FRIHOSTFORUMSSEARCHFAQTOSBLOGSCOMPETITIONS
You are invited to Log in or Register a free Frihost Account!

Hoe zat, en vooral lomp, kunt ge zijn

Marcuzzo
het belang van limburg wrote:
In het Nederlandse Valkenswaard heeft de politie in de nacht van donderdag op vrijdag een 54-jarige man uit Alken twee keer aangehouden.

De eerste keer gebeurde dit rond 1.30 uur op de Markt. De man reed daar in een personenauto. Bij een alcoholcontrole bleek hij gedronken te hebben. Hij blies 1,35 promille. De politie nam zijn rijbewijs in en maakte proces-verbaal op.

Rond 3.30 uur zagen agenten de man opnieuw vanaf de Markt in zijn personenauto rijden. Hij werd aangehouden op de Luikerweg. De politie maakt opnieuw proces-verbaal op voor rijden onder invloed. Ook krijgt de man een proces-verbaal voor rijden met een ingevorderd rijbewijs. De auto is in beslag genomen.

bron: http://www.hbvl.be/limburg/alken/dronken-man-uit-alken-twee-keer-aangehouden-in-1-nacht.aspx

hehe, wat een kieken
Lady Elensar
Het getuigd van doorzettingsvermogen Think

Haha, wat een koekwaus.
Flakky
Kennelijk begrijpt hij het niet. Zo is het natuurlijk beter.
Na al die keren dat ik dronken op de fiets ben gestapt vraag ik mezelf af hoe doe ik dat dan in een auto. Onmogelijk lijkt mij.
Marcuzzo
Flakky wrote:
Na al die keren dat ik dronken op de fiets ben gestapt vraag ik mezelf af hoe doe ik dat dan in een auto. Onmogelijk lijkt mij.

met de fiets lijkt het me moeilijker omdat je je evenwicht telkens moet vinden.
vroeger was er een man bij ons in de cité die we "zatte" Patrick noemden.
en die kerel deed niks anders dan zat achter het stuur kruipen, en het strafte is dat m nog nooit iets voor gehad heeft.
zolang ge op de baan niks tegenkomt en jezelf iets of wat probeert te beheersen denk ik dat het nog wel lukt. maar dan nog, zo onverantwoord als de pest.
ik geef mijn sleutels al af als ik 1 pint op heb.
ik zou er niet mee kunnen leven zou ik iemand dood/aan rijden omdat ik gelijk een achterlijke idioot achter het stuur kruip wanneer ik gedronken heb.
Lady Elensar
Flakky wrote:

Maar ja, wat begrijp je wel als je gedronken hebt?
Flakky
Lady Elensar wrote:
Flakky wrote:

Slechte grappen Very Happy
Lady Elensar
Flakky wrote:
Lady Elensar wrote:
Flakky wrote:

Slechte grappen Very Happy

Inderdaad Laughing

Al ben ik wel van mening dat 'ik was dronken dus ik had het niet door' een slecht excuus is. Ik heb het niet echt gecheckt, maar in hoeverre kun je nog zuiver of slim nadenken als je dronken bent? Best wel toch?

Een interessant stukje dat ik net vond op internet:
Quote:
Voorbeeld:

"Mensen verwachten bijvoorbeeld dat alcohol leidt tot dronkenschap en tot betere seksuele prestaties. Inderdaad leidde de veronderstelling alcohol te hebben gedronken tot meer 'dronken' gedrag (Marlatt et al., 1973) en een verhoogde seksuele respons (Wilson 1987), ook al kregen de proefpersonen in werkelijkheid helemaal geen alcohol te drinken.

Ook het uiten van agressief gedrag wordt gemoduleerd door het idee alcohol gedronken te hebben. In een van de experimenten van Marlatt dronken mannelijke proefpersonen wodka en tonic tot een bloedalcoholpercentage van een tiende promille. Andere mannelijke proefpersonen dronken alleen tonic. Er werden twee instructies gegeven: de ene groep verwachtte wel alcohol, de andere groep niet (vgl. tabel 19.7). Toen de drankjes op waren, werd de helft van de proefpersonen op onaangename wijze geprovoceerd tot agressief gedrag. Een stooge (een handlanger van de proefleider) bekritiseerde en beledigde de proefpersoon op een ongenuanceerde manier: de proefpersoon zou abominabel gepresteerd hebben op een moeilijke taak waarin de motorische coördinatie werd gemeten. Bij de andere helft van de proefpersonen gedroeg de stooge zich neutraal, zonder te beledigen en te provoceren. De agressiviteit van de proefpersonen werd vervolgens gemeten in een taak waarbij zij de stooge (zogenaamd) schokken toedienden. De intensiteit en duur van de schokken gaf een indicatie van de mate van agressiviteit. Wat bleek? Proefpersonen die dachten dat ze alcohol hadden gedronken, gedroegen zich aanmerkelijk agressiever dan degenen die veronderstelden dat ze geen alcohol tot zich hadden genomen. De werkelijke inhoud van de drank deed er niet toe. Marlatt verklaart zijn bevindingen uit de omstandigheid dat alcohol een cultureel acceptabel excuus is voor het uitvoeren van gedrag dat normaal gesproken sociaal onacceptabel is, zoals bijvoorbeeld agressie.

Het is aantrekkelijk om de oorzaak van sociaal onacceptabel gedrag extern te attribueren en toe te schrijven aan alcohol ('Ik kon er niets aan doen, ik was dronken'; de zogeheten 'self-handicapping strategy').

Drinkgedrag (de zin in alcohol en de werkelijke consumptie) en interpersoonlijke gedragingen (zoals agressie en seks) blijken sterker te worden beďnvloed door verwachtingen dan door de fysiologische effecten van ethanol. Proefpersonen drinken meer., zijn agressiever, seksueel responsiever en minder angstig als ze denken alcohol gedronken te hebben dan wanneer ze menen dat ze alcoholvrij dronken, los van het feit of dit nu werkelijk het geval was. De verwachtingseffecten zijn sterker bij mensen die gewend zijn meer te drinken dan bij mensen die minder drinken. Zware drinkers zijn er meer dan anderen van overtuigd dat alcohol negatieve gevoelens omzet in positieve. Zij blijken hun wat al te rooskleurige verwachtingen bovendien niet bij te stellen, ondanks herhaald tegengestelde ervaringen (bijvoorbeeld een uitgesproken neerslachtige stemming na het drinken). Zo'n 'mismatch' tussen de verwachte en de werkelijke effecten van ethanol is typerend voor zware drinkers". (Anita Jansen in het boek: 'Klinische psychologie').
Bron: http://www.psychowerk.com/Woordenboek/H/hersenen,%20nadenken%20over%20de.htm
Flakky
@lady Elensar
Ja inderdaad. Zo ken ik er een die na een paar glaasjes (7-up met cola, maar gepresenteerd als "mixdrankje") al over haar nek gaat. Toen geloofde wij haar niet meer als ze zei dat ze teveel op had Wink

Ik kan me nog herinneren dat ik in dronken staat naar huis fietste met een paar vrienden. Het onderwerp was blaastesten waarop ik de opmerking maakte "maar hoe doen ze een blaastest als je niet moet plassen?" De volgende dag moest ik er opeens aan denken tijdens het avondeten. Ik begon dom te lachen en me ouders staarde mij zo aan van die is gek.

Tsja, ik was dronken, ik had het niet door Wink
Lady Elensar
Maar je hebt wel het woord 'blaas' op een correcte manier geďnterpreteerd. Je hebt er alleen misschien niet bij stil gestaan dat het hier niet om ging. Bijna iedereen weet ondertussen wel wat een blaastest inhoud, maar ik zou zelfs in nuchtere toestand kunnen denken dat het om een plastest gaat, als in een urologisch onderzoek, als ik de rest van het gesprek niet zou meekrijgen. Laughing