FRIHOSTFORUMSSEARCHFAQTOSBLOGSCOMPETITIONS
You are invited to Log in or Register a free Frihost Account!

Geert Wilders voor de rechtbank en vrije meningsuiting

Bondings
Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet zoveel weet over Geert Wilders en zijn uitspraken. Anderzijds vind ik dat er absoluut geen probleem is, zolang hij geen geweld predikt/uitlokt. Vrije meningsuiting is één van de belangrijkste elementen van een democratie en ik vind dat je heel goede redenen moet hebben om daaraan te kunnen raken. Aanzetten tot geweld tegen mensen is daar zeker één van. Wat haat zaaien tegen de islam met wat populistische uitspraken is dat niet.

Wat vinden jullie er van?
Lady Elensar
Ik hoor er heel veel over, maar volg het allemaal niet zo goed Embarassed Politiek is echt niet mijn ding, hoewel ik toch vind dat ik er veel meer van zou moeten weten. We moeten namenlijk stemmen voor de gemeenteraadsverkiezingen en ik zou het echt niet weten d'oh!

Er kwam laatst iemand wel met een heel goed punt aanzetten: Hoe wordt de partij van Wilders gefinanciëerd? Dit geldt overigens ook voor de partij van Verdonk. Minister Ter Horst (Binnenlandse Zaken) wil openheid over de financiën.

Edit:

Geenstijl.nl kwam trouwens ook weer met een bijzonder stukje aanzetten: Ophef over dumpertbeelden.
Flakky
Grappig dat nu de zoveelste aanklacht word behandeld. Je hoeft het niet met hem eens te zijn maar je moet toegeven dat hij zich goed kan verdedigen Wink
JVermolen
Tja de vrijheid van meningsuiting en discriminatie spreken elkaar eigenlijk een beetje tegen. De vrijheid van meningsuiting is gemaakt dat iedereen zijn of haar mening mag geven. Dus als ik zeg tegen oom agent ik vind u een homo (bijvoorbeeld en wel netjes blijven) mag hij in eerste instantie niets doen omdat ik gebruik heb gemaakt van mijn vrijheid van meningsuiting. Aan de andere heb ik wel weer een ambtenaar in functie beledigd en dat mag dan ook weer niet. Het is dus een beetje, net als de rechtzaak tegen Dhr. Wilders, een dubbel geval.
Bovendien roepen ze dat iemand van het parlement meer mag zeggen dan 'een burger'. Mijn mening is dat een parlementarier net als iedereen in dit land evenveel mag zeggen, niet meer niet minder, anders kan iedereen wel zeggen dat hij of zij een beroep gaat doen waar diegene meer mag zeggen dan andere, dat werkt niet. Iedereen in Nederland is gelijk en zou als een gelijke behandelt moeten worden. Maar nee de regering staat hoger dan de gemiddelde Nederlander en zal dus maar weer eens andere regels hebben.
Flakky
JVermolen wrote:
Tja de vrijheid van meningsuiting en discriminatie spreken elkaar eigenlijk een beetje tegen. De vrijheid van meningsuiting is gemaakt dat iedereen zijn of haar mening mag geven. Dus als ik zeg tegen oom agent ik vind u een homo (bijvoorbeeld en wel netjes blijven) mag hij in eerste instantie niets doen omdat ik gebruik heb gemaakt van mijn vrijheid van meningsuiting. Aan de andere heb ik wel weer een ambtenaar in functie beledigd en dat mag dan ook weer niet. Het is dus een beetje, net als de rechtzaak tegen Dhr. Wilders, een dubbel geval.
Bovendien roepen ze dat iemand van het parlement meer mag zeggen dan 'een burger'. Mijn mening is dat een parlementarier net als iedereen in dit land evenveel mag zeggen, niet meer niet minder, anders kan iedereen wel zeggen dat hij of zij een beroep gaat doen waar diegene meer mag zeggen dan andere, dat werkt niet. Iedereen in Nederland is gelijk en zou als een gelijke behandelt moeten worden. Maar nee de regering staat hoger dan de gemiddelde Nederlander en zal dus maar weer eens andere regels hebben.

Wilders gebruikt het vrije woord anders dan in jou voorbeeld. Wilders beweert en volgens mij klopt dat ook wel dat hij nog nooit een Islamiet daadwerkelijk heeft beledigt. Als ik vind dat homofiele mensen idioten zijn dan beledig ik niet zozeer een homofiel. Wilders wil af van de extreme moslims, wat ik kan begrijpen want de extreme kaaskoppen willen we ook van af. Alleen zijn manier van dat willen bereiken is verkeerd. Tuurlijk heb je geen extreme moslims als je ze per direct allemaal het land uit schopt maar dat gaat te ver. Dat maakt hem een lulletje, geen haatzaaiende discriminerende dropveter.

Ik ben het helemaal met u eens over dat iedereen evenveel mag zeggen. Categorie geleikheid in de grondwet.

Het enige wat we mogen en kunnen doen is NIET op hem stemmen als we dat NIET willen. Dus doe dat dan vooral de keren dat je kan stemmen. Als je niet stemt stem je ook niet tegen Wink
JVermolen
Flakky wrote:
JVermolen wrote:

Wilders gebruikt het vrije woord anders dan in jou voorbeeld.

Daarom heet het ook een voorbeeld. Dit is inderdaad wel iets anders dan dhr. Wilders zegt, maar het gaat er om hoe het geinterepeteerd word. Ik interepeteer als ik tegen om agent zeg dat ik vind dat homo is dat het gaat om vrijheid van meningsuiting, hij interepeteerd het als belediging van een ambtenaar in functie. Had misschien aan mijn kant wat duidelijker gemogen.
Quote:
Wilders beweert en volgens mij klopt dat ook wel dat hij nog nooit een Islamiet daadwerkelijk heeft beledigt. Als ik vind dat homofiele mensen idioten zijn dan beledig ik niet zozeer een homofiel.

Ik ben van mening dat hij Islamieten nooit direct heeft beledigt. Maar goed iedereen kan via een omweg altijd wel een belediging vinden.
Quote:
Wilders wil af van de extreme moslims, wat ik kan begrijpen want de extreme kaaskoppen willen we ook van af.

Ik hoop dat dat als zijnde jouw mening opgevat mag worden.
Quote:
Alleen zijn manier van dat willen bereiken is verkeerd. Tuurlijk heb je geen extreme moslims als je ze per direct allemaal het land uit schopt maar dat gaat te ver. Dat maakt hem een lulletje, geen haatzaaiende discriminerende dropveter.

Ik ben het helemaal met u eens over dat iedereen evenveel mag zeggen. Categorie geleikheid in de grondwet.

Het enige wat we mogen en kunnen doen is NIET op hem stemmen als we dat NIET willen. Dus doe dat dan vooral de keren dat je kan stemmen. Als je niet stemt stem je ook niet tegen Wink
emma85
Met het uiten van zijn mening maakt Geert Wilders meer kapot dan me lief is!
vind het trouwens wel stil de laatste tijd... Hoor niet zoveel van hem. Zou het Wilderstijdperk in de politiek bijna voorbij zijn?
wat zou hij daarna gaan doen?