FRIHOST • FORUMS • SEARCH • FAQ • TOS • BLOGS • COMPETITIONS
You are invited to Log in or Register a free Frihost Account!


Doğalgazla çalışan araba Türkiye'de





aligultekin34
Quote:


Volkswagen'in Polonya fabrikasında üretilen doğal gaz ile çalışan Volkswagen Caddy Maxi modeli, 3. Gas Turkey 2010 Fuarında yer alan Akfel Mühendislik standında sergileniyor.

Akfen Mühendislik'e bağlı Gastrans'ın Koordinatörü Bilal Şaki, sergiledikleri araca ilişkin AA muhabirine yaptığı açıklamada, Akfel grup olarak 15 yıldır doğal gaz ile ilgili çalışmalarının olduğunu, özellikle son dönemlerde doğal gazlı araçların kullanımının artırılmasına yönelik projeler sürdürdüklerini ifade etti.

Akfel Mühendislik, İGDAŞ ve Doğuş otomotiv olarak sektöre yeni bir açılım sağlamak ve doğal gazlı araçların satışını yaygınlaştırmak amacıyla doğal gaz ile çalışan bir Volkswagen Caddy Maxi modelinin, İGDAŞ'ın acil servis ve hizmetlerinde kullanmak için tedarik edildiğini kaydeden Şaki, aracın en önemli özelliğinin, dönüşüm sisteminin tamamen doğal gazlı olarak gerçekleştirilmesi olduğunu dile getirdi.

Şaki, araçta 5 adet doğal gaz tüpü olduğunu ve bu tüplerin bagaj hacmini küçültmediğini dile getirerek, daha sonra doğal gaz dönüşümü gerçekleştirilen arabalarda bagajın bir kısmının tüp için ayrıldığına dikkati çekti.

Sonradan dönüştürülen arabaların maksimum 200-250 kilometre yol alabildiğini, fuara getirdikleri Volkswagen Caddy Maxi'nin ise doğal gaz ile 570, benzinle 130 kilometre olmak üzere toplamda 700 kilometre yol alabildiğini belirten Şaki, aracın, dizel versiyonu ile de bir fiyat farkının bulunmadığını kaydetti.

''BU YIL İÇERİSİNDE 2-3 TANE DAHA YENİ DOĞAL GAZ DOLUM TESİSİ YAPILABİLİR''

Şaki, projeleri hakkında şunları anlattı:

''Avrupa Birliği'nde (AB) kısa vadede toplam araç sayısının yüzde 20'sinin doğal gazla çalışan araba olması hedefleniyor. Ülkemizde de AB normlarına uyarak böyle bir hedefe ulaşmak mümkündür. 2008 yılında yayımlanan Enerji Verimliliği Yönetmeliği'nde doğal gazın boru hattıyla ulaştığı şehirlerde toplu taşımacılığın yapılması öngörülüyor. Biz de bu doğrultuda Kocaeli Büyükşehir Belediyesi'yle gerçekleştirdiğimiz bir proje ile Kocaeli'de bir doğal gaz dolum istasyonu açtık. Kocaeli Büyükşehir Belediyesi de 45 adet doğal gazlı otobüs aldı. Yaklaşık yüzde 30 civarında yakıt tasarrufu yaptıklarını belirtiyorlar. Toplu taşım, maliyet açısından ciddi etkileri olan bir hizmet. Doğal gaz, otobüslerde dizele göre yüzde 30 oranında yakıt tasarrufu sağlıyor. Dolum istasyonları için hemen hemen tüm büyükşehir belediyelerinden talep söz konusu. Bu yıl içerisinde 2-3 tane daha yeni doğal gaz dolum tesisi yapılabilir. Otobüs üreticileriyle de yaptığımız değerlendirmelerde sektörün alternatif yakıtlara yönelmek istediğini görüyoruz.''

Doğal gaz yakıtının otomobillerde LPG'ye göre daha güvenli ve tasarruflu olduğuna işaret eden Şaki, ''1 litre LPG yaklaşık 6 bin 600 kilokalori enerjiye sahip. 1 metreküp doğal gaz 9 bin 155 kilokalori enerjiye sahip. Tabela fiyatları aynı olsa dahi doğal gaz yakıtının oluşturacağı tasarruf, LPG'ye göre yüzde 30 düzeyinde. Ülkemizin hemen hemen bütün şehirlerine doğal gaz oluşmuş durumda. İstenildiği zaman doğal gaz bireysel tüketicinin hizmetine sunulabilir. Şu anda Türkiye'de bulunan bütün akaryakıt istasyonlarına doğal gaz dolumu entegre edilebilir. En önemli nokta, doğal gaz dolum tesislerinin kurulması. Şu anda piyasada bulunan araçların doğal gaza dönüşümleri de gerçekleşebiliyor. Biz bu konuda ekipman sağlıyoruz.''

gerimter
Malatya sanayi sitesinde zaten var gel dönüşüm yapsınlar.
darkeagle
gerimter wrote:
Malatya sanayi sitesinde zaten var gel dönüşüm yapsınlar.


Quote:
Şaki, araçta 5 adet doğal gaz tüpü olduğunu ve bu tüplerin bagaj hacmini küçültmediğini dile getirerek, daha sonra doğal gaz dönüşümü gerçekleştirilen arabalarda bagajın bir kısmının tüp için ayrıldığına dikkati çekti.


Olay dönüşüm değil, fabrika çıkışlı olması...
gerimter
önemli olan dönüşüm fabrika çıkışı değil
darkeagle
gerimter wrote:
önemli olan dönüşüm fabrika çıkışı değil


Fabrika çıkışlı olduğunda ona göre tasarlandığı için daha performanslı olmakta ve tankı için yer bulunduğundan alandan da kazanç sağlanmakta...
meseloz
gerimter wrote:
Malatya sanayi sitesinde zaten var gel dönüşüm yapsınlar.

Nasıl yani? Yasal oluyor mu bu dönüşümler ruhsata işletilebiliyor mu? Ve en önemlisi yakıt dolumu nasıl yapılıyor? Deposu nasıl oluyor?
gerimter
Mesele yakıtın akışkanlığı ve depolama alanı doğal gaz sıvı olmadığı için yer sorunu var olsun bizde az doldururuz tanka.300km yeter.
darkeagle
gerimter wrote:
Mesele yakıtın akışkanlığı ve depolama alanı doğal gaz sıvı olmadığı için yer sorunu var olsun bizde az doldururuz tanka.300km yeter.


Dönüşümden yana değilim hiç. Fabrika çıkışı lpg olan fiatlar var piyasada dönüşümle ne kadar fark olduğu ortada...
gerimter
hibritlerin fiyatı 50 bine kadar düştü doğalgaza gerek yok.
ultimatermof
Patlamaz demi bu? Very Happy
darkeagle
ultimatermof wrote:
Patlamaz demi bu? Very Happy


Fabrika çıkışlı olması bu ihtimali düşük tutuyor...
BURAK_X
darkeagle wrote:
ultimatermof wrote:
Patlamaz demi bu? Very Happy


Fabrika çıkışlı olması bu ihtimali düşük tutuyor...

ama yinede ihtimal ? Very Happy
darkeagle
BURAK_X wrote:
darkeagle wrote:
ultimatermof wrote:
Patlamaz demi bu? Very Happy


Fabrika çıkışlı olması bu ihtimali düşük tutuyor...

ama yinede ihtimal ? Very Happy


Yakıt sonuçta, patlamayacak ya da yanmayacak diye bir şey yok...
Related topics
Prince Of Persia Türkiye
Kitaplarımızı paylaşalım mı?
Yarışma!!! En Parlak fikre, centilmene, sevilene 500MB...
Atatürk'ümüz için DEV Arşiv
Fener gündemde kalıp gs şampiyonluğunu mu gölgeledi?
Yoksa Var mı?
luks araba tutkumuz
Yüzyılın Deneyi'nde Geri Sayım
Güneş enerjsi ile çalışan klavye geliyor
Ölmeden ÖNCE Söylenen Sözle[Komik]
Beyniniz Ne Renk (Okuyun)
Araba Fiyatına Oyun Bilgisayarı!
Türkiye Kök Hücre Satacak
‘Apple Store’ Türkiye’ye Geliyor
Reply to topic    Frihost Forum Index -> Language Forums -> Turkish

FRIHOST HOME | FAQ | TOS | ABOUT US | CONTACT US | SITE MAP
© 2005-2011 Frihost, forums powered by phpBB.