FRIHOSTFORUMSSEARCHFAQTOSBLOGSCOMPETITIONS
You are invited to Log in or Register a free Frihost Account!

Politie controleert met verrekijker of u gordel draagt

Marcuzzo
Het Belang van limburg wrote:
In de politiezone Bilzen-Hoeselt-Riemst gebruikt de politie voortaan een verrekijker om te controleren of bestuurders wel een gordel dragen. Het idee komt overwaaien uit Frankrijk, waar de verrekijker bij de ordediensten al langer is ingeburgerd. “Voorlopig moeten we het doen met welgeteld één exemplaar”, zegt verkeerscoördinator Raymond Collings. “Maar we hebben al professioneel materiaal besteld zodat we optimaal kunnen controleren op het dragen van de autogordel.”

Bron: http://www.hbvl.be/limburg/politie-controleert-met-verrekijker-of-u-gordel-draagt-5.aspx

ik zie ze al langs de kant staan met hun verrekijkerkes Laughing

ge moet maar eens in die van mij zonder gordel rijden, na een minuut van dat gepiep doet ge die van zelf aan.
desonium
haha wat zijn het toch ook een prutsers die agenten Cool
Laat ze lekker boeven vangen
Lady Elensar
Haha, dat meen je niet? En dat werkt? Ze kunnen zien dat je geen gordel draagt? Neemt die verrekijker dat dan ook op, want ze mogen je toch niet bekeuren als je tijdens een aanhouding wél een gordel draagt? Of gaat dat niet zo makkelijk....
Flakky
Ok dus niet echt rendabel wat ik lees. Doe minder moeite agenten, komt wel goed met ons Smile
desonium
Lady Elensar wrote:
Haha, dat meen je niet? En dat werkt? Ze kunnen zien dat je geen gordel draagt? Neemt die verrekijker dat dan ook op, want ze mogen je toch niet bekeuren als je tijdens een aanhouding wél een gordel draagt? Of gaat dat niet zo makkelijk....

volgens mij mogen ze dat inderdaad niet als jij op het moment van aanhouding je gordel om hebt.
Behalve als het is vastgelegd dat je zonder gordel reed ben je de pineut, want dan kunnen ze je wel bekeuren, maar met een gewone verrekijker gaat dat niet zo snel Cool Dan moet je een verrekijker hebben die ook nog eens de beelden vastlegd Very Happy Zal zoiets bestaan??? Question
meep
ja, dat heet een videocamera met inzoomfunctie Very Happy
Marcuzzo
Als de agent in kwestie constateert dat een persoon zijn gordel niet aanheeft is dat al voldoende?
9 van de 10 zullen ze de 2e agent erbij ook even laten controlleren met de verrekijker en als hij het ook ziet is het het woord van 2 agenten tegen 1 en dat is al voldoende om een pv op te maken.
vaak zak die 2e agent nieteens kijken..( teveel moeite ) en zal zijn collega gewoon steunen.