer heeft grote vertragingen door de sneeuwval en op sommige plaatsen rijden de bussen van de De Lijn (Maatschappij die voor al het busvervoer zorgt in Vlaanderen Wink ) zelf niet meer. Ook de treinen rijden met vertraging...

Nu was mijn vraag, hoe gaan jullie naar jullie werk, school,... met deze sneeuw? Gaan jullie alsnog met de auto (misschien hebben jullie winterbanden of sneeuwkettingen gekocht?) of toch maar met de bus, tram, metro of trein?

adri
Bondings
Ik heb nog geen sneeuwbanden jammer genoeg. Gelukkig moet ik maar een paar keer per week op de weg en ik kan meestal wel gelukkig kiezen op welk tijdstip dus probeer ik ofwel net na de middag ofwel 's avonds na de spits te rijden om de files te vermijden.

Gisteren (maandag 20/12) heb ik zo na de middag een hele afstand gereden. Er lag nog veel sneeuw op de gewone wegen, maar gelukkig was het grotendeels autosnelweg die redelijk sneeuwvrij was.

In mijn eigen straat (redelijk naar boven en veel sneeuw) heb ik veel geluk gehad omdat ik nog redelijk snel reed zonder te stoppen denk ik. Andere auto's hadden minder geluk en ik heb er één naar achteren zien rijden tot beneden omdat hij niet naar boven geraakte. Wink
Lady Elensar
Goh, hier in Nederland was het ook één groot drama. Veel treinen reden niet meer of waren vertraagd, hetzelfde gold voor de bussen. Veel treinen waren daarentegen zelfs kapot. Volgens mij waren er ook de grootste files die het langst duurden inderdaad.

Ik heb er zelf niet echt veel last van gehad, ik hoefde enkel met de metro heen en weer. En de metro rijdt gewoon altijd Cool
Lady Elensar
O jee, ik ben er helemaal bang voor! Hoe zal de NS dit jaar het sneeuwprobleem oplossen? Tegenwoordig ben ik helaas afhankelijk van het treinvervoer!

Ik heb nu een keer meegemaakt dat de hele dienstregeling omgegooid werd bij het vallen van de eerste sneeuwvlokjes, onder het mom van 'dit was een test om goed voorbereid te zijn op de winter'. Nou, ik geloof het eerlijk gezegd niet zo. Ik zie het allemaal weer in duigen lopen.....