FRIHOST • FORUMS • SEARCH • FAQ • TOS • BLOGS • COMPETITIONS
You are invited to Log in or Register a free Frihost Account!

[Nederland] Zullen we maar opnieuw naar de stembus gaan?

Opnieuw naar de stembus?
Ja
33%
 33%  [ 1 ]
Nee, de zetelverdeling is goed zo
0%
 0%  [ 0 ]
Nee, want het stemmen helpt toch niet
66%
 66%  [ 2 ]
Total Votes : 3

Plaintiff
Wat vinden jullie momenteel van de handelingen die genomen worden door de politieke partijen zoals bijvoorbeeld het cda en pvv. Ze willen nu weer verder onderhandelen maar ik vind dat we beter opnieuw naar de stembus kunnen gaan. PVV heeft alleen zo veel zetels omdat die partij de aow op 65 wilde houden, nu dat niet kan ivm bezuinigingen zouden een hoop kiezers hun stem ongedaan willen maken.

Maar ook dat cda de onderhandelingen ineens onderbrak of toen pvv de stekker eruit trok had deze mogelijke combinatie ten einde moeten komen.

Wat vinden jullie? Opnieuw naar de stembus of niet?
zeda
Waarschijnlijk zal er binnen 3 jaar opnieuw gestemd worden. Als de PVV de grootste blijft in de peilingen bestaat de kans dat er op een nieuwe stemronde aangestuurd wordt in een poging om de PVV kleiner te maken.
rvec
zeda wrote:
Waarschijnlijk zal er binnen 3 jaar opnieuw gestemd worden. Als de PVV de grootste blijft in de peilingen bestaat de kans dat er op een nieuwe stemronde aangestuurd wordt in een poging om de PVV kleiner te maken.
Ik denk dat de andere partijen voorlopig nog niet zullen aansturen op een nieuwe stemming. PVV is voorlopig nog steeds aan het groeien. Geert wilders is zo goed in het aanweizen van andermans fouten, en metz zijn populistische kreten komt hij ook een heel eind bij de meeste nederlanders.

Ik denk dat de PVV nu zo snel mogelijk zo groot mogelijk moet worden. Dan kunnen ze hard onderuit gaan en zal er binnen de partij ruzie en versplintering ontstaan. Dan kan den haag daarnaa weer op de normale manier door.
Flakky
Het ziet er nu wel beter uit. Als er een motie van wantrouwen komt dan ga ik wel stemmen maar ik geloof dat het nu wel zo zijn gangetje gaat. Ik denk niet dat de PVV al te veel macht heeft, ook al zijn ze momenteel in een machtige positie, ik denk dat dit over 4 jaar wel verholpen is.
Lady Elensar
Ondertussen is het dus een kabinet-Rutte geworden, met een coalitie van de VVD en het CDA, en met steun van de PVV.

In het nieuwe regeerakkoord is het motto 'Vrijheid en verantwoordelijkheid'. Wat denken jullie van de samenwerking met deze partijen wat betreft de godsdienstvrijheid?

Ik weet het allemaal niet zo goed. Ik vind het maar niks dat er zoveel rompslomp moet zijn als het gaat om een kabinet vormen. Misschien is er juist teveel keuze in partijen? Op deze manier krijg ik het gevoel dat een democratie ook niet alles is, terwijl de belangen van het volk toch echt voorop liggen. Misschien moeten we maar gewoon overgaan naar een absoluut monarchie, dan kan er in ieder geval één een beslissing nemen als het weer eens nergens over gaat Razz